هوش مصنوعی هزینه‌های تولید انیمیشن‌ را تا 90 درصد کاهش می‌دهد

اخبار

2 دقیقه زمان مطالعه

هم‌بنیان‌گذار شرکت دریم‌ورکس (DreamWorks) معتقد است هوش مصنوعی می‌تواند 90 درصد از هزینه‌های ساخت انیمیشن را کاهش دهد. او می‌گوید که هوش مصنوعی ابزاری مفید برای آینده به شمار می‌آید. درمقایسه امکانات فعلی با سال‌ها قبل، او می‌گوید که برای ساخت یک انیمیشن، 500 هنرمند پنج سال زمان صرف می‌کردند تا یک انیمیشن در سطح جهانی بسازند. به نظر او، اکنون با کمک هوش مصنوعی تنها به 10 درصد از این هزینه و نیرو نیاز است.

«جف کاتزنبرگ» در مصاحبه‌ای با تلویزیون بلومبرگ گفت که با کمک هوش مصنوعی می‌توان هزینه‌های ساخت انیمیشن را بسیار کاهش داد و با 10 درصد از هزینه‌های معمول، یک انیمیشن ساخت. او در ادامه درمورد رشد تصاعدی ابزارهای ساخت هنرهای خلاق صحبت کرد.

کاتزنبرگ معتقد است هوش مصنوعی گام بعدی در تکامل پیشرفت رسانه‌های خلاق است. او می‌گوید که اگر تاریخی نگاه کنیم می‌بینیم که ابزارها و رسانه‌ها به مرور جای خود را به چیزهای دیگر داده‌اند. مداد، قلم‌مو، ماشین چاپ، دوربین عکاسی، دوربین فیلم‌برداری و همه این چیزها خلاقیت و انواع داستان‌سرایی را به شیوه‌های گوناگونی گسترش دادند. البته هوش مصنوعی علاوه‌بر این‌که ابزاری خلاقانه است، بر اشتغال انسان در صنایع زیادی تأثیر می‌گذارد.

تأثیر هوش مصنوعی بر صنعت انیمیشن و انیماتورها

اظهارات اخیر کاتزنبرگ با واکنش شدید صنعت انیمیشن مواجه شد. مصاحبه اخیر، پس از اعتصابات انجمن بازیگران سینما و هنرمندان تلویزیون و رادیو (SAG-AFTRA) منتشر شد که این هفته پس از مذاکرات چند ماهه با مدیران استودیو پایان یافت. یکی از موضوعات مهم مورد بررسی در این مذاکرات، درخواست اتحادیه‌ها برای دور نگه‌داشتن هوش مصنوعی از صنایع مربوطه بود. قرارداد انجمن انیمیشن (TAG) در سال 2024 به پایان می‌رسد، بنابراین شکل‌گرفتن یک اعتصاب در آینده بسیار محتمل خواهد بود و به احتمال زیاد هوش مصنوعی محور این اعتصابات باشد.

انجمن انیمشین (TAG) پستی در ایکس منتشر کرده است که به موضوع هوش مصنوعی اشاره دارد. براساس این پست، بیش از 6 ماه است که کارگروه هوش مصنوعی این انجمن در تلاش برای محافظت از اعضای TAG در برابر پیامدهای هوش مصنوعی است. این تلاش‌های جمعی راه را برای همه افراد هموار می‌کند. اکنون نظرات کاتزنبرگ انجمن TAG را برای انجام اقدامات خود مصمم‌تر کرده است. واضح است که انیماتورها و هنرمندان می‌خواهند هوش مصنوعی را از فضای خود حذف کنند تا خلاقیت انسان در اولویت قرار گیرد.


نویسنده علیرضا ناجی

سایر مقالات نویسنده

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه