ابزارهای بررسی و تست امنیت سایت وردپرس

وردپرس

5 دقیقه زمان مطالعه

اگر صاحب یک وب سایت هستید، مهم است که بدانید صرف نظر از حوزه فعالیتی که دارید باید از اطلاعات کاربران خود محافظت کنید و تدابیر امنیتی قوی را برای داده‌های خود در نظر بگیرید. در غیر این صورت، ممکن است اطلاعات وب سایت در دسترس هکرها قرار بگیرد و به برند و اعتبار شما آسیب‌های جبران‌ناپذیری وارد شود. با توجه به اهمیت این موضوع، ما تصمیم داریم تا در این مقاله ابزارهای تست امنیت سایت را به شما معرفی کنیم.

با ما همراه باشید تا در انتهای این مطلب به درک بهتری از لزوم استفاده از سرویس تست امنیت سایت دست پیدا کنید.

 

چرا باید امنیت سایت خود را به طور مستمر چک کنیم؟

دلایل مختلفی وجود دارد که باعث می‌شود بررسی امنیت وردپرس به اقدامی ضروری و مهم تبدیل شود. از جمله مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. هکرها به‌طور مداوم در حال تغییر روش‌های خود برای نفوذ به سایت هستند،‌ بنابراین باید به‌شکل منظم بررسی‌های امنیتی را انجام دهید تا برای تمام حملات سایبری آماده باشید.
  2. از آنجایی که بخش‌های مختلف وب سایت آسیب‌پذیر هستند و بروز آسیب در هر بخش می‌تواند عملکرد کل وب سایت را تحت تاثیر قرار دهد، لازم است به‌طور مداوم قسمت‌های مختلف وب سایت خود را بررسی کنید و با شناسایی آسیب‌های موجود و رسیدگی سریع به آن‌ها، مانع از حملات سایبری شوید.
  3. بیشتر نرم‌افزارها به‌طور منظم به‌روزرسانی می‌شوند و در نسخه‌های جدیدتر، آسیب‌های امنیتی خود را برطرف می‌کنند. اگر به‌شکل ساختارمند امنیت وب سایت خود را چک کنید، می‌توانید آسیب‌های موجود را شناسایی کنید و در صورت وجود نسخه آپدیت شده، نرم‌افزارهای خود را به‌روز کنید.
  4. گاهی اوقات برای اینکه عملکرد بخش‌های مختلف یک وب سایت بهبود پیدا کند، تغییراتی در قطعه کدهای مربوط به آن ایجاد می‌شود. به دنبال این اتفاق، ممکن است امنیت وب سایت به خطر بیفتد و در معرض حملات امنیتی قرار بگیرد. برای جلوگیری از این اتفاق باید تست امنیت سایت را جدی بگیرید تا در سریع‌ترین زمان ممکن، هرگونه آسیب امنیتی را شناسایی کنید.
  5. شما به‌عنوان مدیر یک وب سایت، مسئولیت حفاظت از داده‌های کاربران خود را بر عهده دارید؛ برای اینکه از امنیت اطلاعات آن‌ها مطمئن باشید، باید به شکل مستمر شکاف‌های امنیتی وب سایت خود را شناسایی کنید و در صورت وجود هرگونه آسیب امنیتی، به آن‌ها رسیدگی کنید. با محافظت از حریم خصوصی و محرمانه نگه داشتن اطلاعات کاربران، می‌توانید اعتبار وب سایت خود را افزایش دهید.
  6. از آنجایی که برخی از نهادهای مهم مانند وزارت بهداشت و سازمان تامین اجتماعی استانداردهای خاصی را برای تامین امنیت کاربرانشان در نظر می‌گیرند و محافظت از داده‌ها حساسیت زیادی برای آن‌ها دارد، مهم است که به‌طور منظم وضعیت امنیت وب سایتشان بررسی شود تا در صورت وجود هرگونه آسیب امنیتی، از حریم خصوصی کاربران خود مراقبت کنند.
  7. مردم برای رفع نیازهای مختلف خود به اینترنت وابسته شده‌اند و امروزه اگر وب سایتی در یکی از بخش‌های خود با مشکل امنیتی مواجه شود، خبر آن در سریع‌ترین زمان ممکن به گوش مردم می‌رسد. به همین خاطر اعتبار وب سایت شما، به امنیت آن وابسته است. از تست امنیت سایت غافل نشوید تا بتوانید از وقوع حملات سایبری و نفوذ هکرها پیشگیری کنید.

 

 

رایج‌ترین آسیب‌های امنیتی وب سایت چیست؟

وب سایت‌ها ممکن است تحت عوامل مختلفی آسیب ببینند که در زیر، تعدادی از رایج‌ترین آسیب‌های امنیتی را به شما معرفی می‌کنیم:

  • فیشینگ (Phishing)
  • بدافزارها (Malware)
  • دزدیده شدن رمز عبور (Password Theft)
  • حملات DDos (Distributed Denial of Service)
  • حمله به پایگاه داده (SQL injection)
این مقاله را حتما بخوانید
بررسی مشکلات رایج در قالب های وردپرس و راه‌حل آن‌ها

 

معرفی 5 ابزار برای تست امنیت سایت

یکی از موثرترین راه‌ها برای آنکه بتوانید از ورود افراد غیرمجاز به وب سایت خود جلوگیری کنید و امنیت کاربران خود را تضمین کنید، استفاده از ابزار تست امنیت سایت است. در واقع ما به کمک این ابزارها می‌توانیم نقاط ضعف بخش‌های مختلف وب سایت خود را شناسایی کنیم و با برطرف کردن آن‌ها، امنیت و ثبات سایت خود را افزایش دهیم.

ابزارهای مختلفی برای ارزیابی امنیت وب سایت شما وجود دارند که با توجه به محبوبیت بالای وردپرس، در اینجا تعدادی از مناسب‌ترین ابزارها برای این پلتفرم را به شما معرفی می‌کنیم.

ابزار تست امنیت سایت Sucuri

این ابزار یک اسکنر آنلاین است که با بررسی تمام URLهای وب سایت، آن‌ها را از نظر وجود بدافزارها و آسیب‌پذیری‌های امنیتی چک می‌کند. نقطه ضعف ابزار Sucuri این است که تنها به محتویاتی که در سطح مرورگر هستند دسترسی دارد و نمی‌تواند آسیب‌های مربوط به سرور را شناسایی کند.

ابزار تست امنیت وردپرس WPScan

یکی دیگر از انواع ابزار تست امنیت سایت، ابزار WPScan است. به کمک این ابزار می‌توانید کدهای مشکوک وب سایت خود را شناسایی کنید و افزونه‌هایی که بر روی وب سایت شما فعال هستند را از نظر امنیتی بررسی کنید.

ابزار تست امنیت Quttera

Quttera که یک شرکت امنیت وب است، ابزارهای زیادی را برای حفظ امنیت وب سایت ارائه کرده است. یکی از این ابزارها، ابزار Quttera است که به‌طور کامل کدهای مخرب، بدافزارها و هرگونه عملکرد مشکوک وب سایت را شناسایی می‌کند. در نتیجه می‌توانید آسیب‌های امنیتی وب سایت خود را برطرف کنید.

ابزار تست امنیت وبسایت WordPress Security Scan

ابزار WordPress Security Scan، یک سرویس تست امنیت سایت است که به‌طور ویژه برای وب سایت‌های وردپرسی طراحی شده است. شما به کمک این ابزار می‌توانید وضعیت امنیتی پیکربندی وب سایت و عملکرد افزونه‌های خود را بررسی کنید و با شناسایی نقاط ضعف امنیتی آن‌ها، بتوانید اقدامات مناسبی را انجام دهید.
اگر تصمیم گرفتید به سراغ این ابزار بروید، توصیه می‌کنیم که به‌طور منظم از آن استفاده کنید تا بتوانید با احتمال بالاتری از نفوذ حملات امنیتی جلوگیری کنید.

ابزار تست VirusTotal

آخرین ابزار تست امنیت سایت که می‌خواهیم به شما معرفی کنیم، ابزار VirusTotal است. این ابزار یک سرویس آنلاین رایگان است که با استفاده از آن می‌توانید تمام فایل‌ها و URLهای وب سایت خود را بررسی کنید و با شناسایی و رفع آسیب‌های امنیتی، از خطر بدافزارها در امان بمانید.

در پایان، توجه به این نکته ضروری است که ابزارهای مختلفی برای تست امنیت سایت وجود دارند و برای انتخاب مناسب‌ترین ابزار تست امنیت سایت، باید ابتدا نیاز خود را در نظر بگیرید و سپس بر اساس ویژگی‌های کلیدی ابزار مربوطه تصمیم‌گیری کنید.

با استفاده از ابزار تست امنیت سایت، یک قدم جلوتر از هکرها باشید!

ما در این مقاله به اهمیت و ضرورت استفاده از سرویس امنیت تست سایت پرداختیم و تعدادی از پرکاربرد ترین ابزارها را به شما معرفی کردیم. توجه داشته باشید که بکارگیری ابزار تست امنیت سایت، تنها بخشی از استراتژی امنیتی شما است و برای تامین امنیت یک وب سایت به‌طور کامل، باید اقدامات دیگری را نیز انجام دهید.

اگر بتوانید رویکرد پیشگیرانه‌ای را برای حفظ امنیت وب سایت خود در نظر بگیرید، می‌توانید امنیت داده‌های کاربران را تضمین کنید و وب سایت خود را یکپارچه نگه دارید.

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز گرویتی فرمز | پلاگین Gravity Forms

395,000 تومان

47.62%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ویدئو های وردپرس | پلاگین Yoast Video SEO

345,000 تومان

73.33%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو اینستنتیفای | پلاگین Instantify

395,000 تومان

78.67%
بروز وردپرس

بروز وردپرس

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی زنبیل | قالب zanbil

1,895,000 تومان

80%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ووکامرس پرمیوم | پلاگین Yoast WooCommerce SEO Premium

345,000 تومان

91.11%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو و بهینه سازی خودکار تصاویر | پلاگین SEO Friendly Images Pro

345,000 تومان

91.11%
راد ایران

راد ایران

محصول پیشنهادی

افزونه امتیازدهی و پاداش پیشرفته آوانس | پلاگین گیمیفیکیشن

585,000 تومان

97.74%
یوسف محمدیانی

یوسف محمدیانی

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی دیناکالا | قالب DinaKala

825,000 تومان

99.33%
آی دیزاین

آی دیزاین

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز ایفرم | پلاگین eForm

345,000 تومان

78.57%
وردپرس داغ

وردپرس داغ

محصول پیشنهادی

قالب آموزشی و فروش دوره آنلاین شکرینو | Shokrino

645,000 تومان

96.25%
تیم شکرینو

تیم شکرینو


نویسنده محدثه عسگریان

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه