رای سومین ماه متوالی، ترافیک ChatGPT کاهش یافته است

اخبار

2 دقیقه زمان مطالعه

شرکت OpenAI در نوامبر 2022 چت‌بات ChatGPT را منتشر کرد که بسیار مورد‌توجه قرار گرفت و حتی از آن زمان چندین شرکت دیگر هم چت‌بات‌های خود را عرضه کردند. اما محبوبیت چت جی‌پی‌تی از چند ماه پیش کم شد و حالا گزارشی جدید می‌گوید که برای سومین ماه متوالی، ترافیک وب‌سایت ChatGPT کاهش یافته است؛ هرچند ظاهراً این روند به‌زودی پایان می‌یابد.

طبق گزارش رویترز و به نقل از شرکت تحقیقاتی Similarweb، تعداد مراجعه به وب‌سایت ChatGPT از طریق دسکتاپ و موبایل در آگوست 2023 با کاهش 3.2 درصدی، به 1.43 میلیارد رسید. علاوه بر تعداد بازدید، مدت‌زمان بازدید از وب‌سایت چت جی‌پی‌تی هم از ماه مارس کاهش یافته و از میانگین 8.7 دقیقه، به 7 دقیقه در آگوست رسیده است.

با وجود کاهش بازدید از وب‌سایت این چت‌بات محبوب، تعداد بازدیدکنندگان یکتا یا منحصربه‌فرد در سطح جهان افزایش داشته و از 180 میلیون، به 180.5 میلیون رسیده است.

ChatGPT احتمالاً دوباره در مرکز توجه قرار می‌گیرد

اگرچه برای سومین ماه متوالی شاهد کاهش بازدیدکنندگان وب‌سایت ChatGPT هستیم، اما به‌نظر می‌رسد این روند به‌زودی تمام می‌شود. احتمالاً با بازگشایی مدارس، ترافیک و میزان استفاده از چت‌بات OpenAI افزایش می‌یابد. درحقیقت دانش‌آموزان به‌خاطر فصل تابستان به سراغ چت جی‌پی‌تی نرفته‌اند و با شروع مدارس، برای انجام تکالیف خود از این چت‌بات کمک خواهند گرفت.

بدون هیچ شکی، چت جی‌پی‌تی یک شروع انفجاری داشت و موج جدیدی در دنیای فناوری به راه انداخت. تعداد کاربران فعال ماهانه آن در ژانویه 2023 و تنها دو ماه پس از عرضه عمومی به 100 میلیون رسید. کاربران بی‌شماری از ابزار هوش مصنوعی OpenAI استفاده می‌کنند و این چت‌بات کاربردهای متنوعی دارد.

پیش از عرضه شبکه اجتماعی Threads از سوی متا، چت جی‌پی‌تی رکوردشکنی کرد و سریع‌ترین رشد یک برنامه در تاریخ را رقم زد. درحال‌حاضر هم ChatGPT جزو 30 وب‌سایت محبوب جهان است.

پس از عرضه چت‌بات OpenAI، گوگل و مایکروسافت به‌ترتیب بارد و بینگ چت را معرفی کردند. البته چت‌بات مایکروسافت از مدل زبانی OpenAI استفاده می‌کند.

OpenAI چندین ماه پیش اپلیکیشن ChatGPT را برای iOS منتشر کرد و با چندین ماه فاصله، مردادماه چت جی‌پی‌تی برای اندروید از راه رسید.


نویسنده علیرضا ناجی

سایر مقالات نویسنده

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه