Retry

داده های مربوط به نویسنده محتوا یکی از شاخص های قابل توجه برای ارزیابی شاخص های تجربه و تخصص در وبسایت ها است. مردم اغلب دوست دارند بدانند چه کسی این صفحه را تولید کرده و یا مقاله محبوب شان را چه شخصی نوشته است. این مهم ارتباط عمیقی با پرسونا و برند افراد ماهر دارد و در عصری که ماشین ها بدنبال منابع قابل اعتماد هستند، شهرت تجربی نقش بسزایی را در وب ایفا می کند. برای داشتن یک پروفایل کامل و غنی در وردپرس، می توان از افزونه های وردپرس کاربردی ساخت پروفایل نویسنده کمک گرفت زیرا شما را قادر می سازند جزئیات بیشتری را درباره یک شخص پیکربندی کنید.

 

ایجاد پروفایل نویسنده در صفحه با کدنویسی

ساخت پروفایل نویسنده یکی از مهمترین مباحث آموزش وردپرس است. حتما شما هم در بسیاری از مطالب وبسایت، نام نویسنده را در انتهای مقاله مشاهده کرده اید. این بخش که باکس نویسنده نام دارد، حاوی اطلاعاتی است که در آن به معرفی شخص و توضیحاتی درباره تخصص او اشاره پرداخته می شود. در صورتیکه قصد دارید در انتهای صفحه محتوا نام نویسنده و اطلاعات او را نمایش دهید، می توانید بصورت دستی این کار را انجام دهید.

قبل از هرکاری توصیه می کنیم حتما از فایل هایی که قصد ویرایش شان را دارید یک پشتیبان تهیه کرده و در جای مطمن نگهداری کنید تا قابل بازیابی باشد.

 

اضافه کردن نام نویسنده در صفحه با کدنویسی

برای اینکه بتوانیم در صفحات محتوا، بخشی را به عنوان باکس نویسنده داشته باشید، باید به هاست خود وارد شوید. طلاعات دسترسی هاست معمولا برای شما ایمیل می شود با اینحال از طریق پنل کاربری خود در وبسایت میزبان نیز امکان دسترسی به بخش مدیریت هاست امکان پذیر است.

  1. به مدیریت فایل در هاست رفته و وارد پوشه Public_html شوید. این پوشه همان مسیر ریشه سایت شما است و تمام اطلاعات مربوط به راه اندازی وبسایت تان در مسیر فوق قرار دارد.
  2. سپس وارد پوشه wp-content شده و بعد از themes بر روی پوشه مربوط به قالب وبسایت تان کلیک کنید.
  3. الا وقت آن رسیده تا کمی کدنویسی انجام دهید، اما نگران نباشید چون این کار براحتی انجام پذیر است. در پوشه قالب خود یک فایل به اسم Author.php بسازید و آن را به ویرایش ببرید. لطفا دقت کنید اگر این فایل از قبل وجود دارد، نیازی به ساختن یک فایل دیگر نیست، پس فقط Author.php را برای ویرایش باز کنید.
  4. اگر قالب شما فایل Author.php را نداشت، در فایل جدیدی که ساخته اید کد زیر را عینا وارد کرده و ذخیره کنید.
<?php
// Set the Current Author Variable $curauth
$curauth = (isset($_GET['author_name'])) ? get_user_by('slug', $author_name) : get_userdata(intval($author));
?> 
<div class="author-profile-card">
<h2>About: <?php echo $curauth->nickname; ?></h2>
<div class="author-photo">
<?php echo get_avatar( $curauth->user_email , '90 '); ?>
</div>
<p><strong>Website:</strong> <a href="<?php echo $curauth->user_url; ?>"><?php echo $curauth->user_url; ?></a><br />
<strong>Bio:</strong> <?php echo $curauth->user_description; ?></p>
</div>
<h2>Posts by <?php echo $curauth->nickname; ?>:</h2>
<?php if ( have_posts() ) : while ( have_posts() ) : the_post(); ?>
<h3>
<a href="<?php the_permalink() ?>" rel="bookmark" title="Permanent Link: <?php the_title(); ?>">
<?php the_title(); ?></a>
</h3>
<p class="posted-on">Posted on: <?php the_time('d M Y'); ?></p>
<?php the_excerpt(); ?>
<?php endwhile; 
// Previous/next page navigation.
the_posts_pagination();
else: ?>
<p><?php _e('No posts by this author.'); ?></p>
<?php endif; ?>

 

در صورتیکه قالب شما فایل فوق را از قبل داشت، کد بالا را بین خطوط ()Get_header و ()Get_sidebar وارد و ویرایش کنید.

با انجام این کار، قالب شما یک باکس نویسنده به پست ها اضافه می کند که داده های خود را از تنظیمات کاربری تان در وردپرس می گیرد.

به کمک کدهای CSS زیر نیز قادر خواهید ظاهر مناسب تری را به باکس نویسنده بخشیده و آن را سفارشی سازی کنید. این امر کمک می کند تا تم رنگی بخش نویسنده مانند رنگ بندی قالب و صفحات نوشته تان باشد.

.author-profile-card {
background: #eee;
border: 1px solid #ccc;
padding: 20px;
margin-bottom: 20px;
}
.author-photo {
float: left;
text-align: left;
padding: 5px;
}

 

نمایش پروفایل نویسنده در صفحه با افزونه

یکی از بهترین راهکارها برای نمایش باکس نویسنده در وردپرس استفاده از افزونه های کاربردی است. برای این منظور می توانید از پلاگین Simple Author Box بهره ببرید که جزو ابزارهای محبوب در نوع خود بشمار می رود. افزونه فوق پس از نصب یک باکس نویسنده به صفحات مطلب و پست اضافه می کند و دردسرهای کدنویسی را از روی دوش شما بر می دارد.

  1. از قسمت پیشخوان وردپرس وارد بخش افزونه ها شده و در مخزن وردپرس، افزونه Simple Author Box را یافته و نصب کنید.
  2. پس از نصب و فعالسازی افزونه، وارد تنظیمات این ابزار شده و گزینه های زیر را بر اساس توضیحات داده شده بررسی کنید: Manually insert the Simple Author Box: با انتخاب این گزینه شورت کد و تابع نمایش باکس نویسنده وردپرس نمایش داده خواهد شد. اگر در قالب شما باکس نویسنده بصورت خودکار نمایش داده نشد یا مشکلی در نمایش آن داشتید می توانید از تابع یا شورت کد در قالب استفاده کنید. Hide the author box if author description is empty: با فعال کردن این بخش کاربرانی که پروفایل شان خالی بوده و در قسمت “درباره من” چیزی ننوشته باشند، باکس نویسنده نمایش داده نمی‌شود. Show author email: با این گزینه ایمیل نویسنده وردپرس نمایش داده می شود. Open social icon links in a new tab: هنگام کلیک بر روی آیکون شبکه های اجتماعی، لینک مربوطه در پنجره جدید باز می شود. Hide the social icons on author box: این گزینه آیکون شبکه اجتماعی نویسنده را در باکس نمایش نخواهد داد.
  3. با استفاده از گزینه های Top margin of author box و Bottom margin of author box و Padding top and bottom of author box و Padding left and right of author box به ترتیب فاصله از بالا، فاصله از پایین، حاشیه راست و چپ و حاشیه بالا و پایین را برای باکس نویسنده انتخاب می کنید.
  4. با استفاده از گزینه Author avatar image style استایل نمایش آواتار کاربران را انتخاب می کنید که می تواند بصورت گرد یا مربعی باشد. در صورتیکه نیاز بود استایل گرد، امکان چرخش آواتار را داشته باشد، گزینه Rotate effect on author avatar hover را فعال کنید.
  5. گزینه Show author website امکان نمایش آدرس سایت نویسنده را فراهم می کند. شما می توانید با فعال کردن Open author website link in a new tab امکان باز شدن سایت نویسنده را در تب جدید مشخص کنید. اگر قصد دارید لینک های سایت نویسنده نوفالو باشد، گزینهAdd “nofollow” attribute on author website link را فعال و با استفاده از Author website position موقعیت نمایش آیکون سایت نویسنده را در چپ یا راست باکس انتخاب کنید.
  6. گزینه Social icons type نوع نمایش آیکون شبکه های اجتماعی را در حالت ساده یا رنگی مشخص می کند.
  7. گزینه Author name color برای انتخاب رنگ عنوان نویسنده استفاده می شود.
  8. گزینه Author website link color برای نمایش رنگ آیکون سایت نویسنده استفاده می شود.
  9. گزینه Border color برای رنگ حاشیه دور کادر باکس نویسنده وردپرس استفاده می شود.
  10. گزینه Background color of social icons bar برای رنگ بک گراند آیکون های شبکه های اجتماعی استفاده می شود.

 

تنظیمات تایپوگرافی افزونه Simple Author Box

افزونه Simple Author Box دارای قابلیت های بسیاری خوبی برای انتخاب و مدیریت فونت های باکس نویسنده دارد. از آنجاییکه فونت‌های گوگل ممکن است در دسترس نباشد، بهتر است تنظیمات آنها را بر روی حالت None باقی بگذارید.

با انتخاب سایز فونت ها برای نام، وبسایت و بیوگرافی نویسنده و همچنین اندازه آیکون شبکههای اجتماعی می توانید بر حسب پیکسل تنظیمات خود را انجام دهید. همچنین متن درباره نویسنده نیز بصورت ایتالیک تنظیم می شود که با گزینه Author description font style در حالت italic امکان پذیر است.

گزینه Disable Font Awesome stylesheet در صورتیکه قالب از فونت‌ های سری FontAwesome پشتیبانی می کند این گزینه را لود نشدن مجدد آنها فعال کنید.

گزینه Load generated inline style to footer استایل های داخلی را در فوتر سایت لود می کند که باعث افزایش سرعت لود صفحات است.

 

سوالات متداول

پروفایل نویسنده حاوی چه اطلاعاتی است؟

این بخش که باکس نویسنده نام دارد، حاوی اطلاعاتی است که در آن به معرفی شخص و توضیحاتی درباره تخصص او اشاره پرداخته می شود.

با چه روش‌هایی می‌توان ساخت پروفایل نویسنده در وردپرس را انجام داد؟

این ویژگی را هم با کدنویسی و هم به کمک افزونه می‌توان انجام داد و به سایت وردپرسی اضافه کرد.

 

دسته بندی: وردپرس

دیدگاه‌ها

Comments

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *