Retry
بررسی سفر مشتری

هرچه کسب و کار شما بزرگتر شود ، مدیریت کردن آن نیز پیچیده تر می شود و شما باید برای وب سایت خود امکانات مختلف مانند شبکه های اجتماعی، برنامه های تأثیرگذار، تعاملات آفلاین و سایر موارد را در نظر بگیرید. همچنین شما برای ارائه ی خدمات بهتر باید سفر مشتری را بررسی کنید و ببینید که طی 10 سال گذشته رفتار مصرف کننده ها چه تغییراتی داشته است. برای این کار به اتریبیوشن مارکتینگ (Marketing Attribution) نیاز خواهید داشت.

آن ها دقیقاً از چه طریق، پس از دیدن پست ها و یا استوری های اینستاگرام شما، جستجوی محصول در گوگل و یا از طریق دیدن ایمیل تبلیغاتی شما تصمیم گرفتند که محصولات شما را خریداری کنند؟

در دنیای امروز هرچه بیشتر سفر مشتری (Customer Journey) را بررسی و مشاهده کنید، می توانید تصمیمات بهتری بگیرید. به عنوان مثال شما متوجه خواهید شد که چه کانال هایی مشتری بیشتری را به سمت شما هدایت می کنند و یا کاربران با صفحات شما چگونه تعامل می کنند و بسیاری از موارد مشابه که به رشد کسب و کار شما کمک خواهد کرد. در این مقاله ما موارد زیر را بررسی خواهیم کرد

“چه چیزی باعث شد مشتری از شما خرید کند؟”

“مشتری برای آشنایی با محصولات شما چه مراحلی را طی می کند؟”

“مشتری در نعامل با صفحات شما چه احساساتی را تجربه می کند؟”

“مشتری چه رفتارهایی دارد؟”

و…

این ها سوالات بسیار ساده ای می باشند که هرچه بیشتر درباره آن ها تفکر کنید یافتن پاسخ برایتان سخت تر خواهد شد. برای پاسخ دادن به این دسته از سوالات باید نگاهی به سفر مشتری بیاندازید و بررسی کنید که مشتری برای انجام هر فعالیتی که مربوط به کسب و کار شما می باشد چه مراحلی را طی می کند و چه کارهایی را انجام می دهد.

 

اتریبیوشن مارکتینگ (Marketing Attribution) چیست؟

نقشه سفر مشتری

هدف از بازاریابی انتسابی و یا مدل اتریبیوشن مارکتینگ ، درک دقیق تر از تمامی تعاملات و احساسات مختلفی است که مشتریان در مسیر خود در وب سایت شما تجربه خواهند کرد. در واقع ثبت کردن ردپای مشتریان در مراحل سفر آن ها کاری بسیار ارزشمند است که در مارکتینگ اتریبیوشن انجام می شود.

این مدل به شما این امکان را می دهد که نحوه ی عملکرد کانال ها و کمپین های خود و میزان اثر بخشی آن ها را بررسی کرده و از این طریق شما متوجه خواهید شد که چگونه و کجا پول و توجه خود را سرمایه گذاری کنید. اگرچه از نظر تئوری انجام دادن این کار ساده به نظر می رسد، اما در عمل می تواند کاملاً پیچیده باشد.

چرا اتریبیوشن مارکتینگ سخت و دشوار است؟

در سال های گذشته که دسترسی به اینترنت آزاد نبود مارکتینگ اتریبیوشن و تعیین سفر مشتری کار بسیار ساده ای بود، اما امروزه همه چیز تغییر کرده است.

ما در دنیای چند دستگاهی زندگی می کنیم

افراد گاهی اوقات بیش از یک گوشی هوشمند، تبلت، کامپیوتر و حتی دستگاه های هوشمند دیگری در دسترس خود دارند. هر کدام از اینها ممکن است به عنوان یک بازدید کننده منحصر به فرد از سایت شما ظاهر شوند، در حالی که بازدید کننده یک نفر است و تنها از دستگاه های مختلف استفاده می کند .

جهان در مورد حریم خصوصی و ردیابی سختگیرانه تر عمل می کند

دستگاه ها و مرورگرها اکنون مدام بررسی می کنند که اجازه دارند چه اطلاعاتی را در اختیار کاربران قرار دهند و از این لحاظ سخت گیری بیشتری را اعمال می کنند. با توجه به مهم ترین دغدغه های مربوط به حریم خصوصی، مصرف کنندگان به صورت مداوم ردیابی می شوند و این موضوع تعیین سفر مشتری را سخت تر می کند.

بیشترین انتساب مبتنی بر کلیک است

از آنجا که بیشترین اسناد و گزارشات مربوط به رفتار کاربران مبتنی بر نرخ کلیک آن ها می باشد گاهی از اعتبار و میزان صحت آن ها کاسته می شود. به عنوان مثال تأثیر مشاهده تبلیغات و یا محتوایی که کاربران بر روی آن ها کلیک نکرده اند را نمی توان در نظر گرفت و تنها چیزی که موثر در نظر گرفته می شود میزان کلیک می باشد.

با توجه به تعاملات آنلاین و آفلاین کاربران، استفاده کردن از چندین دستگاه و سیستم عامل های مختلف این مدل از بازاریابی به مرور زمان دشوارتر شده است. با این حال هنوز هم روش های زیادی برای پیاده سازی آن وجود دارد که می توانید با استفاده از آن ها تعیین سفر مشتری و مدل اتریبیوشن را راحت تر کنید.

نحوه ایجاد یک ساختار برای سفر مشتری با استفاده از ابزار هایی مانند UTM

لینک UTM

قبل از اینکه در مورد نحوه عملکرد اسناد یا مدل های مختلف اسناد بازاریابی صحبت کنیم ، باید یک نکته را به شما بگوییم:

هیچ چیزی تحت عنوان مارکتینگ اتریبیوشن 100٪ “واقعی” وجود ندارد.

شما هرگز نمی توانید دقیقاً بفهمید که رفتار دقیق کاربران چیست و یا چگونه هر یک از موارد بازاریابی بر سفر مشتری تأثیر می گذارد. تمامی مدل های اتریبیوشن مارکتینگ و سفر مشتری یک نمونه از نحوه ی عملکرد کاربران می باشد و لزوماً صحت ندارند. تنها کاری که می توان انجام داد تا دقت و صحت اسناد بالاتر رود انجام دادن موارد زیر می باشد:

  • استفاده از ابزار های مختلف برای ردیابی و محاسبه ی عملکرد مانند Facebook Pixel ،Google Ads و یا  Google Analytics
  • ایجاد یک سیستم سازگار و مناسب برای برچسب گذاری و ردیابی UTM که اولویت آن ارائه ی داده های کامل و صحیح در مورد سفرهای مشتری شما می باشد.
  • درک مدل های مختلف داده ها و چگونگی تأثیر آن ها بر تصمیمات بازاریابی شما

بیایید با پارامترهای UTM و یا ماژول ردیابی شروع کنیم . UTM در واقع رشته ای از کاراکتر ها می باشد که به انتهای آدرس اصلی یک صفحه اضافه می شود و اطلاعات اضافی تری را به گوگل آنالیتیکس ارسال می کند. کاربرد آن برای گرفتن آمار و ارقام مربوط به رفتار مشتریان می باشد.

برای نصب گوگل آنالیتیکس در وردپرس خود اینجا را بخوانید.

UTM یک سیستم استاندارد در بازاریابی دیجیتال است و ساخت آن با استفاده از ابزار هایی مانند Google Campaign URL Builder  و یا افزودنی های مرورگر کروم مانند UTM.io بسیار آسان است.

در حالت کلی پنج نوع استاندارد از پارامترهای UTM وجود دارد که می تواند برای توصیف ترافیک ورودی و برای ابزارهای تجزیه و تحلیل استفاده شود و می توان آن ها را در گروه های مختلف، سازماندهی و تجزیه و تحلیل کرد. برخی از این پارامتر ها ضروری و برخی دیگر اختیاری می باشد.

5 نوع پارامتر UTM

  • utm_source

این نوع UTM وب سایت و یا منبع اصلی را که لینک در آن قرار می گیرد را توصیف می کند و نشان می دهد که ترافیک وب سایت شما از کجا می آیند. به عنوان مثال اگر من لینکی به فروشگاه خود را در بیوگرافی اینستاگرام خود قرار دهم و آن را از طریق شبکه های اجتماعی خود تبلیغ کنم ممکن است آن را  utm_source = Instagram قرار دهم.

  • utm_medium

این پارامتر فعالیت بازاریابی را توصیف می کند و عناصر خاص بازاریابی را نمایش می دهد. به عنوان مثال اگر من از لینکی برای ردیابی ترافیک از یک کمپین Google Ads استفاده می کنم ، ممکن است به آن برچسب utm_medium = cpc بزنم تا متوجه شوم که این تبلیغ به ازای هر کلیک می باشد.

  • utm_campaign

این پارامر به شما این امکان را می دهد که ترافیک را از یک کمپین خاص در حال اجرا شناسایی کنید و در واقع کمپین راه اندازی شده توسط شما را شناسایی می کند.

  • utm_term

برای ردیابی کلمات کلیدی خاصی که هدف خود قرار می دهید در صورت اجرای یک کمپین Google Ads استفاده می شود .

  • utm_content

با استفاده از این پارامتر شما می توانید هر آگهی تبلیغاتی خود را ردیابی کنید تا ببینید کدام یک برای کسب و کار شما موثرتر است.

شما همچنین می توانید پارامترهای سفارشی UTM خود را بسازید تا از نحوه جمع آوری ترافیک خود بیشتر اطلاعات داشته باشید. به عنوان مثال برای بررسی یک کمپین فصلی خاص می توانید از “utm_season = fall” استفاده کنید.

علاوه بر این می توانید از هر یک از پارامترهای خود برای نشان دادن اطلاعات موردنیاز خود درباره ی کمپین بازاریابی و یا ویژگی های کاربران و رفتار آن ها استفاده کنید. به عنوان مثال ،  utm_device = {device} به طور خودکار {device} را تغییر می دهد و مشخص می کند کاربر از چه روش ها و یا دستگاه هایی برای استفاده از سایت شما استفاده می کند.

به عنوان مثال اگر بخواهیم از طریق یک کمپین جستجوی Google Ads برای کاپشن های زمستانی میزان بازدید و فروش را بررسی کنیم و کلمه کلیدی “کاپشن های زمستانی ” را هدف قرار دهیم URL ممکن است به این شکل باشد:

www.mystore.com؟utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=nonbranded٪20search٪20winter٪20jackets&utm_term=winter٪20 jacket

در این آدرس هر یک پارامترها اطلاعاتی را در مورد ترافیک و مشتریان به ما می دهند:

منبع: گوگل

CPC :  متوسط هزینه برای هر کلیک

نام کمپین : کاپشن های زمستانی بدون مارک

کلمه کلیدی و اصطلاح: کاپشن های زمستانی

آنچه باید درباره لینک های UTM به خاطر بسپارید

لینک UTM به شما کمک می کند ترافیک خود را تا منابع خاصی ردیابی کنید ، بنابراین می توانید عملکرد آن ها را به صورت دقیق تری تجزیه و تحلیل کنید. بهتر است که موارد زیر را نیز به خاطر بسپارید:

لینک های UTM باید توسط شما تعریف شوند.

در حالی که روش های متداولی برای نامگذاری UTM وجود دارد ، از آنچه برای شما و کسب و کارتان منطقی تر است استفاده کنید. ثابت قدم باشید و از آن چه برای تیم شما آسان می باشد و به شما اطلاعات خوب و موثری را ارائه می دهد استفاده کنید.

پارامترهای UTM به حروف کوچک و بزرگ حساس هستند.

“utm_source = Facebook”  و “utm_source = facebook” به عنوان دو منبع متفاوت در Google Analytics نشان داده می شوند.

پارامترهای خود را در جایی ثبت و نگه داری کنید.

یک سیستم سازگار برای ثبت پارامترهای UTM خود ایجاد کنید تا شما و تیم خود بدانید آن ها دقیقاً چه کاربردی دارند و به گونه ای باشند که با دیدن آن ها معنی و مفهومشان را در سفر مشتری بفهمید.

UTM ها را قبل از استفاده با تیم خود بررسی کنید.

اعضای تیم جدید را در سیستم UTM خود منتقل کنید و قبل از استفاده از UTM ها را دوباره بررسی کنید.

URL های نهایی خود را آزمایش کنید.

ممکن است گاهی URL نهایی شما دچار خرابی شود. بنابراین قبل از صرف هزینه های زیاد برای تبلیغات URL های خود را دوباره بررسی کنید. برای انجام این کار می توانید از URL Encoder استفاده کنید.

در صورت لزوم از کوتاه کننده URL استفاده کنید.

پارامترهای UTM می توانند لینک ها را برای کلیک ، طولانی و زشت جلوه دهند. اگر پیوندهای خود را به صورت عمومی، مانند بیو رسانه های اجتماعی برای ردیابی بازدید و فروش، به نمایش می گذارید، برای کوتاه کردن آن ها از یک کوتاه کننده URL مانند bit.ly استفاده کنید.

گروه بندی سفر مشتری در دستگاه های مختلف

اتریبیوشن مارکتینگ

ردیابی مناسب UTM یک گام بسیار مهم است، اما به طور پیش فرض، اگر همان کاربر از چندین سایت به سایت شما مراجعه کند ، هر “بازدید” به عنوان یک کاربر جداگانه و یک سفر مشتری جداگانه نسبت داده می شود.  به عنوان مثال، اگر کاربری استوری اینستاگرام را درباره یک محصول مشاهده کند ممکن است صفحه آن را بازدید کند اما بلافاصله آن را خریداری نکند.

برای حل این مسئله و گروه بندی تمام رفتارهای ناشی از یک کاربر، باید شناسه های کاربر را در Google Analytics  فعال کنید و CRM خود را ادغام کنید .

Google Analytics شناسه های منحصر به فردی را برای هر کاربر ایجاد می کند. پس از بررسی آن ها می توانید از این شناسه ها برای متحد کردن تعاملات بین دستگاه های مختلف و همچنین نقاط تماس آنلاین و آفلاین برای هر مشتری استفاده کنید.

بسیاری از سفرهای مستقل کاربر در دستگاه های مختلف مربوط به مجموعه ای از تعاملات یک کاربر با نام تجاری شما باشد و این موضوع برای ترسیم تصویری واضح تر از نحوه ارتباط مشتریان با شما در دستگاه ها و کمپین های مختلف بسیار مهم است.

 

6 نوع مدل اتریبیوشن مارکتینگ

شش مدل مختلف برای اتریبیوشن مارکتینگ یا سفر مشتری وجود دارد که می توانید براساس اهداف کسب و کار خود یکی از آن ها را انتخاب کنید:

  • آخرین کلیک
  • اولین کلیک
  • خطی
  • کاهش زمان
  • مبتنی بر موقعیت
  • الگوریتمی (سفارشی)

توجه داشته باشید که هیچ مدل کدام از این مدل ها درست و یا غلط نمی باشند و عملکرد آن ها کاملاً بستگی به خودتان دارد. درک هر مدل و اینکه هر یک از آن ها به کدام تعاملات، بیشترین و کمترین اهمیت را می دهند، مهم است. حتی ممکن است شما مجبور شوید مدل های مختلفی را امتحان کنید تا ببینید که چگونه دیدگاه شما در مورد تأثیر کمپین های مختلف تغییر می کند.

برای کمک به شما در درک هر یک از مدل ها، آن ها را در زیر به طور خلاصه شرح داده ایم. توجه داشته باشید که چگونه یک سفر مشتری بسته به مدلی که ما استفاده می کنیم ، متفاوت می شود.

 

  1. مدل آخرین کلیک

انتساب کلیک آخر معمول ترین مدل مورد استفاده است و به طور پیش فرض برای اکثر سیستم عامل های بازاریابی است. این مدل تک لمسی زمانی مفید است که شما می خواهید ترافیک وارد شده را به مشتری قطعی خود تبدیل کنید.

100٪ اعتبار تبدیل را بر اساس آخرین کلیک کاربر بر روی آخرین تبلیغ سنجیده می شود. به همین ترتیب، به این مدل ارزش بیشتری در سفر مشتری داده می شود در حالی که ممکن است هیچ گونه آگاهی از برند در نظر گرفته نشود.

 

  1. مدل اولین کلیک

در این مدل 100٪ اعتبارها بر اساس اولین کلیک کاربر سنجیده می شود. این مدل هنگامی استفاده می شود  که شما هزینه های خود را صرف ایجاد کمپین های خود می کنید و این کمپین ها باعث ایجاد ترافیک و یافتن مخاطبان جدید می شوند.

این مدل معمولاً برای زمانی استفاده می شود که شما می خواهید موثر بودن کمپین آگاهی از برند اندازه گیری کنید. منطق این نوع مدل این است که اگر افراد از کسب و کار شما اطلاع نداشته باشند شما نمی توانید محصولات خود را به فروش برسانید.

  1. مدل خطی

یک مدل انتساب خطی اعتبار تبدیل را به طور مساوی در تمام کلیک های مسیر مشتری توزیع می کند. این مدل ساده ترین مدل است و شما با استفاده از این مدل، اعتبار هرگونه تعامل را از دست نمی دهید. در این مدل به تمامی مراحل سفر مشتری اعتبار یکسانی داده می شود. با این حال، این مدل هم دقیقاً به شما نمی گوید که کدام کانال بیشترین تأثیر را داشته است.

 

  1. مدل انتساب کاهش زمان

این مدل برای تماس های مشتری در طول سفر خود ارزش های  مختلفی را در نظر می گیرد. از آنجایی که تماس های آخر ارزش بیشتری دارند بنابراین استفاده از این مدل منطقی می باشد. این مدل شبیه به مدل  آخرین کلیک است. این مدل به شما این امکان را می دهد که نقاطی که در سفر مشتری مستقیما منجر به تبدیل می شوند را شناسایی کرده و بهبود ببخشید.

بنابراین این مدل به تعاملات منتهی به تبدیل اعتبار بیشتری می بخشد، همچنین ارزش بیشتری را به آخرین کلیک های صورت گرفته اختصاص می دهد.

 

  1. مدل مبتنی بر موقعیت

در این مدل ما به اولین (حدود %40)و آخرین تعاملات کاربر(حدود %80) بیشترین ارزش را می دهیم و اعتبار باقی مانده را ( حدود %20) بین سایر قسمت ها تقسیم می کند. در واقع اولین و آخرین کلیک ارزشمندترین نوع تعاملات هستند ، در حالی که ممکن است کمپین ها و یا نقاطی هم در بین راه وجود داشته باشند که عامل مهمی نیز داشته باشند.

 

  1. مدل الگوریتمی

این مدل اغلب به عنوان مدل سفارشی شناخته می شود. هنگامی که اطلاعات کافی در دسترس دارید ، می توانید به ابزار تجزیه و نحلیل خود اجازه دهید تا تعیین کند کدام نقاط تماس بیشترین اعتبار را در سفر مشتری دارند.  از لحاظ تئوری ، این مدل بهترین مدل است ، اما متکی به داشتن اطلاعات کافی برای توزیع اعتبار در نقاط مختلف است.

 

تفاوت اتریبیوشن مارکتینگ در سیستم عامل ها و ابزار های مختلف

سفر مشتری

تا به این جای کار بدون شک متوجه خواهید شد که برای هر تاریخ مشخص و سیستم عامل های مختلف بسته به گزارشی که مشاهده می کنید ، ممکن است مقادیر و اعتبار متفاوتی را برای تبدیلات در نظر بگیرند. بنابراین ، وقتی مستقیماً به Google Ads ، Facebook Ads ، Google Analytics و  یا حتی گزارش های Shopify خود نگاه می کنید ، ممکن است بین آن ها اختلاف ها و تفاوت هایی را مشاهده کنید. از نظر فنی ، همه آن ها “درست” هستند و تنها چیزی که متفاوت است نگاه آن ها به بازاریابی می باشد. در ادامه ما به شما توضیحات مختصری در رابطه با هر یک از آن ها ارائه خواهیم داد.

 

  • Google Ads

Google Ads فقط ترافیک تبلیغات انجام شده در گوگل را ردیابی می کند. این ابزار نرخ تبدیل از سایر کمپین های تبلیغاتی در سیستم عامل های مختلف را بررسی نمی کند. در عوض، برای هر کاربری که در هر مرحله از سفر مشتری از یک کمپین از گوگل استفاده می کند یک اعتبار در نظر می گیرد. به طور پیش فرض ، تنظیمات Google Ads اقدامات انجام شده در طی 30 روز را از طریق کلیک ها بر روی تبلیغات شما با استفاده از آخرین کلیک را نشان می دهد.

  • Facebook Ads

بستر تبلیغاتی فیس بوک فقط ترافیک و تعاملات تبلیغات فیس بوک را ردیابی می کند که شامل اینستاگرام نیز می شود.  همچنین داده های مربوط به سایر کمپین های تبلیغاتی در سیستم عامل های مختلف را بررسی نمی کند و برای هر کاربری که در یک بازه زمانی مشخص یک تبلیغ فیس بوک را مشاهده و یا بر روی آن کلیک می کند اعتبار را به شما اختصاص می دهد. فیس بوک به طور پیش فرض آخرین کلیک را با پنجره های انتساب از 24 ساعت پس از مشاهده آگهی شما و در طی 28 روز از کلیک کردن روی آگهی شما، نمایش می دهد.

Facebook Ads  تنها سیستم عامل تبلیغاتی است که اعتبار کاربرانی را که به طور بالقوه و حتی بدون کلیک کردن بر روی آن تبلیغات اندازه گیری می کند. اگر به دنبال مقایسه بهتر نتایج خود در سیستم عامل ها هستید ، توصیه می شود تنظیمات را به ازای هر کلیک تغییر دهید.

 

  • Google Analytics

Google Analytics همانند سایر سیستم عامل های تجزیه و تحلیل ، اقدامات قابل کلیک را در کانال های مختلف پرداخت شده و پرداخت نشده ردیابی می کنند. به طور کلی ، سیستم عامل های تجزیه و تحلیل می توانند برای اتصال منابع خارجی ، آفلاین ، شناسه کاربر و یا سایر خصوصیات وب که به صورت مستقیمً بخشی از فروشگاه آنلاین شما نیستند را پیکربندی می کند.

Google Analytics یک قابلیتی به نام Import Data را ارائه می دهد که به شما این امکان را می دهد که داده ها را از منابع دیگر بارگذاری کنید ، بنابراین می توانید همه آن ها را در Google Analytics تجزیه و تحلیل کنید. افزودن منابع داده و استفاده از شناسه های کاربری از بهترین راه ها برای درگیر کردن تعاملات مشتری در سیستم عامل های مختلف می باشد.

Google Analytics همچنین از همه کانال ها نرخ تبدیلات را تکثیر کرده و به آخرین نقطه تماس در سفر مشتری اعتبار می دهد مگر اینکه بازدید مستقیم از سایت شما باشد و به آخرین نقطه لمس غیر مستقیم اعتبار می بخشد. در حالی که بیشتر اسناد مبتنی بر کلیک است ، انتساب و گزارش مبتنی بر تأثیرهاو یا impression ها  نیز امکان پذیر است.

به تجربه خودتان فکر کنید. آیا روی هر آگهی ای که علاقه شما را جلب کند کلیک می کنید؟ حتی اگر این کار را نکنید ، این تبلیغات همچنان می تواند در تصمیم شما برای خرید یک محصول در آینده تأثیر بگذارد.

یک سرور آگهی به شما این امکان را می دهد تا تمام داده های بازاریابی خود را در یک سیستم عامل تلفیق و تکثیر کنید و در عین حال به شما امکان دسترسی به داده های مختلف را می دهد. این داده ها به شما این امکان را می دهد سفر مشتری خود را برای خرید و اینکه در کدام کانال ها باید سرمایه گذاری کنید ، به وضوح ببینید.

پلت فرم بازاریابی گوگل یک نمونه از تکنولوژی پیشرفته است که در آن شما می توانید دسترسی به داده ها را در کانال های مختلف مانند جیمیل تبلیغات و برخی از رسانه های اجتماعی برگزار می شود.

  • Shopify

Shopify اقدامات قابل کلیک را در کانال های مختلف پرداخت شده و پرداخت نشده ردیابی می کند. تجزیه و تحلیل Shopify ، تبدیل های تکراری را از همه کانال ها حذف کرده و به آخرین نقطه تماس در سفر تبدیل اعتبار می دهد.( حتی اگر بازدید مستقیم از فروشگاه شما باشد.) این بزرگترین تفاوت بین نحوه عملکرد پیش فرض Google Analytics و Shopify است.

جمع بندی

همانطور که در این مقاله به آن اشاره کردیم این نوع مارکتینگ بسیار پیچیده می باشد و چالش های بسیار زیادی در آن وجود دارد. با این حال با در نظر گرفتن نکات گفته شده در این مقاله و استفاده از این ابزار ها شما می توانید نقشه سفر مشتری خود را تعیین کرده و با آزمایش کردن مدل های مختلف و اعمال کردن آن ها قادر خواهید بود که ردیابی بهتری انجام دهید.

این نوع بازاریابی می تواند دیدگاه های ارزشمندی در مورد نحوه عملکرد و تعامل مشتریان با وب سایت شما را ارائه دهد. همچنین با داشتن این اطلاعات شما به راحتی با رفتار مشتری و نیاز های آن آشنا خواهید شد و از این پس تصمیم گیری هایتان حول نیاز ها و مشکلاتان کاربران خواهد بود.

ژاکت را دنبال کنید

ژاکت در اینستاگرام

ژاکت در فیسبوک

ژاکت در لینکدین

ژاکت در توییتر

دیدگاه‌ها

Comments

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *