چگونه سایت خود را بازاریابی کنیم؟

دیجیتال مارکتینگ

7 دقیقه زمان مطالعه

اگر صاحب یک وب سایت فروشگاهی هستید، باید بدانید که حتی اگر بهترین محصولات را هم داشته باشید، تا زمانی که برای سایت خود بازاریابی نکنید، هیچکس از محصولات شما خبردار نخواهد شد. در واقع باید بدانید که این که فروشگاه خود را در فضای گسترده وب راه اندازی کرده اید، به این معنی نیست که مشتریان به فروشگاه شما سرازیر خواهند شد. چرا که در فضای وب در کنار شما تعداد بی شماری از رقبا نیز در حال فعالیت هستند. اما نگران نباشید! در حال حاضر تکنیک های فوق العاده ای برای بازاریابی برای وب سایت وجود دارند که در این مطلب از ژاکت نیز می خواهیم 6 تا از برترین آنها را بررسی کنیم. پس ما را دنبال کنید.

6 سکوی پرتاب در بازاریابی برای وب سایت

از آنجایی که تعداد فروشگاه های اینترنتی روز به روز در حال افزایش است، این فقط شما نیستید که به دنبال روش های مؤثر بازاریابی برای وب سایت خود هستید. در ادامه روش هایی را می بینیم که همگی قبلاً در کسب و کارهایی که در بستر وب هستند، آزمایش شده و جواب داده اند. پس بدون شک می توانند سکوی پرتابی برای کسب و کار شما هم باشند.

1) روی سئو سایت تمرکز کنید

وقتی قرار است وب سایت تجاری خود را بازاریابی کنید، بدون شک باید ارتقای سئوی سایت را نیز در دستور کار خود قرار دهید. اگر بتوانید استراتژی هدفمند و کارآمدی برای وب سایت خود طراحی کنید، در واقع بهترین تبلیغات و معرفی را برای سایت خود انجام داده اید و در نتیجه آن نیز شاهد رتبه بالاتر در گوگل و افزایش ترافیک سایت خود خواهید بود.

از طرفی برای این که بتوانید هر چه سریع تر و راحت تر سئوی سایت را بهبود دهید، بهتر است از مهم ترین ابزارهای این زمینه استفاده کنید؛ مثل گوگل ترندز که کلمات کلیدی محبوب هر حوزه را معرفی می کند. لازم به ذکر است که یکی از ترفندهایی که می توانید در انتخاب کلمات کلیدی مد نظر قرار دهید، استفاده از کلمات کلیدی Long-tail یا همان کلمات کلیدی بلندتر است. با این کار هم رقبای کمتری خواهید داشت (چراکه افراد کمتری در سئو سایت خود از Long-tailها استفاده می کنند) و هم می توانید با یک عبارت، چند کلمه کلیدی را پوشش دهید.

بعد از این که کلمات کلیدی محبوب و با فرکانس بالا را پیدا کردید، از آنها در عنوان، سرفصل، محتوا و توضیح متا استفاده کنید. به علاوه در مورد تصاویر نیز باید در بخش متن جایگزین (یا همان Alt text) این کلمات کلیدی را به کار بگیرید.

2) در شبکه های اجتماعی بازاریابی کنید

سئو سایت قدرتمند، برای بازاریابی برای وب سایت های تجاری لازم است؛ اما کافی نیست! بنابراین باید به فکر پیاده سازی تکنیک های دیگری نیز باشید. یکی از مؤثرترین این تکنیک ها هم که احتمالاً نتیجه ای جادویی از آن به دست خواهید آورد، بازاریابی در شبکه های اجتماعی است. چراکه از زمانی که شبکه های اجتماعی جای خود را در زندگی روزمره مردم باز کردند، دنیای بازاریابی آنلاین نیز دچار تحولات گسترده ای شد. به طوری که در حال حاضر شبکه های اجتماعی، بهترین راه تعامل با کاربران محسوب می شوند!

پس اول از همه یک حساب کاربری در یک پلتفرم محبوب، مثل اینستاگرام یا حتی توئیتر بسازید. سپس شروع به تولید محتوا برای صفحه خود کنید. فراموش نکنید که هدف نهایی این صفحه تشویق کاربران برای خرید از سایت است. پس در قسمت “بایو” یا در استوری ها و … وب سایت فروشگاه را تبلیغ کنید. همچنین هر وقت که محتوای جدیدی را در بلاگ سایت منتشر می کنید، در صفحه خود نیز به آن اشاره کرده و لینک آن محتوا را در اختیار کاربران قرار دهید. افزونه ارسال خودکار به شبکه های اجتماعی می تواند به انتشار مطالب شما در همه شبکه های اجتماعی کمک کند.

وقتی صفحه تان آماده بهره برداری شد، حالا نوبت دعوت کاربران به دنبال کردن شماست. برای این که صفحه خود را به دامنه وسیعی از کاربران معرفی کنید، روش های مختلفی وجود دارد که در این مقاله نمی گنجد. اما به عنوان یکی از تکنیک های طلایی در بازاریابی شبکه های اجتماعی، می توانیم به برگزاری مسابقات و کمپین ها و دعوت از کاربران برای شرکت در آن اشاره کنیم. همینطور همکاری با بلاگرها و اینفلوئنسرهایی که حوزه کاری مرتبطی با کسب و کارتان دارند نیز یکی دیگر از راهکارهای جذب کاربران بیشتر است. استراتژی های شبکه های اجتماعی را می توانید در این مقاله بخوانید.

ارتقای سایت

3) در بازاریابی برای وب سایت، کیفیت محتوا را فدای کمیت نکنید

حالا می دانید که برای بازاریابی برای وب سایت، باید وقت ویژه ای برای تولید محتوا (هم برای سایت و هم برای شبکه های اجتماعی) صرف کنید. پس باید یک نکته بسیار مهم را هم گوشه ذهن خود داشته باشید و آن کیفیت محتواست. وقتی می خواهید عناوین محتواهای پیش رو را تعیین کنید، دائماً به این فکر کنید که چرا دارید برای مخاطبان محتوا تولید می کنید؟ آیا در این محتوا اطلاعات ارزشمندی هم به آنها ارائه می دهید یا حداقل آنها را سرگرم می کنید؟ یا در محتوای خود فقط به دنبال فروش بیشتر هستید؟

این مقاله را حتما بخوانید
آموزش ایجاد ساب دامین در دایرکت ادمین

کیفیت محتوا، عاملی بسیار تعیین کننده است که اگر به آن توجه نشود، ارزش تمام محتواهای تولید شده زیر سؤال خواهد رفت. پس سعی کنید عناوین محبوب کاربران را بشناسید، تحقیق کنید که معمولاً مخاطبان پیرامون حوزه فعالیت شما چه سؤالاتی دارند؟ سپس محتوای خود را با محوریت رفع نیاز کاربر تولید کنید و در انتها یا ما بین آن، به کسب و کار خود نیز اشاره کنید.

بعد از انتشار هر محتوا نیز به طور مستمر ترافیک سایت را از طریق ابزارهایی مانند گوگل سرچ کنسول، بررسی کنید. با این کار متوجه می شوید که کدام محتواها توانسته اند ترافیک بیشتری را برایتان به ارمغان بیاورند.

4) از ایمیل مارکتینگ کمک بگیرید

ایمیل مارکتینگ سال هاست که به عنوان یکی از طلایی ترین روش های بازاریابی برای وب سایت شناخته می شود و هنوز هم در صدر این جدول قرار دارد. پس شما هم از این فرصت استفاده کرده و کاربران را با سایت خود درگیر کنید. فراموش نکنید که در اولین قدم باید بتوانید لیستی از ایمیل کاربران جمع آوری کنید. پس مخاطبان خود را تشویق کنید که در سایت ثبت نام کرده و ایمیل خود را وارد کنند. برای مثال می توانید اعلام کنید که کاربران با ثبت نام در سایت یک کد تخفیف دریافت خواهند کرد.

در قدم بعدی نیز باید روی محتوای ایمیل های خود کار کنید. به عنوان مثال می توانید کاربران را از انتشار یک محتوای جدید، ارائه یک محصول جدید یا شروع حراج آخر فصل و … آگاه کنید. همینطور می توانید با ارائه یک کد تخفیف در ایمیل، کاربران را برای خرید از سایت تشویق کنید. افزونه کوپن هوشمند ووکامرس پیشنهاد ما برای آنهایی است که می خواهند ارائه تخفیف برای مشتریان خود را فعال کنند.

5) سایت خود را به کاربران یادآوری کنید

وقتی کاربران وب سایت شما را ترک می کنند، وقت آن است که به روش های مختلف سایت خود را به آنها یادآوری کنید. یکی از رایج ترین روش های این یادآوری، تبلیغات سایت به کمک کوکی هاست. در این روش می توانید یک کوکی ردیابی را روی سیستم های کاربران قرار دهید. با این کار مخاطبان بعد از این که سایت شما را ترک می کنند، تبلیغات آن برایشان نمایش داده می شود و از آنها دعوت می شود که مجدداً به سایت سر بزنند.

لازم به ذکر است که حدود 98% از کاربران سایت، بدون این که به مشتری تبدیل شوند، سایت را ترک می کنند. اما این روش تبلیغات، می تواند کاربران را ترغیب کند که به سایت شما برگشته و خرید خود را تکمیل کنند.

6) از لینک سازی در بازاریابی برای وب سایت غافل نشوید

یکی از مهم ترین مفاهیمی که در دنیای سئو مطرح است، “لینک سازی” است. خود لینک سازی نیز به دو شاخه لینک سازی داخلی و خارجی تقسیم می شود. منظور از لینک سازی داخلی این است که از صفحات مختلف سایت به یکدیگر لینک دهید. اما هدف از این کار چیست؟ وقتی ربات های گوگل در حال ارزیابی سایت شما هستند، اگر بین صفحات مختلف لینک هایی وجود داشته باشد، راحت تر می توانند نقشه سایت را درک کنند. در واقع با وجود لینک های داخلی، ربات ها هیچ صفحه ای از سایت را از قلم نخواهند انداخت. پس در محتواهای خود به سایر محتواهای مرتبط یا به محصولات و … لینک دهید.

در مقابل، لینک سازی خارجی به این معنی است که از سایت خود به صفحه ای از سایت دیگر لینک دهید. البته در این فرآیند دقت کنید که به سایت های نامعتبر و غیر مرتبط لینک ندهید! اما مهم تر از آن این است که بتوانید از سایت های دیگر لینک هایی را برای سایت خود جذب کنید. با این کار در واقع اعتبار خود را به گوگل ثابت می کنید. برای جذب لینک خارجی نیز می توانید در سایت هایی که این امکان را دارند، محتوایی را به عنوان رپوتاژ بنویسید و به سایت خود لینک دهید (که به آن وبلاگ نویسی مهمان نیز می گویند). همینطور می توانید در قسمت نظرات سایت های دیگر، از طریق کامنت مارکتینگ، برای سایت خود لینک خارجی فراهم کنید.

سایت فروشگاهی

در آخر

همه تکنیک هایی که در این مطلب با هم دیدیم، می توانند دست در دست هم دهند تا وب سایت شما را از یک منبع ناشناخته، به یک وب سایت محبوب و پرترافیک تبدیل کنند. اما حتی اگر به نقطه قابل قبولی برای سایت خود رسیدید، باز هم دست از تلاش برای بازاریابی برای وب سایت خود برندارید! فراموش نکنید که بازار رقابت بین وب سایت ها همیشه داغ است و اگر از تکاپو بیفتید، احتمالاً دوباره به نقطه شروع خود بازمی گردید.

 

کد تخفیف : gsdm35

محصول پیشنهادی

افزونه المنتور پرو | پلاگین Elementor Pro

395,000 تومان

90.34%

محصول پیشنهادی

افزونه گردونه شانس اپتین | پلاگین WP Optin Wheel Pro

311,500 تومان

91.54%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

قالب سئو و دیجیتال مارکتینگ رایس | Ryse | قالب شرکتی

645,000 تومان

80%
پروان وب | parvanweb

پروان وب | parvanweb

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه ثبت نام و ورود با موبایل دیجیتس | پلاگین Digits

395,000 تومان

82.29%

محصول پیشنهادی

افزونه اتوماتیک سازی ووکامرس اتومیت | پلاگین AutomateWoo

445,000 تومان

73.33%
راد ایران

راد ایران

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه بازاریابی وردپرس | پلاگین AffiliateWP

345,000 تومان

73.33%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس

محصول پیشنهادی

افزونه افزایش سرعت سایت راکت | پلاگین WP ROCKET

395,000 تومان

74.89%

نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه