بررسی حواشی سرویس کاهش پینگ رادار بازی، از نگرانی‌های امنیتی تا مدل درآمدی

اخبار

2 دقیقه زمان مطالعه

بنیان‌گذار رادار بازی اعلام کرد هزینه‌های مادی این سرویس از سوی شرکت ارتباطات زیرساخت با یک شرط تأمین شده است. مرادی همچنین در رابطه با نگرانی‌های امنیتی پیش آمده حول رادار بازی گفت تأییدیه‌های امنیتی از شرکت‌های کسپراسکای و مایکروسافت دریافت کرده‌اند و اقدامات دیگری نیز برای رفع نگرانی‌ها در این حوزه انجام خواهند داد.

وزارت ارتباطات اخیرا سرویس رادار بازی را به عنوان راهکاری برای کاهش پینگ بازی‌ها و افزایش سرعت دانلود آنها معرفی کرده است. سرویسی که به ادعای «عیسی زارع‌پور» طی کمتر از 24 ساعت به 5 میلیون کاربر دست یافته است.

اما در همین مدت کوتاه، حواشی پیرامون این سرویس به وجود آمده و موجب نگرانی گیمرها شده است. در همین راستا به سراغ مرادی، بنیان‌گذار «رادار بازی»رفتیم تا درباره اهداف این سرویس، روش درآمدزایی و همکاری با وزارت ارتباطات جویا شویم. او همچنین در رابطه با شایعه بدافزار بودن این سرویس و شبهات درباره Whois دامنه این وبسایت شفاف‌سازی کرد.

 

می‌خواهیم مرجع بازی‌های بین‌المللی در ایران شویم

سوال: هدف از راه‌اندازی رادار بازی چه بود و چقدر می‌توانید به حل مشکلات گیمرها کمک کنید؟

رادار بازی: ما جزو اولین فعالان حوزه بازی بودیم و با نام برندهای مختلف در این سال‌ها فعالیت کردیم. سرویس‌هایی برای کاهش پینگ، DNS رفع تحریم و … از جمله خدماتی بوده که ارائه کرده‌ایم. در این 4-5 سال، به حدود سه چهار میلیون گیمر یونیک کمک کردیم تا بتوانند بهتر بازی کنند.

در ایران متأسفانه سرویس‌های گیمی که به گیم‌ها و گیمرهای حرفه‌ای آنلاین توجه کنند، کم است. بسیاریی از شرکت‌ها و مجلاتی که در این حوزه فعالیت می‌کنند یا به سراغ بازی‌های آنلاین می‌روند یا بازی‌های پرمخاطب می‌روند، اما ما تصمیم گرفتیم در حوزه بازی‌های آنلاین فعالیت کنیم و مشکلات گیمرها در این زمینه را حل کنیم. تیم اولیه ما شامل چهار، پنج نفر بود که در حال حاضر هر کدام از ما یک کسب و کار مجزا دارند و من هم رادار بازی را تأسیس کردم.

گزارش: دیجیاتو


نویسنده علیرضا ناجی

سایر مقالات نویسنده

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه