راهنمای انتخاب بهترین قالب وردپرس برای وبسایت شما

مقایسه قالب های وردپرس

6 دقیقه زمان مطالعه

قالب وردپرس پوششی عالی و کامل برای سایت‌های وردپرسی است که ما برای ایجاد ظاهری جذاب و کاربرپسند معمولا از آن کمک می‌گیریم. خوشبختانه وردپرس دارای تعداد بسیار زیادی قالب وردپرس رایگان و غیر رایگان بوده که با توجه به هر حوزه‌ای متفاوت بوده و می‌توان انتخاب کرد. اما قبل از انتخاب بهترین قالب وردپرس برای وبسایت خود باید مواردی را درنظر گرفته و با توجه به آن انتخاب کرد. در این مقاله خدمت شما رسیدیم تا این ویژگی‌ها را با هم بررسی کنیم.

انتخاب بهترین قالب وردپرس برای وبسایت

پس از نصب وردپرس، انتخاب قالب مناسب مسئله مهمی است. قالب‌های وردپرس معمولا تعیین می‌کنند که وب‌سایت شما چگونه برای کاربران به نظر برسد و همچنین نشان می‌دهند که چگونه نام تجاری خود را برای میلیاردها کاربر اینترنتی در سراسر جهان که ممکن است وارد سایتتان شوند، نشان دهید. شما باید وبسایت خود را به عنوان ویترین کسب و کار خود ببینید، بنابراین باید جذاب و کاربرپسند باشد. در حالی که می‌توانید قالب خود را تغییر دهید، این ساده‌ترین کار نیست و به تلاش و زمان زیادی نیاز دارد و همچنین احتمالاً باعث خرابی وب‌سایت شما می‌شود. بنابراین، انتخاب مناسب از همان ابتدا مهم است. برای این منظور چند قانون مهم در انتخاب قالب وردپرس برای وبسایت وجود دارد که باید به آن‌ها توجه شود.

1- نیازهای خود را لیست کنید

اولین قدم برای انتخاب قالب وردپرس این است که ببینید دقیقا از قالب خود چه چیزی می‌خواهید. برای فکر کردن به اهداف وبسایت وردپرس خود وقت بگذارید. به عنوان مثال، آیا برای داشتن یک صفحه وبلاگ به آن نیاز دارید؟ آیا می‌خواهید ویدیوها را در آن بارگذاری کنید؟ آیا قصد دارید امکان ثبت نام ارائه داده یا اطلاعات مشتری را ذخیره کنید؟ هنگامی که آنچه را از قالب خود نیاز دارید مشخص کردید، می‌توانید اولین گام‌ها را برای انتخاب گزینه‌های موردنیاز در قالب وردپرس بردارید. از این گذشته، هیچ فایده‌ای ندارد که به تم‌های وردپرس نگاه کنید، مگر اینکه بدانید به چه چیزی نیاز دارید.

در این مرحله، ارزش آن را دارد که به نوع بودجه‌ای که با آن کار می‌کنید نیز فکر کنید. قالب‌های رایگان در دسترس هستند و اگر نیازهای شما نسبتاً ابتدایی هستند، ممکن است متوجه شوید که قالب ایده‌آل شما هیچ هزینه‌ای ندارد. از سوی دیگر، تم‌های پولی از نظر قیمت متفاوت بوده و هزینه برای تم وردپرس غنی از ویژگی‌ها به سرعت افزایش می‌یابد.
یک نکته خوب این است که نگاهی به وب‌سایت‌های وردپرس موجود بیندازید که شبیه به آنچه می‌خواهید ایجاد کنید و بخش‌های مختلف آن‌ها را ارزیابی کنید. به نظر شما چه چیزی می‌تواند بهبود یابد؟ این سوال به شما کمک می‌کند تا «چک لیست» قالب خود را ایجاد کرده و فعالیت خود را آغاز کنید.

2- از رسپانسیو بودن آن اطمینان حاصل کنید

یک قالب واکنش‌گرا، تمی است که روی یک دستگاه تلفن همراه با همان استانداردی که روی دسک‌تاپ ظاهر می‌شود، به نظر می‌رسد و عمل می‌کند. تم‌های واکنش‌گرا با صفحه نمایش هر دستگاهی که بازدیدکننده برای دسترسی به وبسایت شما از آن استفاده می‌کند، منطبق می‌شود، بدون از دست دادن عملکرد یا کیفیت تجربه کاربری.

از 4.66 میلیارد کاربر فعال اینترنت در جهان، 92.6 درصد از آنها از دستگاه‌های تلفن همراه برای دسترسی به اینترنت استفاده می‌کنند. بنابراین اگر قالب شما پاسخگو نباشد، ترافیک بالقوه زیادی را از دست خواهید داد. یک قالب واکنش‌گرا تضمین می‌کند که هر بازدید کننده از وبسایت شما، صرف نظر از اینکه چگونه به آن دسترسی داشته باشد، تجربه خوبی خواهد داشت، احتمال بازگشت آنها را بسیار بیشتر می‌کند. دلیل دیگری وجود دارد که چرا یک تم واکنشگرا بسیار مهم است. در سال 2019، گوگل اعلام کرد که به سمت آماده‌سازی سایت‌ها برای نسخه موبایل حرکت می‌کند. این بدان معناست که موتور جستجو از نسخه موبایلی وبسایت شما برای ایندکس کردن و رتبه بندی استفاده می‌کند. اگر به اندازه کافی نباشد، شانس زیادی برای ظاهر شدن در نتایج جستجوی گوگل نخواهید داشت.

این مقاله را حتما بخوانید
مزایای داشتن بلاگ برای سایت‌ها

3- پشتیبانی از افزونه ها

اگر می‌خواهید بهترین عملکرد و تجربه کاربری را ارائه دهید، انتخاب قالبی که از افزونه‌های کلیدی وردپرس پشتیبانی می‌کند ضروری است. هنگام انتخاب یک قالب، به یاد داشته باشید که اغلب پلاگین‌هایی هستند که به ارتقای آن و ارائه عملکرد مورد نظر شما کمک می‌کنند. افزونه وردپرس می‌توانند به بهبود جنبه‌های مختلف وبسایت شما از جمله طراحی و عملکرد کمک کنند. برخی از محبوب‌ترین و مفیدترین افزونه‌های وردپرس عبارتند از:

  • افزونه Yoast SEO (به بهبود سئوی کلی وبسایت کمک می‌کند).
  • Jetpack (شامل تجزیه و تحلیل وبسایت، فیلترهای هرزنامه و ارسال خودکار رسانه های اجتماعی).
  • افزونه Woocommerce (وبسایت وردپرس شما را به یک فروشگاه آنلاین تبدیل می‌کند).
  • افزونه WP Forms (یک فرم تماس با رابط کشیدن و رها کردن پویا ایجاد می‌کند).

4- امکان سفارشی سازی قالب وردپرس

نکته مهم در مورد استفاده از وردپرس برای وبسایت شما این است که می‌توانید تقریباً هر قالبی را سفارشی کنید تا دقیقاً همانطور که می‌خواهید به نظر برسد. هنگام انتخاب بهترین قالب وردپرس برای وبسایت، مطمئن شوید که یکی را انتخاب کرده‌اید که به شما امکان شخصی سازی عناصری مانند فونت، رنگ‌ها، تصاویر و صفحات را می‌دهد. سفارشی کردن قالب به شما این امکان را می‌دهد که نام تجاری خود را به وبسایت معرفی کرده و به شما این امکان را می‌دهد تا مطمئن شوید که رنگ‌ها و سبک کسب و کار شما در هر صفحه اجرا می‌شود.

انتخاب قالبی که بتوانید آن را سفارشی کنید همچنین به این معنی است که می‌توانید دقیقاً تصمیم بگیرید که وبسایت شما شامل چه صفحاتی است. ممکن است تصمیم بگیرید که صفحه‌ای ضروری نیست، یا ممکن است بخواهید صفحه وبلاگ شما تمرکز اصلی باشد. هر طرح ناوبری را که ترجیح می‌دهید، باید بتوانید آن را با یک تم وردپرس قابل تنظیم ایجاد کنید.

5- نظرات سایرین را بخوانید

وقتی هر امکانی را آنلاین می‌خرید، خواندن نظرات همیشه ایده خوبی است حتی اگر یک قالب وردپرسی باشد. این نظرات تا حد زیادی می‌توانند در نظر شما تاثیر مثبت بگذارند. وقتی قالبی را پیدا کردید که ظاهر آن را دوست دارید، کمی وقت بگذارید و نظرات را بخوانید تا متوجه شوید که کاربران واقعی در مورد آن چه فکر می‌کنند.

آخرین کاری که می‌خواهید انجام دهید این است که یک قالب وردپرسی را دانلود و نصب کنید تا متوجه شوید قدیمی است یا پر از کدهای مخرب است. قالب‌های کم کیفیت یا قدیمی می‌توانند وبسایت شما را در برابر حملات سایبری آسیب‌پذیر کنند و همچنین بر عناصر عملکرد وبسایت شما مانند سرعت بارگذاری صفحه تأثیر بگذارند.

6- بروزرسانی های منظم را بررسی کنید

ضروری است که هر قالبی که برای وبسایت وردپرسی خود انتخاب می‌کنید به طور مرتب به روز شود. هسته وردپرس به طور مداوم در حال تغییر است، بنابراین باید مطمئن شوید که توسعه دهندگان پوسته شما آن را مطابق با آن به روز نگه می‌دارند. تم‌ها باید به طور مرتب به روز شوند تا هر گونه اشکال یا مشکلات امنیتی برطرف شده و مطمئن شوید که موضوع در سطح عملکرد مطلوب خود اجرا می‌شود.
یک دستورالعمل خوب در مورد به‌روزرسانی قالب این است، تمی را انتخاب کنید که در شش ماه گذشته به‌روزرسانی شده باشد. این مسئله در بازه زمانی نشان می‌دهد که توسعه‌دهنده قالب موردنظر را مرتباً به‌روز نگه می‌دارد و شما می‌توانید مطمئن باشید که چیزی را در وب‌سایت خود نصب نمی‌کنید که قدیمی است.

جمع بندی

انتخاب بهترین قالب وردپرس برای وبسایت یکی از مسائل مهم و اساسی است که فکر بسیاری از صاحبان سایت‌ها را مشغول می‌کند. تعداد زیادی قالب رایگان و حرفه‌ای موجود بوده که انتخاب از بین آن‌ها واقعا دشوار است. به همین دلیل حتما باید نکات مهم و قوانینی را بدانیم تا بتوانیم از بین قالب‌ها یکی را برای کسب و کار خود انتخاب کنیم.

محصول پیشنهادی

قالب چندمنظوره آسترا پرو | پوسته Astra Pro

825,000 تومان

93.08%

محصول پیشنهادی

قالب آموزشی استادیار | قالب Studiare

825,000 تومان

81.83%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره زفایر | قالب Zephyr

645,000 تومان

72.28%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی دیناکالا | قالب DinaKala

825,000 تومان

99.33%
آی دیزاین

آی دیزاین

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی وودمارت | قالب Woodmart

825,000 تومان

84.09%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی فلت سام | قالب Flatsome

725,000 تومان

70.63%
مجتبی درویشی

مجتبی درویشی

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره انفولد | قالب Enfold

645,000 تومان

81.76%

نویسنده بهاره کوهستانی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه