رفع خطا درخواست های شما بیش از حد مجاز است در وردپرس

وردپرس

4 دقیقه زمان مطالعه

آیا خطای تا به حال با خطای درخواست بیش از حد مجاز در وردپرس یا خطای ۴۲۹ مواجه شده‌اید؟ این پیام خطا به معنای درخواست‌های HTTP زیادی است که کاربر به سرور وبسایت شما ارسال کرده است. این خطا بسیار ناامید کننده بوده زیرا تشخیص اینکه چه چیزی باعث بروز آن شده دشوار است. اما از آنجایی که معمولا برای هر خطای رایجی در وردپرس راه‌حلی وجود دارد، برای این منظور نیز راه‌حل داریم. در این مقاله، به شما یاد می‌دهیم تا در زمان برخورد با خطای ۴۲۹ چگونه عمل کنید. پس با ما همراه باشید…

خطای درخواست بیش از حد مجاز در وردپرس

اول از همه باید این خطا را ریشه‌ یابی کنیم. چرا خطای درخواست بیش از حد مجاز را دریافت می‌کنیم؟ رایج‌ترین علت خطای «429 درخواست‌های خیلی زیاد» زمانی است که یک کاربر، ربات یا اسکریپت سعی می‌کند درخواست‌های زیادی را به سرورهای وب‌سایت ارسال کند. این اقدامی برای جلوگیری از حملات DDOS در وبسایت است.

با این حال، اگر این امکان به درستی پیکربندی نشده باشد، ممکن است از اجرای صحیح موتورهای جستجو یا سایر APIها جلوگیری کند. این امر می‌تواند باعث رفتار غیرمنتظره در وبسایت شما شده یا مانع ورود به داشبورد مدیریت وردپرس شود. گاهی اوقات این خطا زمانی ایجاد می‌شود که یک اسکریپت در وبسایت با استفاده از یک API، درخواست‌های زیادی را به وبسایت یا سرویس دیگری ارسال می‌کند. در این صورت، API با کد خطای 429 پاسخ خواهد داد. با توجه به آنچه گفته شد، بیایید نحوه عیب‌یابی و رفع خطای درخواست بیش از حد مجاز در وردپرس را بررسی کنیم. موارد زیر را برای این امر در مقاله امروز بررسی می‌کنیم:

  1. افزونه مخرب را پیدا و غیرفعال کنید
  2. به یک قالب پیش فرض وردپرس کوچ کنید
  3. URL صفحه لاگین وردپرس را تغییر دهید
  4. به هاستینگ خود اطلاع دهید

افزونه مخرب را پیدا و غیرفعال کنید

رایج‌ترین عامل خطای درخواست بیش از حد مجاز در وردپرس معمولاً یک افزونه بد و مخرب در وبسایت شما است. پلاگین‌ها گاهی اوقات می‌توانند چندین درخواست را به وبسایت شما ارسال کنند که سرور ممکن است با کد خطای 429 آنها را رد کند. اولین کاری که باید انجام دهید این است که تمام افزونه‌های وردپرس را در وبسایت خود غیرفعال کنید.
می‌توانید این کار را با مراجعه به صفحه افزونه‌ها » افزونه‌های نصب شده و انتخاب همه افزونه‌ها انجام دهید. پس از آن، «غیرفعال کردن» را از منوی کشویی انتخاب کنید و روی «اعمال» کلیک کنید.

غیرفعال کردن افزونه ها

اگر به بخش مدیریت وردپرس دسترسی ندارید، با مراجعه به هاست و تغییر نام پوشه plugins به راحتی همه افزونه‌ها غیرفعال می‌شوند. اکنون دوباره به وبسایت خود مراجعه کنید تا ببینید آیا خطای ۴۲۹ تکرار می‌شود یا خیر. اگر دیگر ظاهر نشد پس مشکل از یک افزونه مشخص است. حال می‌توانید افزونه‌های خود را یکی یکی فعال کرده و پس از فعال سازی هر کدام وبسایت خود را بررسی کنید. به این ترتیب می‌توانید پلاگین مخرب را بیابید.
هنگامی که متوجه شدید کدام افزونه خطاکار است، آن را با یک افزونه مشابه جایگزین کنید.

این مقاله را حتما بخوانید
بررسی خطا 413 request entity too large در وردپرس

به یک قالب پیش فرض وردپرس کوچ کنید

بسیاری از قالب‌های وردپرس دارای قابلیت‌هایی هستند که معمولاً با افزونه‌ها ارائه می‌شود. این قالب‌ها ممکن است خود باعث ایجاد خطای مذکور شوند. ساده‌ترین راه برای فهمیدن اینکه آیا مشکل از قالب وردپرس است یا خیر، جابجایی به یک قالب پیش فرض وردپرس مانند Twenty Twenty-One است. می‌توانید این کار را با رفتن به نمایش>> پوسته‌ها و کلیک بر روی “فعال کردن” در زیر یکی از تم های پیش فرض انجام دهید.

قالب وردپرس

اگر تغییر به یک قالب پیش فرض خطای 429 را برطرف کرد، یعنی قالب شما دچار مشکل است و متاسفانه باید به فکر قالب دیگری باشید. همچنین می‌توانید مشکل را به توسعه‌دهنده قالب گزارش دهید.

URL صفحه لاگین وردپرس را تغییر دهید

اگر نگران این هستید که به دلیل یک حمله DDoS خطای 429 را ببینید، می‌توانید آدرس صفحه لاگین وردپرس را تغییر داده و شخصی‌سازی کنید. به این ترتیب، هکرها نمی‌توانند صفحه ورود شما را با افزودن wp-admin یا wp-login به انتهای URL وبسایت پیدا کنند.
با استفاده از افزونه WPS Hide Login می‌توانید URL ورود به وردپرس را به راحتی تغییر دهید.
پس از فعال کردن افزونه ، باید به تنظیمات » WPS Hide Login بروید.

تغییر آدرس لاگین

به سادگی یک URL صفحه ورود به سیستم جدید را در کادر “Login url” وارد کنید. همچنین می‌توانید «Redirection URL» را اضافه کنید. اطمینان حاصل کنید که برای ذخیره تنظیمات خود روی “Save Changes” کلیک کردید.

به هاستینگ خود اطلاع دهید

گاهی اوقات، خطای 429 یا درخواست خیلی زیاد را در سرویس‌های شخص ثالثی که نیاز به دسترسی به وبسایت شما دارند، می‌بینید. اینها می‌توانند موتورهای جستجو، خزنده‌ها و سایر برنامه‌های وب باشند. اگر خطا را در کنسول جستجوی گوگل یا هر سرویس شخص ثالثی مشاهده کردید، به احتمال زیاد، آنها درخواست‌های زیادی را به وب‌سایت شما ارسال می‌کنند. در این صورت، باید از ارائه دهنده هاست خود بخواهید که این درخواست‌ها را مسدود نکند.

خطای درخواست بیش از حد مجاز در وردپرس

یکی از خطاهای رایج که با آن مواجه می‌شویم، خطای درخواست بیش از حد مجاز در وردپرس است که به آن خطای 429 نیز می‌گویند. این خطا توسط افراد یا ربات‌ها ارسال شده که سایت را با درخواست مکرر مواجه می‌کند. همین امر سبب بسته شدن سایت برای حفط ایمنی و جلوگیری از حملات DDos می‌شود. برای مقابله با این خطا روش‌هایی موجود است که در مقاله امروز به آن اشاره کردیم.

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز گرویتی فرمز | پلاگین Gravity Forms

395,000 تومان

47.62%

محصول پیشنهادی

افزونه امتیازدهی و پاداش پیشرفته آوانس | پلاگین گیمیفیکیشن

585,000 تومان

97.74%
یوسف محمدیانی

یوسف محمدیانی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ووکامرس پرمیوم | پلاگین Yoast WooCommerce SEO Premium

345,000 تومان

91.11%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز ایفرم | پلاگین eForm

345,000 تومان

78.57%
وردپرس داغ

وردپرس داغ

محصول پیشنهادی

قالب آموزشی و فروش دوره آنلاین شکرینو | Shokrino

645,000 تومان

96.25%
تیم شکرینو

تیم شکرینو

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی زنبیل | قالب zanbil

1,895,000 تومان

80%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو اینستنتیفای | پلاگین Instantify

395,000 تومان

78.67%
بروز وردپرس

بروز وردپرس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو و بهینه سازی خودکار تصاویر | پلاگین SEO Friendly Images Pro

345,000 تومان

91.11%
راد ایران

راد ایران

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی دیناکالا | قالب DinaKala

825,000 تومان

99.33%
آی دیزاین

آی دیزاین

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ویدئو های وردپرس | پلاگین Yoast Video SEO

345,000 تومان

73.33%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس


نویسنده بهاره کوهستانی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه