5 راه‌کار ساده جهت افزایش تعداد ثبت‌نام‌ها در دوره‌های آموزشی وب‌سایت‌

سایت

4 دقیقه زمان مطالعه

امروزه آموزش الکترونیک، طرفداران بسیار زیادی پیدا کرده چون هم برای سازندگان هم برای دانش آموزان مزایای زیادی در بر دارد. به‌عنوان‌مثال وجود کلاس‌ها و دوره‌های آنلاین موجب صرفه‌جویی در زمان، هزینه، مشکلات تهیه یا اجاره مکان آموزشی، تعمیر و نگهداری کلاس درس، حقوق کارکنان و… می‌شود. این دوره‌ها برای دانش آموزان نیز مقرون‌به‌صرفه هستند و موجب کاهش هزینه‌های رفت‌وآمد و صرفه‌جویی در زمان می‌شوند.
فرض کنید یک برگزارکننده دوره آموزشی هستید چطور با چالش افزایش ثبت‌نام در دوره‌های آموزشی رو‌ به رو خواهید شد؟

افزایش ثبت‌نام در دوره‌های آموزشی

دوره‌های آنلاین یک روش بسیار مؤثر هستند و بستری فراهم می‌کنند تا حداکثر افراد،‌فارغ از شرایط و مشکلات خود به یادگیری بپردازند. با توجه به مزایای دوره‌های آنلاین روشی که کاربران را متقاعد به ثبت‌نام کند بسیار مهم است.

اگر یک وب‌سایت اینترنتی فروش دوره‌های آموزشی دارید و یا فضایی برای یادگیری ایجاد کرده‌اید باید با تکنیک‌های افزایش ثبت‌نام در دوره‌های آموزشی آشنایی داشته باشید. در پایان این آموزش از ژاکت درک خوبی از تکنیک‌های بازاریابی به دست می‌آورید و با روش‌های افزایش ثبت‌نام در دوره‌های آموزشی آشنا می‌شوید.

چگونه کاربران بیشتری در دوره‌های آموزش الکترونیکی خود داشته باشیم؟

انجام روش‌های بازاریابی برای دوره‌های آنلاین اولین و مهم‌ترین گام است. حتی اگر یکی از بهترین دوره‌ها را در بازار ارائه می‌دهید، باز هم باید به مخاطبان خود بگویید که محصول شما موجود است و چه مزایایی دارد. کاربران زمانی ثبت‌نام خواهند کرد که حس کنند محصول یا خدمات ارزشمندی دریافت می‌کنند؛ بنابراین باید برای دوره‌های آموزشی خود ارزش‌آفرینی کنید؛ اما چطور ارزش‌آفرینی کنیم؟!

1- موارد ارزشمند و کاربردی ارائه دهید

هنگامی‌که کاربران در دوره آموزشی شما ثبت‌نام می‌کنند یقیناً چیز باارزشی در این دوره دیده‌اند و درصدد به دست آوردن آن هستند؛ اما شما یک گام جلوتر باشید و سعی کنید چیز ارزشمندتری در اختیار آنان قرار دهید. این فاکتور ارزش‌آفرینی موجب ایجاد احساس خوشایند و رضایت‌مندی در مخاطبان می‌شود.

به‌عنوان‌مثال، می‌توانید در زمان ثبت‌نام امکانی برای دانلود کتاب الکترونیکی به صورت رایگان ایجاد کنید. این مورد می‌تواند سلیقگی و بر اساس نیازهای کاربران و علایق آن‌ها تعیین شود. مهم این است که برای دوره خود ارزش‌آفرینی کنید و سعی کنید حس خوشایندی برای مخاطبان فراهم سازید.

افزایش ثبت‌نام در دوره‌های آموزشی -Hacks to Increase Course Sign-Ups

حتی امکان انتخاب گزینه مورد نظر خودشان برای دانلود هم می‌تواند تأثیر مثبتی در پی داشته باشد. برخی از مدرسان دوره‌ها مواردی مانند دسترسی به انجمن، دسترسی به منابع آموزشی و… را در زمان ثبت‌نام ارائه می‌دهند. اگر مخاطبان ارزش خدمات شما را حس کنند با اعتماد بیشتری به دوره‌های آموزشی شما جذب می‌شوند.

2- ارائه پیشنهادات و کوپن‌های تخفیف

این یک تکنیک قدیمی است و هرگز منسوخ نمی‌شود! برخی از برگزارکنندگان دوره‌های آنلاین تخفیف‌های اولیه‌ای را به همراه جشن یا جلسات معارفه و توجیه برای مخاطبان خود ارائه می‌دهند، تمام این موارد به بودجه یا خلاقیت شما بستگی دارد. به‌عنوان‌مثال، عباراتی مانند با ثبت‌نام تا تاریخ ایکس، 70 درصد تخفیف بگیرید یا عبارتی مانند خرید بسته آموزشی شامل 3 دوره با تخفیف 50 درصدی و… بسیار کاربردی هستند.

این مقاله را حتما بخوانید
راهنمای جامع طراحی سایت عکاسی

افزایش ثبت‌نام در دوره‌های آموزشی -webinar

تخفیف‌های به‌موقع، پیشنهادات ویژه، استراتژی‌های قیمت‌گذاری متغیر برای کاربران مختلف، ارائه منابع مرتبط با دوره مانند کتاب و وبینار تنها برخی از راه‌هایی هستند که برگزارکنندگان دوره‌های آموزش الکترونیک می‌توانند منافع بیشتری برای کاربران خود فراهم سازند و به‌عبارت‌دیگر ارزش کار خود را بالا ببرند.

با کمک افزونه کوپن هوشمند ووکامرس با  Smart Coupons می‌توانید چنین امکانی را ایجاد کنید.

3- ساده و آسان بودن روند ثبت‌نام

روند ثبت‌نام باید به صورت جامع ولی ساده باشد. نیازی نیست که فرم‌های ثبت‌نام طولانی تهیه و اطلاعات اضافی از کاربران دریافت کنید. تنها باید فیلدهای ضروری مانند نام، ایمیل، فیلدهای شماره تماس، اطلاعات دوره، اطلاعات تکمیلی و… را دریافت کنید. سعی کنید از درج فیلدهای غیر ضروری اجتناب کنید تا فرم شما ساده و تکمیل آن سریع باشد. فرآیند ثبت‌نام‌های طولانی کسل کننده است و ممکن است کاربران هنگام ثبت‌نام منصرف شوند.

4- ارائه ضمانت آموزش

یک روش بسیار کاربردی برای افزایش ثبت‌نام در دوره‌های آموزشی این است که یک تضمین برای رضایت‌مندی مخاطبان ارائه دهید. به‌عنوان‌مثال بگویید که در صورت عدم رضایت از سطح علمی دوره و مدرسان یا در صورت بروز مشکل و عمل نکردن مجموعه به تعهدات خود می‌توانند مبلغ پرداختی را باز پس بگیرند.

برخی از وب‌سایت‌ها بخش‌هایی را به صورت رایگان در اختیار کاربران قرار می‌دهند تا از کیفیت دوره و سطح علمی و مدرسان مطمئن شوند. به این صورت کاربران با رضایت و اطمینان خاطر بیشتر به سمت شما جذب می‌شوند.

افزایش ثبت‌نام در دوره‌های آموزشی -Hacks to Increase Course Sign-Ups

5- یادآوری جایگاه و موقعیت اجتماعی کسب شده یا مهارت به دست آمده

یک راه عالی برای افزایش ثبت‌نام در دوره‌های آموزشی این است که حدود آینده دانش آموزان بعد از سپری کردن دوره آموزشی را به آن‌ها متذکر شوید. به‌عنوان‌مثال به آن‌ها بگویید پس از طی کردن دوره آموزشی چه چیزهایی به دست می‌آورند، چه کارهایی می‌توانند انجام دهند و چه جایگاهی خواهند داشت. البته دقت کنید که در کمال صداقت و واقعیت این موارد با بازگو کنید از تملق و دروغ بپرهیزید چون در این صورت نام و اعتبار شما خدشه‌دار خواهد شد!

حتی می‌توانید در مورد اشخاصی که قبلاً در دوره‌های آموزشی شما شرکت کرده‌اند و از آن راضی هستند بگویید. آن‌ها را معرفی کنید. اشخاصی که به موفقیت دست یافته‌اند و هم اکنون جایگاه خوبی دارند را معرفی و از آن‌ها بخواهید مختصر توضیحاتی ارائه دهند. به همین صورت سعی کنید در کمال صداقت آینده کاربران بعد از گذراندن دوره را برای آنان شرح دهید.

جمع‌بندی نهایی

برای افزایش ثبت‌نام در دوره‌های آموزشی باید مخاطبان را آگاه کنید و همچنین به ارزش‌آفرینی و ارائه چیزی فراتر از انتظار آنان بپردازید. با توجه به کثرت مشاغل آنلاین و وجود رقابت سنگین و قدرت و دسترسی به انواع دوره‌های آموزشی، باید برگزارکننده‌ای فراتر از رقبای خود باشید.

محصول پیشنهادی

افزونه المنتور پرو | پلاگین Elementor Pro

395,000 تومان

90.34%

محصول پیشنهادی

افزونه خروجی اطلاعات مرسا | پلاگین Mersa Data Export

138,000 تومان

73.33%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه بهینه‌سازی پیشرفته دیتابیس | Database Cleaner

345,000 تومان

73.33%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی


نویسنده ژاکت

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه