مشکل https کنسول جستجوی گوگل با هشدار HTTPS Not Evaluated

اخبار

3 دقیقه زمان مطالعه

خطاها و مشکلات Https جدید کنسول جستجو نباید باعث گمراهی شما بشود. هشدار HTTPS Not Evaluated به این معنی است که گوگل یا نتوانسته پیوندها را کراول کند یا هنوز آنها را ندیده و یا پیوندها و صفحات دیده شده اما هنوز خزش – کراول نشده است.

موضوعات ذکر شده عمداتا به معنی مشکل نیستند، به عنوان مثال وقتی پیام های گزارش Https را بررسی می کنید صفحاتی وجود دارند که هنوز گوگل آنها را کراول نکرده یا خطاهایی وجود دارد که در گزارش Https مشخص شده است. پس هشدارها و مشکلات جدید کنسول در گزارش Https عمداتا خطای نیازمند رفع نیستند و شما باید طبق همیشه گزارش های Pages و Crawl stat را بررسی کنید. بدین ترتیب گزارش های Https جزوی از برنامه همیشگی شماست که به شکل HTTPS Not Evaluated اعلام می شود.

 

خطاهای گزارش Https در کنسول جستجوی گوگل

ماهیت خطای HTTPS Not Evaluated به سه دسته تقسیم می شود:

1. باید صبر کنید تا صفحات جدید یا بروز شده کراول شوند.
2. هشدارهای گزارش Https را بررسی و در صورت لزوم برطرف کنید
3. مشکلات Pages و Crawl stat را مخصوصا 404 ها را مدیریت کنید

مشکل HTTPS Not Evaluated می گوید صفحه کراول نشده یا قابل کراول نیست. این مشکل به معنی این است که یا مطلب جدیدی منتشر کرده اید و یا محتوایی را برز کردید که هنوز کراول نشده و این پروسه کمی زمان بر بوده است. پس ابتدا کمی فرصت بدهید تا صفحات شما خزش شوند که منوط به عدم وجود مشکلات notIndex در گزارش Pages در موارد مرتبط است. همینطور اگر در سایت شما صفحاتی وجود دارد که اجازه کراول به آنها داده نشده است، با مشکل Https مواجه می شوند. فایل های PDF و اسنادی که هشدار HTTPS Not Evaluated میگیرند نیز نیازی به نگرانی ندارند مگر اینکه شما آنها را برای کراول و ایندکس آپلود کرده باشید که در این خصوص می توانید علت عدم خزش را برای آن فایل بررسی کنید.

 

راه حل مشکل Https و خطای HTTPS Not Evaluated

1. هشدارهای موجود در گزارش Https کنسول را بررسی کنید، HTTPS Not Evaluated بعد از رفع آنها برطرف می شود.
2. کنسول جستجو را برای مشکلات Pages و Crawl stat بررسی کنید.
3. بسیاری از منابع و فایل ها و صفحات کلا کراول نمی شوند، پس یا validat fix گوگل را در جریان بگذارید.
4. برای پیوندهایی که دارای محتوا نیستند و نیازی به کراول ندارند نیازی نیست کاری انجام دهید.
5. هشدار HTTPS Not Evaluated لزوما حتما از گزارش Https خارج نمی شود زیرا سایت ها شرایط منحصر بفرد دارند و صفحات زیادی هستند که شاید هرگز کراول نشوند.

در خطای HTTPS Not Evaluated باید ابتدا هشدارهای دیگر بخش Https را رفع کنید زیرا تا پیام های این گزارش وجود داشته باشند، HTTPS Not Evaluated هم آنجا خواهد بود.

 

 

چگونه مشکل https کنسول جستجو را حل کنیم؟

برای برطرف کردن مشکلات https و مخصوصا هشدار HTTPS Not Evaluated باید ابتدا از عدم وجود مشکل در گزارش Pages و سپس Crawl stat مطمئن شوید. بیشتر مشکلات https اصلا نیازی به رفع ندارند.

 

چگونه می توان خطای HTTPS Not Evaluated را برطرف کرد؟

مشکل HTTPS Not Evaluated به معنی عدم امکان کراول و خزش صفحات سایت است. منتهی در گزارش https باید ابتدا سایر مشکلات را حل کنید تا HTTPS Not Evaluated برطرف شود.

 

چرا گزارش https در کنسول جستجوی گوگل نمایش داد نمی شوئ؟

سایت هایی که مشکلات https مهم ندارند یا صفحات http قابل توجه در سایت شان نیست گزارش https را ندارند که به معنی وجود یک خطا نیست.

 

آیا باید صفجات http را از سایت حذف کرد؟

خیز نیازی نیست صفحات http را حذف کنید، شما می توانید این پیوندها را به نسخه https کنونیکال کنید و گوگل را مطلع سازید.

 


نویسنده علیرضا ناجی

سایر مقالات نویسنده

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه