کامنت مارکتینگ چیست ؟

کسب و کار

13 دقیقه زمان مطالعه

کامنت مارکتینگ به شما امکان می دهد تا در مکالمات معنادار با مخاطبان خود و سایر افراد شرکت کرده و با خوانندگان وبلاگ و صاحبان سایت ها ارتباط و تعامل برقرار کنید. در طولانی مدت، این امر به تقویت بازاریابی آنلاین شما کمک می کند. با این حال، تنها تعداد محدودی از وبلاگ نویسان از این استراتژی باورنکردنی استفاده می کنند. کامنت مارکتینگ در طی چند سال گذشته پس از ارسال نظرات از سوی بازاریابان، به دلیل عدم لینک دادن به وب سایت های خود، بی فایده به نظر می رسید. بسیاری این کار را انجام دادند بدون اینکه حتی در نظر بگیرند که وبلاگ در مورد چه موضوعی است و آیا پیام های آنها از ارزش واقعی برخوردار است و یا خیر.

با این حال این روش از بازاریابی آنلاین هنوز هم وجود دارد و همیشه یک روش عالی برای ساختن نام تجاری شما و بهبود عملکرد جستجوی شما خواهد بود. اما واقعیت این است که فقط تعداد کمی از وبلاگ نویسان از کامنت مارکتینگ استفاده می کنند و این به شما فرصت برتر ماندن در یک رقابت را می دهد.

نظرات وبلاگ باید در جهت ایجاد آگاهی و اعتماد باشند و این یکی از روش های تبلیغ نام شما است. اما همیشه باید بخاطر داشته باشید که وقتی در سایت های مختلف نظر می دهیم، موارد دیگری نیز وجود دارد که باید از آن ها جلوگیری کرد مانند تمرکز بیش از حد روی گرفتن لینک، نظرات بسیار کم و سطحی و … .

در این بین روش های هوشمندانه ای برای بازاریابی یک برند در بخش نظرات و کامنت ها وجود دارد و اکنون رقابت کمتر از هر زمان دیگری است. کامنت مارکتینگ قدرت و نفوذ خود را از دست نداده است. در حقیقت، از آنجا که امروزه تعداد افراد بیشتری نسبت به پنج یا شش سال پیش، به ویژه در دنیای بازاریابی دیجیتال، این کار را انجام می دهند، در واقع تأثیر آن بیشتر شده است.

تعداد محدودی از وبلاگ ها و انجمن ها وجود دارد که مخاطبان را درگیر نظرات می کنند، اما در مواردی که آن ها این کار را می کنند، سطح باورنکردنی مشارکت و فرصت برای پیوندها و پیگیری های اجتماعی را می یابید. ما در این مقاله به شما نشان خواهیم داد که کامنت مارکتینگ چیست، چه مزایایی دارد و چگونه می توان از آن برای سایت خود استفاده کرد.

کامنت مارکتینگ چگونه به من کمک می کند؟

همانطور که می دانید به اشتراک گذاشتن نظرات خود در سایت افزاد دیگر، ممکن است منجر به بازدید از وب سایت شما از طریق پروفایل شما و یا از طریق لینک هایی که شما در کامنت خود قرار می دهید شود. اگر آن ها ببینند که نظر شما بسیار تخصصی و خوب است می توانید افزاد زیادی را جذب خود کنید، به ویژه هنگامی که لینکی می گذارید یا درباره مسائل نظر می دهید.

همچنین کامنت های شما می تواند به رشد اجتماعی منجر شود. اگر نظرات شما مناسب باشند افراد پروفایل شما بررسی می کنند  و این اغلب منجر به رشد مخاطبان شما می شود. البته اگر می توانید در صورت تمایل به جای لینک دادن به سایت شخصی خود، مستقیماً به شبکه های اجتماعی خود لینک دهید که سعی در ترویج یا افزایش مخاطبان آن دارید. از دیگر مزایایی کامنت مارکتینگ می توان به موارد زیر اشاره کرد:

قرار گرفتن نام تجاری شما در معرض دید افراد

همه می دانند که یکی از بهترین راه های تبلیغ کردن نام تجاری شما در هنگام شروع کار، وبلاگ نویسی است. با این وجود نمایش کامنت ها در سایت شخصی شما کافی نیست. اگر می خواهید سریع شناخته شوید، باید در مقابل مخاطبان گسترده قرار بگیرید. این مستلزم دستیابی به وبلاگ های دیگر است که در آن خوانندگان بیشتر به سایت شما مراجعه می کنند و مشتری شما می شوند. در هر ثانیه، مردم در سراسر جهان وبلاگ های مورد علاقه خود را دنبال می کنند و می خوانند تا اطلاعات کسب کنند و به دنبال محصولات و خدمات ارائه شده شما باشند. با گذاشتن نظر، این افراد شما را شناسایی می کنند. این امر به ویژه اگر به طور مداوم نظرات معنی دار و هوشمندانه بگذارید، بیشتر صادق است.

ایجاد لینک برای وب سایت خود

اگر به دنبال نمایش در بالای نتایج جستجوی گوگل و کسب رنبه های خوب هستید، کلمات کلیدی تنها راهکار نمی باشند، پیوندها و لینک ها نیز می توانند به شما کمک کنند. گذاشتن نظر در وبلاگ های دیگر یکی از روش های ایجاد لینک هایی است که به وب سایت شما اشاره می کنند، با توجه به اینکه این سایت ها به شما امکان می دهند URL خود را ارائه دهید به جای اینکه فقط به پروفایل خود در همان سایتی که در مورد آن نظر داده اید پیوند دهید. اگر استراتژی های ایجاد لینک برای سئو را متنوع کنید، دیگر هیچ جای نگرانی ندارید.

تاثیر کامنت مارکتینگ

افراد بیشتری را به وب سایت خود جذب می کنید

ترافیک وب سایت یکی از عناصر اصلی در ایجاد هرگونه فعالیت آنلاین تجاری است. به بیان ساده، بازدید بیشتر برابر است با تبدیل و فروش بیشتر. آیا می توانید ماه ها یا سال ها صبر کنید تا افراد به طور طبیعی به محتوای عالی وبلاگ شما لینک دهند و در این راه از ترافیک ارگانیک برخوردار شوند؟  پیوندهایی که شما از طریق نظرات خود در سایت ها می گذارید، بدون توجه به اینکه این پیوندها dofollow هستند یا خیر، سرعت برندینگ شما افزایش میابد اگر هدف شما از کامنت مارکتینگ افزایش میزان مراجعه افراد است، این همان چیزی است که در مدت زمان کمتری به آن دست خواهید یافت. سایر خوانندگان وبلاگ که از نظرات شما قدردانی می کنند، مطمئناً روی پیوندهای شما کلیک می کنند.

با وبلاگ نویسان در حوزه ی کاری خود ارتباط برقرار می کنید

اگر می خواهید افراد بیشتری به تجارت خود جذب کنید و اعتماد و احترام مخاطب مورد نظر خود را جلب کنید، به این افراد نیاز دارید. علاوه بر این، روابط با این وبلاگ نویسان به شما کمک می کند تا به راحتی فرصت های وبلاگ نویسی مهمان را در آینده در وبلاگ خود قرار دهید، فرصتی دیگر برای ایجاد لینک های با کیفیت برای وب سایت خود برای سئو.

اولین قدم برای ایجاد ارتباط با وبلاگ نویسان تأثیرگذار است. اظهار نظر در مورد پست های آن ها نقطه تماس اولیه شما با آن ها خواهد بود. این همچنین یک روش ظریف برای انجام اقدامات ارتباطی و تعاملی می باشد.

پیشنهاد می کنم مقاله بلاگ چیست و چه کاربردی دارد را حتما مطالعه کنید.

افزایش مخاطب در شبکه های اجتماعی خود

کامنت مارکتینگ نتایج بسیار خوبی برای رسانه های اجتماعی به همراه دارد. اگر تصمیم دارید به جای URL وب سایت خود پیوندی به یکی از پروفایل های اجتماعی خود (اینستاگرام ، توییتر و غیره) اضافه کنید، می توانید طرفداران خود را به هزاران نفر در هر زمان افزایش دهید. شبکه های اجتماعی یک کانال بازاریابی قدرتمند است که از بسیاری جهات نتایج مداوم را برای شما به همراه دارد. هرچه طرفداران شما از طریق کامنت مارکتینگ بیشتر شوند، ترافیک ورودی، اشتراک های اجتماعی و شناخت برند شما نیز بیشتر می شود.

در حالی که هیچ دلیلی وجود ندارد که سیگنال های شبکه های اجتماعی مستقیماً بر روی سئو شما تأثیر بگذارند، میزان بازدید و سایر اشکال از طریق رسانه های اجتماعی باعث افزایش ارزش درک شده وب سایت شما می شود. در طولانی مدت، همه این عوامل اقتدار دامنه شما را افزایش می دهند.

رعایت چه نکاتی یک کامنت را عالی می کند؟

در واقع، هر یک از این موارد با شما شروع می شود، باید نظرات عالی، با کیفیت و متناسب با موقعیت را ارائه دهید. در ادامه به شما نکاتی را خواهیم گفت که با در نظر داشتن آن ها می توانید نظرات خوبی را به اشتراک بگذارید:

  • احترام به نویسنده: منظور از احترام به نویسنده این نیست که شما نمی توانید مخالف باشید. در واقع، اگر شما با یک مطلب هم مخالف هستید می توانید نظر خود را در نهایت احترام به آن ها بگویید به عنوان مثال ” من واقعا این پست را دوست دارم. فکر می کنم شما نکات خوبی را بیان کردید، اما با نکته شماره سه و چهار را موافق نیستم چون … “
  • ایجاد ارزش: صحبت از ارزش است، ما سعی داریم ارزش منحصر به فرد را در نظرات خود ارائه دهیم تا افراد جذب ما شوند. وقتی می گویم ارزش منحصر به فرد، منظور ما این است که شما نمی توانید فقط مواردی را که قبلاً در آن پست وجود داشته است، چیزهایی را که قبلاً در سایر نظرات ذکر شده اند، یا چیزهایی که به نوعی دانش عمومی هستند، را بگویید، هر کسی می تواند آن ها را پیدا کند یا آن ها بلافاصله قابل تشخیص هستند، به نوعی شناخته شده اند. شما باید به مخاطبان خود یک چیز جدیدی اضافه کنید.ما می خواهیم بینش یا تکنیک، کمک، مثال ها، داده ها، هر آنچه که از طریق دانش عمومی یافت نمی شود را به مخاطبان خود ارائه دهیم. این همان چیزی است که باعث می شود یک نظر واقعاً برجسته باشد. این همان چیزی است که باعث می شود مردم به یک نظر رأی دهند، روی پروفایل کلیک کنند و  این فرد را بررسی کنند. به نظر می رسد آن ها واقعاً باهوش و مفید هستند.نظر دادن مثل این است که در اولین قرار ملاقات بروید. شما سعی دارید با ایجاد یک احساس خوب، محبت یک شخص را جلب کنید. نظرات خوش ساخت قدرتمند هستند. آن ها به شما کمک می کنند تا قلب خوانندگان وفادار وبلاگ و شخص صاحب وبلاگ را بدست آورید. علاوه بر این، آن ها نظرات بیشتری را ایجاد می کنند. مهم نیست که چه کاری انجام می دهید، از نوشتن نظراتی که باعث کم ارزش شدن شما می شود خودداری کنید. اینها نظرات و اظهارنظرهایی خارج از موضوع است که هیچ فایده ای ندارند. قبل از اینکه نظری بدهید، چند دقیقه را به خواندن پست وبلاگ اختصاص دهید. با پیشنهاد نکات و ایده هایی که  هنوز ذکر نشده اند، ارزش بیشتری به پست اضافه کنید.
این مقاله را حتما بخوانید
آموزش طراحی سایت

هنگام کامنت مارکتینگ به چه نکاتی باید توجه کنید

ایجاد یک استراتژی کامنت مارکتینگ

استراتژی کامنت مارکتینگ هم مانند بازاریابی محتوا است. شما به جای نوشتن یک سری پست ها، در مورد آخرین پست های وبلاگ های مرتبط و رده بالا نظر می دهید. نظرات با کیفیت مداوم به شناخت برند و بازدید کنندگان بیشتر از وبلاگ و پروفایل اجتماعی شما کمک می کند. همچنین کمک می کند تا موضوعات یا محصولات خاص خود را بعنوان یک رهبر فکری یا شخصیتی خاص معرفی شوید. جستجوی پست های مناسب برای نظر دادن شما را قادر می سازد از آخرین روندها آگاه باشید. همچنین می توانید حضور و تخصص خود را در گستره وسیع تری از وبلاگ خود گسترش دهید. برای ایجاد یک استراتژی کافی است موارد زیر را در نظر بگیرید:

اهدافی را که می خواهید بدست آورید تعیین کنید.

بنابراین شاید این ایجاد نوردهی برای دریافت پیوندها باشد. شاید این برای رشد مخاطب اجتماعی باشد. شاید این تلاش برای این است که تأثیرگذاران با شما درگیر شوند تا در آینده طرفداران برند شما شوند. قبل از شروع به اظهارنظر در مورد وب سایت های معتبر، باید به نتیجه نهایی فکر کنید. شما می خواهید به چه چیزی برسید؟ به عنوان مثال، اگر هدف شما این است که بازدید فوری را به یکی از صفحات خود برسانید یا تعداد بیشتری فالوور در شبکه های اجتماعی ایجاد کنید، به دنبال سایت هایی باشید که به شما اجازه می دهند از طریق نام خود به سایت خود یا صفحه رسانه های اجتماعی پیوند دهید.

با این حال، اگر هدف شما جلب توجه صاحب سایت برای ایجاد رابطه است، در این صورت باید با وبلاگ هایی که فقط با یک لینک به پروفایل شما در همان وبلاگ ها اجازه می دهند راضی باشید.

پیشرفت خود را اندازه گیری کنید.

اندازه گیری کامنت مارکتینگ سخت است زیرا شما نمی توانید ببینید که چند نفر نظر شما را دیدند. شما فقط نتایج آن را مشاهده می کنید. اما شما می توانید از سایتی که در آن نظر داده اید و بازدیدهایی که به سایت شما ارجاع شده اند نگاه کنید. می توانید در موارد زیر به دنبال رشد اجتماعی باشید. می توانید پیوندهای جدیدی را از سایت هایی که در آن ها با کامنت مارکتینگ و این موارد کار می کنید، مشاهده کنید.

لیست سایت ها / انجمن ها را برای تعامل مشخص کنید.

سپس باید لیستی از سایت ها یا انجمن هایی که می خواهید با آن ها درگیر شوید را شناسایی کنید. این سایت ها و انجمن ها، از نظر محتوایی مربوط به شما هستند. بنابراین آن ها را انتخاب کنید 15 تا 20 نظر در مورد هر یک از آن ها ارسال کنید. بدون شک شما می خواهید در این انجمن ها شهرت پیدا کنید. شما این سازگاری را می خواهید تا افرادی که در آن جا حضور دارند و یا تأثیرگذارانی که آن ها را می نویسند به طور مداوم شما را در آنجا ببینند و با شما ارتباط مثبت برقرار کنند.

تحقیق

سپس باید تحقیق کنید. به بایگانی های آن ها نگاه کنید. بخوانید و ببینید دیگران در مورد چه چیزی نظر داده اند، ببینید دیگران از چه چیزهایی لذت برده اند و از آنها استقبال کرده اند، ببینید نظرات به چه خوبی انجام می شود و مورد توجه قرار می گیرند.

از شبکه های اجتماعی برای کمک به تقویت / گسترش نظرات خود استفاده کنید.

در آخر، از رسانه های اجتماعی، به ویژه توییتر استفاده کنید زیرا بیشتر ناشران آنجا هستند، برای تقویت و گسترش نظرات خود، به این معنی که شما نظر می گذارید ، سپس توییت می کنید. به دیگران بگویید که شما یک نظر ارزشمند درباره یک وبلاگ گذاشته اید. آن را با دنبال کنندگان توییتر خود به اشتراک بگذارید. توییت کنید که به تازگی در وبلاگ مورد علاقه خود نظر نوشتید. فراموش نکنید که از مالک سایت که پست را نوشته است نام ببرید. با این کار، از تعامل بالاتر بهره مند می شوید.

به دنبال محبوبیت باشید.

وبلاگی که خوانندگان زیادی دارد و نظراتی را ارائه می دهد، مکان خوبی برای شروع است. این وبلاگ های موفق به شما امکان می دهند تا نظرات شما را در برابر خوانندگان بسیاری قرار دهند. با این حال، در وبلاگ های بسیار محبوب، تنظیم استراتژی کار عاقلانه ای است افزایش محبوبیت منجر میشود نظرات شما به یاد ماندنی باشد.جال شما باید این سوال را از خودتان بپرسید آیا می توانید تخصص خود را که باعث ایجاد تغییر در زندگی شخصی می شود، به اشتراک بگذارید؟

خودت باش

به یاد داشته باشید، شما در تلاش هستید تا شناخته شوید سعی کنید در یک حوزه به صورت تخصصی اظهار نظر کنید و در رابطه با همه مسائل نظری ارائه ندهید به این گونه شما در حوزه کاری خودتان متخصص شناخته می شوید و احتمال اینکه نظر شما خوانده و مورد استقبال قرار گیرد افزایش میابد.

توجه : ضروری است که محتوای مکالمه قابل فهم باشد و خوانندگان بتوانند با آنچه شما می گویید ارتباط برقرار کنند.

کوتاه اما معنادار بنویسید.

کامنت شما نیاز به نوشتن حداقل سه جمله دارد. با مقدمه، نکته اصلی و خلاصه ای کوتاه روی موضوع تمرکز کنید. اطمینان حاصل کنید که آنچه می نویسید معنادار است و اگر نظر جایگزینی ارائه دادید، با مدرک یا توضیح خوب از آن پشتیبانی کنید. اگر داستان یا حکایتی مرتبط دارید، از آن استفاده کنید – اما مطمئن شوید که کوتاه است!

در چه وبلاگ هایی نظر بگذاریم

در چه وبلاگ هایی نظر بگذاریم؟

اولین چیزی که باید در نظر بگیرید نوع مکان هایی است که می توانید درباره آن ها نظر بدهید. با هدف قرار دادن وبلاگ هایی که مرتبط با دانش شما هستند، از کمپین بازاریابی نظر خود بیشترین بهره را ببرید:

  • مرتبط: همانطور که در قبل هم اشاره شد کاملاً منطقی است که در سایت هایی که به سایت شما مربوط هستند نظر بگذارید. انجام این کار دو مزیت برای شما دارد. ابتدا، احتمال کلیک خوانندگان وبلاگ از طریق لینک مستقیم به سایت شما افزایش می یابد. دوم، از آنجا که این وبلاگ ها دارای موضوعاتی هستند که با آن ها آشنایی دارید، می توانید تخصص خود را به نمایش بگذارید. اگرچه ممکن است چیزهای بسیار جالب برای اشتراک داشته باشید، اگر از موضوع خارج شوید و نظر شما ربطی به موضوع فعلی نداشته باشند حتی اگر ارزش بالایی هم داشته باشید، افراد را جذب خود نمی کنید. بنابراین شما باید اطمینان حاصل کنید که کامنتتان با موضوع مورد بحث مرتبط باشد.
  • فعال بودن وبلاگ موردنظر: معیار دیگری که باید در نظر گرفت میزان فعالیت وبلاگ است. با اصطلاح “فعال” ما به وبلاگ هایی اشاره می کنیم که به طور منظم مطالب منتشر می کنند و جریان مداوم نظرات و اشتراک گذاری هایی دارند. وبلاگ هایی که محتوای آن ها را به روز هستند، مخاطبان وفاداری دارند که هر لحظه آماده همکاری هستند. اظهارنظر درباره یک پست وبلاگ که چند ماه پیش منتشر شده است فایده ای ندارد. به هر حال کسی در آنجا نخواهد بود تا نظر شما را بخواند. همچنین، یک پست وبلاگ با تعداد زیادی نظر، ایده های بیشتری در مورد آنچه باید بگویید به شما می دهد و به شما امکان می دهد مکالمه جالبی را شروع کنید.
  • کیفیت بالای وبلاگ: سایت های بی کیفیت به آرامی بارگیری می شوند، برای دستگاه های تلفن همراه بهینه نیستند، از ناوبری خوبی برخوردار نیستند و با تبلیغات بهم ریخته اند. وب سایت های معتبر دارای ویژگی های خاصی هستند که به برجسته شدن آن ها کمک می کند. اگرچه لزوماً نیازی به سایت هایی نیستند که در بالای لیست گوگل ظاهر شوند (اگرچه بسیار توصیه می شوند)، این سایت ها از کیفیت / عناصر زیر برخوردارند:

موضوعات منحصر به فرد و جذاب ارسال پست وبلاگ

پیوند به منابع معتبر دیگر

نمره دامنه بالا نشان دهنده سن وب سایت و پایبندی به روش های خوب سئو

تعداد زیاد اشتراک و نظرات اجتماعی

سخن پایانی در مورد کامنت مارکتینگ

استفاده از کامنت مارکتینگ به منظور اظهارنظر و ایجاد پیوند بی تأثیر است. شما باید از یک استراتژی تبعیت کنید.شما نمی توانید فقط یکبار در یک وب سایت نظر بدهید و انتظار ترافیک و بازدیدکننده داشته باشید. این کار باید به طور مداوم انجام شود :

باید ها

  • نظرات معنی دار بنویسید.
  • نام واقعی خود را بنویسید.
  • نظر مربوط به موضوع را بنویسید.
  • با قرار دادن نظرات واقعی یا بینش یا اطلاعات، به نظر خود ارزش دهید.
  • کامنت منحصر به فرد ایجاد کنید.
  • به وبلاگ نویسندگان دیگر مراجعه کنید، پاسخ دهید و ارتباط برقرار کنید.

نباید ها

  • کورکورانه با پیوندهای تبلیغاتی اسپم نکنید.
  • بدون خواندن مقاله فقط نظر عمومی ننویسید.
  • حتی اگر موافق نباشید، سخنان نفرت انگیز یا سخنان تند را به زبان نیاورید. می توانید آن را به روش بهتری بنویسید.
  • از نام تجاری یا نام شرکت خود در قسمت نام استفاده نکنید. مردم عاشق ارتباط با انسان های دیگر هستند، نه شرکت شما!

محصول پیشنهادی

افزونه المنتور پرو | پلاگین Elementor Pro

395,000 تومان

90.34%

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز گرویتی فرمز | پلاگین Gravity Forms

395,000 تومان

47.62%

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی فلت سام | قالب Flatsome

725,000 تومان

70.63%
مجتبی درویشی

مجتبی درویشی

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی وودمارت | قالب Woodmart

825,000 تومان

84.09%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!

محصول پیشنهادی

قالب آموزشی استادیار | قالب Studiare

825,000 تومان

81.83%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره دیوی | قالب Divi

645,000 تومان

77.95%

محصول پیشنهادی

افزونه امنیت وردفنس | پلاگین Wordfence Security Pro

395,000 تومان

83.41%
وردپرس داغ

وردپرس داغ

محصول پیشنهادی

افزونه ثبت نام و ورود با موبایل دیجیتس | پلاگین Digits

395,000 تومان

82.29%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره انفولد | قالب Enfold

645,000 تومان

81.76%

محصول پیشنهادی

قالب چندمنظوره آسترا پرو | پوسته Astra Pro

825,000 تومان

93.08%

نویسنده محدثه عسگریان

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه