آموزش نحوه نمایش مطالب پربازدید در وردپرس

وردپرس

7 دقیقه زمان مطالعه

نمایش مطلب پربازدید در وردپرس، درست مانند تمام سایت‌ها، فارغ از طریقه ساخت و مدیریت آن‌ها، اهمیت بسیاری در رتبه‌بندی گوگل دارد. با استفاده از نمایش مطلب محبوب در وردپرس، مطالب و نوشته‌هایی که بر اساس بازدید و رتبه در بالا بردن رتبه سایت موثر هستند، نمایش داده می‌شوند. بنابراین یکی از مزیت‌های اساسی نمایش محبوب‌ترین مطلب وردپرس این است که به وسیله آن می‌توان رتبه مطلوبی در موتورهای جستجو کسب کرد؛ البته لینک‌سازی در وردپرس نیز نقش موثری در رتبه‌بندی موتورهای جستجوگر دارد. قبل تر درباره این موضوع به اختصار در مقاله آموزش وردپرس صحبت کرده بودیم، از این رو می‌خواهیم در ادامه به معرفی دو روش برای نمایش مطلب محبوب و پربازدید در وردپرس اشاره کنیم.

 

چگونه مطالب محبوب وردپرس را نمایش دهیم؟

همانطور که در پاراگراف اول این مطلب اشاره شد، برای وبلاگ سایت، دسترسی به نمایش مطلب پربازدید در وردپرس می‌تواند بسیار مفید و مطلوب واقع شود. بنابراین باید شیوه این دسترسی را آموخت. دو روش مهم و کاربردی که در ادامه توضیح داده می‌شوند، بدین شرح هستند:

  • نمایش مطلب پربازدید در وردپرس با استفاده از کدنویسی،
  • نمایش مطلب محبوب با استفاده از افزونه WordPress Popular.

در ادامه هریک از این روش‌ها را به صورت کامل شرح میدهیم تا در صورت نیاز هریک از این روش‌ها را برای نمایش مطالب پربازدید وبلاگ سایت خود استفاده کنید.

 

بیشتر بخوانید: وبلاگ (بلاگ) چیست؟

 

با استفاده از کدنویسی

از جمله روش‌هایی که از طریق آن می‌توانید به نمایش مطلب پربازدید در وردپرس دست پیدا کنید، کدنویسی است. در این روش نیازی به نصب هیچ افزونه‌ای وجود ندارد، شما تنها با نوشتن چند خط کد قادر به نمایش مطلب موردنظرتان در سایت خواهید بود.

  • ابتدا باید از سایت خود نسخه پشتیبان کامل بگیرید و در ادامه کد زیر را به انتهای فایل فانکشن چایلد تم اضافه کنید.
function wpb_set_post_views($postID)

{

$count_key = 'wpb_post_views_count'; $count = get_post_meta($postID, $count_key, true);

if($count=='')

{

$count = 0; delete_post_meta($postID, $count_key);

add_post_meta($postID, $count_key, '0');

}

else{ $count++; update_post_meta($postID, $count_key, $count);

}  }

//To keep the count accurate, lets get rid of prefetching remove_action( 'wp_head', 'adjacent_posts_rel_link_wp_head', 10, 0);

این کد تعداد مشاهده مطلب را شناسایی می‌کند و آن را به صورت یک قسمت مجزا برای هر پست ذخیره می‌کند.

  • برای نمایش اعتبار بازدید پست‌ها کد زیر را در فایل single.php در حلقه مطالب سایت اضافه کنید.
wpb_set_post_views(get_the_ID());

استفاده از هوک wp_head و اضافه کردن کد زیر به فایل functions.php برای استفاده از Child Theme (چایلد تم) و سهولت کار کاربرد دارد.

function wpb_track_post_views ($post_id)

{

if ( !is_single() ) return;

if ( empty ( $post_id) )

{ global $post; $post_id = $post->ID; }

wpb_set_post_views($post_id);

}

add_action( 'wp_head', 'wpb_track_post_views');

تعداد بازدید هر پست در دیتابیس با افزودن این کد به فایل مدنظر با هربار بازدید از مطلب، آپدیت می‌شود.

  • توجه داشته باشید در صورتی که از افزونه‌های caching استفاده می‌کنید، روش مذکور در حالت پیش‌فرض عمل نخواهد کرد. لذا می‌توانید از ویژگی Fragmented Caching که به وسیله برخی افزونه‌های caching پیشرفته ارائه داده شده است، برای گول زدن افزونه‌های caching استفاده کنید.

 

می‌توان گفت که توضیحات ارائه شده کافی هستند، ولی اگر می‌خواهید نمایش بازدید هر پست در ادامه مطلب یا سایر صفحات سایت انجام شود، باید خطوط کد زیر را به فایل functions.php خود اضافه کنید.

function wpb_get_post_views($postID)

{

$count_key = 'wpb_post_views_count';

$count = get_post_meta($postID, $count_key, true);

if($count=='')

{ delete_post_meta($postID, $count_key);

add_post_meta($postID, $count_key, '0');

return "0 View"; } return $count.' Views'; }
  • سپس کد زیر را به جهت نمایش بازدید هر پست در حلقه ارسال مطالب اضافه کنید.
wpb_get_post_views(get_the_ID());
  • ناگفته نماند که کد زیر برای مرتب کردن مطالب سایت بر اساس میزان بازدید به کار گرفته می‌شود.
<?php $popularpost = new WP_Query( array( 'posts_per_page' => 4, 'meta_key' => 'wpb_post_views_count', 'orderby' => 'meta_value_num', 'order' => 'DESC' ) ); while ( $popularpost->have_posts() ) : $popularpost->the_post(); the_title(); endwhile; ?>
  • در نهایت یکی از صفحات سایت خود را باز کنید تا از نتیجه کار اطمینان خاطر حاصل کنید.

 

 

با استفاده از افزونه WordPress Popular

برای نمایش مقالات محبوب در وردپرس علاوه بر کدنویسی میتوان گزینه‌های راحت‌تری هم انتخاب کرد. استفاده از افزونه وردپرس راه راحت‌تر برای این کار است. افزونه WordPress Popular Posts یکی از بهترین گزینه‌ها برای نمایش مطلب محبوب و پربازدید در وردپرس است که بیش از 300 هزار نصب فعال دارد.

این افزونه ویژگی‌ها و امکانات پیشرفته بسیاری چون امکان نمایش مطالب محبوب در قسمت‌های سایت با تنظیمات خاص، مشاهده چگونگی عملکرد پست‌های پربازدید در وردپرس، امکان نمایش تصاویر بندانگشتی از نوشته‌ها، قابلیت پشتیبانی از REST API، Disqus و Polylang & WPML دارد. پلاگین‌ WordPress Popular Posts را می‌توانید به صورت رایگان دریافت کرده و دانلود کنید.

  • بعد از نصب این افزونه، گزینه جدیدی تحت عنوان WordPress Popular Posts به قسمت منوی تنظیمات وردپرس شما افزوده می‌شود، با کلیک بر روی آن به قسمت تنظیمات افزونه هدایت می‌شوید.

پیش از تعریف هرچیزی لازم است بدانید که این پلاگین دارای چندین سربرگ مختلف است:

States: اولین سربرگ در این افزونه تب States نام دارد که برای مدیران و وبمستران سایت وجود دارد تا به کمک آن بتوانند آخرین مطلب یا محتوای سایت خود را که دارای بیشترین بازدید بوده است را مشاهده کنند. از سوی دیگر می‌توان بازه‌های زمانی مشخصی را برای مشاهده و نمایش مطلب پربازدید در وردپرس انتخاب کرد.

Tools: اصلی بخش تنظیمات افزونه WordPress Popular Posts سربرگ Tools است که بخش‌های مختلفی دارد و قابل تغییر هستند. این بخش‌ها را در ادامه به صورت کامل شرح می‌دهیم.

این مقاله را حتما بخوانید
نحوه اضافه کردن دکمه "بیشتر بخوانید" در وردپرس

Thumbnail (تصاویر بندانگشتی)

thumbnail: این گزینه به شما این امکان را می‌دهد که یک تصویر پیش­فرض انتخاب کنید، یعنی در صورتی که تصویر شاخص برای نوشته موجود نبود، آن تصویر به صورت پیش‌فرض در قسمت نوشته‌­های محبوب نمایش داده شود.

Pick image from: در این بخش باید مشخص شود که تصاویر قرار گرفته شده بر روی سایت برای نوشته‌های پربازدید از چه منبعی هستند.

Lazy load: بارگذاری تنبل یک ویژگی است که برای تصاویر بندانگشتی فعال می‌شود. این قابلیت به افزایش سرعت وردپرس نیز می‌انجامد و همچنین به صورت پیش‌فرض بر روی کلید Yes تنظیم شده است.

Empty image cache: این ویژگی به جهت حافظ کش تصاویر بندانگشتی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

Data (اطلاعات)

Log views from: این گزینه به شما این امکان را می‌دهد که نمایش مطلب محبوب و پربازدید در وردپرس بر اساس بازدید بازدیدکنندگان یا کاربران ثبت نامی باشد.

Log limit: این گزینه برای ایجاد محدودیت در ثبت بازدیدها به کار می‌رود که به صورت پیش‌فرض بر روی کلید Disabled قرار دارد و برای فعال کردن آن باید بر روی keep data for کلیک کرده و تعداد روز دلخواه را نیز تعیین کنید.

Ajaxify widget: با فعال کردن این گزینه، ابزارک افزونه WordPress Popular Posts روی حالت ایجکس قرار می‌گیرد.

Data Caching: این ویژگی می‌تواند لیست مطالب پربازدید را در بازه زمانی مشخص کش کند.

Refresh cache every: به وسیله این گزینه بازه زمانی خاص معین می‌گردد.

Data Sampling: افزونه WordPress Popular Posts به طور پیش‌فرض هرگونه بازدید از سایت شما را در پایگاه داده به صورت مجزا ذخیره می‌کند. این فرآیند برای سایت‌های کوچک و متوسط مطلوب به نظر می‌رسد، اما می‌تواند برای سایت‌های بزرگ‌تر تاثیر عکس داشته باشد. این گزینه به شما این امکان را می‌دهد که تنها زیرمجموعه‌ای از بازدید را ذخیره کنید.

Miscellaneous (سایر موارد متفرقه)

Open links in: این بخش تعیین می‌کند که هنگامی که کاربران بر روی مطلب محبوب کلیک می‌کنند، آن بخش در سربرگ جدید یا فعلی باز شود.

Use plugin’s stylesheet: این بخش برای شما امکان استفاده از استایل‌های پیش‌فرض جهت زیباسازی صفحات پربازدید را فراهم می‌آورد.

در نهایت برای ذخیره تغییرات اعمال شده باید آن‌ها را ثبت کنید.

Parameters: این سربرگ برای برنامه نویسان و توسعه دهندگانی که می‌خواهند در فایل قالب خود از کدهای PHP استفاده کنند، طراحی شده است.

WordPress Popular Posts: افزونه کاربردی معرفی شده جهت نمایش مطلب محبوب در وردپرس از ابزارکی تحت عنوان WordPress Popular Posts استفاده می‌کند. این ابزارک برای شما در قسمت منوی نمایش، زیر منوی ابزارک‌ها وجود دارد که پس از وارد شدن به آن باید ابزارک WordPress Popular Posts را به یکی از جایگاه‌های مدنظر خود در صفحه اضافه نمایید.

با افزودن ابزارک، می‌توانید تنظیمات را انجام دهید.

Title: این گزینه به شما می‌گوید که یک عنوان برای ابزارک خود در نظر بگیرید.

Show up to: این گزینه می‌گوید که نمایش تعداد مطالب در ابزارک را تعیین کنید‌.

Sort posts by: این گزینه نیز امکان سازمان‌دهی مطالب بر اساس بازدید، نظر و… را فراهم می‌آورد.

Filters:این گزینه امکاناتی چون فیلتر محصولات براساس زمان، امکان تفکیک پست‌­ها برحسب آی­دی، انتخاب نوع پست­‌ها برای نمایش، امکان ارسال آی­دی دسته‌­بندی‌­ها، قرار دادن آی­دی نویسنده و.. را فراهم می‌کند.

Posts settings: نمایش عنوان کوتاه مطالب، نمایش خلاصه مطالب و نمایش تصاویر بند انگشتی از نمونه امکانات این گزینه هستند.

Stats Tag settings: این گزینه نیز ویژگی‌هایی مانند نمایش تعداد دیدگاه‌­ها، نمایش تعداد بازدیدها، نمایش نام نویسنده، تاریخ و دسته­‌بندی را به دنبال دارد.

HTML Markup settings: به معنای تنظیمات مربوط به کدهای سفارشی HTML است.
فراموش نکنید که با اعمال تغییر باید بر روی دکمه ذخیره کلیک کنید.

 

جمع بندی

در نهایت نتیجه می‌گیریم که با توجه به اهمیت سایت‌ها در فعالیت‌های انسانی و اقتصادی، وردپرس به عنوان یک سیستم مدیریت محتوای وبلاگ‌ها نقش مهمی در ساخت و مدیریت سایت دارد. نمایش محبوب‌ترین مطلب وردپرس نیز از جمله علل‌های توسعه مدیریت وردپرس و ارتقای سطح کیفیت سایت است که کمک می‌کند مطالب داغ و مهم بیش از آنچه که باید دیده شوند، لذا برای سایت‌هایی که از طریق وردپرس ساخته شده‌اند، دو روش کدنویسی و افزونه WordPress Popular Posts را ارائه دادیم تا میزان بازدید سایت شما افزایش پیدا کند و جایگاه بهتری در سئو و موتورهای جستجوگر گوگل داشته باشد.

 

سوالات متداول

نمایش مطالب پربازدید در وردپرس چه اهمیتی دارد؟

نمایش مطلب پربازدید در وردپرس، درست مانند تمام سایت‌ها، فارغ از طریقه ساخت و مدیریت آن‌ها، اهمیت بسیاری در رتبه‌بندی گوگل دارد. با استفاده از نمایش مطلب محبوب در وردپرس، مطالب و نوشته‌هایی که بر اساس بازدید و رتبه در بالا بردن رتبه سایت موثر هستند، نمایش داده می‌شوند. بنابراین یکی از مزیت‌های اساسی نمایش محبوب‌ترین مطلب وردپرس این است که به وسیله آن می‌توان رتبه مطلوبی در موتورهای جستجو کسب کرد؛ البته لینک‌سازی در وردپرس نیز نقش موثری در رتبه‌بندی موتورهای جستجوگر دارد.

نمایش مطالب محبوب در وردپرس با چه روش‌هایی امکان‌پذیر است؟

برای وبلاگ سایت، دسترسی به نمایش مطلب پربازدید در وردپرس می‌تواند بسیار مفید و مطلوب واقع شود. در این مقاله دو روش معمول به طور کامل آموزش داده می‌شود؛ نمایش مطالب پر بازدید در وردپرس با استفاده از کدنویسی و نمایش مطلب محبوب با استفاده از افزونه WordPress Popular.

محصول پیشنهادی

افزونه امتیازدهی و پاداش پیشرفته آوانس | پلاگین گیمیفیکیشن

585,000 تومان

97.74%
یوسف محمدیانی

یوسف محمدیانی

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی دیناکالا | قالب DinaKala

825,000 تومان

99.33%
آی دیزاین

آی دیزاین

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی زنبیل | قالب zanbil

1,895,000 تومان

80%

محصول پیشنهادی

قالب آموزشی و فروش دوره آنلاین شکرینو | Shokrino

451,500 تومان

96.25%
تیم شکرینو

تیم شکرینو

محصول پیشنهادی

افزونه سئو اینستنتیفای | پلاگین Instantify

395,000 تومان

78.67%
بروز وردپرس

بروز وردپرس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ووکامرس پرمیوم | پلاگین Yoast WooCommerce SEO Premium

345,000 تومان

91.11%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو و بهینه سازی خودکار تصاویر | پلاگین SEO Friendly Images Pro

345,000 تومان

91.11%
راد ایران

راد ایران

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ویدئو های وردپرس | پلاگین Yoast Video SEO

345,000 تومان

73.33%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.54%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز گرویتی فرمز | پلاگین Gravity Forms

395,000 تومان

47.62%

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز ایفرم | پلاگین eForm

345,000 تومان

78.57%
وردپرس داغ

وردپرس داغ

12

نویسنده محدثه عسگریان

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه