Retry
طراحان تازه‌کار وردپرس -Designers Starting WordPress

بازار کار وردپرس یک زمینه سودآور است زیرا پشتیبانی وردپرس بسیار گسترده است (طبق تحقیقات انجام شده 30 درصد از وبسایت‌ها توسط وردپرس پشتیبانی می‌شوند.) فعالیت در حیطه سیستم مدیریت محتوای وردپرس و مشاغل مرتبط با آن از طراحی وبسایت گرفته تا توسعه، فروش محصولات وردپرسی، سئو، بازاریابی محتوا و… بسیار گسترده هستند. طراحان تازه‌کار وردپرس و افرادی که به تازگی با این حوزه آشنا شده‌اند با چالش‌های متعددی مواجه هستند و به دنبال سرنخی برای شروع کار خود هستند.

طراحان تازه‌کار وردپرس

اگر در نهایت پس از بررسی تمام حوزه‌های کاری تصمیم گرفتید که به عرصه طراحی در وردپرس قدم بگذارید حرکت هوشمندانه انجام داده‌اید زیرا بازار کار وردپرس به سرعت در حال رشد است.

یکی از مزیت‌های این حوزه کاری پروژه‌های بالقوه و ایده‌های جدید است. طراحان تازه‌کار وردپرس باید سرنخی برای شروع پیدا کنند اما نباید به سرعت ناامید شوند در ادامه به بررسی 5 نکته مهم خواهیم پرداخت که بسیار انگیزه‌بخش هستند.

1- دانش کد نویسی

بازار کار وردپرس بسیار گسترده است و الزاماً نیازی نیست که هر وردپرس کار به طور حرفه‌ای با کد نویسی آشنا باشد. حتی بدون دانش کد نویسی هم می‌توان از این حوزه کسب درآمد کرد. بنابراین وردپرس یک گزینه عالی برای طراحان تازه‌کار وردپرس است چون تمام عناصر مورد نیاز در وردپرس آماده هستند و تنها ترکیب بندی آن‌ها لازم است. به عنوان مثال یک شخص وردپرس کار لازم نیست که دارای دانش کد نویسی سطح بالایی باشد یا الزاماً به کمک جاوا اسکریپت یا سایر زبان‌های برنامه نویسی، قالبی را برای وبسایت خود طراحی کند.

اما آشنایی سطحی با کدها و عملکرد آن‌ها یا آشنایی با زبان‌های برنامه نویسی Front-end مانند HTMl  و CSS  و… و آشنایی سطحی با زبانPHP  خالی از لطف نیست. حداقل می‌دانید که هر یک از کدهای وبسایت به چه معنا هستند و چه عملکردی در پی دارند.
درک اصول، امکانات و محدودیت‌های کدها بسیار مفید است و باعث می‌شود که طرح‌های بهتر و کارآمدتری ایجاد کنید. طراحان تازه‌کار وردپرس برای شروع می‌توانند سرفصل‌های زیر را دنبال کنند:

  • آشنایی با اصول و مبانی CSS
  • جاوا اسکریپت
  • HTML

اگر یک کیک را تصور کنید php خمیر آن است، html بخشی از مخلوط کیک و css و JavaScript خرده‌های شکلاتی و دراژه‌های روی آن هستند.

2- آشنایی با چهارچوب قالب‌های وردپرس

سعی کنید هر قالبی که نصب و فعال می‌کنید را ارزیابی کنید. همه قالب‌های وردپرسی دارای یک چهارچوب مشابه هستند. همه آن‌ها یک پیکربندی و یک روکش دارند. وردپرس به غیر از php از کدهای CSS برای ارائه جذابیت‌های بصری استفاده می‌کند. برای طراحی استایل شیت‌های وردپرسی باید با این زبان آشنا باشید تا بتوانید کلاس، آی‌دی و المنت‌های مرتبط با آن را مدیریت کنید.

طراحان تازه‌کار وردپرس -Designers Starting WordPress

3- ارزیابی قالب‌های موجود

قالب‌های موجود را بررسی کنید. چه راهی بهتر از اینکه از تجربیات دیگران کمک بگیرید؟ ارزیابی قالب‌های مختلف می‌تواند تأثیر بسیار زیادی در یادگیری شما داشته باشد. بعضی از بهترین قالب‌های وردپرسی رایگان هستند، بنابراین هیچ چیزی مانع پیشرفت شما نخواهد شد. کمی جستجو کنید و سعی کنید قالب‌های حرفه‌ای را دانلود و نصب کنید. در صورتی که هنوز سیستم مدیریت محتوای وردپرس را راه‌اندازی نکرده‌اید، سریعاً اقدام کنید، چون هیچ هزینه‌ای ندارد و کاملا رایگان است!

برای شروع از مخزن وردپرس کمک بگیرید. منبع بسیار بزرگی برای دریافت قالب و افزونه‌های رایگان وردپرس که انواع قالب‌ها را در اختیار کاربران قرار داده است.  از میان گزینه‌های موجود یکی از قالب‌های جذاب را انتخاب و دانلود کنید. سپس آن را نصب کرده و برای یادگیری آماده شوید!

ابتدا کدهای قالب را بررسی کنید. برای بررسی کدهای قالب به محل نصب وردپرس و سپس به مسیر wp-content / themes رجوع کنید. در این بخش چندین پوشه خواهید دید. پوشه قالب خود را باز کنید. فایل‌ها را بررسی کنید. تمام فایل‌های موجود در بخش template از نوع php  هستند. Stylesheet همان css ها هستند و ساختار نام آن‌ها چیزی شبیه style.css است.

احتمالاً یک فایل به نام functions.php نیز مشاهده می‌کنید. آن را باز کنید و کدهای درون آن را بررسی کنید. این فایل بر اساس استانداردهای کد نویسی تهیه شده است و درون آن بخش‌هایی به عنوان توضیحات وجود دارد که با هدف خوانایی و شفافیت تعبیه شده‌اند. طراحان تازه‌کار وردپرس با بررسی فایل های قالب می توانند درکی از ساختار قالب پیدا کنند.

طراحان تازه‌کار وردپرس -worpress-theme

4- از فریم ورک‌ها استفاده کنید

فریم ورک‌ها برای طراحان تازه‌کار وردپرس و اشخاصی که قصد دارند به طراحی خود سرعت ببخشند یک گزینه بسیار مناسب است. از فریم ورک‌ها برای سرعت بخشیدن به روند کار استفاده می‌شود که می‌توان توابع و کدهای آن را نیز گسترش داد. می‌توانید آن را مانند یک تم والد و به عنوان یک پایه استفاده کنید. فریم ورک‌ها عموما دارای رابط کاربری بسیار مناسب با امکانات کشیدن و رها کردن (drag-and-drop) در صفحه هستند که کار را بسیار ساده و پرسرعت می‌کنند. فریم ورک‌های متعددی برای وردپرس کاران ارائه شده است که بر اساس نیاز و سلیقه خود می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید.

5- پرس و جو کنید

منابع بسیاری برای طراحان تازه‌کار وردپرس و فراگیری وردپرس وجود دارد. برای یادگیری وردپرس می‌توانید از وبسایت های مختلف، انجمن‌ها و بخش‌های پرسش و پاسخ، توضیحات توسعه‌دهندگان و… کمک بگیرید. حتی می‌توانید ویدیوهای آموزشی که در بستر اینترنت منتشر شده‌اند را دنبال کنید. همه این موارد  بسیار عالی هستند و می‌توانند پروسه یادگیری طراحان تازه‌کار وردپرس را تسریع بخشند.

پس از رسیدن به مرحله اولیه و راه‌اندازی وبسایت خود کم کم حرفه‌ای تر عمل کنید و به سمت قالب و افزونه‌های حرفه‌ای در مارکت‌ها مانند ژاکت بروید تا کسب و کار خود را برندسازی کنید.

دسته بندی: وب , وردپرس

دیدگاه‌ها

Comments

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *