Retry

انتقال سایت وردپرسی به هاست جدید یا بارگذاری سایت روی هاست از آنچه فکر می‌کنید آسان‌تر است. 10 تکنیک زیر را مطالعه و دنبال کنید تا بتوانید این انتقال را به‌راحتی انجام دهید. قرار است تمام نکات مربوط به سوال چگونه هاست سایت خود را تغییر دهیم پوشش دهیم.

در مبحث آموزش وردپرس یک یاز موارد مهمی که توجه به آن ضرورری است انتقال صحیح و اصولی سایت WordPress به هاست جدید می باشد. انتقال هاست ممکن است سخت و نگران‌کننده به نظر بیاید و یک تغییر بزرگ است چراکه شامل جابه‌جایی تمام محتوا، داده‌ها و فایل‌های شما می‌شود، همچنین از آن به بعد آدرس دامنه شما دیگر به هاست جدید اشاره دارد و هر بازدیدکننده را به این فضای جدید راهنمایی می‌کند. اما این تغییرات نباید برایتان سخت به نظر بیاید. یک هاستینگ حرفه‌ای و با کیفیت می‌تواند به شما کمک کند با کمترین دردسر و در کمترین زمان این انتقال را انجام دهید و سایتی بهتر و سریع‌تر داشته باشید.

نکات مهم در انتقال سایت وردپرس به هاست جدید

اگر در فکر انتقال سایت وردپرس خود به هاست جدید هستید، با ما همراه باشید تا نکات و روش‌هایی مفید و مطمئن را برای شما توضیح بدهیم. در ادامه 10 نکته را برای شما نام برده و به طور کامل شرح می‌دهیم:

  1. انتخاب شرکت هاستینگ مناسب
  2. انتخاب پلن هاست مناسب
  3. آپدیت سایت
  4. بکاپ سایت قبل از انتقال
  5. معرفی DNS سایت به هاست جدید
  6. انتقال فرآیند ثبت دامنه به هاستینگ جدید
  7. انتخاب روش صحیح برای انتقال سایت به هاست جدید
  8. استفاده از دامنه موقت بری بهبود سایت
  9. اطمینان از درست عمل کردن سایت
  10. معرفی سایت

1- یک شرکت ارائه‌دهنده خدمات هاستینگ که مناسب شما باشد را پیدا کنید

تغییر هاست سایت امری است که شما به‌طورمعمول و مداوم به انجام آن نیاز پیدا نمی‌کنید و شاید خیلی کم رخ بدهد. زمانی که هاستینگ مورد نظر را پیدا کردید، در مورد هزینه‌های دریافتی آن تحقیق کنید، احتمالا اشتراک سالانه اقتصادی‌تر و ارزان‌تر از اشتراک ماهانه خواهد بود و با توجه به اینکه قرار نیست هر ماه هاست خود را عوض کنید، پس یک پلن سالانه انتخاب و خریداری کنید.

قبل از آن، باید اطلاعاتی را برای انتخاب سایت و پلن اشتراک و پرداخت هزینه بررسی کنید تا بتوانید بهترین انتخاب را داشته باشید. شما باید به این آمارها دقت کنید: به چه مقدار فضای ذخیره‌سازی نیاز دارید، چه تعداد ساب فولدر یا ساب دومین دارید، چه تعداد اضافه خواهید کرد و تعداد بازدید روزانه سایت چه حدود است.

همچنین در انتخاب هاست وردپرس شرکتی که کاملا با جزئیات وردپرس آشنا باشد را در نظر داشته باشید. وب‌سایت wordpress.org هاست هایی را پیشنهاد می‌کند که دارای این شرایط باشند: معتبر، قابل اطمینان و کاملا آشنا با نحوه کار وردپرس. در زمان انتخاب به سراغ هاستینگ‌های که متخصص وردپرس نیستند و هزینه‌های بسیار ارزان دریافت می‌کنند، نروید. آن‌ها از نحوه کار با وردپرس آگاهی ندارند و دلیل قیمت‌های ارزانی که اعلام می‌کنند، پایین بودن کیفیت خدماتی هست که به شما ارائه می‌دهند. شاید اینجا بتوان گفت هر گرانی بی حکمت نیست. البته این بدان معنا نیست که به سراغ شرکت های هاستینگ که پول برند خود را دریافت می کنند ولی خدمات با کیفیت ارائه نمی دهند بروید.

آموزش وردپرس

2- پلن هاست مناسب خود را انتخاب کنید

پس از اینکه هاستینگ مناسب که خدمات باکیفیتی ارائه می‌دهد را پیدا کردید، زمان آن رسیده که پلن هزینه مناسب خود را پیدا کنید.

تقریبا بیشتر شرکت‌های هاستینگ این امکان را به شما می‌دهند که اگر تمایل داشتید، در هرزمانی بتوانید پلن انتخابی خود را ارتقا دهید؛ اما این امر ممکن است نیازمند تغییر سرور باشد که ممکن است منجر به کار اضافی و قطعی موقت سایت بشود؛ بنابراین انتخاب پلنی که در آینده نیز برای شما کارآمد باشد منطقی‌تر هست.

فرض کنید هاستینگ جدید، سه پلن هزینه متفاوت ارائه می‌دهد که هرکدام برای نیازهای مبتدی تا حرفه‌ای طراحی‌شده است، اولین پلن کمترین امکانات و سومین پلن بیشترین امکانات را دارد. اگر نیازهای شما به اندازه ماکسیمم و سقف خدمات مثلا پلن دوم هست، پس بهتر است آینده نگری داشته باشید و پلن یک مرحله بالاتر یعنی پلن سوم را انتخاب کنید تا با گسترش و توسعه سایتتان، دچار کمبود منابع و خدمات نشوید.

انتقال سایت وردپرس

3- سایتتان را به روز رسانی کنید

قبل از انتقال سایت وردپرس به هاست جدید، با فرض اینکه سایتتان در دسترس است و مشکلی ندارد، قالب و افزونه‌ وردپرس سایتتان و هسته وردپرس را به روز رسانی کنید. این به این معناست که وب‌سایت قدیمی شما قبل از هر تغییری یا مشکل امنیتی به‌خوبی کار خواهد کرد و می‌تواند بهتر هم در بستر جدید قرارگیرد.

سایت جدید دارای آخرین نسخه وردپرس و افزونه‌ها و قالب وردپرس خواهد بود. اگر سایت قدیمی خود را به آخرین نسخه ارتقا دهید، می‌توانید مطمئن باشید ساخت سایت جدید روی هاست جدید که عینا مانند سایت قبلی باشد و کارایی خوبی داشته باشد، بسیار راحت‌تر خواهد بود. اگر در زمان به روزرسانی متوجه اشکالی شدید، باید قالب و افزونه‌ها را بررسی مجدد کنید و گزینه‌های بهتر و قابل‌اعتمادتری برای سایتتان قبل از انتقال به هاست جدید پیدا کنید.

4- قبل از انتقال، از سایت بک آپ تهیه کنید

روند انتقال تاثیری بر سایت نخواهد داشت پس در واقع مشکلی پیش نخواهد آمد؛ اما با این حال همیشه توصیه می‌شود شخصی که مسئول نصب و نگهداری وردپرس هست، قبل از اقدامات اساسی و مهم حتما بکاپ تهیه کند.

شما می‌توانید از افزونه بک آپ سایتتان استفاده کنید و مطمئن شوید داده‌های بک آپ گرفته شده را در یک سرور جدا از سرور فعلی سایت، ذخیره و نگهداری می‌کنید.

دو دلیل اصلی که باعث می‌شوند شما به دنبال هاستینگ جدید باشید، پشتیبانی ضعیف و عدم وجود بک آپ های قابل اطمینان و در دسترس هستند. ممکن است شما به بازگردانی بک آپ ها نیاز پیدا کنید پس باید بک آپ های قابل‌استفاده و در دسترس داشته باشید، پس به بکاپی که هاستینگ قبلی ممکن است گرفته باشد اکتفا نکنید. در کنار سیستم بکاپ گیری هاستینگ ها خودتان نیز می توانید نسبت به تهیه بکاپ وردپرس اقدام نمایید. افزونه Backup Buddy به شما این امکان را می دهند که بکاپ های منظم و برنامه ریزی شده از وردپرس خود تهیه نمایید. با این پلاگین می توانید بکاپ وردپرس خود را که با این افزونه تهیه شده است به صورت خودکار و برنامه ریزی شده در گوگل درایو و سایر فضاهای ذخیره سازی خود ذخیره کنید.

 

بکاپ وردپرس با backup buddy

5- DNS نام دامنه خود را به هاست جدید معرفی کنید

زمان انجام این کار می‌تواند قبل یا بعد از انتقال سایت WordPress به هاست جدید باشد و بستگی دارد وب‌سایتتان قبل از انتقال، به‌درستی و بدون اشکال خاصی کار می‌کند یا خیر.

بعضی از افراد ترجیح می‌دهند ابتدا انتقال را انجام بدهند، با یک دامنه موقت صحت عملکرد وب‌سایت را کنترل کنند و بعد از اطمینان از آماده بودن سایت، دامنه اصلی را به هاست جدید پوینت کنند.

اما اگر سایت در حال حاضر دچار مشکلاتی هست (که ممکن است این مشکلات همان دلایلی باشند که شمارا مجبور به تغییر هاست می‌کنند) و شما می‌خواهید وب‌سایتتان به‌سرعت روی هاست جدید و با دامنه فعلی، شروع به فعالیت کند. تغییر تنظیمات DNS (که درواقع محل دامنه را مشخص می‌کند) اگر .ir باشد می‌تواند تا یک روز طول بکشد؛ پس هرچه سریع‌تر تغییرات را اعمال کنید، دامنه شما روی سایت جدید سریع‌تر جا گرفته و فعال می‌شود.

شما می‌توانید به روز شدن و ثبت تغییرات DNS خود را در WhatsMyDNS کنترل کنید.

انتقال سایت به هاست جدید

6 – انتقال فرآیند ثبت دامنه به هاستینگ جدید

اگر ارائه‌دهنده هاست جدید شما، خود ارائه‌دهنده دامنه نیز هست، انتقال ثبت دامنه به شرکت جدید می‌تواند برای شما مفید باشد.

تا قبل از آن ثبت دامنه سما در یک شرکت و خرید هاست هاست شما از یک شرکت دیگر بوده است. برای راحتی بیشتر، شما می‌توانید این درخواست ثبت را از هاستینگ جدید داشته باشید (درصورتی‌که این خدمت را ارائه بدهند).

البته اگر تا سررسید تمدید دامنه هنوز زمان زیادی باقی‌مانده باشد، انتقال ثبت به شرکت جدید برای شما هزینه‌ای نخواهد داشت و تنها در زمان تمدید دامنه باید هزینه آن را به هاستینگ جدید بپردازید.

می‌توانید در لیست هزینه‌های هاستینگ جدید، به دنبال پیشنهاد دامنه رایگان نیز باشید. برخی از هاستینگ ها یک دامنه رایگان برای یک سال به شما پیشنهاد می‌دهند که اگر قصد تغییر دامنه، یا داشتن چند دامنه مجزا را داشته باشید، می‌تواند برای شما پیشنهاد خوبی باشد.

7- تصمیم بگیرید به چه شکل می‌خواهید انتقال سایت به هاست جدید را انجام دهید

برای انتقال سایت به هاست جدید روش‌های مختلفی وجود دارد که انواع آن را شرکت هاستینگ جدید مشخص می‌کند. بهترین روش این هست که پشتیبان هاست جدید، در انتقال سایت به هاست جدید به شما کمک کند یا حتی آن را برای شما انجام بدهد.

اگر وب سایت شما بیش از حد پیچیده است یا بیش از یک سایت برای انتقال دارید یا می خواهید دسترسی کامل به تنظیمات داشته باید، شاید روش انتقال دستی را انتخاب کنید. انتخاب‌هایی که می‌توانید داشته باشید معمولا یکی از گزینه‌هایی است که در زیر توضیح داده می‌شود:

الف) شرکت هاست جدید، انتقال سایت وردپرس به هاست جدید را برای شما انجام می‌دهد

یک هاستینگ خوب، انتقال یک یا چند سایت را رایگان برای شما انجام خواهد داد. تمام کاری که باید انجام بدهید ارسال گواهی‌ها و دسترسی دادن به کارشناس پشتیبانی هاستینگ جدید هست تا بتواند تنظیمات را انجام دهد. ساده ترین راه این است که لینک فول بکاپ از هاست قبلی خود دریافت کنید و ان را در اختیاز کارشناس هاست جدید دهید تا فرآیند انتقال را برای شما انجام دهد. اما اگر سایت پیچیده‌ای دارید یا نیاز به انتقال چند سایت مختلف دارید، ممکن است هاستینگ جدید این کار را انجام نداده و مجبور به انتخاب یکی از روش‌های دیگر باشید.

ب) استفاده از ابزار انتقال هاست ارائه‌شده توسط هاستینگ جدید

اگر هاستینگ جدید انتقال را برای شما انجام ندهد، گزینه بعدی استفاده از ابزار انتقال خودکار است. برخی هاستینگ‌ها ابزار انتقال خودکاری را ارائه می‌کنند که با استفاده از آن شما می‌توانید هر تعداد سایت یا حتی وردپرس شبکه که وردپرس چند سایته (multisite) نامیده می‌شود را، با این ابزار روی هاست جدید منتقل کنید که بسیار سریع و بدون دردسر می‌باشد.

ج) استفاده از یک افزونه انتقال سایت WordPress به هاست جدید

روش بعدی استفاده از یک پلاگین هست که روی ورژن قدیمی سایت وردپرس و جدید آن باید نصب کنید تا بتوانید از ورژن قبلی خروجی گرفته و روی هاست جدید پیاده‌سازی نمایید. اگر از یک پلاگین قدرتمند و حرفه‌ای استفاده کنید می‌توانید به‌راحتی انتقال وردپرس را انجام دهید. البته این روش نسبت به روش قبلی، مراحل بیشتری دارد و کمی زمان‌گیرتر هست. اگر شما قصد دارید دامنه را تغییر دهید، باید در دیتابیس نیز تغییراتی اعمال کنید. یک افزونه خوب انتقال مانند داپلیکیتور به شما اجازه می‌دهد این کار را در حین انتقال انجام دهید و شما را مجبور به تغییر دیتابیس به‌صورت دستی نخواهد کرد. یعنی تمام فرآیند انتقال دیتابیش و تغییر دامنه به صورت خودکار انجام می شود.انتقال وردپرس با داپلیکیتور

د)  انتقال دستی

روش آخر که انتقال کاملا دستی سایت وردپرس به هاست جدید هست، نیازمند آشنایی با دیتابیس و FTP می‌باشد و شامل مراحل زیر است:

  • خروجی گرفتن از دیتابیس سایت قدیمی با استفاده از phpMyAdmin
  • ایجاد یک سایت وردپرس جدید خالی روی هاست جدید و انتقال جداول دیتابیس قبلی به آن
  • کپی کردن فایل های قالب، افزونه ها و آپلود در سایت جدید
  • انتقال دیتابیس به سایت جدید مجددا با استفاده از phpMyAdmin
  • کنترل هر دو سایت برای اطمینان از تطابق همه موارد در هر دو سایت

8- استفاده از یک دامنه موقت برای بهبود سایت

اگر شما قصد دارید قبل از فعال کردن سایت روی هاست جدید، روی آن کار کنید و مواردی را بهبود ببخشید، می‌توانید از یک دامنه موقت استفاده کنید تا سایت اصلی بتواند به فعالیت خود در آن زمان ادامه دهد و بعد از پایان تغییرات تنظیمات DNS را تغییر دهید تا به دامنه اصلی متصل شود.

بنابراین می‌توانید با داشتن یک دامنه موقت، قالب را تغییر دهید و انتقال سایت وردپرسی به هاست دیگر را انجام دهید، پلاگین ها را اضافه و کم کنید، محتوا را به روز رسانی کنید و فعالیت‌هایی از این قبیل؛ همچنین سایت جدید را به موتور جست‌وجو نیز معرفی نمی‌کنید تا اصطلاحا index و ثبت نشود، در دسترس عموم نباشد و بازدیدکنندگان همچنان به سایت قبلی مراجعه کنند.

گزینه جلوگیری از ایندکس شدن سایت در موتور جست‌وجو، در قسمت تنظیمات (setting) سایت در بخش خواندن reading وجود دارد.

زمانی که سایت به شکلی که در نظر دارید رسید می‌توانید دامنه مورد نظر را به هاستینگ جدید معرفی کنید تا آن را نمایش دهد یا به‌طورکلی درصورتی‌که هاستینگ جدید خدمات ثبت و ارائه دامنه انجام می‌دهد، ثبت دامنه را به‌طورکلی به آن انتقال دهید. فراموش نکنید پس‌ازاین مرحله، گزینه پنهان ماندن سایت از موتور جست‌وجو را غیرفعال کنید تا سایت برای عموم در دسترس قرار گیرد، در غیر این صورت تمام برنامه‌ها و فعالیت‌های سئو و دیده شدن را از دست خواهید داد.

نو ایندکس کردن سایت وردپرسی

9- مطمئن شوید سایت جدید به درستی کار می‌کند

قبل از اینکه کار انتقال سایت به هاست دیگر تمام شود شما نیاز دارید از انتقال صحیح و درستی عملکرد سایت جدید اطمینان حاصل کنید. اگر برای انتقال از یک ابزار خودکار یا همکاری متخصصین در هاست جدید استفاده کردید، احتمالا هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت اما بازهم کنترل کردن شمارا متضرر نخواهد کرد.

اگر به‌طورکلی نام دامنه را تغییر دادید، حتما باید مطمئن شوید تمام لینک‌های سایت، دامنه جدید را شناخته‌اند و از آن استفاده می‌کنند و به دامنه قبلی اتصال و اشاره‌ای ندارند؛ پس باید لینک‌های ویجت ها، منوها، پست ها، صفحات مختلف حتی ایمیل مربوط به سایت را بررسی کنید.

شما می‌توانید از افزونه Better Search Replace جهت کنترل دیتابیس و پیدا کردن و ردپایی از آدرس دامنه قبلی استفاده کنید و در صورت پیدا کردن هر موردی، آن را به روز رسانی و اصلاح کنید.

در زمان کنترل سایت جدید شاید نیاز به یک کپی از سایت قدیمی نیز داشته باشید که می‌تواند به شما کمک کند، برای اینکه کنترل هم‌زمان دو سایت شمارا دچار مشکل نکند، می‌توانید آن‌ها را در دو مرورگر جداگانه بازکنید؛ اما برای مرور سایت جدید و مقایسه با سایت قبلی، موارد زیر را در نظر بگیرید:

  • تمام صفحات جدید و آرشیو را جداگانه بازکنید و مطمئن شوید درست نمایش داده می‌شوند
  • پست های مختلف روی سایت را کنترل کنید، اگر سایت شما خیلی بزرگ هست، پست های گروه‌های مختلف را به‌طور رندوم کنترل کنید
  • روی لینک های موجود در تمام ویجت ها و منوها کلیک کنید و مطمئن شوید به صفحات درستی وارد می‌شوند
  • باز شدن و نمایش صحیح تصاویر را کنترل کنید
  • رویه های مختلف روی سایت مانند پر کردن فرم‌ها، مراحل سفارش و خرید محصول را کنترل کنید

شما حتی می‌توانید از تعدادی از افراد معتمد، دوستان و نزدیکانتان بخواهید به سایت شما مراجعه کنند و صفحات رندوم را کنترل کنند تا مطمئن شوید سایت از IP-های دیگر نیز به‌درستی در دسترس قرار می‌گیرد و فقط صفحات cache شده رو سیستم و IP خود را کنترل نکرده‌اید.

بعد از انجام این تست ها شما می‌توانید به معرفی و تبلیغ سایت خود بپردازید.

افزونه Better Search Replace

 

10- سایت بی‌نظیر و فوق‌العاده خود را به همه معرفی کنید

اگر انتقال سایت وردپرس به هاست جدید را به‌عنوان قدمی برای بهبود سایت خود انجام داده‌اید، اکنون زمان آن رسیده که تبلیغات را شروع کرده و سایت جدید را به همه معرفی کنید.

حتی اگر تغییرات خاصی در سایت وردپرس خود نداشتید، بد نیست از مزایای پابلیش کردن سایت توسط هاست جدید خود بهره ببرید. از کانال های سوشیال استفاده کنید، از مشتریان و هواداران خود بخواهید شمارا تبلیغ کنند، فروش فوق‌العاده یا کمپین های جالب راه‌اندازی کنید، محتوای جدید تولید و منتشر کنید، مشتریان را ترغیب کنید آدرس پستی خود را در لیست شما ثبت کنند و هر روشی که باعث شود بازدیدکنندگان بیشتری جذب کنید را امتحان کنید تا به بهبود سایتتان نیز کمک کند. به‌مرورزمان بازدیدکنندگان سایت شما افزایش می‌یابد و می‌توانید اثرات مثبت آن را ببینید، فقط همان‌طور که گفته شد اطمینان حاصل کنید پلن انتخابی شما برای زمانی که افزایش بازدید دارید، مناسب خواهد بود و نیازی به تغییر نخواهد داشت.

 

جمع بندی

ممکن است انتقال سایت WordPress به هاست جدید، برای کاربران وردپرس امری دردسرساز به نظر بیاید، اما کار دشواری نیست. اگر مراحل و نکات ذکرشده در این مقاله را به‌خوبی به خاطر داشته باشید و به کار بگیرید، می‌توانید انتقال به هاست جدید را به‌راحتی انجام بدهید و خاطرجمع باشید که با انتخاب هاستینگ مناسب، می‌توانید کارایی، سرعت و اعتبار سایتتان را بهبود ببخشید. در صورت تمایل به یادگیری تمامی ترفندهای راه اندازی یک سایت وردپرسی می توانید به مقاله آموزش وردپرس ژاکت مراجعه کنید .

سوالات متداول

مهمترین نکته برای انتقال سایت وردپرسی به هاست جدید چیست؟

مهمترین نکته‌ای که برای انتقال سایت به هاست جدید وجود دارد این است که یک شرکت ارائه‌دهنده خدمات هاستینگ که مناسب شما باشد را پیدا کنید.

چند روش برای انتقال اطلاعات از یک سایت به سایت دیگر وجود دارد؟

برای انتقال سایت چهار روش را می‌توانیم به کار بگیریم؛ انتقال توسط شرکت هاستیگ جدید، انتقال با استفاده از ابزار انتقال هاست ارائه‌شده توسط هاستینگ جدید، استفاده از یک افزونه انتقال سایت WordPress به هاست جدید و انتقال دستی.

دسته بندی: وب , وردپرس

دیدگاه‌ها

Comments
  • اسلامی

    این روش هایی که گفتید کار راه اندازه اما من یک مشکلی دارم من سایتم رو انتقال دادم طی 4 سال مشکلاتی که در هاستینگ ها دیگه ایجاد شده بود ناخواسته همراه این اطلاعات در وردپرس من مونده چند صد مطلب داره سایت اما هسته وردپرس مشکل داره و هیچ راه حلی نیست براش آیا روشی هست بشه فقط و فقط مطالب و تصویر از یک وردپرس انتقال داد به یک سایت وردپرسی دیگه بعد که مشکلات کامل حل شد بک آپ سایت وردپرسی جدید رو به هاست قبلی انتقال داد و دامینه رو به دامنه اصلی انتقال داد بدونه اینکه مشکلات سئو برای سایت به وجود بیاد؟

    • محمد زراعتی

      سلام جناب اسلامی عزیز
      برای این مورد خاص شما باید با استفاده از افزونه رایگان import export کلیه مطالب وردپرستون رو خروجی بگیرید. همچنین از تنظیمات قالب و ابزارک هاتون هم جداگونه خروجی بگیرید. سپس از اول وردپرس خام رو نصب کنید و خروجی هاتون رو ایمپورت کنین

  • سجاد محمدی

    مقاله خیلی خوبی بود. ممنون
    من با تمام روش‌هایی که گفتید کار کرده‌ام. همه‌شون برای انتقال وردپرس خوبند. ولی در بعضی شرایط مشکلاتی هم بوجود میاد.
    البته از زمانی که با افزونه All in One WP Migration آشنا شدم و سایت‌هام رو انتقال میدم، سراغ هیچ افزونه دیگه‌ای نرفتم. فک نمی‌کنم راحت تر از این افزونه ابزاری وجود داشته باشه. با 1 کلیک بکاپ می‌گیره. با یک درگ و دراپ سایت رو انتقال می‌ده.
    موفق باشید…

    • کیانا مهدی نژاد

      سلام
      خوشحالیم که مقاله براتون مفید بوده.
      به زودی مقاله ای درباره افزونه All in One WP Migration منتشر میکنیم. ولی پیشنهاد نهایی ما استفاده از افزونه داپلیکیتور هست.

  • رضا

    با سلام
    یک سوال داشتم. من در حال طراحی وبسایت برای کسب و کار خودم هستم. البته اولین بار هست که کار طراحی یک وبسایت رو انجام میدم. چون به فرآیند آپلود سایت روی هاست آشنایی و درک عملی ندارم نمی دانم روی طراحی بخش ادمین چقدر باید وقت بگذارم. سوال من این است که آیا بعد از آپلود وبسایت امکان تغییر روی محتوا و ساختار وبسایت آسان است یا کار سخت و وقت گیری است و بهتر است کلیه تدابیر لازم در بخش ادمین برنامه نویسی شود. یا اینکه نه، ایجاد تغییرات (مثلاٌ اضافه کردن کاربرهای جدید در بانک اطلاعاتی) ساده است و می توان مدام وبسایت با تغییرات جدید را دوباره آپلود کرد. ضمناً من با php کار میکنم و mysql. با تشکر

    • صبا پلاشانی

      سلام. مسلما یک سایت در طول مدت فعالیتش نیاز به اپدیت در زمینه اصلاحات و اضافه کردن فیچر خواهد داشت و این موضوع اجتناب ناپذیر است. ولی قبل از بارگذاری نسخه اولیه مواردی که در سئوی سایت تاثیرگذار هست مانند ساختار یو آر ال ها و مواردی از این دست را باید کنترل کنید و اصلاحات بعدی شما صرفا در حوزه های بک اند و دیتابیس باشد.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *