Retry

ساخت وبسایت حرفه‌ای ، دیگر مانند گذشته سخت نیست. با توجه به استقبال روزمره‌ مردم نسبت به کسب و کار‏های الکترونیکی و علاقه آن‏‌ها به خرید‌های اینترنتی، بسیاری از افراد و کسب و کارهایی که به صورت فیزیکی اشتغال داشته‌اند را، به فکر طراحی وبسایت برای فروش از طریق آن انداخته است.
پیش بینی می‌شود تا 10 سال آینده، بسیاری از کسب و کار‏ها، فقط روی بستر وب عرضه شوند. بنابراین شغل‌‏های فیزیکی بسیاری از بین خواهند رفت. طراحی وبسایت برای فردی که اندک آشنایی با وردپرس داشته باشد، دیگر کار چندان مشکلی نیست. لازم است بدانید که چه هدفی از راه اندازی یک وبسایت دارید. ابزار‏ها و نرم‏ افزار‏های زیادی برای کمک به شما وجود دارد.

مراحل ساخت وبسایت حرفه‌ای

دامنه و هاست

دامنه به عنوان نامی که تا حدودی می‌‏تواند نماینده برند و ارزش‌‏های شما باشد، مورد استفاده است. این نام باید بتواند به سادگی در خاطر مشتری بماند و نوشتن آن ساده باشد. بهتر است برای کسب و کار‏ها و ساختن یک وبسایت حرفه‌ای، دامنه‌‏هایی با پسوند com. و ir. تهیه کنید. در مورد هاست نیز جدای از قیمت، مهم‏‌ترین نکته، خدمات پشتیبانی است که از هاست می‌توانید بگیرید. در واقع تمام ارزش یک هاست، به میزان خدمات رسانی در بخش پشتیبانی است. سرورهای اختصاصی که برای وردپرس پیکربندی شده‌‏اند نیز، می‌توانند برای بهبود عملکرد مورد استفاده قرار گیرند.

سامانه مدیریت محتوا

سیستم‌های مدیریت محتوایی که ارتباط شما با وبسایت را برای ایجاد و انجام تغییرات میسر می‌کنند، سامانه‌‏های مدیریت محتوا می‌گویند. این البته ساده‌‏ترین تعریف برای CMSها است. شاید می‌دانید که در حال حاضر بیش از 30 درصد محتوای وب، توسط وردپرس مدیریت می‌شود. در طی سال‏‌های اخیر، وردپرس توانسته است از یک سیستم بلاگ نویسی، به یک سامانه مدیریت محتوای حرفه‌‏ای ارتقا یابد و میزبان اطلاعات بسیاری از سایت‌‏های معتبر جهانی بر بستر وب باشد. گرچه شروع کار با وردپرس اندکی پیچیده به نظر می‌رسد، اما امکاناتی که وردپرس از هیچ تا ایجاد یک فروشگاه اینترنتی عظیم در اختیار شما می‌گذارد، بسیار ارزشمند است و برای ساختن یک وبسایت حرفه‌ای گزینه ایده‌آلی است.

انتخاب قالب  

بعد از ثبت دامنه و اجاره یک هاست، انتخاب یک قالب مناسب می‌تواند در صرفه‌‏جویی وقت برای طراحی، بسیار یاری رسان باشد. علاوه بر بخش طراحی، قالب‏‌های جدید دارای امکانات زیادی هستند که به صورت پیش‌‏فرض روی آن‏ها قرار داده شده است. بنابراین ممکن است شما را از خرید افزونه‏‌ها نیز بی‌‏نیاز کند. برای مطالعه بیشتر در مورد قالب‏ سایت‏، می‌توانید به مقالات ژاکت بلاگ مراجعه نمایید.

افزونه‏‌ها

افزونه‌ها در واقع قطعه برنامه‌‏هایی کاربردی هستند، که برای انجام فرایند‏های اجرایی در وبسایت‌‏ها بر اساس نیاز کاربران و ساختن یک وبسایت حرفه‌ای، تعریف و ساخته شده‌‏اند. افزونه‌ها در واقع نیاز به برنامه نویسی‌‏های طولانی برای هر نوع وبسایتی را، از بین برده‌اند. تیم‌‏های برنامه نویسی با ایجاد افزونه‏‌ها توانسته‌‏اند، خواسته‌‏های کاربر‏ان متعدد را با مبالغ کم به صورت عمومی انتشار دهند. در کشور ما افزونه‏‌های کاربردی بسیاری به سادگی از طریق مارکت‏‌های وردپرسی مانند ژاکت، برای کاربران، قابل خریداری و پشتیبانی است. برای خرید قالب‏‌ها و افزونه‌‏های پارسی شده می‌توانید به مارکت ژاکت مراجعه نمایید.

بلاگ

بلاگ‌ها با اینکه متاسفانه توجه چندانی را از طرف مدیران سایت‏‌ها به خود جلب نمی‌‏کنند، در عین حال بسیار مورد توجه موتور‏های جستجو هستند. محتوای با کیفیت و اصیل و بدون کپی کاری و دزدی ادبی، یکی از معیار‌های مهم از سمت موتور‏های جستجو برای نمایش بیشتر وبسایت در رده‌‏های بهتر نتایج است. برای بخش محتوا باید به این نکته نیز توجه کرد که نظم در تهیه و بهینه سازی محتوا برای موتور‏های جستجو نیز، از اهمیت بسیاری در ساختن یک وبسایت حرفه‌ای برخوردار است. اگر محتوا برای گوگل و دیگر مرورگر‌های اینترنتی بهینه نشود، عملاً احتمال دیده شدن سایت و محصولات شما به حداقل خواهد رسید.

قوانین و مقررات

هر سایت بنابر فعالیتی که انجام می‌دهد، اطلاعات و حریم‌‏هایی را از کاربران خود بدست می‌آورد. حفاظت از اطلاعات و احترام به حریم خصوصی افراد در هر وبسایت، باید مورد توجه قرار بگیرد. این قوانین و مقررات به صورت عرف، هنگام عضویت به عنوان شرط پذیرفته شده از طرف کاربران به اطلاع ایشان می‌رسد. باید دقت کرد که رعایت قوانین بالا دستی هر کشور در مورد قوانین و مقررات، از الزامات حقوقی برای رعایت حق مشتریان به شمار می‌‏رود. برای ساخت وبسایت حرفه‌ای نوشتن یک بخش با واضح‌‏ترین جملات به عنوان قوانین و مقررات در ساختن یک وبسایت حرفه‌ای، برای کسب و کارهایی که بر بستر وب شروع به فعالیت می‌‏کنند، بسیار اهمیت دارد.

دریافت ایمیل مخاطبان

ایمیل مخاطبان به عنوان اولین راهکار ارتباط مداوم با کاربران و مشتریان احتمالی آینده، مورد استفاده‌ هر وبسایتی است. ارزش یک وبسایت با توجه به میزان کاربران و مخاطبان آن سنجیده می‌شود. تعداد دریافت کنندگان ایمیل یک مجموعه کسب و کار اینترنتی، از نظر اعتباری و میزان مقبولیت، بسیار اهمیت دارد.

ایمیل به عنوان یک راهکار رسمی ارتباط گیری با مشتریان و ایجاد چرخه‌‏های اطلاع رسانی مداوم، در مورد محصولات و رویداد‏های کسب و کار مطرح است. هنگامی که کاربر وارد چرخه ایمیل می‌شود، ممکن است در طی مثلاً 3 ماه، تعداد 10 ایمیل دریافت کند و هر یک از این ایمیل‌‏ها ممکن است بتواند یک کاربر را به مشتری مجموعه شما تبدیل کند.

بهینه سازی برای موتور‏های جستجوگر سئو

 بطور خلاصه، سازگار کردن محتوا برای یافتن آسان توسط موتور‏های جستجو را، سئو می‌گویند که تاثیر بسزایی در ساختن یک وبسایت حرفه‌ای دارد. این هماهنگی باید به نحوی باشد که الگو‏های خزنده‌ موتور‏های جستجوگر را، برای بازدید و ایندکس کردن در موتور جستجو تحریک کند. همچنین باید به نحوی این تنظیمات صورت گیرد که با مهم‌‏ترین کلمات کلیدی مربوط به کسب و کار، موتور جستجو قادر باشد سایت را در نتایج بهتری نمایش دهد. البته این‌‏ها تعاریف بسیار ساده‌‏ای از آنچه واقعاً به عنوان سئو شناخته می‌شود را در بر می‏‌گیرند. برای این امر افزونه‏ حرفه‌ای yoast Seo در مارکت‌ ژاکت وجود دارد. همچنین می‌توانید از خدمات شرکت‌‏ها و متخصصین در این زمینه بهرمند شوید. 

پایش عملکرد کاربران

خوشبختانه گوگل آنالیتیکس ابزاری است که می‌‏توانید با آن از نحوه عملکرد کاربران در مواجهه با وبسایت خود، اطلاع پیدا کنید. اینکه چه مقدار بازدید و ترافیک دریافت می‌‏کنید و کدام بخش‌‏های وبسایت شما بیشتر مورد بازدید کاربران قرار گرفته است، یکی از بخش‌‏های اطلاعاتی کوچک گوگل آنالیتیکس به شمار می‌رود. بررسی گوگل آنالیتیکس و نتایج آن برای ساخت وبسایت حرفه‌ای می‌تواند شما را در برخورد با گوگل و کاربرانتان، به یک فرد حرفه‌‏ای تبدیل کند.

کد تخفیف راست چین

برای خرید محصولات راست چین و فارسی سازی شده می توانید از پلن های مختلف مارکتینگ ژاکت که در اینجا معرفی شده است استفاده کنید.

نتیجه گیری ساخت وبسایت حرفه‌ای

برای شروع هر کسب و کار اینترنتی و ساخت وبسایت حرفه‌ای لازم است نکات بالا را مد نظر قرار دهید. این‏ها اصول ابتدایی طراحی هر کسب و کار بر بستر وب هستند. لازم است بتوانید یک طرح کسب و کار نیز برای خود طراحی کنید و از مشاوران متخصص در زمینه استارت ‌آپ‏‌ها و تجربیات آن‏ها نیز بهرمند شوید. طراحان گرافیک نیز می‌توانند جلوه‌‏های بصری زیبایی را برای جذب بیشتر مخاطبان ایجاد کنند.

دسته بندی: وردپرس , سایت

دیدگاه‌ها

Comments

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *