Retry
طراحی سایت دانلود موسیقی

امروزه هر فردی می تواند برای خود با ایجاد یک وب سایت درآمد کسب کند. هنرمندان موسیقی و علاقه مندان به موسیقی هم از این قاعده مستثنی نیستند و می توانند از انتقال علاقه و دانش خود به دامنه آنلاین بهره مند شوند. در واقع شما می توانید از طریق طراحی سایت دانلود موسیقی موزیک های جذاب را به اشتراک بگذارید، درمورد آن با طرفداران دیگر بحث کنید و محتوای مربوط به موسیقی را در شبکه اجتماعی خود تولید کنید و به اشتراک بگذارید. شما از این طریق هم می توانید طرفداران خود را زیاد کنید و هم موسیقی خود را به صورت آنلاین بفروشید و درآمد کسب کنید.

شما می توانید از موسیقی درآمد کسب کنید. راه اندازی یک وب سایت بهترین راه برای پخش موسیقی در آنجا بلکه و فروش آن است. شما می توانید در سایت خود دسترسی پولی را به آهنگ ها، کلیپ های ویدیویی یا محتوای اختصاصی خود، تنظیم کنید. برای کسب درآمد از وب سایت موزیک و ارائه تجربه بی نظیر به طرفداران می توانید از عضویت پولی استفاده کنید یا از مخاطبان خود بخواهید تا با کمک های مالی از شما حمایت کنند.

با طراحی سایت دانلود موسیقی می توان با اکثر چالش های موجود در مسیر موفقیت در حرفه موسیقی مقابله کرد. نه تنها به شما امکان می دهد حضور آنلاین خود را برقرار کنید و موسیقی را با جامعه آنلاین در سراسر جهان به اشتراک بگذارید بلکه به ایجاد طرفداران خود، برقراری ارتباط با افرادی که هنر شما را دوست دارند و حتی کسب درآمد کمک می کند.

برای راه اندازی یک وب سایت موسیقی، لازم نیست که اطلاعات تخصصی از طراحی وب بدانید. شما می توانید با استفاده از سیستم مدیریت محتوای وردپرس بدون نوشتن یک خط کد، یک سایت حرفه ای بسازید!

طراحی سایت موسیقی

وردپرس یک پلت فرم قدرتمند است که توسط صاحبان مشاغل، فریلنسرها، وبلاگ نویسان و هنرمندان مورد استفاده قرار می گیرد زیرا استفاده از آن آسان است و برای طراحی وب سایت به کد نویسی احتیاج ندارد. گذشته از سهولت استفاده، وردپرس دارای قالب ها و افزونه های فراوانی است که به شما امکان می دهد وب سایت را دقیقاً همانگونه که می خواهید سبک و استایل دهید.

همچنین می توانید ویژگی های جالب توجهی مانند پخش کننده صوتی، اطلاعات آلبوم، ثبت رویداد برای برنامه های آینده خود، دکمه های اشتراک و موارد دیگر را در سایت موزیک خود اضافه کنید. ما در این مقاله به شما خواهیم گفت که چگونه یک وب سایت دانلود موسیقی مانند نکس وان موزیک ایجاد کنید و اساساً وب سایت موسیقی باید چه ویژگی هایی داشته باشد.

10 عنصر ضروری در طراحی سایت دانلود موسیقیراه اندازی سایت موزیک

پیش از هر چیز می خواهیم بررسی کنیم که یک وب سایت دانلود موسیقی اساساً چه ویژگی هایی باید داشته باشد. اگر به وب سایت های دانلود موسیقی مانند نکس وان موزیک سر زده باشید قطعاً می دانید که قابلیت ها و المان های لازم برای یک وب سایت موسیقی چیست. در حالت کلی وب سایت شما باید شامل موارد و قابلیت های زیر باشد:

  • پخش کننده صوتی – برای اینکه مخاطبان شما به موسیقی شما گوش دهند. برخی از پخش کننده های صوتی حتی افراد را به صفحه محصول شما هدایت می کنند تا بتوانند به راحتی آهنگ های شما را دانلود کنند.
  • تقویم رویدادها – اطلاعات مربوط به رویدادها و برنامه های آینده را ارائه دهید و یا زمان پخش و ارائه ی یک موسبقی خاص را به اطلاع آن ها برسانید.
  • فیلم ها – با نشان دادن تصاویر رسمی و غیر رسمی از خوانندگان در محل کارشان و … توجه افراد را به خود جلب کنید.
  • بخش بیوگرافی – جایی که بازدید کنندگان وب سایت شما می توانند در مورد استعداد های موسیقی جهان بیشتر بدانند.
  • فرم تماس – برای طرفداران و اهالی صنعت موسیقی که به طور مستقیم با شما تماس بگیرند.
  • وبلاگ – با ارسال مطالب و وبلاگ های روزانه یا هفتگی با بازدید کنندگان ارتباط برقرار کنید و سئو سایت را بهبود دهید.
  • اخبار – افراد مختلف را از جدیدترین اخبار موسیقی جهان مطلع کنید.
  • لینک به شبکه های اجتماعی – طرفداران را درگیر خود کنید و با لینک دادن به صفحه های خود در رسانه های اجتماعی، طرفداران بیشتری را جذب کنید.

تمامی موارد گفته شده در بالا اجباری نیست و می توانید تنها از برخی از آن ها استفاده کنید. با این حال هر یک از آن ها می تواند باعث رشد و توسعه ی سایتتان شود.

چگونه بهترین قالب دانلود موسیقی وردپرس را انتخاب کنیم؟طراحی سایت موزیک

قسمت مهمی از شروع طراحی سایت دانلود موسیقی انتخاب قالب برای سایت شما است. قالب انتخابی شما ظاهر سایت شما و نحوه ی نمایش آن را تعیین می کند بنابراین انتخاب آن بسیار مهم است. شما باید یک قالبی را انتخاب کنید که دارای طراحی جذاب و متناسب با سبک شما باشد. اگرچه طراحی مهم است، اما تنها عامل تعیین کننده نیست. در اینجا چند نکته اساسی وجود دارد که باید هنگام خرید یک قالب موسیقی برای وب سایت دانلود موسیقی خود به خاطر داشته باشید. همچنین پیشنهاد میکنیم نگاهی به بهترین قالب های دانلود موزیک در ژاکت بیندازید.

  1. ویژگی ها را در نظر بگیرید.

وقتی صحبت از ویژگی ها می شود، باید به دنبال قالبی باشید که دارای ویژگی های متناسب با صنعت موسیقی باشد. خوشبختانه بسیاری از قالب های موسیقی وردپرس وجود دارد که به شما امکان می دهد آلبوم ها و دیسکوگرافی را به نمایش بگذارید، اطلاعات بیوگرافی را برای خوانندگان به اشتراک بگذارید و یک پخش کننده صوتی اضافه کنید تا بازدید کنندگان بتوانند به جدیدترین آهنگ ها در سایت شما گوش دهند.

  1. اطمینان حاصل کنید که سفارشی سازی آن آسان است.

به دنبال قالبی باشید که شخصی سازی آن آسان باشد. شرح و توصیفات قالب موردنظر خود را بخوانید تا ببینید برای شما مناسب است و یا خیر. سفارشی سازی قالب یکی از مواردی است که باید به آن توجه ویژه ای داشته باشید. امروزه بیشتر تم ها تغییر فونت و رنگ و سایر المان ها را آسان می کنند، بنابراین در یافتن تنظیمات و تغییر آن ها به تنظیمات دلخواه خود مشکلی نخواهید داشت.

  1. به دنبال قالب واکنش گرا و ریسپانسیو باشید.

مطمئن شوید که یک قالب وردپرس را انتخاب کنید که دارای طراحی واکنش گرا باشد و برای بارگیری سریع بهینه شده باشد. شما هرگز نمی دانید که بازدید کنندگان شما از کجا می آیند و یا از چه دستگاهی استفاده می کنند. قطعاً نمی خواهید که وب سایت شما در دستگاه های تلفن همراه ضعیف نمایش داده شود. به خاطر داشته باشید که بازدیدکنندگان دوست ندارند برای بارگیری یک وب سایت مدت طولانی منتظر بمانند به همین دلیل انتخاب قالبی که سریع بارگیری می شود و یا برای سرعت بهینه شده است، بسیار مهم است.

توجه داشته باشید که قالب های رایگان اغلب دارای ویژگی های محدود و اساسی می باشند و این عملکرد وب سایت شما را تا حد زیادی مختل می کند. بنابراین قالب های پولی بهترین گزینه برای شما می باشند و ارزش هزینه کردن را دارند. برای اطلاعات بیشتر تفاوت قالب های رایگان و پولی را در بلاگ ما بخوانید.

نحوه راه اندازی وب سایت موسیقی وردپرسی

پس از یافتن قالب مناسب موزیک چند مرحله دیگر وجود دارد که باید انجام دهید تا اینکه سایت خود را ایجاد کنید. شما باید یک نام دامنه و یک هاست خریداری کنید که در آن وردپرس و قالب مورد نظر خود را نصب کنید. همچنین بهتر است محتوای سایت را از قبل آماده کنید تا بتوانید به سادگی مطالب را بارگذاری کنید و در بازه های زمانی منظم آن ها را منتشر کنید.

یک دامنه انتخاب کنید.

دامنه شما همان چیزی است که طرفداران وب سایت شما به صورت آنلاین از آن استفاده می کنند. در صورت امکان، سعی کنید دامنه ای را خریداری کنید که نام وب سایتتان در آن باشد تا راحت تر به خاطر سپرده شود. همچنین باید بررسی کنید که آیا نام موردنظرتان توسط فرد دیگری ثبت شده است و یا خیر. در اکثر موارد، شما می توانید همزمان با خرید یک هاست، نام دامنه را نیز خریداری کنید. مرحله بعدی انتخاب شرکت میزبان است. شرکت های میزبانی متعددی در دسترس هستند که برنامه های ماهانه مقرون به صرفه ای را ارائه می دهند. راهنمای انتخاب نام دامنه را در بلاگ ما بخوانید.

محتوای وب سایت خود را آماده کنید.

وقتی صحبت از محتوای شما می شود، بهتر است همه آهنگ ها، آلبوم ها، بیوگرافی اعضای گروه ها و خواننده های مختلف و هر چیز دیگری را که می خواهید در سایت خود قرار دهید جمع آوری و آماده کنید که این کار را می توانید با استفاده از خدمات وردپرس که سایت های معتبر مانند ژاکت سرویس انجام می دهند سفارش دهید . این در طولانی مدت باعث صرفه جویی در وقت شما می شود زیرا بیشتر قالب ها دارای محتوای آزمایشی هستند که می توانید با استفاده از آن ها سایت خود را به سرعت تنظیم کرده و سپس محتوای اصلی سایت خود را جایگزین کنید.

هنگامی که مراحل بالا را انجام دادید ، وقت آن است که در سایت خود کار کنید. اولین کاری که باید انجام دهید نصب وردپرس است. سپس، می توانید طرح زمینه و قالب خود، افزونه های لازم را نصب کرده و با تنظیم و سفارشی سازی قالب ادامه دهید.

وردپرس را نصب کنید.

بیایید با نصب وردپرس کار خود را آغاز کنیم. اگر شرکت میزبانی متفاوتی را انتخاب کرده باشید، آن ها یک ایمیل خوش آمد گویی برای شما ارسال می کنند که در آن اطلاعاتی در مورد برنامه خریداری شده شما همراه با نام کاربری، گذرواژه و لینک به صفحه کنترل پنل شما وجود دارد. لینک را از طریق ایمیل دنبال کنید و از اطلاعات ورود به سیستم برای ورود به سیستم استفاده کنید. پس از ورود به سیستم، به دنبال بخش وب سایت یا اسکریپت ها بروید و نماد وردپرس را پیدا کنید. روی نماد کلیک کنید و دستورالعمل های روی صفحه را دنبال کنید. برای وارد کردن عنوان سایت، توضیحات، نام کاربری، رمز ورود و پر کردن آدرس ایمیل خود، دستورالعمل ها را دنبال کنید.

پس از چند دقیقه، وردپرس نصب می شود، به این معنی که اکنون می توانید به داشبورد وردپرس خود وارد شوید. به سادگی به سایت www.yoursitename.com/wp-admin مراجعه کنید (سایت خود را با نام دامنه واقعی خود جایگزین کنید) و نام کاربری و رمز عبوری را که هنگام نصب ایجاد کرده اید وارد کنید.

آموزش نصب وردپرس روی سی پنل

آموزش نصب وردپرس روی دایرکت ادمین

یک قالب وردپرس موسیقی را انتخاب و نصب کنید.

پس از آنکه قالب سایت موزیک خود را انتخاب کردید، برای نصب قالبی که خریداری کرده اید، به بخش نمایش و سفارشی سازی بروید. سپس، روی بارگذاری طرح زمینه کلیک کنید. پس از آن، پوشه زیپ شده ای را که شامل فایل های قالب شما است را پیدا کنید و آن را بارگذاری کنید. پس از نصب ، روی فعال سازی کلیک کنید.

افزونه های مورد نیاز وردپرس را نصب کنید.

بعد از فعال کردن قالب، اعلانی را در داشبورد مشاهده خواهید کرد که نشان می دهد پلاگین های خاصی لازم است تا قالب شما تمام عملکرد خود را داشته باشد. در آن قسمت لینکی وجود دارد که شما را مستقیماً به صفحه نصب راهنمایی می کند. همه افزونه ها را انتخاب کرده و آن ها را نصب کنید. سپس افزونه ها بلافاصله فعال می شوند.

ظاهر بصری وب سایت را سفارشی کنید.ظاهر بصری سایت

هنگام تغییر ظاهر بصری سایت الگوی وب سایت باید بررسی کنید که آیا قالب شما برای موبایل مناسب است و می توانید ظاهر آن را به دلخواه خود تنظیم کنید یا نه. برای تغییر ظاهر وب سایت خود موارد زیر را در نظر بگیرید:

تصویر شاخص

قبل از اینکه به طراحی سایت دانلود موسیقی خود بپردازید، به یک تصویر عالی نیاز دارید. شما از این تصویر در قسمت سربرگ وب سایت خود استفاده خواهید کرد. این تصویر باید حسی از اینکه شما کی هستید و سایت شما درباره ی چیست را منتقل کند. تصویری با وضوح و کیفیت بالا پیدا کنید.

طرح مطالب

اگر قصد دارید مطالب زیادی به وب سایت خود اضافه کنید (برای مثال، بیوگرافی برای همه هم گروه های موسیقی، یا به عنوان مثال کل فهرست موسیقی پشتیبان خود) الگویی را انتخاب کنید که یک منطقه محتوای ساده را ارائه دهد. ممکن است بخواهید الگویی را انتخاب کنید که دارای محتوای تمام عرض باشد تا متن، عکس و … را در آن قرار دهید.

وب سایت مناسب برای موبایل

برای اطمینان از اینکه بازدید کنندگان تلفن همراه تجربه خوبی دارند، باید الگو و قالب ریسپانسیو به تلفن همراه را انتخاب کنید. این بدان معناست که در هر صفحه از جمله دسک تاپ، تبلت و دستگاه های تلفن همراه بسیار زیبا تطبیق می یابد. واکنش گرا بودن همچنین به نتایج موتور جستجوی وب سایت شما کمک می کند.

پالت رنگی را ایجاد کنید.

برای وب سایت خود رنگ هایی را که مناسب هستند انتخاب کنید. بهتر است فقط چند رنگ انتخاب کنید. به عنوان یک قانون کلی ، شما 3 رنگ اصلی را انتخاب کنید تا ظاهر وب سایتتان را سازگار و حرفه ای نگه دارید: یک رنگ اصلی برای برند، یک رنگ ثانویه و یک رنگ برجسته. همچنین بهتر است رنگ ها را با نام تجاری خود مطابقت دهید.

فونت وب سایت خود را انتخاب کنید.

قرار است متن های زیادی از صفحه بیوگرافی نوازنده گرفته تا مطبوعات الکترونیکی در سایت موسیقی شما قرار داشته باشد. فونت وب سایت شما باید واضح و آسان باشد. این نکات را هنگام انتخاب فونت در نظر بگیرید: خواندن آن را آسان باشد.

برای اطمینان از خوانایی متن، رنگی را انتخاب کنید که از پس زمینه وب سایت شما متمایز باشد. رنگ سیاه روی سفید نمونه کلاسیک است، اما هر رنگ تیره در زمینه روشن تر برای خوانایی خوب است. مهم است که تایپوگرافی وب سایت خود را ثابت نگه دارید. یک فونت برای محتوا انتخاب کنید و از آن در تمام صفحات خود استفاده کنید.

پیمایش در سایت خود را سازماندهی کنید.

شما باید برای طراحی سایت دانلود موسیقی خود تصمیم بگیرید که چگونه سایت خود را سازماندهی کنید. در اینجا برخی از نکات اساسی وجود دارد که باید هنگام ترسیم نقشه پیمایش وب سایت خود به خاطر بسپارید:

گزینه های منو باید برای هر کسی که از سایت شما بازدید می کند آسان باشد. به یاد داشته باشید که بسیاری از بازدید کنندگان شما برای اولین بار در آنجا خواهند بود و شما باید صفحات خود را به وضوح برای آن ها ارائه دهید.

بهتر است گزینه های منوی اصلی خود را به 8 تا یا کمتر محدود کنید. تعداد بیش از این باعث ایجاد بی نظمی می شود و از آنجایی که دامنه ی توجه افراد بسیار کوتاه است باید آن را تا حد ممکن ساده نگه دارید. داشتن 5 یا 6 دکمه منوی اصلی ایده آل است.

صفحات زیر منو

اگر محتوای بیشتری از آنچه در صفحات اصلی خود جای می دهید دارید، برای مرتب نگه داشتن امور، چند زیر صفحه اضافه کنید. این موارد در یک صفحه فهرست اصلی در پیمایش شما اسلاید می شوند یا به پایین می آیند.

صفحات را برای وب سایت موسیقی خود ایجاد کنید.طراحی صفحات سایت موزیک

بهتر است برای طراحی سایت دانلود موسیقی خود این صفحات را در نظر گرفته و به آن اضافه کنید.

صفحه اصلی

صفحه اصلی شما مهمترین و پربازدیدترین صفحه وب سایت شما است. اینجا جایی است که می توانید بازدیدکنندگان را به سمت اطلاعاتی که می خواهید ببینند راهنمایی کنید و از آن ها بخواهید اقدامی انجام دهند. یک صفحه اصلی موثر باید با یک تصویر شاخص که در قبل گفته شد شروع می شود. این صفحه اولین برداشت را در مخاطب ایجاد می کند.

مورد بعدی برای افزودن به صفحه اصلی خود، معرفی سایت شما است. از متن به همراه عکس و یک بیوگرافی کوتاه استفاده کنید تا مطمئن شوید همه بازدید کنندگان وب سایت شما از موضوع آن مطلع هستند. حتماً فرم ثبت نام در خبرنامه را نیز در صفحه اصلی خود قرار دهید، یا دکمه دعوت به اقدام خود را در جایی بالاتر از محتوای صفحه قرار دهید. سپس پیوندهای شبکه های اجتماعی خود را اضافه کنید، تا افراد بتوانند سریعاً آن ها را پیدا کنند.

اگر در حال ساختن یک وب سایت یک صفحه ای هستید، پس صفحه اصلی نخواهید داشت زیرا تمام محتوای شما در یک صفحه قرار دارد. در این حالت، شما هنوز هم باید یک تصویر هدر عالی با یک دکمه ی تماس برای اقدام در بالا داشته باشید و به دنبال آن مهمترین اخبار یا محتوای خود را قرار دهید.

صفحه درباره ما

این صفحه مکان مهمی است برای طرفداران جدید تا شما را از طریق سوابق و دستاوردهای موسیقی تان شما را بشناسند. همچنین یک نقطه خوب برای اهالی رسانه و صنعت برای خواندن داستان شما است.

صفحه موسیقی ها و آلبوم ها

هنگامی که در حال ساخت یک وب سایت موسیقی هستید ، داشتن یک پخش کننده موسیقی در سطح سایت یا جاسازی یک پخش کننده در صفحه اصلی کافی نیست. وب سایت شما منبع اصلی شما در اینترنت است. طرفداران شما باید بتوانند همه موسیقی ها، شعر و اطلاعات آلبوم شما را در وب سایت خود پیدا کنند. یک صفحه را به همه چیزهای موسیقی اختصاص دهید، سپس آن را به صورت ستون یا بخش تنظیم کنید تا موسیقی شما به راحتی پیدا شود و گوش داده شود.

صفحه فروشگاه

اگر محلی به صورت آنلاین وجود دارد که طرفداران بتوانند کالای شما را خریداری کنند ، این صفحه بسیار مهم خواهد بود. فروش مستقیم موزیک ها به طرفداران به این معنی است که شما نه تنها بیشترین پول را دریافت می کنید بلکه آدرس ایمیل آن ها را نیز دریافت می کنید تا در دراز مدت با آن ها در تماس باشید. برای مرتب نگه داشتن صفحه فروشگاه خود، محصولات خود را با تصاویر سازگار کنید.

گالری عکس ها

افراد عاشق دیدن عکس های خوانندگان مورد علاقه خود هستند. اگر یک بخش برای گالری تصاویر خود داشته باشید، باعث می شود طرفداران مدت طولانی تری در سایت شما بمانند. برای کمک به سازماندهی عکس های خود، گالری های مختلف ایجاد کنید تا عکس های تبلیغاتی، نمایش های زنده، عکس های استودیویی یا همکاری های موسیقی مختلف را به نمایش بگذارید.

وب سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید.

وقتی وب سایت شما تحت نام دامنه انتخابی شما بارگیری شد، آماده هستید که آن را در نتایج جستجوی گوگل فهرست کنید و به نمایش بگذارید. برای کمک به افزایش ترافیک به وب سایت خود باید مطمئن شوید که طرفداران می توانند به راحتی آن را پیدا کنند. دقیقاً همینجاست که سئو می تواند به شما کمک بسیار زیادی کند.

سئو یا بهینه سازی برای موتور های جستجو مجموعه راهکار هایی است که میلیون ها کسب و کار از آن برای هدایت بازدید به وب سایت های خود استفاده می کنند. SEO در وب سایت شما نقش مهمی دارد زیرا باعث می شود افراد بیشتری وارد وب سایت شما شوند و موسیقی ها را گوش کنند.  اگر شما به دنبال بهینه سازی وب سایت خود برای سئو هستید ما توصیه می کنیم از افزونه هایی مانند یواست سئو استفاده کنید.

وب سایت موسیقی خود را به صورت آنلاین تبلیغ کنید.تبلیغ سایت دانلود موسیقی

حال که طراحی سایت دانلود موسیقی را به انتهارساندید و وب سایت شما کامل شد، باید اطمینان حاصل کنید که همه در مورد آن آگاهند. آدرس اینترنتی وب سایت موسیقی خود را به صورت گسترده تبلیغ کنید. آن را به کارت ویزیت و پوستر خود به تمام پروفایل های شبکه های اجتماعی خود، مکان هایی که قصد دارید در آن ها باشید، اضافه کنید. همچنین می توانید یک آدرس ایمیل با نام دامنه خود ایجاد کنید.

جمع بندی

در دنیای امروزی داشتن یک وب سایت ضروری است و طراحی سایت دانلود موسیقی می تواند منبع کسب درآمد خوبی باشد. به عنوان مثال وب سایت ایرانی نکس وان موزیک یکی از نمونه های وب سایت دانلود موزیک می باشد که در حوزه ی خود به صورت حرفه ای فعالیت می کند و امروزه به عنوان مرجعی برای دانلود موزیک های مختلف شناخته شده است. ما در این مقاله تمامی موارد موردنیاز برای راه اندازی یک وب سایت دانلود موسیقی معرفی کردیم. به خاطر داشته باشید که وب سایت شما فضای آنلاین شماست که در آن می توانید ظاهر بصری مناسبی را برای انعکاس موسیقی و آهنگ های مختلف ایجاد کنید و از طریق اشتراک ایمیل با مخاطبان خود درگیر شوید و بازدید کنندگان را به طرفداران وفادار تبدیل کنید. در آخر پیشنهاد ما برای داشتن یک سایت موسیقی حرفه ای استفاده از سایت های مختلفی مانند ژاکت سرویس می باشد که شما به راحتی می توانید سفارش طراحی سایت خود را به آن ها بسپارید و با خیال راحت بهترین سایت را برای کسب و کار خود طراحی کنید.

دیدگاه‌ها

Comments
  • ztajik

    درود وقت بخیر.
    مدارکی و مجوزهایی که برای سایت دانلود موسیقی لازم و ضروری هست رو میفرمایید؟

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *