20 نکته برای راه اندازی یک فروشگاه آنلاین موفق

وردپرس

17 دقیقه زمان مطالعه

فروشگاه های بزرگ از جمله آمازون و eBay، با سیاست هایی که محدود کننده ی فروشنده هستند، عمل می کنند. این نوع عملکرد در جهت حفظ منافع خود، نام تجاری فروشندگان را کم اهمیت جلوه می دهند.

فروشندگانی که فروشگاه اینترنتی خود را اداره می کنند، رویکردی متفاوت در پیش می گیرند. آنها کنترل کاملی بر تجربیات مشتریان خود داشته، و در ضمینه های مختلف همچون مرتب سازی مجدد جایگاه هر محصول و چه در برجسته کردن حراج فروشگاه نقش کلیدی دارند.

همچنین فروشندگان از طریق وبسایت خود، و برقراری ارتباط مستقیم با مشتریان، نقش اصلی در ترغیب آنان را بر عهده دارند.

اما با این همه آزادی عمل، صاحبان فروشگاه ممکن است در روند اجرای سیاست های فروشگاهی خود، دچار سردرگمی شوند.

در اینجا ۲۰ نکته کلیدی برای یک فروشگاه آنلاین موفق و همچنین جذب و حفظ مشتریان وفادار، آورده شده است. این نکات انتظارات خریداران از هر بخش از فروشگاه آنلاین شما را توضیح می دهد. همچنین چگونگی جذب خریداران و افزایش فروش را شرح می دهد.

با پیروی از این نکات، فروشندگان علایق مشتریان خود را از طریق فروشگاه آنلاین خود هدف قرار می دهند بنابراین فروش آنها در مقایسه با تجار کم هوش افزایش یافته و بیشتر جلوه می کند.پیشنهاد می کنید قبل از ساخت فروشگاه اینترنتی حتما این مقاله را تا انتها بخوانید.

سایت جذاب طراحی کنید مهم ترین نکته راه اندازی یک فروشگاه آنلاین موفق

ارائه ی بهترین محصول و خدمات نیز در مقابله طراحی نادرست وب سایت، باعث عدم موفقیت کسب و کار شما می شود.طبق مطالعه Kissmetrics، نشان میدهد ۹۳٪ از خریداران، جذابیت بصری یک محصول را مهم ترین دلیل خرید آن بیان می کنند. برای ساخت یک فروشگاه آنلاین سودآور، می توانید از یک طراح وب کمک بگیرید و یا شخصا آنرا طراحی کنید.

خوشبختانه هزاران قالب در وب وجود دارد که توسط سایتهایی مانند: TemplateMonste، themeforest ، zhaket و سایرین ارائه می شوند که دارای  به روز ترین و طرح های بصری می باشند.

عناصر طراحی در ضمن جذاب بودن برای بازدیدکنندگان میبایست حاوی تصاویر فول واید و متن اختصاری و مفید برای فهم راحت تر باشد.

در اینجا به یک نمونه طراحی که Reebok برای فروشگاه آنلاین خود انتخاب کرده می پردازیم:

در اینجا  به چند نکته کارساز برای بهبود طراحی وب میپردازیم:

فروشگاه آنلاین شما می تواند توسط یک حرفه ای، یا توسط خودتان با تکیه بر دانش کدنوسی طراحی شود و یا از یک قالب فروشگاهی خریداری شده استفاده کنید.

طراحی وب باید برای مشتریان جذاب بوده و حاوی تصاویر تمام عرض و متن واضح و ساده برای ترغیب مشتریان باشد.

برای داشتن یک فروشگاه آنلاین موفق سایت جذاب طراحی کنید

طراحی صفحه ای جذاب برای درباره ما

اگر بازدیدکننده ای به صفحه “درباره ما” مراجعه کند ، به معنای آشنایی او با نام تجاری شماست پیشنهاد می شود اطلاعات تماس در صفحه “درباره ما” به وضوح قابل مشاهده باشد.

همچنین موارد زیر را ذکر کنید:

  • آدرس ایمیل
  • نشانی
  • آدرس شبکه های اجتماعی

نگارش بیش از اندازه اطلاعات  در صفحه “درباره ما” می تواند برای بازدیدکنندگان سایت طاقت فرسا باشد. در مثال زیر برخی از فروشگاه های آنلاین ، مانند  Tens، برای فهم آسان اطلاعات ، طرحی مینیمالیستی را انتخاب می کنند.

اطلاعاتی نظیر “با ما تماس بگیرید” معمولاً در پایین وب سایت قرار می گیرد و کاربران معمولا عادت به جستجوی آن در پایین صفحه هستن

طراحی صفحه ای جذاب برای درباره ما منجر به جلب اعتماد کاربر می شود

در اینجا چند نکته عملی برای صفحه”درباره ما” آورده شده است:

در این صفحه اطلاعات اولیه و کلی درباره کسب و کار شامل اطلاعات تماس، آدرس و حساب شبکه های اجتماعی خود را قرار دهید.

طراحی ساده و گیرا جهت دادن اطلاعات به کاربر

از آوردن اطلاعات زیاد و بهم ریختگی صفحه “درباره ما خودداری کنید و بازدیدکنندگان را با طراحی ساده و گیرا درگیر کنید.

با برند های دیگر همکاری کنید

همکاری و هزینه کردن خریداران، برای شرکتی کم اعتبار و کوچک کار چندان آسانی نیست. با نشان دادن شرکت های همکار و در تبادل با شما، برای خود کسب اعتبار کنید. لزوماً نیازی به همکاری با شرکتهایی در مقیاس کوکاکولا یا اپل نیست، حتی شرکت های کوچک می توانند درجه ای از اعتبار را به شرکت شما اضافه کنند.

همکاری با دیگر برندها

هرچه همکاری بیشتری داشته باشید، رشد بیشتری خواهید داشت.  Amasty روابط تثبیت شده خود با شریک هایش را اینگونه نشان می دهد:

در اینجا به چند نکته برای مشارکت با دیگر برند ها و اینفلوئنسر ها می پردازیم:

  • همکاری خود را با دیگر شرکت ها در صفحه اصلی خود مشخص و برجسته کنید تا بلافاصله اعتبار شما برای بازدیدکنندگان سایت قابل رویت باشد.
  • از به نمایش گذاشتن همه ی شریک های خود نهراسید. هرچه شرکای بیشتری داشته باشید، اعتماد بیشتری  برای خریدار ایجاد خواهید کرد.

4. پشتیبانی آنلاین عالی ارائه دهید یکی از نکات مهم برای راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی موفق

خریداران شما باید از امکان پشتیبانی شما پس از خرید نیز مطمئن شوند. تضمین عیب یابی بعد از خرید و مشاوره قبل از خرید می تواند خریداران بالقوه را به مشتریانی وفادار و همیشگی تبدیل کند.

پشتیبانی آنلاین، جامع ترین و مفیدترین ابزار پشتیبانی بوده که قابلیت گفتگوی 24 ساعته و 7 روز هفته را برای کاربران فراهم می کند. این ابزار می تواند سایت شما را 10٪ یا بیشتر وسعت ببخشد. اگر منابعی برای ارائه پشتیبانی شبانه روزی ندارید، می توانید سرویس های پشتیبانی را منحصرا در ساعات کاری ارائه دهید.

به عنوان مثال، پشتیبانی آنلاین و شبانه روزی فروشگاه لباس، GitmanBros ، را بررسی کنید.

این شرکت ویژگی چت را به راحتی در دسترس کاربران می دهد، اما جایگاه آن در گوشه سمت چپ برای خریداران سرگرم کننده نیست.

در اینجا چند نکته عملی برای ارائه پشتیبانی آنلاین ارائه شده است:

پشتیبانی آنلاین عالی ارائه دهید

پشتیبانی خرید را برای تشویق خریداران جدید، به اولین خرید خود و بازگشت مشتریان قدیم به ادامه خرید، ارائه دهید.

پشتیبانی مشتری خود را از طریق خطوط تلفن و یا چت، در صفحه اصلی قرار دهید تا خریداران از خدمات مطلع شوند.

5. روش های پرداخت محبوب را ارائه دهید

از مهم ترین اصول فروشگاه اینترنتی، مجهز بودن آن به شیوه های پرداخت الکترونیکی است. طیف گسترده ای از محبوب ترین شیوه های پرداخت را برای مشتریان خود ارائه دهید تا پروسه ی پرداخت برای مشتریان به سهولت انجام شود.

در فروشگاه خود روش های پرداخت محبوب را ارائه دهید

PayPal به عنوان بهترین درگاه پرداخت شناخته می شود، اما گزینه های معروف دیگری نیز برای کسب و کار شما وجود دارد.

در اینجا چند نکته برای ارائه گزینه های پرداخت آورده شده است:

  • با ایجاد گزینه حساب کاربری، امکان ذخیره اطلاعات پرداختی و خرید های بدون وقفه را برای خریداران خود فراهم سازید.
  • طیف گسترده ای از درگاه های محبوب پرداختی را ارائه دهید تا خریداران به راحتی بتواند از فروشگاه شما خرید کند.

6. در شبکه های اجتماعی تبلیغ کنید تا افزایش فروش را تجربه کنید

تبلیغات در رسانه های اجتماعی راهی قدرتمند، خلاقانه و سرگرم کننده برای برقراری ارتباط با مشتریان است. تبلیغات در شبکه های اجتماعی می تواند شامل یک پست ساده فیس بوک تا یک لنز تاکو شکل در Snapchat می شود.

با استفاده از ابزارهایی مانند Google Analytics، شبکه اجتماعی مشتریان مورد نظر خود را ردیابی کرده و تلاش های بازاریابی خود را بر روی این سیستم عامل ها متمرکز کنید. اگر با فضای نسبتاً جدیدی از رسانه های اجتماعی سردرگم شده اید، برای شروع راهنماهای تبلیغات فیس بوک، اینستاگرام و اسنپ چت را بررسی کنید.

در اینجا چند نکته برای تبلیغات در شبکه های اجتماعی آورده شده است.

  • بازاریابی در شبکه های اجتماعی علاوه بر فراهم کردن شرایط خلاقیت بسیار، امکان اجرا کردن شخصیت های خریداران را در تبلیغات شما فراهم می سازد.
  • برای پیگیری و بازخورد تبلیغات خود از تجزیه و تحلیل شبکه های اجتماعی استفاده کرده و به راحتی راهکار های بهبود تبلیغات آینده خود را برنامه ریزی کنید.

7. وبلاگ مفید ، مبتنی بر SEO

راه اندازی یک وبلاگ فرصتی مناسب برای معرفی بیشتر یک فروشگاه است. پست هایی که در موتور جست و جو رتبه بهتر و بالاتری کسب می کنند، حاوی کلمات کلیدی SEO و حاوی اطلاعات مفیدی برای  مصرف کنندگان می باشند. بنابراین پست هایی با رتبه بالا، که موجب ترغیب افراد برای بازدید از سایت شما هستند،  درواقع مانند سکویی برای افرادی که از محصول شما بازدید و خرید می کنند، عمل می کنند.

راه اندازی وبلاگ جهت بهبود سئو

وبلاگ همچنین ابزاری برای ارتباط عمیق با کاربران محسوب می شود. مشاهده بازخورد مشتریان به محتوای تولیدی شما، رویکرد شما را برای برآوردن نیازها و خواسته های خریداران شکل می دهد. پست های وبلاگ علاوه بر اعتماد سازی برای خریداران، به نوعی ارزش گذاری برای خواننده نیز محسوب می شود. مانند ارائه مشاوره تخصصی از طرز استفاده محصول شما یا یک موضوع مرتبط با صنعت.

در اینجا  به چند نکته برای ایجاد وبلاگ فروشگاه می پردازیم:

  • با استفاده از ابزارهای SEO  میزان جستجوی ماهانه و دشواری کلمات کلیدی را به راحتی بسنجید.جست و جوی ماهانه پرتکرارتر و رتبه دشواری بالاتر، شرایط رتبه بندی را چالش برانگیزتر می کند.
  • از Google Analytics برای ردیابی بازدیدهای پست های وبلاگ خود استفاده کنید. پست های گذشته با تعداد زیادی بازخورد را هنگام برنامه ریزی برای محتوای آینده در نظر داشته باشید.

8. جلب اعتماد مشتری با بررسی محصولات

بررسی ها و رتبه بندی محصولات شما،در جلب اعتماد شما برای مشتریان بسیار موثر است. خریداران آنلاین به واسطه اعتماد به ارزیابی خریداران دیگر، و بدون دیدار و شناخت حضوری فروشندگان عمل می کنند. رتبه بندی محصولات با جلوگیری از اتلاف وقت خریداران و نشان دادن سریع نظر سایر مشتریان در مورد محصول، به درستی عمل میکند.

جلب اعتماد مشتری با بررسی محصولات

تعدد نقد و بررسیهای محصولات، آنها را قانع کننده تر می کند. برای تشویق ثبت بازخورد خریداران، حتما از آنان  ثبت نظرات خود را درخواست کنید. مشتریانی که از محصول شما راضی هستند، غالباً نظرات خود را ثبت نمی کنند. از آنها برای اشتراک گذاری تجربه مثبت خود با دیگران و ترغیب برای ثبت نظراتشان کمک بگیرید.

در اینجا چند نکته مفید برای استفاده از بررسی محصولات وجود دارد:

  • میانگین رتبه  هر محصول را در بالای صفحه  و تعداد بازبینی ها را در پایین و قسمت بررسی محتوا، نشان دهید تا قابلیت مشاهده بازخورد را افزایش باید.
  • با در نظر گرفتن تخفیف برای ثبت بازخورد خریداران، آنها را در ثبت نظراتشان ترغیب کنید.

9. سایت خود را بر مبنا سئو راه اندازی کنید

فروشگاه آنلاین شما  با دریافت ترافیک، روند خرید را امکان پذیر می کند. با استفاده از کلمات کلیدیSEO در عناوین و توضیحات محصول، شانس بالاتر بردن رتبه سایت خود را در نتایج موتور جستجو بالاتر ببرید. افزایش بازدید کلید اصلی بازخورد و بازدیدکنندگان سایت شما می باشد.

در اینجا چند نکته مفید برای ایجاد سایت بر مبنای SEO آورده شده است:

  • با استفاده از ابزارSEO کلمات کلیدی را که ماهانه دارای بیشترین حجم جست و جوی و کمترین دشواری است، برای رتبه بندی سایت خود پیدا کنید..
  • قبل از اضافه کردن کلمات کلیدی SEO به صفحات محصول خود، آن را تایپ کرده و نتایج رقابت خود را بررسی کنید. اگر با توجه به نتایج در رقابت با سایت های بزرگی هستنید، اصطلاحاتی با رقابت کمتر انتخاب کنید.

10. وبسایت خود را به نسخه موبایل مجهز کنید

در سال گذشته خرید موبایل 30٪ از خریدهای آنلاین را به خود اختصاص داده است. این رقم همچنان در حال افزایش بوده و طبق پیش بینی Business Insider  ۴۵٪ از کل خریدهای تجارت الکترونیک تا سال 2020 را خرید موبایل تشکیل می دهد.

با استفاده روزافزون از تلفن های همراه برای خرید آنلاین، فروشندگان باید از درستی عملکرد نسخه موبایل سایت خود نیز اطمینان حاصل کنند که مشتریان با هر دستگاه تلفن همراهی بتوانند به سهولت از سایت برای خرید محصولات خود استفاده کنند.صاحبان مشاغل برای سازگاری سایت خود با موبایل، می توانند با استفاده از قالب های طراحی فروشگاه آنلاین که اختصاصا برای تلفن همراه تنظیم شده است استفاده کنند.

در اینجا به چند نکته عملی برای نسخه موبایل وب می پردازیم :

  • در راستای جست و جوی راحت تر و مشاهده بهتر محتوا در تلفن همراه،  طرح های عمودی را نسبت به طرح های افقی انتخاب کنید.
  • با نصب و مرور آن، برای پاسخگویی به تلفن همراه ، میزان پاسخگویی تلفن همراه را امتحان کنید.

11. تجزیه تحلیل ها را دنبال کنید

صاحبان فروشگاه های آنلاین بد‌ون نظارت بر پیشرفت خودنمی توانند استراتژی های رشد خود را بهبود ببخشند.

بهترین روش برای ردیابی فروش و رفتار مشتریان استفاده از ابزاری مانند Google Analytics است. این برنامه معیارها و اطلاعات کاملی از جمله درصد فروش محصول، تعداد بازدیدهای سایت و تعداد سبد خریدهای کامل نشده، به فروشندگان ارائه می دهد.

با دنیال کردن معیار های فروش خود از Analytics ، نگرشی طولانی مدت در مورد نحوه جذب موثرتر مشتریان و تشویق خریدهای بیشتر ایجاد کنید.برای راهنمایی بیشتر فروشندگان و چگونگی شکل گیری اطلاعات مبتنی بر داده، فروشندگان میتوانند راهنمای استفاده از Analytics را در فروشگاه آنلاین خود بررسی کنند.

این مقاله را حتما بخوانید
7  کاری که باید برای راه اندازی مشاغل طراحی وب وردپرسی انجام دهید

در اینجا به چند نکته عملی برای ردیابی فعالیت فروشنده با Google Analytics می پردازیم:

  • هنگام راه اندازی Analytics ، گزینه ““enhanced ecommerce tracking ” را برای طیف گسترده ای از فعالیت فروشنده خود فعال کنید.
  • بخشهایی را در Google Analytics برای  قابل فهم شدن داده ها، در گروه های اصلی خریداران خود، ایجاد کنید.

12.خدمات ارسال رایگان ارائه دهید

خدمات ارسال رایگان ارائه دهید نکته ای که منجر به موفقیت سایت فروشگاه اینترنتی در ابتدای کار می شود. امروزه یکی از انتظارات خریداران آنلاین، ارسال رایگان می باشد که اولین بار آمازون پرایم آن را عملی کرده است. هزینه های اضافه شده حمل و نقل به راحتی میتواند خریداران را از خرید کامل، در هنگام پرداخت منصرف کند. ارائه این خدمات در صورت مهیا بودن شرایط برای فروشندگان و در راستای تشویق خرید بسیار ضروری می باشد.

خدمات ارسال رایگان ارائه دهید

اگرچه در ابتدا هزینه حمل و نقل رایگان  ممکن است زیاد به نظر برسد، اما پس از مدنی با افزایش خرید، بازدهی بیشتری برای فروشندگان به همراه دارد. برای اطمینان از اینکه مشتریان از این خدمات ارزشمند شما مطلع می شوند، در فروشگاه آنلاین خود ارائه خدمات حمل و نقل رایگان را برجسته کنید. همانطور که Thrive Market در عکس بالا در صفحه اصلی خود انجام می دهد.

در اینجا چند نکته عملی برای جذب خریدار توسط سیاست شما(حمل و نقل رایگان ) آورده شده است:

  • برای کاهش هزینه کلی کالا برای خریداران و ایجاد انگیزه خرید، حمل و نقل رایگان ارائه دهید.
  • حمل و نقل رایگان خود را در کل فروشگاه آنلاین خود در جهت ترغیب مشتری برای خرید برجسته کنید.

13.حلقه ارتباطی خود را تشکیل دهید

رشد تجارت شما بیش از مشتریانتان می باشد. همچنین شما برای جذب خریدان بیشتر در بین مخاطبان خود نیازمند همکاری و تماس بیشتر با افراد حاضر در صنعت خود می باشید. شبکه سازی با گروه های مناسب، فرصت تولید محصولات و گسترش آن را با هدف ارتباط با مشتریان بیشتری  برای فروشندگان امکان پذیر می کند. فروشندگان باید در نظر بگیرند:

گزارشگران سنتی – نویسندگان متخصص در نشریات صنعت شما می توانند در مورد محصولات تولید محتوا کنند.

وبلاگ نویسان صنعت – نویسندگانی که در وبلاگهای مربوط به صنعت شما کار میکنند نیز با تولید محتوا، محصولاتی مانند محصولات شما را به نمایش می گذارند.

اینفلوئنسر های شبکه های اجتماعی – افرادی که می تواننددر مورد صنعت شما در شبکه های اجتماعی اظهار نظر کنند ضمن این که تعداد زیادی دنبال کننده دارند.

کارآفرینان مشابه – کارآفرینان همفکر که در صنعت شما  و آشنا با محصولاتتان هستند.

این چهار گروه می توانند به سرعت موجب شناخته شدن محصولاتتان شوند.

در اینجا چند نکته عملی برای ایجاد حلقه ارتباطی شما آورده شده است:

  • از ابزارهایی مانند Buzzsumo و Voila Norbert برای یافتن اینفلوئنسر ها در صنعت خود  و دسترسی به آنها استفاده کنید.
  • افرادی را خواهان ارتباط با آنها هستید با دسته بندی های تخصصی بررسی کنید، مانند: تعداد دنبال کنندگان یا احتمال پاسخ دادن.

14- از ابزارهای فروشگاه ساز استفاده کنید

فروشندگان که دانش و سابقه کدگذاری ندارند هم به راحتی با نرم افزارهایی مانند ووکامرس و Shopify می توانند فروشگاه آنلاین خود را راه اندازی کنند. این برنامه ها با داشتن قالب فروشگاهی، به راحتی برای فروشندگان امکان شخصی سازی سایت های خود را بدون هیچ گونه دانش برنامه نویسی یا طراحی گرافیکی فراهم می سازند.

ووکامرس برای فروشندگان، به راحتی طراحی فروشگاه آنلاین خود را میسر می کند.

در اینجا چند نکته عملی برای استفاده از ابزارهای آماده وجود دارد:

از مطابقت طراحی الگوی انتخابی شما با شخصیت اصلی خریداران و تصویر مارک خود مطمئن شوید. نرم افزارهایی ، مانند Shopify و ووکامرس ، معمولاً طرح هایی مناسب برای هر مشاغل را معرفی می کنند.

15.خود را برای رقابت آماده کنید

هدف مشتریان از خرید های آنلاین، پایین ترین قیمت و بهترین تجربه خرید می باشد. فروشندگان با هدف جلب توجه خریداران می بایست، فروشگاههایی مشابه تجارت خود را شناسایی و کسب و کار خود را مقایسه  کنند. آیا این فروشگاه ها سیاست های 60 روزه یا 30 روزه بازگشت دارند؟ آیا آنها حمل رایگان دارند ؟ همچنین کشف بیشترین مزیت هر رقابت، فروشندگان را قادر می سازد برای وفادار نگه داشتن مشتری و جذب خربداران جدید،بتوانند تغییرات کسب و کار خود را به راحتی اعمال کنند.

در اینجا چند نکته عملی برای ارزیابی رقابت آورده شده است:

کالاهای مشابه محصولات خود علاوه بر فروشگاه های آنلاین دیگر در بازارهای بزرگ نیز جستجو کنید.مکان هایی مانند آمازون و eBay  بهتربن شاخص ها برای نرخ های رقابتی قیمت محصولات و صنعت شما هستند. از نرخ آنها به عنوان معیار قیمت های خود در راستای جذب مشتریان استفاده کنید.

طراحی سایت های رقیبان را در نظر بگیرید.و به جذابیت ایجاد شده برای جلب توجه کاربران در راستای خرید بیشتر توجه کنید.

16. از عکسهایی با وضوح بالا استفاده کنید.

انسان ها موجوداتی بصری هستند. سرعت پردازش تصاویر برای انسان ها 1/10 ثانیه می باشد و اطلاعات بصری را 60000 برابر سریعتر از کلمات می فهمیم، بنابرابنبا توجه به این گرایش تصویری، تصاویر سریعترین تاثیر را بر خریداران میگذارند. استفاده از عکسهایی با وضوح بالا که جزئیات محصولات را به خوبی نشان دهد،مهم ترین راه برای جلب سریع است.

عکس محصول خود را را از چندین زاویه خود را نشان دهید تا خریداران بتوانند ضمن تصور کامل از تمام جزئیات آن نیز آگاه باشند.درک بصری یک محصول برای خریدارانی که قادر به دیدن حضوری آن نیستند، احساس امنیت بیشتری  به آنها می دهد.

از عکسهایی با وضوح بالا استفاده کنید

در اینجا چند نکته عملی برای استفاده از عکسهای محصول با وضوح بالا آورده شده است:

ابزار عکس 360 درجه محصول را فعال کنید تا نمای کلی محصول برای خریداران قابل مشاهده باشد.

ویژگی بزرگنمایی عکس محصول را برای بررسی بیشتر خریداران از جزئیات یک محصول فراهم کنید.

17. انگیزه خرید ایجاد کنید

نگرانی صاحبان فروشگاه  اینترنتی درباره ی قوانین بازار  و خرید و فروش محصول باعث محدود شدن موارد موجود در صفحات کالا یا ارتباط با خریداران می شود. فروشندگان میتوانند با ایجاد انگیزه و راهکارهایی برای خریداران، از این کنترل ها در جهت سودآور استفاده کنند. ارائه تخفیف پاپ آپ در صفحه اصلی فروشگاه شما و یا اطلاع رسانی حراج اینترنتی شما از طریق ایمیل، نمونه ای از ایجاد انگیزه برای خرید کاربران توسط فروشندگان می باشد.

فروشندگان میتوانند با استفاده از ابزارهای داده محور، مشتریان خود را تقسیم بندی کرده و پیشنهادات اختصاصی برای هر گروه از آنان در نظر بگیرند. به عنوان مثال، در نظر گرفتن تخفیف برای اولین خرید کاربران و اطلاع رسانی آن از طریق ارسال ایمیل، نمونه ای از ایجاد انگیزه خرید می باشد.

برای افزایش فروش در کاربران ایجاد انگیزه کنید

در اینجا چند نکته عملی برای ایجاد انگیزه خرید آورده شده است:

از  تخفیف پاپ آپ در سایت خود به طور مکرر استفاده نکنید. بمباران بازدید کنندگان سایت شما با پاپ های بسیار احتمالاً آنها را عصبانی کرده و از فروشگاه شما دور می کند.

کد های کوپن و تبلیغات محبوب که موجب اشتیاق در کاربران شده اند را برای استفاده مجدد در آینده در نظر بگیرید.

18. اشتراک گذاری را تبلیغ کنید

اشتراک گذاری و به نوعی بازاریابی در رسانه های اجتماعی، رشد تجارت الکترونیکی شما را به همراه دارد.. بحث های عمومی درباره نام تجاری و محصولات شما در رسانه های اجتماعی به نوعی اثبات اجتماعی محصولات شما می باشند. فرضیه روانشناختی که “رفتار دیگران منعکس کننده رفتار صحیح است” مصداق این میباشد که خریداران آنلاین نمی توانند محصولات شما را شخصاً ببینند، بنابراین آنها نظر مشتریان دیگر را در مورد تجارت شما در فیس بوک و یا سایر شبکه های اجتماعی برای خرید، در نظر می گیرند.

برای تشویق به اشتراک گذاری محصولاتتان، کارزار تشکیل دهید. به عنوان مثال ، یک برند ممکن است مشتریان خود را در ازای ارائه خدماتی به گذاشتن نظراتشان  در یک پست و یا دعوت دوستانشان فرا بخواند و در واقع آنها را وارد یک مسابقه می کند. فروشندگان همچنین می بایست مردم را به اشتراک گذاری شبکه های اجتماعی خود تشویق کنند که این مستلزم دسترسی آسان آنها به آدرس رسانه های اجتماعی در سایت، می باشد.

اشتراک گذاری محصولات در شبکه های اجتماعی یکی از پارامتر های موفقیت در فروش

در اینجا چند نکته عملی برای تشویق به اشتراک گذاری اجتماعی آورده شده است:

اشتراک اجتماعی را به خریداران محدود نکنید!با  برند های دیگر ارتباط برقرار کنید و آنها را تشویق کنید تا کسب و کار شما را  اشتراک گذاری کنند و  یا برند شما را در محتوای رسانه های اجتماعی خود برچسب گذاری کنند.

زنجیره اشتراک گذاری را قطع نکنید. اگر کسی نام تجاری شما را در شبکه های اجتماعی ذکر می کند ، سعی کنید با تاکتیک هایی مانند توییت کردن مجدد یا نظر دادن در زیر پست به ادامه دادن این زنجیره کمک کنید.

19. از مزایای ایمیل تبلیغاتی استفاده کنید

ایمیل مارکتینگ یا بازاریابی از طریق ایمیل راهی آسان برای فروشندگان و  ایجاد ارتباط با مشتریان می باشد. فروشندگان  می توانند با طبقه بندی مشتریان، برای هر گروه از آنان در راستای رفع خواسته های هر کدام پیام های هدفمندی را ارسال کنند. با توجه به خریداران ، بازاریابی از طریق ایمیل ابزاری قدرتمند برای تشویق و افزایش فروش است.

در ابتدا، ایمیل خریداران را جمع آوری کرده و از رضایت آنها برای دریافت ایمیل های تبلیغاتی شما مطمئن شوید. فرصت های زیادی مانند مراحل پرداخت یا حتی در قالب پنجره پاپ آپ حین بازدید وجود دارد تا از خریداران برای دریافت ایمیل، سوال کنید.

استفاده از ایمیل مارکتینگ

همه ی خریداران برای دریافت ایمیل موافقت نمی کنند، اما گروهی از مشتریانی که مشتاق هستند ، برای خرید از شما و نام تجاریتان هیجان زده هستند و  به احتمال زیاد به بازاریابی ایمیل شما پاسخ خواهند داد.

در اینجا چند نکته عملی برای استفاده از بازاریابی از طریق ایمیل آورده شده است:

از یک ابزار بازاریابی ایمیل مانند Campaign Monitor برای پیگیری موفقیت پیام های خود مانند تعداد دفعات باز شدن پیام یا کلیک بیشتر روی پیوندها، استفاده کنید.

با استفاده از نرم افزار بازاریابی ایمیل،  شما میتوانید با اطلاع از مشتری هایی که درخواست اشتراک ایمیل شما را لغو کرده اند، از سایر اطلاعات پروفایل آنها مطلع شده و با توجه به دلیل لغو آن،  از  آن در آینده جلوگیری کنید.

20. سیاست های بازپرداخت سخاوتمندانه و ضمانت بازگشت پول را ارائه دهید

خرید آنلاین یک محصول بدون ضمانت بازگشت، خطرناک است. مشتری با توجه به ندیدن کالا از نزدیک، نمتواند از صحت و سلامت محصول خود مطمئن شود. با توجه به امکان عدم مطابقت محصول با استانداردهای آنها ، در صورت عدم ضمانت بازگشت، اکثر خریداران  از خرید آنلاین منصرف می شوند.

فروشندگان می توانند با ارائه سیاست های تضمین بازپرداخت و بازپرداخت پول، ضمن اعتماد سازی خریدار،او را به خرید ترغیب کنند.ایجاد ضمانت بازگشت کالا، در صورت تغییر نظر یا عدم مطابقت با توضیحات محصول، نشاندهنده ارزش گذاری و اعتماد شما به مشتریان خودتان نیز می باشد.

ضمانت بازگشت وجه نیز بسیار مهم است. شمامی بایست راهی برای پاسخگویی به مشتریان خود در صورت عدم رضایت آن از کالای دریافتی، به وجود آورید. این بدان معنا نیست که آنها الزاماً درخواست بازپرداخت می کنند، مطمئناً، عده ای از این شرایط استفتده می کنند اما اکثر مردم فقط باید از وجود سیستم پشتیبانی شما مطلع شوند. در نتیجه، توسط سیستم ضمانت بازگشت وجه، مشتری بیشتری جذب کنید.

پیاده سازی سیاست های بازپرداخت پول

در اینجا چند نکته عملی برای سیاست های تضمین بازگشت وجه آورده شده است:

برای توصیف شرایط و ضوابط بازپرداخت وجه، یک صفحه قوانین سایت ایجاد کنید. مشتریان شما هنگام تلاش برای درک سفارشات خود از شفافیت صفحه قدردانی خواهند کرد.

ارائه پیشنهاد حمل و نقل رایگان در بازگشت، در واقع موجب هزینه اضافی برای صاحبان مشاغل بوده، اما ارائه این سیاست همچنین باعث بازگشت وفاداری به مارک تجاری با خدمات عالی مشتری می شود.

سخن پایانی جهت داشتن یک فروشگاه انلاین موفق

فروشگاه های آنلاین به تجار استقلال کامل نسبت به تجربیات مشتریان را می دهند. به جای پیروی از سیاست های بازار ، فروشنده می تواند فروشگاه آنلاین خود را با توجه به شرایط مورد نظر خود ایجاد کند.

فروشندگانی که که از این آزادی به عنوان یک مالک فروشگاه آنلاین برخوردار هستند ، اگر بدانند که چگونه هر یک از سیاست های فروش خود را عملی کنند، می توانند موجب رشد آن شوند. با پیروی از استراتژی های ذکر شده در این راهنما ، فروشندگان می توانند از نحوه درک مشتری از هر عنصر فروشگاه آگاهی بیشتری کسب کرده و از این دانش برای شکل دهی فروشگاه خود استفاده کنند. بررسی یک فروشگاه آنلاین که همسو با خواسته ها و انگیزه های خریداران اصلی آن می باشد، نسبت به رقبای کم هوش تر موفق تر عمل می کند.

محصول پیشنهادی

افزونه امتیازدهی و پاداش پیشرفته آوانس | پلاگین گیمیفیکیشن

585,000 تومان

97.74%
یوسف محمدیانی

یوسف محمدیانی

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی دیناکالا | قالب DinaKala

825,000 تومان

99.33%
آی دیزاین

آی دیزاین

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی زنبیل | قالب zanbil

1,895,000 تومان

80%

محصول پیشنهادی

قالب آموزشی و فروش دوره آنلاین شکرینو | Shokrino

451,500 تومان

96.25%
تیم شکرینو

تیم شکرینو

محصول پیشنهادی

افزونه سئو اینستنتیفای | پلاگین Instantify

395,000 تومان

78.67%
بروز وردپرس

بروز وردپرس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ووکامرس پرمیوم | پلاگین Yoast WooCommerce SEO Premium

345,000 تومان

91.11%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو و بهینه سازی خودکار تصاویر | پلاگین SEO Friendly Images Pro

345,000 تومان

91.11%
راد ایران

راد ایران

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ویدئو های وردپرس | پلاگین Yoast Video SEO

345,000 تومان

73.33%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز گرویتی فرمز | پلاگین Gravity Forms

395,000 تومان

47.62%

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز ایفرم | پلاگین eForm

345,000 تومان

78.57%
وردپرس داغ

وردپرس داغ

12

نویسنده محدثه عسگریان

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه