امکان شخصی سازی جواب های هوش مصنوعی chatGPT بزودی میسر می شود

اخبار

2 دقیقه زمان مطالعه

OpenAI برنامه‌هایش برای بهبود مدل GPT-3 را اعلام کرده است که شامل شخصی‌سازی جواب‌های این هوش مصنوعی می‌شود.  این شرکت درحالی به موضوع فوق اشاره کرده است که نگرانی‌های زیادی درباره عملکرد مدل‌های هوش مصنوعی مانند ChatGPT وجود دارد و OpenAI امیدوار است تا با تنوع بیشتر دیدگاه‌های مدل خود، باعث کاهش این نگرانی‌ها شود.

در پست جدید وبلاگ OpenAI نوشته شده است که:

«ما معتقدیم که هوش مصنوعی باید ابزار مفیدی برای کاربران باشد و بنابراین با توجه به محدودیت‌های تعریف‌شده توسط جامعه، این ابزار برای هر کاربر قابل تنظیم است. بااین‌وجود، ما درحال توسعه یک به‌روزرسانی برای ChatGPT هستیم تا به کاربران اجازه دهیم به‌راحتی رفتار آن را شخصی‌سازی کنند.»

 

بهبود رفتار پیش‌فرض ChatGPT

OpenAI علاوه بر اینکه قصد دارد به کاربران اجازه دهد تا رفتار ChatGPT را شخصی‌سازی کنند، در پست خود به بهبود رفتار پیش‌فرض سیستم‌های هوش مصنوعی‌اش اشاره کرده است؛ بنابراین می‌توان انتظار داشت که در روزهای آینده اخبار جدیدی درباره قابلیت‌های ChatGPT منتشر شود.

بااین‌حال، OpenAI اشاره کرده است که همچنان محدودیت‌هایی برای توانایی‌های این فناوری وجود خواهد داشت. در توضیح این شرکت آمده که حذف کامل تمام خطرات احتمالی مرتبط با فناوری هوش مصنوعی غیرممکن است؛ بنابراین برای به‌حداقل‌رساندن این دسته از خطرات، تدابیر امنیتی خاصی اعمال خواهد شد.

درحالی‌که ChatGPT دستاوردهای مهمی مانند تأییدیه آزمون پزشکی آمریکا را دارد، برخی کاربران اشتباهاتی را از آن گزارش کرده‌اند. علاوه‌براین، محققان امنیتی هشدار داده بودند که از این مدل هوش مصنوعی به‌راحتی می‌توان برای تولید محتوای مخرب استفاده کرد. هرچند این مدل هوش مصنوعی با استقبال بسیار خوبی مواجه شده است، اما همچنان تردید‌هایی نسبت به آن وجود دارد. اخیراً «بیل گیتس» گفته بود ChatGPT جهان را تغییر می‌دهد، اما «وینتون سرف»، پدر اینترنت، گفته بود که فقط به‌خاطر جذابیت روی آن‌ها سرمایه‌گذاری نکنید.

بااین‌حال، شرکت‌های بسیار زیادی ازجمله مایکروسافت و گوگل (با هوش مصنوعی Bard) به این بازار راه پیدا کرده‌اند و «اندی جاسی»، مدیرعامل آمازون نیز چند روز قبل گفته بود که این شرکت روی هوش مصنوعی مشابه ChatGPT کار می‌کند.


نویسنده علیرضا ناجی

سایر مقالات نویسنده

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه