چگونه می‌توان به کمک ساخت بلاگ در وردپرس به درآمد رسید؟

ایده کسب و کار

5 دقیقه زمان مطالعه

یکی از بیش‏ترین جست‌وجو‌ها در فضای وب این است که: چگونه کسب درآمد کنیم؟
اما وقتی شما بطور خاص عبارت: چگونه از وردپرس کسب درآمد کنیم را جست ‌و‌ جو می‌کنید، با بیش از ۱۱ میلیون نتیجه مواجه می‌شوید. براساس این تعداد می‌توان نتیجه گرفت واقعاً افراد از وبلاگ‌های خودشان کسب درآمد می‌کنند. (مخصوصاً اگر جزو نتایج برتر گوگل باشند) حالا سوال مهم‌‏تر این است، که افراد چگونه با نوشتن مقاله درباره نحوه کسب درآمد، به درآمد می‌رسند؟ آنها از طریق نوشتن مطلب وبلاگی کسب درآمد می‌کنند… البته که نویسندگان از راه‌های خاصی برای افزایش ورودی و کسب درآمد از بلاگ در وردپرس استفاده می‌کنند، که ما تعداد زیادی از این موارد را در ادامه با شما به اشتراک می‏گذاریم.

کسب درآمد از بلاگ در وردپرس

حالا برای رسیدن به نتیجه خوب، ما این مقاله را به سه قشمت تقسیم می‏کنیم: چگونه از بلاگ کسب درآمد کنیم؟ چگونه از طریق فروش محصولات و سرویس‌ها به درآمد برسیم و در نهایت چطور با استفاده از وبلاگ خود، کسب‌ و‌ کار ایجاد کنیم؟

۱- لینک‌های ارجاعی

شاید راحت‌ترین روش برای به دست آوردن مقداری پول از وبلاگ یا کسب درآمد از بلاگ در وردپرس، لینک‌های ارجاعی باشند. به این صورت که شما قسمتی از مقاله خود شامل متن یا تصویر را به سایت دیگری لینک می‌دهید. اگر بازدید کننده از طریق لینک شما به سایت هدف، هدایت شود و خرید انجام دهد، شما نیز درصدی از فروش را سهم خودتان می‌کنید. می‌توانید با صاحبان سایت مورد نظر صحبت کرده و قرارداد ببندید… البته در حال حاضر، بیشتر سایت‌های ارائه کننده محصول، قسمتی برای همکاری در فروش دارند. برای درج لینک در متن توصیه می‏‌کنیم از افزونه Pretty Link استفاده کنید. با این افزونه تنظیماتی از قبیل nofollow بودن لینک، نحوه ریدایرکت و… را می‌توانید انجام دهید.

contract- کسب درآمد از بلاگ در وردپرس

 

۲ -دریافت تبلیغات

راه دیگر برای کسب درآمد از بلاگ در وردپرس، ارائه جایگاه‌های تبلیغاتی در وبلاگ شما است. شما هم می‌توانید بطور مستقیم، خودتان تبلیغات را ارائه دهید… همچنین می‌توانید با سپردن جایگاه تبلیغاتی خود به شرکت‌های ارائه دهنده تبلیغات، آن جایگاه را به فروش برسانید.

شما می‌توانید تبلیغ سایتی که با آن همکاری در فروش انجام می‌دهید را قرار دهید و به ازای هر خرید با لینک شما، مبلغی دریافت کنید… یا اینکه بدون توجه به کلیک، جایگاه تبلیغاتی را به فروش برسانید. این که شما هزینه ثابتی در ماه بابت تبلیغات در وبلاگ خود کسب کنید، نکته مثبتی است… اما باید توجه داشت که در صورت نداشتن بازخورد برای شخص تبلیغ دهنده، این مورد در ماه‌های آینده تمدید نخواهد شد.

نوع آخر که برای تبلیغات پیش روی شما است، عضویت در شبکه‌های تبلیغاتی در سطح وب است. به این صورت که آدرس و موضوع بلاگ خود را برای آن سیستم تعریف می‌کنید و متناسب با حیطه فعالیت خود، تبلیغات مرتبط دریافت می‌کنید و به ازای هر کلیک، مبلغی دریافت خواهید کرد. با این کار، هم بازدید کنندگان بیشتری جذب می‌شوند و هم از جذابیت سایت شما کم نمی‌شود.

۳- خبرنامه‌ها

خبرنامه‌ها یک روش دیگر و البته بسیار عالی برای کسب درآمد از بلاگ در وردپرس هستند. خبرنامه‌ها که می‌توانند شامل مطالب اخیر وبلاگ یا اخبار و… باشند نیز، مانند وبلاگ می‌توان در آن‌ها جایگاه‌های تبلیغاتی تعریف کرد و با فروش آن جایگاه‌ها به درآمد رسید. اما به این نکته توجه داشته باشید که سرویس خدمات بازاریابی ایمیلی شما، اجازه قرار دادن تبلیغات در محتوای ایمیل را به شما می‌دهد یا خیر. به طور مثال: سرویس پرطرفدار MailChimp این اجازه را به کاربران خود‌ نمی‌دهد.

این مقاله را حتما بخوانید
راه اندازی سایت خرید و فروش ارز دیجیتال

یکی از بهترین گزینه‌ها برای ایجاد خبرنامه، عضویت در خبرنامه ملیستر است.

newsletter- کسب درآمد از بلاگ در وردپرس

 

۴ –پست‌‏های حمایت شونده و نقدها

شما همچنین می‌توانید برای مطلب خود یک اسپانسر پیدا کنید و مطلبی درباره محصول آن‌ها منتشر کنید و در عوض محصول آن‌ها را به رایگان دریافت یا هزینه‏‌ای برای مطلب نوشته شده دریافت کنید. به این نکته توجه داشته باشید که حتی اگر شرکت اسپانسر به شما مبلغ زیادی پیشنهاد کرد، این مطلب باید بررسی و نقد صادقانه محصول باشد و نه محتوای تبلیغاتی و غیر واقعی. همچنین شما می‌توانید از آن‌ها لینک همکاری در فروش دریافت کنید و در انتهای مقاله قرار دهید و علاوه بر هزینه محتوا، از فروش آن محصول هم درآمد کسب کنید. (البته این اتفاق زمانی رخ می‌دهد که نکات مثبتی برای محصول در متن ذکر شده‌ باشد.)

review- کسب درآمد از بلاگ در وردپرس

 5- ارائه محتوای مختص به افراد عضو در سایت یا خبرنامه

علاوه بر روش‌هایی که تاکنون برای شما ذکر کردیم، می‌‏توانید با ایجاد محتوای تخصصی برای اشخاصی که در خبرنامه یا سایت شما عضو هستند، کسب درآمد کنید. بطور مثال: سطوح کاربری با هزینه‏‌ها و مطالب متفاوت ایجاد کنید. یک مثال جهانی و بزرگ درباره این مطلب، سایت وال استریت ژورنال هست که قسمتی از مطالب را برای همه کاربران به نمایش می‌‏گذارد و برای دیدن مطلب به صورت کامل، باید عضو باشید .برای این کار در وردپرس افزونه‌های متنوعی وجود دارد: Restrict Content Pro, MemberPress, Membership by WPMUdev یا Pro VIP

البته به این نکته توجه نمایید که شما باید بروز رسانی خوب و منظمی در ازای دریافت وجه از کاربران ارائه دهید و همچنین امنیت سایت خود را جهت حفاظت از اطلاعات کاربران بالا ببرید.

6 -فروش وبلاگ‏

این موضوع شاید کمی عجیب به نظر برسد ولی افرادی هستند که یک یا دو سال روی وبلاگی کار می‌‏کنند و پس از محبوبیت آن وبلاگ و به سود رسیدن، وبلاگ یا حتی دامنه آن را با قیمت‌های بالا به فروش می‌رسانند.

نکته: اهمیت ورودی و ترافیک سایت

همه این روش‏‌ها تنها زمانی به نتیجه می‌رسند که شما ورودی خوبی داشته باشید. بلاگ نویسی روشی نیست که سریعاً با آن به درآمد برسید… بلکه نیاز به صبر و صرف زمان دارد.

7 -کیفیت محتوا

راحت‌‌ترین روش برای کمک به وبلاگ در دراز مدت، تولید محتوای با کیفیت بالا و مرتبط با وبلاگ است. همچنین توصیه می‏‌کنیم کپی رایت را رعایت کنید و در صورتی که از منبعی استفاده می‌کنید، آن منبع را ذکر کنید.

8 -سئوی خوب

محتوای خوب پادشاهی می‌کند، اما همه چیز نیست. در کنار محتوای با کیفیت، شما باید از روش‌های سئو برای افزایش ترافیک از جانب موتور‌های جست و جو استفاده کنید.

از افزونه حرفه‌ای Yoast Seo برای سئوی مطالب خود کمک بگیرید.

9 -تعامل با بازدید کننده

اگر بازدید کننده سایت شما تشویق به خرید از لینک‌های مشارکت در فروش شما نشده باشد، آن لینک‏‌ها بی‏‌اثر می‌مانند. شما باید با بازدید کننده تعامل ایجاد کنید و آن را تشویق به خرید و فعالیت در سایت کنید.

جمع‌بندی

اگر انسان با پشتکاری هستید و می‌خواهید کسب درآمد کنید، به شما پیشنهاد می‌کنیم روش‌های کسب درآمد از بلاگ در وردپرس را حتما در نظر داشته باشید. نکات بالا در این مسیر شما را یاری خواهد کرد.

تولید و تهیه محتوا توسط مرتضی سلیمان

محصول پیشنهادی

قالب چندمنظوره آسترا پرو | پوسته Astra Pro

825,000 تومان

93.08%

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی وودمارت | قالب Woodmart

825,000 تومان

84.09%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی ایران کالا | قالب Irankala

995,000 تومان

83.35%
سید رضا صالحی

سید رضا صالحی

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی دیجی لند | قالب Digiland

833,000 تومان

100%
ماهدیس وب

ماهدیس وب

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره بی تم | قالب BeTheme

645,000 تومان

90.2%
پرو استایل

پرو استایل

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره آوادا | قالب AVADA

645,000 تومان

87.54%
پرو استایل

پرو استایل

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره هاب | Hub

645,000 تومان

85.45%

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره زفایر | قالب Zephyr

645,000 تومان

72.28%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره دیوی | قالب Divi

645,000 تومان

77.95%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

قالب چندمنظوره پرتو | قالب Porto

645,000 تومان

92.44%

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره انفولد | قالب Enfold

645,000 تومان

81.76%

نویسنده ژاکت

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه