گوگل لنز به کاربران در حل مسائل پیچیده مانند هندسه، فیزیک و مثلثات کمک می کند

اخبار

1 دقیقه زمان مطالعه

گوگل به‌روزرسانی‌های مهمی را در موتور جستجو و ابزار Lens خود ارائه داده است تا به کاربران در حل مسائل پیچیده مانند هندسه، فیزیک، مثلثات و حساب دیفرانسیل و انتگرال کمک کند. با این به‌روزرسانی، کاربران می‌توانند معادلات مورد نظر خود را در نوار جستجو تایپ کنند یا با استفاده از Lens عکس مسئله را گرفته و پاسخ صحیح و توضیحات مرحله به مرحله برای حل آن دریافت کنند. همچنین با تایپ عبارت “[math solver]” در نوار جستجو، به ویژگی حل‌کننده مسائل ریاضی دسترسی خواهید داشت، اما این ویژگی تنها برای نسخه دسکتاپ گوگل در دسترس است و نسخه‌های موبایل آن نیز تا پایان سال جاری به آن اضافه خواهند شد.

ویژگی مهم دیگر این به‌روزرسانی، امکان حل مسائل هندسه است. Lens اکنون می‌تواند اجزای تصویری و متنی مسئله هندسه را تفسیر کند، اگرچه این قابلیت محدود به “مسائل مثلث خاصی” است. برای این به‌روزرسانی، گوگل از مدل Multitask Unified Model (MUM) خود استفاده کرده است که می‌تواند عبارات جستجویی با فرمت‌های مختلف از جمله متن، تصویر و ویدیو را درک کند.

 

حل مسائل هندسه با گوگل

 

علاوه بر این ویژگی‌ها، گوگل مدل‌های سه‌بعدی جدیدی را در موتور جستجو خود معرفی کرده است. این مدل‌ها به کاربران اجازه می‌دهند تا نمودارهای تعاملی مرتبط با نزدیک به 1000 موضوع مانند زیست‌شناسی، شیمی، فیزیک، نجوم و موارد دیگر را بررسی کنند. این مدل‌ها در سال 2021 معرفی شدند و در آن زمان نمودارهایی را برای بیش از 200 موضوع ارائه می‌دادند اما اکنون تعداد موضوعات مورد پشتیبانی افزایش یافته است.

 

 گوگل از مدل MUM خود کمک گرفته است


نویسنده علیرضا ناجی

سایر مقالات نویسنده

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه