۱۱ صفحه مهم که هر وبلاگ وردپرسی باید داشته باشد

دیزاین و طراحی

6 دقیقه زمان مطالعه

اگر به تازگی وبلاگی را راه اندازی کرده اید، پس ممکن است از خود بپرسید مهمترین صفحاتی که باید برای تولید محتوای سایت در وبلاگ خود داشته باشید کدامند؟  صفحات به شما اجازه میدهند تا اطلاعات مفید در مورد بلاگ خود را بدون تاثیر بر برنامه منظم پست گذاری وبلاگ اضافه کنید. در این مقاله، ما مهم ترین صفحاتی که هر وبلاگ وردپرس باید داشته باشد را به اشتراک خواهیم گذاشت.

چرا باید به وبلاگ وردپرس خود صفحاتی را اضافه کنیم ؟

برای تولید محتوای سایت ، وردپرس دارای دو نوع محتوای پیش فرض به نام پست ها و صفحات میباشد. در حالی که پست ها یا نوشته ها برای نوشتن مقالات وبلاگ استفاده میشوند، صفحات یا برگه برای ایجاد محتوایی که بخشی از برنامه پست گذاری منظم وبلاگ نیست استفاده میشود.

برای اطلاعات بیشتر، نگاهی به راهنمای ما در رابطه با تفاوت بین نوشته ها و برگه ها در وردپرس بیندازید.

صفحات معمولاً برای افزودن محتوای ثابت مورد استفاده قرار میگیرند که قرار نیست زیاد تغییر کنند. به عنوان مثال، یک صفحه درباره ما.

جدا نگه داشتن این محتوا از پست های وبلاگ، به کاربران کمک میکند تا به آسانی آن را بیابند. شما همچنین میتوانید صفحات خود را به آسانی مدیریت کنید، مرتب کنید، آنها را به منو های ناوبری خود اضافه کنید و حتی از صفحه سازها برای ایجاد طرح های سفارشی برای تولید محتوای سایت هر صفحه استفاده کنید.

با این اوصاف، بیایید نگاهی بیاندازیم به برخی از ایده های صفحه وبلاگ که میتوانید در وبلاگ وردپرس خود استفاده کنید.

تولید محتوای سایت

۱ . صفحه درباره ما

این صفحه تقریبا برای همه وب سایت ها در اینترنت باید وجود داشته باشد. شما میتوانید این صفحه را ” درباره ما  ” یا ” درباره من ” بنامید بسته به اینکه یک وبلاگ تجاری یا یک وبلاگ شخصی تک-نویسنده داشته باشید.

شما میتوانید از تولید محتوای سایت در این صفحه برای اطلاع دادن به کاربران درباره افراد پشت صحنه وب سایت، هدف وب سایت، مأموریت ها، ارزش ها و آنچه که کاربران باید از وبلاگ انتظار داشته باشند استفاده کنید. صفحه درباره کمک میکند تا میان مخاطبان خود همانطور که با افراد واقعی پشت صحنه آشنا می شوند اعتماد سازی کنید. شما همچنین میتوانید از این فرصت برای به نمایش گذاشتن محبوب ترین محتوا خود استفاده کنید.

۲ . صفحه تماس

صفحه تماس با ما

خوانندگان وبلاگ، تبلیغ کنندگان و شرکای تجاری بالقوه وبلاگ شما همه و همه باید بتوانند اطلاعات تماسی شما را پیدا کنند. صفحه تماس به کاربران اجازه میدهد تا به سرعت و به سادگی به شما پیام ارسال کنند یا اینکه یاد بگیرند چگونه بدون قرار دادن یک کامنت عمومی در وبلاگتان با شما ارتباط پیدا کنند.

شما باید یک فرم تماس برای اینکه کاربران به سادگی با شما تماس بگیرند اضافه کنید. با این حال، شما همچنین میتوانید آدرس ایمیل، نقشه مکانی و پروفایل های خود در شبکه های اجتماعی خود را اضافه کنید تا راه های بیشتری برای ارتباط با خودتان را ارائه دهید.

 

۳ . صفحه سلب مسئولیت

اگر شما از وبلاگ وردپرس خود به صورت آنلاین کسب درآمد میکنید، پس باید یک صفحه سلب مسئولیت اضافه کنید. این صفحه جایی است که شما میتوانید به کاربران خود اجازه دهید تا بدانند چگونه از وبلاگتان درآمد کسب میکنید. برای مثال، اگر شما آگهی های تبلیغاتی نمایش میدهید یا محصولات افیلیت تبلیغ میکنید، پس میتوانید با تولید محتوای سایت در این صفحه به کاربران اطلاع دهید که از این طریق از محتوای شما درآمد کسب میشود.

 

۴ . صفحه حفظ حریم خصوصی

صفحه حفظ حریم خصوصی اساساً کاربران را در مورد داده هایی که در وب سایت خود جمع میکنید و همچنین نحوه استفاده شما و سایر اشخاص ثالث از این داده ها مطلع میکند. حتی اگر هیچ داده کاربری را جمع آوری نمیکنید، ابزارهای شخص ثالث در وب سایت شما مانند Google Analytics هنوز هم میتوانند کوکی ها را تنظیم کنند.

اگر از Google AdSense استفاده میکنید، پس لازم است صفحه حفظ حریم خصوصی را به وب سایت خود اضافه کنید.

این مقاله را حتما بخوانید
دسته بندی مطالب در وردپرس و مدیریت آن چگونه است؟

شما میتوانید تعداد زیادی از الگو های حفظ حریم خصوصی و تولید کننده ها را به صورت آنلاین پیدا کنید.

 

۶ . صفحه شروع ازینجا

با بزرگتر شدن وبلاگ شما، محتوای بیشتری برای نمایش دادن در صفحه اصلی خواهید داشت. این مطلب ممکن است کاربران جدید را در مورد اینکه چگونه میتوانند بیشترین بهره را از وبلاگ شما ببرند گیج کند. اینجاست که یک صفحه شروع ازینجا مفید واقع می شود.

هدف تولید محتوای سایت در این صفحه معرفی کردن کاربران جدید به مفید ترین محتوا شماست. این به کاربران شما یک ایده روشن میدهد که چگونه از محتوا شما سود ببرند و منابعی که باید ابتدا بررسی کنند چیست.

 

۷ .صفحه محصولات / خدمات

اگر شما از یک سیستم تجارت الکترونیک مانند ووکامرس برای فروش محصولات استفاده میکنید، این سیستم به صورت خودکار یک صفحه فروش ایجاد میکند که فقط میتوانید آن را به منو های ناوبری اضافه کنید.

از طرف دیگر، اگر شما محصولاتی را میفروشید یا خدماتی را بدون استفاده از یک افزونه eCommerce  ارائه میدهید، پس به یک صفحه محصول یا خدمات برای آنها نیاز خواهید داشت. شما همچنین میتوانید یک صفحه مادر برای لیست کردن همه محصولات خود و یک صفحه جانبی برای محصولات منفرد با جزئیات بیشترایجاد کنید و به تولید محتوای سایت بپردازید.

 

۸ . صفحه خطا ۴۰۴ اختصاصی

وردپرس به صورت خودکار یک صفحه خطا ۴۰۴ هنگامی که نمیتواند یک قسمت مشخص از یک محتوا رو پیدا کند نشان میدهد. به طور معمول، صفحه خطا ۴۰۴ بسیار ساده است و چندان مفید نیست.

شما میتوانید این صفحه ساده را با یک صفحه خطا ۴۰۴  اختصاصی جایگزین کنید و به کاربران خود فرصت بیشتری برای پیدا کردن محتوا و ادامه جستجو در وبلاگتان را بدهید.

صفحه 404 اختصاصی

۹ . صفحه آرشیو ها

وردپرس به صورت خودکار آرشیو هایی مبتنی بر تاریخ، دسته‌بندی و برچسب ایجاد میکند. با این حال، اطلاعات هنوز در صفحات مختلف پراکنده است و امکان دارد به کاربران شما اجازه ندهد تا چشم اندازی نسبت به پر ارزش ترین محتوای شما داشته باشند.

اینجاست که یک صفحه آرشیو سفارشی در تولید محتوای سایت بکار میاید. این صفحه آرشیو یک صفحه ساده است که شما میتوانید از آن برای نمایش محبوب ترین پست ها، آرشیو های فشرده، برترین دسته‌بندی ها، برچسب ها و موارد بیشتر استفاده کنید.

 

۱۰ . صفحه تبلیغ

بسیاری از وبلاگ ها صرفاً به تبلیغات برای کسب درآمد از محتوای خود تکیه میکنند. آسان ترین راه برای این کار ثبت نام در Google AdSense است. با این حال، میتوانید محل های تبلیغاتی را هم مستقیماً به تبلیغ کنندگان بفروشید.

برای انجام این کار،  شما باید یک صفحه ٬ تبلیغ٬ به همراه اطلاعات درباره محل های تبلیغ موجود، میانگین بازدید های ماهیانه صفحه و اطلاعات جمعیتی مخاطبان خود ایجاد کنید. فراموش نکنید که یک فرم تماس در انتها اضافه کنید تا تبلیغ کنندگان بتوانند به سرعت با شما تماس بگیرند.

 

۱۱ . صفحه برای ما بنویسید

اگر شما یک وبلاگ وردپرس چند نویسنده ای راه اندازی کرده اید و دنبال نویسندگان بیشتری برای تولید محتوای سایت میگردید، بنابراین به یک صفحه برای ما بنویسید نیاز دارید. این صفحه به سادگی به کاربرانی که به دنبال برنامه های وبلاگ نویسی هستند اجازه میدهد تا فرصت نوشتن و تولید محتوا در وب سایت شما را پیدا کنند.

شما میتوانید با استفاده از این صفحه به کاربران بگویید وبلاگ شما در مورد چیست و به دنبال چه نوع محتوایی هستید. مهم تر از همه اینکه به آنها اطلاع دهید که چگونه از نوشتن در وبلاگ شما سود خواهند برد. فراموش نکنید که یک فرم تماس برای کاربران اضافه کنید تا بتوانند سریعا برای شما پیام ارسال کنند.

 

ما امیدواریم این مقاله به شما در یادگیری در مورد صفحات مهمی که باید در وبلاگ وردپرس خود داشته باشید و به تولید محتوای سایت در آن ها بپردازید، کمک کرده باشد.

محصول پیشنهادی

افزونه المنتور پرو | پلاگین Elementor Pro

395,000 تومان

90.34%

محصول پیشنهادی

افزودنی های صفحه ساز قدرتمند المنتور | افزونه Anywhere Elementor Pro

207,000 تومان

84%
فیدارشاپ

فیدارشاپ

محصول پیشنهادی

افزونه صفحه ساز ویژوال کامپوزر | پلاگین WPBakery Page Builder

395,000 تومان

65.33%
رایکاوردپرس

رایکاوردپرس


نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه