zhaket logo

تولید محتوا بر اساس موضوعات ترند، استراتژی مناسبی در طولانی مدت نیست

اخبار

2 دقیقه زمان مطالعه

گوگل می گوید: موضع ما در قبال تولید محتوا این است که در درجه اول باید برای کاربر تولید شود. تولید محتوا بر مبنی موضوعات ترند، people-first نیست و برای موفقیت در طولانی مدت توصیه نمی شود.

بر اساس توصیه های گوگل، بهترین راه برای موفقیت در نتایج، تولید محتوا به شیوه ای است که نتنها به ترند‌ها و جستجوهای محبوب بپردازد، بلکه بر نیازهای واقعی کاربران متمرکز باشد.

در اینجا گوگل می گوید، محتوایی که بر مبنی جستجوهای محبوب تولید می شود، بیشتر با هدف پوشش موضوعات ترند تمایل دارد و همیشه به نیازهای اساسی کاربران اهمیت نمی دهد. این نوع محتوا ممکن است در کوتاه‌مدت موفق باشد، اما برای اهداف بلندمدت بهتر است بر روی نیازهای واقعی و موضوعاتی که به کاربران همواره کمک می کند تمرکز کرد.

در سیستم رتبه بندی محتوای مفید که یک الگوریتم سایت واید است، توصیه گوگل برای برای جذب مخاطب وفادار و تبدیل بیشتر، تولید محتوا بر مبنی مطالعه و تحقیق نیازهای مخاطبان و ارایه محتوای بی‌نظیر و مفید است.

 

تولید محتوا بر اساس موضوعات ترند، استراتژی مناسبی در طولانی مدت نیست

 

تولید محتوا با تمرکز بر ترندها به معنای استفاده از موضوعاتی است که در دوره های زمانی خاصی محبوبیت دارند. این ویژگی موجب می‌شود صفحه شما بیشترین تبدیل و جذب را از جستجوها و بازدیدهای بازه زمانی بخصوص کسب کند. محتوای ترند عمداتا با پوشش موضوعات جذاب و جالب مطرح می‌شود و ممکن است در بازه زمانی کوتاه بتواند ترافیک زیادی جذب کند که مستلزم وجود استراتژی تبدیل برای این نوع محتوا است. ورود بازدیدکننده به این صفحه بخاطر جذابیت لحظه‌ای و گاها موقتی آن است!

یکی از ویژگی های محتوای ترند‌ وابستگی زمانی و اطمینان از واقعیت خبری آن است. محتوای ترند ممکن است به سرعت منسوخ شود، بنابراین باید آنرا بطور مداوم بروزرسانی کرد تا همواره با لاین خبری، ترندهای جدید، هایپ و کانتنت نهایی هماهنگ باشد.


نویسنده علیرضا ناجی

سایر مقالات نویسنده

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه