چگونگی پیدا کردن مشتری و کسب درآمد از طراحی سایت

ایده کسب و کار

10 دقیقه زمان مطالعه

با توجه به رقابت زیادی که دربازار کار طراحی وبسایت وجود دارد، بهترین روش کسب درآمد از طراحی سایت برای طراحان وب که به دنبال مشتری هستند چیست؟ در این مقاله بهترین نکات برای کسب درآمد و پیدا کردن مشتری را برای طراحان وبسایت، بیان می‌کنیم. شاید شما هم به دنبال این هستید که بدانید چگونه طراح سایت شوم و یا می پرسید آیا طراحی سایت درآمد دارد؟ پس با ما در این مقاله همراه باشید تا مراحل طراحی سایت را با هم مرور کنیم.

پیدا کردن مشتریان جدید و کسب درآمد از طراحی سایت همیشه کار راحتی نیست، مخصوصا اگر کارتان را به تازگی شروع کرده باشید. چیزهای جدیدی برای آموختن و کار های زیادی برای انجام دادن وجود دارد و باید کار های زیادی قبل و بعد از یافتن مشتری انجام دهید (مخصوصا اگر هنوز اولین مشتری خود را پیدا نکرده اید). اما شروع کسب و کار اینترنتی و پیدا کردن مشتریان و ارتباط برقرار کردن با آنها، همیشه هم سخت و دلهره آور نیست. بیایید ببینیم چگونه میتوانیم این فرایند سخت را مثل آب خوردن ساده کنیم.

چگونه در 5 مرحله، وارد بازار طراحی سایت شویم؟ ( کسب درآمد از طراحی سایت )

  1. وبسایت خود را بسازیدکسب درآمد از طراحی سایت

این یک قاعده‌ی کلی و بی چون و چرا است. هر طراح وب، چه فریلنسر باشد چه صاحب یک کسب و کار طراحی سایت، نیاز به یک وبسایت دارد.

شاید در ابتدا ساختن وبسایت شخصی خودتان یا ساخت فروشگاه اینترنتی کمی ترسناک به نظر برسد اما از آنچه به نظر می‌رسد بسیار ساده تر است. داشتن وبسایت به دلایل زیادی مهم است که در ادامه به آن ها می‌پردازیم.

هرگاه یک مشتری به کار شما علاقه مند شود، احتمالا اولین چیزی که می‌خواهد ببیند وبسایت شماست. و شما قطعا می‌خواهید آنچه را که می‌خواهند، به آنها نشان دهید و بدترین چیزی که می‌تواند اتفاق بیفتد این است که مشتری به دنبال وبسایت شما در گوگل بگردد و به جای شما، طراح دیگری را انتخاب کند.

بهترین راه برای جلوگیری از این اتفاق و کسب درآمد از طراحی سایت ، صرف زمان و تلاش زیاد برای ساختن وبسایت خودتان است. هنگامی که طراحی وب سایت و سئوی شما وضعیت مطلوبی داشته باشد، مشتری هایی که شما را جستجو می کنند تحت تأثیر کار شما قرار می‌گیرند.

با وارد شدن به دنیای وردپرس می‌توانید به سادگی وبسایت خود را طراحی کنید. ابتدا زیرساخت های لازم مثل هاست و دامنه را فراهم کنید و سپس با استفاده از قالب ها و افزونه ها، وبسایت خود را راه اندازی و بهینه کنید

بهترین و ساده ترین راه در این مرحله، استفاده از افزونه هایی مثل افزونه صفحه ساز المنتور و افزونه یواست برای طراحی سایت، بهینه سازی سئو و … است.

پس از انجام این کارها وبسایت شما آماده به کار است و می‌توانید کارهایی را که برای جذب مشتری و کسب درآمد از طراحی سایت لازم است انجام دهید.

  1. امور دفتری طراحی وبسایت خود را انجام دهیدانجام امور دفتری

پیش نویس یک طرح پیشنهادی  را آماده کنید

طرح پیشنهادی طراحی یک وبسایت، یک توافقنامه‌ی کتبی بین کارفرما (در اینجا شما به عنوان طراح وبسایت) و مشتری است. این طرح چیزی شبیه قرارداد است اما کمی با آن متفاوت است و شامل انتظارات شما و مشتری درباره ی کاری که برای آنها انجام می‌دهید، هزینه ها، و … می‌شود.

قبل از نوشتن پیش نویس واقعی، باید تحقیقات زیادی انجام دهید که شامل مراحل زیر می شود:

  • مصاحبه عمیق با مشتری
  • گوش کردن به نیاز مشتری
  • ارزیابی توانایی ها و تخصص خود
  • ارزیابی منابع و مصالح خود
  • ارزیابی در دسترس بودن خود

یک قرارداد نمونه بنویسید

هر خدمتی که ارائه می‌دهید باید دارای یک قرارداد کتبی باشد که از آن پشتیبانی کند، این کار به نفع شماست و باعث صرفه جویی در زمان و هزینه می‌شود.

نوشتن قرارداد برای اولین بار ممکن است کمی دلهره آور باشد اما سخت نگیرید، ما موارد زیر را برای نوشتن قرارداد به شما توصیه می‌کنیم:

بیانیه‌ی کار خود را به طور واضح تعریف کنید

بیانیه کار، یک بخش اساسی در قرارداد شماست. اگر ندانید مشتری از شما چه انتظاری دارد، ممکن است پس از اتمام کار، از کار شما راضی نباشد. بیانیه‌ی کار همچنین به شما این امکان را می دهد که چارچوب پروژه ی خود را تعریف کنید و زمان لازم برای اتمام آن را پیشبینی کنید.

روندی برای بررسی و تایید طرح تعیین کنید

قطعا به عنوان طراح وبسایت دلتان نمیخواهد حجم زیادی از کارهایی را که انجام داده اید، برای بررسی به مشتری تحویل دهید و تا مدت طولانی جوابی از آنها نگیرید. اگر در قرارداد خود تعداد روزهایی که مشتری وقت دارد تا طرح را بررسی و تایید کند، بیان کنید می‌توانید از این تاخیرها جلوگیری کنید.

در صورت پایان ناگهانی پروژه، از خود محافظت کنید

شرایط بسیاری وجود دارد که می‌تواند باعث پایان یک پروژه شود. ممکن است خود مشتری تصمیم بگیرد پروژه را ادامه ندهد و یا ممکن است اتفاق غیرمنتظره ای بیفتد که در کنترل آن ها نیست. در هر صورت، با قرار دادن بندی در قرارداد خود مبنی بر از دست ندادن درآمد طراح سایت در صورت فسخ پروژه، از ضرر احتمالی پیشگیری کنید.

حق استفاده از محتویات پروژه را محفوظ کنید

یک نمونه از نقص حقوق طراح که می‌تواند بین طراح وب و مشتری رخ دهد این است که مشتری، از یکی از المان های تصویری وبسایتی که شما طراحی کرده اید را در یک وبسایت دیگر استفاده کند. در صورت وقوع چنین چیزی می‌توانید از نظر قانونی آن را پیگیری کنید.

با یک وکیل مشورت کنید و صلاحیت قانونی خود را تعیین کرده و آن را در قرارداد قید کنید

در بدترین حالت، شرایطی به وجود می آید که یک طراح وب و مشتری دچار اختلاف نظر و درگیری میشوند و کسب درآمد از طراحی سایت به خطر می افتد.  ممکن است مشتری و کارفرما در شرایطی قرار بگیرند که یک طرف از طرف دیگر شکایت کند. اگر شما  طرف دعوی باشید و در قرارداد خود صلاحیت قانونی تعیین نکرده باشید، ممکن است شرایط را به طرف مقابل ببازید. و قطعا این شرایطی نیست که مطلوب شما باشد.

به همین دلایل، بهتر است قبل از نهایی کردن قرارداد خود، با یک وکیل نیز مشورت کنید و اطمینان داشته باشید که از تمام حقوق خود محافظت کنید تا بعداً برای کسب درآمد از طراحی سایت دچار مشکل نشوید.

  1. هویت برند خود را ایجاد کنیدفریلنسری به عنوان طراح یو ایکس

چرا مهم است که برند شخصی خود را داشته باشید؟

داشتن برند شخصی، یک عنصر اصلی برای هر طراح وب در بازار کار طراحی سایت است. چرا؟ برای مبتدیان، ایجاد یک برند شخصی به معنای تشکیل هویت به عنوان یک طراح است و اینگونه است که میتوانید  در میان جمع زیادی از رقبا نمایان شوید.

برندینگ شخصی یعنی:

  • چگونه خود را به مخاطبان معرفی می‌کنید
  • چه تصویری از خود مطرح میکنید
  • چه چیزی شما را منحصر به فرد می کند و شما را از رقبای خود جدا می کند
  • چه ارزشی را به عنوان یک طراح سایت پیشنهاد می کنید

وقتی مشتری ها به دنبال یک طراح سایت برای ساختن وبسایت ایده آلشان هستند، به دنبال طراحی می‌گردند که سبک کاری و شخصیت او با نوع وبسایت مورد نظرشان مطابقت داشته باشد.

اگر در طراحی و سبک شخصی شما از رنگ های روشن و فونت های پررنگ استفاده شده باشد، احتمالا شرکتی مثل شرکت نوشیدنی های میوه ای که به دنبال بازاریابی محصولات خود با یک طرح شاد و میوه ای است جذب شما خواهد شد. احتمالاً این شرکت بین شما و طراحی که از یک طرح ساده سیاه و سفید در وبسایت خود استفاده کرده است، شما را انتخاب خواهد کرد.

این مقاله را حتما بخوانید
رازهای پیشرفت فروشگاه‌های اینترنتی چیست؟

هر دو سبک برند هایی که گفتیم به خودی خود عالی هستند ، اما هر یک از آنها نمایانگر نوعی از شخصیت طراحی هستند. بهتر است بدانید که شما در کدام سبک طراحی بهتر هستید و می توانید درآمد طراحی سایت خود را بالا تر ببرید. طراحی یک وب سایت که محصولات میوه ای با رنگ روشن را نمایش می‌دهد، یا طراحی وبسایت یک آموزشگاه زبان که عکس های جدول های زمانی خود را نشان میدهد؟

سبک برندینگ خود را متناسب با شخصیت و نمونه های طراحی خودتان انتخاب کنید، تا بتوانید به مشتریانی که به خدمات شما نیاز دارند متصل شوید و درآمد طراحی سایت خود را افزایش دهید.

چرا باید بازار هدف خود را مشخص کنید؟

تمرکز روی مخاطبان هدف می تواند هم به شما در پیدا کردن مشتری های طراحی وب کمک کند و هم آنها شما را راحت تر پیدا کنند.

چگونه می توانیم بازار هدف خود را بشناسیم؟

اول از همه، باید ببینید به چه چیزی علاقه دارید و در کدام زمینه تجربه دارید. آیا دوست دارید یک وبسایت در زمینه ورزش و سلامتی طراحی کنید یا یک وبسایت فروشگاهی؟

اگر هدفتان را کسب درآمد از طراحی سایت هایی قرار دهید که به موضوعات مورد علاقه تان مربوط می‌شوند، میتوانید به دو دلیل از رقبا سبقت بگیرید:

  • احتمالا از قبل مخاطبانی را در این دسته ها می‌شناسید که می‌توانند شما را به مشتریان جدید ارجاع دهند
  • تقریبا همیشه پروژه هایی که بر اساس موضوع مورد علاقه تان باشند، کیفیت بهتری خواهند داشت

خوب است که این نکته را هنگام ایجاد پرتفولیو نیز به یاد داشته باشید. پروژه هایی را انتخاب کنید، حتی ساده، که به مواردی که در آنها دانش و تجربه دارید مربوط باشند. در این صورت هم نتایج بهتری حاصل می‌شود و هم خودتان از این روند بیشتر لذت خواهید برد.

  1. قدرت نفوذ رسانه های اجتماعیشبکه های اجتماعی

بستر شبکه های اجتماعی

هرچه بیشتر وقت خود را صرف حضور در شبکه های اجتماعی به عنوان طراح وب کنید، درشغل خود موفق تر خواهید بود و کسب درآمد از طراحی سایت راحت تر خواهد بود. طراحان سایت وقت زیادی را صرف برقراری ارتباط و به اشتراک گذاری نمونه کارهایشان می‌کنند و از همه مهمتر پروژه هایی را به اشتراک میگذارند که به دنبال کار کردن و کسب درامد از روی نمونه های مشابه آن هستند.

در دنیای آنلاین امروزه، یکی از بهترین راه های کسب درآمد از طراحی سایت ، برقراری ارتباط از طریق شبکه های اجتماعی و متصل شدن به دوستان آنها است.

فیسبوک

فیس بوک جای خوبی برای طراحان وب است زیرا گروه های زیادی از افراد حوزه طراحی وبسایت در آن وجود دارد و از هر نقطه دنیا می‌توان با آنها ارتباط برقرار کرد.

لینکدین

لینکدین شبکه ای است که میتوانید در آن با تعداد زیادی از افراد حرفه ای ارتباط برقرار کنید و خود را نشان دهید. همچنین می‌توانید بفهمید مردم درباره ی چه صحبت میکنند و چه بحث هایی در حوزه کاری شما داغ است.

اینستاگرام

در اینستاگرام هم می‌توانید کار های خود و هم تصاویر واقعی دنیای اطرافتان را به نمایش بگذارید. این کار باعث می‌شود افراد هم با کار شما آشنا شوند و هم با شخصیت شما. همچنین می‌توانید بحث های داغ را دنبال کنید و از افراد حرفه ای بیاموزید.

Dribbble

این شبکه اجتماعی مخصوص جامعه طراحان ساخته شده است که در آن می‌توانید کارهایتان را به نمایش بگذارید، از پروژه های طراحی دیگران الهام بگیرید، فرصت های شغلی را جستجو کنید و استخدام شوید. این شبکه اجتماعی پاسخگوی بیشتر نیازهای طراحان است.

Behance

این شبکه اجتماعی که متعلق به شرکت Adobe است نیز منحصرا برای طراحان ساخته شده و بستری برای به نمایش گذاشتن کارهای آنهاست. Behance مکانی عالی برای قرار دادن پروژه هایتان در کانون توجه است.

  1. پیدا کردن پلتفرم های فریلنسری برای کسب درآمد از طراحی سایتمراحل طراحی سایت

مارکت پلیس های فریلنسری مانند ژاکت سرویس شرکت ها و کارفرماهایی را جذب می کنند که به دنبال نیروی کار طراحی سایت می گردند و این خدمت را به آنها می فروشند. اینگونه فضاها برای شما که به دنبال مشتری هستید و می خواهید به صورت فریلنسری طراحی سایت انجام دهید، بسیار ایده آل است. برای جذب مشتری برای طراحی سایت در این پلتفرم ها حتما نکات زیر را رعایت کنید:

  • برای ساخت یک پروفایل خوب و باکیفیت وقت بگذارید.
  • درباره همه مهارت ها و تجربه کاری خود با جزئیات توضیح دهید و نمونه کارهای خود را ضمیمه کنید، به خصوص آنهایی که مهارت شما را بهتر نشان می دهند.
  • حتما از مواردی در توضیحات خود استفاده کنید که مطمئن هستید مشتری را به سمت شما جذب می کند.

با توجه به اینکه در زمینه کاری شما فریلنسرهای دیگری نیز هستند که رقبای شما محسوب می شوند، بنابراین باید سعی کنید پروفایل متفاوتی داشته باشید که ارزشمندتر از بقیه باشد.

در کنار ساخت پروفایل و منتظر ماندن برای اینکه کارفرمایی سرویس شما را خریداری کند، به پروژه هایی که از سوی کارفرماها تعریف شده سر بزنید و برای پروژه هایی که به دنبال متخصص طراحی سایت هستند، پیشنهاد خود را ارسال کنید. در خصوص نحوه ساخت سرویس و موفقبت در جذب کارفرماها می توانید اطلاعهات بیشتری را در راهنمای فریلنسری ژاکت سرویس مطالعه کنید.

درک دیدگاه مشتری برای کسب درآمد از طراحی سایت

مشتریان به دنبال استخدام طراحان از طریق بازارهای آزاد آنلاین هستند زیرا هزینه ی تدارکات اداری، در این بازار ها بسیار کمتر است. همچنین از آنجایی که پروفایل طراحان باید توسط مسئولان وبسایت تایید شود، قابل اعتماد تر هم هستند پس در کل باعث صرفه جویی در وقت می‌شود که خود یک انگیزه ی بزرگ برای کارفرمایان است.

شروع کنید!

اکنون که مراحل طراحی سایت را خواندید و متوجه شدید که چگونه طراح سایت شوم و دقیقاً می دانید برای پیدا کردن مشتریان باید چه کارهایی انجام دهید، زمان شروع کار است. رقابت بین طراحان سایت زیاد است اما منابع و ابزارهای زیادی وجود دارد که می توانید با کمک آن ها اعتبار مورد نیاز خود را کسب کرده و مشتریان مناسب را پیدا کنید. کسب درآمد از طراحی سایت آنقدر ها هم پیچیده نیست.

به خاطر داشته باشید که صبر، لازمه ی رسیدن به موفقیت و کسب درآمد از طراحی سایت است، پس در ابتدای کار پروژه های ساده تری (که استخدام برای آنها نیز آسان تر است) انجام دهید و به تدریج دامنه کار خود را به سمت پروژه های پیشرفته تر با تقاضای بالاتر گسترش دهید. مشتری های خود را عاقلانه انتخاب کنید و روی کسانی که ارزش کار شما را درک می‌کنند، سرمایه گذاری کنید تا بتوانید روابط بلند مدتی را با آنها پیش ببرید. شما می توانید به عنوان فریلنسر در سایت های مختلفی مانند سایت ژاکت سرویس مشغول به کار شده و نمونه طراحی سایت خود را در این سایت ها قرارداده تا بهترین پروژه ها دریافت کنید .

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره انفولد | قالب Enfold

645,000 تومان

81.76%

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی دیجی لند | قالب Digiland

833,000 تومان

100%
ماهدیس وب

ماهدیس وب

محصول پیشنهادی

قالب چندمنظوره آسترا پرو | پوسته Astra Pro

825,000 تومان

93.08%

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی ایران کالا | قالب Irankala

995,000 تومان

83.35%
سید رضا صالحی

سید رضا صالحی

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره آوادا | قالب AVADA

645,000 تومان

87.54%
پرو استایل

پرو استایل

محصول پیشنهادی

قالب چندمنظوره پرتو | قالب Porto

645,000 تومان

92.44%

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی وودمارت | قالب Woodmart

825,000 تومان

84.09%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره دیوی | قالب Divi

645,000 تومان

77.95%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره زفایر | قالب Zephyr

645,000 تومان

72.28%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره هاب | Hub

645,000 تومان

85.45%

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره بی تم | قالب BeTheme

645,000 تومان

90.2%
پرو استایل

پرو استایل

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی


نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

2

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ممنون از مقاله خوب و مفیدتون. واسه تمام کساییکه میخان شروع کنند یه چک لیست خوب هست این موارد.
امیدوارم بیشتر به این موضوع پرداخته بشه.

خیلی خوشحالم از اینکه این مقاله کاربردی بوده و نظر شما رو جلب گرده

ارسال دیدگاه