سایت ساز چیست و برای چه افرادی مناسب است؟

سایت

7 دقیقه زمان مطالعه

در سال های گذشته افراد برای ساخت یک وب سایت نیاز به یادگیری کدنویسی و دانش برنامه نویسی داشتند، اما اکنون راه حل های بسیار کارآمدتری برای ایجاد وب سایت ها به وجود آمده است. استفاده از سایت ساز ها یکی از راه حل های سریع و کارآمد برای راه اندازی وب سایت هستند و افراد می توانند تنها با چند کلیک و در عرض چند ساعت سایت خود را راه اندازی کنند.

با استفاده از سایت ساز ها شما می توانید سایت خود را به راحتی و بدون نیاز به استخدام یک فرد دیگر ایجاد کنید. بنابراین با توجه به اهمیت آن ها، در این مقاله می خواهیم بررسی کنیم که سایت ساز چیست، چگونه کار می کند و برای چه کسب و کار هایی مفید و کاربردی است. به این ترتیب، متوجه خواهید شد که چگونه وب سایت خود را در کمترین زمان با کمترین دردسر ایجاد کنید.

در سال‌های اخیر طراحی سایت برای ورود کسب‌وکارها به فضای دیجیتال مارکتینگ امری ضروری است. به همین خاطر بسیاری از افراد به آموزش طراحی وب رو آورده‌اند. اگر شما هم به دنبال یک مجموعه آموزشی در حوزه Webdesign هستید دوره طراحی سایت ژاکت آکادمی یکی از بهترین دوره‌ها در این خصوص است که به شما کمک می‌کند که یک سایت حرفه‌ای برای کسب و کار خود یا دیگران طراحی کنید.

سایت ساز چیست؟

سایت ساز یک برنامه یا ابزار است که به شما امکان می دهد بدون نیاز به نوشتن هیچ کدی از طریق یک پلتفرم وب سایت خود را طراحی و ایجاد کنید. شما می توانید هر وب سایتی را که نیاز دارید به تنهایی و بدون نیاز به استخدام طراح یا توسعه دهنده ایجاد کنید. با استفاده از نرم‌افزارهای سایت ساز شما می‌توانید به سادگی از میان طیف وسیعی از قالب‌ها از پیش طراحی شده طرح مناسب برای سایت خود را انتخاب کرده و آن ها را مطابق با کسب و کار خود سفارشی کنید.

سایت ساز ها چگونه کار می کنند؟

سازندگان وب سایت به صورت آنلاین و آفلاین وجود دارند. سازندگان وب سایت آنلاین به گونه ای طراحی شده اند که استفاده از آن ها هم برای مبتدیان و هم برای طراحان با تجربه تر آسان باشد. استفاده از آن ها بسیار ساده است و شما می توانید کار خود را با انتخاب تنها یک قالب شروع کنید. پس از انتخاب قالب مناسب، ظاهر وب سایت خود را سفارشی سازی کنید. در مرحله بعد، شما می توانید محتوا را به آن اضافه کنید و در نهایت صفحات جدید را ایجاد کنید. همچنین امکان اضافه کردن سرفصل ها، متن ها، تصاویر، فیلم ها و بسیاری از المان های دیگر به سایت وجود دارد.

روش ساخت سایت

انواع سایت ساز ها

در حالت کلی سایت ساز ها به سه دسته آنلاین، سیستم های مدیریت محتوا و سیستم های هوشمند تقسیم بندی می شوند:

سایت ساز آنلاین

سازندگان وب‌سایت آنلاین با ارائه تعداد زیادی از الگوها به شما امکان می‌دهند سایت خود را با چند کلیک ایجاد کرده و عناصر مختلف را در سایت خود جابجا کنید. سازندگان وب سایت آنلاین کشیدن و رها کردن از نظر هزینه بر اساس انتخاب شما متفاوت هستند، اما به طور کلی مقرون به صرفه هستند. استفاده از آن ها آسان است و اکثر مردم می توانند وب سایتی بسازند که بسیار خوب به نظر برسد. با این حال، محدودیت هایی برای سفارشی سازی آن ها وجود دارد. بنابراین اگر می خواهید ظاهر بسیار خاصی برای وب سایت خود ایجاد کنید، این گزینه ممکن است برای شما مناسب نباشد.

سیستم های مدیریت محتوا

سیستم‌های مدیریت محتوا (CMS) نوعی نرم‌افزار هستند که به‌ منظور ایجاد، ویرایش، سازمان‌دهی و انتشار محتوای آنلاین طراحی شده‌اند. احتمالاً نام معروف ترین سیستم مدیریت محتوا را شنیده اید: وردپرس. معمولاً یادگیری و استفاده از یک CMS نسبت به سایر سایت ساز ها سخت تر است، اما آن ها قدرتمندتر هستند و گزینه های بیشتری را برای سفارشی سازی ارائه می دهند. محبوب‌ترین سیستم‌ مدیریت محتوا رایگان و منبع باز، وردپرس است. وردپرس انتخاب خوبی برای افرادی است که می خواهند وب سایت آن ها ظاهر خاصی داشته باشد و مجموعه ای از ویژگی های منحصر به فرد را ارائه دهند. بد نیست طراحی سایت با وردپرس را یاد بگیرید.

سازندگان وب سایت هوشمند

سازندگان وب‌سایت‌های هوشمند مبتنی بر هوش مصنوعی هستند و از ابزار های کشیدن و رها کردن استفاده می‌کنند و وب سایت شما را تا حد زیادی ارتقا می‌دهند. با استفاده از یک سایت ساز هوشمند می توانید محتوا و تصاویر اصلی خود را به سایتتان اضافه کنید و هر گونه تغییری در وب سایت خود ایجاد کنید. سازندگان وب سایت هوشمند از نظر قیمت متفاوت هستند، اما برای مشاغل کوچک مقرون به صرفه هستند.

ساخت سایت

مزایای استفاده از سایت ساز ها

همانطور که می دانید در دنیای امروزی برای جذب مشتریان واقعی و بالقوه، داشتن یک وب سایت کاربردی بسیار ضروری است. وب سایتی که خوب طراحی شده است و کاربر پسند باشد، می تواند ارزش زیادی به هر کسب و کاری اضافه کند. وب سایت ساز ها راه حل مناسبی برای افراد و شرکت های کوچک هستند تا بدون نیاز به استخدام یک توسعه دهنده، سایت خود را بسازند. در واقع، این ابزار به کاربران این امکان را می دهد که بدون نیاز به انجام هر گونه کدنویسی یا به روز رسانی طراحی سایت، به سرعت سایت بسازند. در ادامه می خواهیم برخی از مزایای سایت ساز ها را با یکدیگر بررسی کنیم.

این مقاله را حتما بخوانید
10 حقیقت جذاب درباره سیستم مدیریت محتوای وردپرس

می توانید یک وب سایت را سریع تر راه اندازی کنید.

شما می توانید با استفاده از یک سایت ساز، وب‌سایت خود را در عرض چند ساعت ایجاد و آماده راه اندازی کنید. در واقع سازندگان وب سایت به این خاطر ساخته شده اند تا فرآیند ایجاد وب سایت را برای شما سریع و آسان کنند.

هزینه کمتری دارد

اگر بودجه و زمان کافی ندارید، سایت ساز ها برای شما بسیار مفید خواهند بود. برخی از سازندگان وب سایت مانند وردپرس کاملاً رایگان هستند. هزینه ی راه اندازی سایت با وردپرس بسیار مقرون به صرفه است، بنابراین سایت ساز ها در شروع کار بسیار مفید خواهند بود.

کنترل کامل بر ظاهر سایت خود خواهید داشت.

بدون شک شما دوست ندارید که وب سایتتان شبیه به وب سایت دیگران باشد. سایت ساز ها با انعطاف پذیری بالایی که دارند، به شما کمک می کنند که سایت خود را به طور کامل سفارشی سازی کرده و آن را کاملاً متفاوت تر از سایر رقبای خود ایجاد کنید. وقتی خودتان یک وب سایت ایجاد می کنید، می توانید ظاهر کلی آن را نیز انتخاب کنید. یک سایت ساز به شما کمک می کند تا وب سایت خود را مطابق با نیازهایتان سفارشی سازی کنید. شما قادر خواهید بود که قالب سایت و طرح کلی آن، رنگ ها و … را انتخاب کرده و سفارشی سازی کنید.

به کدنویسی نیاز ندارد

یادگیری کدنویسی به زمان زیادی نیاز دارد و برای نحوه ی استفاده از آن در سایت خود باید تلاش زیادی کنید. علاوه بر یادگیری کدنویسی، شما برای راه اندازی سایت با استفاده از آن به حداقل 6 ماه زمان لازم دارید. با استفاده از سایت ساز ها شما می توانید در کمتر از یک روز سایت خود را ایجاد کنید، بدون نیاز به حتی یک خط کد! سایت ساز ها به گونه ای ساخته شده اند که افراد بتوانند نحوه استفاده از آن را به راحتی فرا بگیرند.

به روزرسانی بسیار ساده تر انجام می شود.

وب سایت شما باید هر از چند گاهی به روز شود تا مطمئن شوید اطلاعات شما امن باقی می مانند. به روزرسانی سایت از طریق سایت ساز ها بسیار ساده است و تنها با چند کلیک می توانید این کار را انجام دهید. همچنین شما می توانید این کار را با کمک کارمندان خود انجام دهید. تنها کاری که باید انجام دهید، این است که اطلاعات ورود به سیستم را در اختیار آن ها قرار دهید تا آن ها نیز بتوانند هر گونه تغییری را برای سایت شما ایجاد کنند. انجام اینگونه تغییرات برای افراد با هر سطح دانش فنی بسیار آسان است.

انجام به روزرسانی های مربوط به سایت از هر زمان دیگری راحت تر خواهد بود.

یکی دیگر از ویژگی های بسیاری از سایت ساز ها این است که می توانید آن ها را به صورت آنلاین به روزرسانی کنید. این بدان معناست که هر زمان که به اینترنت، مرورگر و اطلاعات ورود خود دسترسی دارید، می توانید وب سایت خود را به روز رسانی کنید.

الگوهای از پیش طراحی شده کار شما را سریع تر خواهند کرد.

یادگیری طراحی وب سایت فقط یادگیری نحوه کدنویسی نیست. طراحان وب سایت خوب زمان خود را صرف مطالعه بهترین شیوه های طراحی وب می کنند و این کار تجربه کاربری مثبتی را ایجاد کرده و شانس ترغیب بازدیدکنندگان را برای انجام اقدامات مورد نظر شما افزایش می دهد. اگر بخواهید از ابتدا وب‌سایتی را به تنهایی بسازید، به زمان زیادی نیاز دارید تا به خوبی نحوه ی انجام آن را یاد بگیرید، اما زمانی که وب سایت ساز مناسبی را انتخاب می‌کنید، می‌توانید از المان هایی که توسط افراد دیگر از قبل طراحی شده است، استفاده کنید.

سایت شما در موبایل نیز زیبا به نظر می رسد.

در زمان های گذشته یکی از راه های موفقیت هر کسب و کاری ایجاد یک وب سایت بوده است. اما در آن زمان به نحوه ی نمایش وب سایت در دستگاه های مختلف مانند موبایل و یا تبلت هیچ توجهی نمی شد. در واقع در چند سال گذشته، استفاده از تلفن همراه حتی بیشتر از دسکتاپ شده است. بسیاری از کاربرانی که می خواهند از وب سایت شما بازدید کنند، وب سایت شما را در دستگاه های تلفن همراه مشاهده می کنند. این بدان معناست که شما فقط به یک وب سایت زیبا و حرفه ای نیاز ندارید، بلکه به وب سایتی نیاز دارید که ظاهر خوبی نیز داشته باشد و در دستگاه های تلفن همراه نیز به خوبی کار کند. یکی از بهترین راه ها برای ایجاد یک وب سایت سازگار با موبایل این است که وب سایت خود را تا حد ممکن ریسپانسیو کنید.

جمع بندی

همانطور که در ابتدا نیز گفته شد، سایت ساز ها ابزار هایی برای ایجاد سایت هستند و می توانید با داشتن حداقل دانش فنی یک وب سایت برای خود ایجاد کنید. سایت ساز ها برای افرادی مناسب هستند که دانش برنامه نویسی و یا فنی لازم برای ایجاد وب سایت را ندارند و می خواهند در طی مدت زمان بسیار کوتاهی سایت خود را ایجاد کنند. یکی از معروف ترین سایت ساز ها، وردپرس است. این پلتفرم دارای افزونه ها و قالب های کاربردی برای طراحی سایت است و شما می توانید تمامی ابزار های مربوط به آن را از طریق سایت ژاکت تهیه کنید.

محصول پیشنهادی

افزونه بهینه‌سازی پیشرفته دیتابیس | Database Cleaner

345,000 تومان

73.33%

محصول پیشنهادی

افزونه خروجی اطلاعات مرسا | پلاگین Mersa Data Export

138,000 تومان

73.33%

محصول پیشنهادی

افزونه المنتور پرو | پلاگین Elementor Pro

395,000 تومان

90.34%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.54%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%
5

نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه