zhaket logo

6 مرحله ساده برای برنامه ریزی موفقیت آمیز کمپین ها

استراتژی

7 دقیقه زمان مطالعه

کمپین های بازاریابی اقدامات برنامه ریزی شده و سازمان یافته ای هستند که برای دستیابی به یک هدف خاص تجاری مانند انتشار خبر در مورد یک محصول و یا خدمات جدید طراحی شده اند. برای اطمینان حاصل کردن از میزان موفقیت آمیز بودن کمپین های بازاریابی باید یک برنامه ریزی مناسب و قابل تأمل را ایجاد کنید و بر اساس آن گام بردارید. در این مقاله به نحوه برنامه ریزی کمپین ها می پردازیم.

در واقع برنامه ریزی یکپارچه کمپین شامل انتخاب ترکیبی مناسب از ابزارها و یا کانال های بازاریابی برای دسترسی و تأثیرگذاری بر مخاطبان و در نتیجه رسیدن به اهداف کمپین شما است. شما تنها در صورت داشتن یک برنامه و استراتژی مناسب و استفاده از منابع مختلف رسانه ای مانند رسانه های اجتماعی، ایمیل، ویدئو و تبلیغات چاپی برای دستیابی به مصرف کنندگان کمپین موفقیت آمیزی خواهید داشت. پیشنهاد می کنیم مقاله ما درباره نحوه طراحی کمپین بازاریابی را نیز مطالعه کنید.

بنابراین در اولین قدم برای راه اندازی یک کمپین تجاری، برنامه ریزی کمپین برای انجام کار های مختلف بسیار مهم است. امروزه ابزارها، تکنیک ها و روش های مختلفی برای برنامه ریزی بر اساس مفهوم اصلی کسب و کار ساخته شده اند و منابع خوبی برای ایجاد یک استراتژی موثر در اختیار افراد قرار می دهند. اما در حالت کلی برای استفاده از هر ابزار و یا روش خاصی شما باید مراحل و نکاتی را به خاطر بسپارید. ما در این مقاله قصد داریم 6 مرحله ی ساده برای موفقیت آمیز بودن کمپین ها را معرفی کنیم و شما با دنبال کردن این مراحل بدون شک موفق خواهید شد.برنامه ریزی کمپین

مراحل برنامه ریزی کمپین های تبلیغاتی به صورت موفقیت آمیز

ما در ادامه شش مرحله اصلی برای تنظیم و ایجاد یک برنامه و استراتژی مناسب برای یک کمپین را ارائه خواهیم داد:

  1. هدفی را برای خود تعریف کنید.

در قدم اول برنامه ریزی کمپین، مهم ترین گام این است که اعضای تیم شما در مورد هدف اصلی یا اهداف کمپین به توافق برسند. همچنین باید اطمینان حاصل کنید که تعریف شما از موفقیت برای کمپین قابل اجرا است. مشخص کنید که:

  • دقیقاً می خواهید به چه چیزی برسید؟
  • چگونه خواهید فهمید که به هدف خود رسیده اید؟
  • چه چیزی باعث شده است که شما تصمیم به اجرای یک کمپین بازاریابی بگیرید؟

با پاسخ دادن به این سوالات شما متوجه هدف خود خواهید شد. در واقع شما باید تعیین کنید که آیا می خواهید به طور کلی آگاهی از برند خود را بالا ببرید، کالای جدیدی را به بازار جدید و یا بازار موجود عرضه کنید، مشتریان را به شرکت خود برگردانید و یا درصد فروش را تا یک میزان خاص افزایش دهید. تعیین اهداف کمپین تأثیر مهمی در کار شما و نحوه انجام موارد مختلف دارد. شما باید واقع بین باشید، بدون داشتن هدف مناسب کمپین شما بیشتر از 300 مشتری نخواهد داشت.

  1. وضعیت بازار و مخاطبان هدف خود را ارزیابی کنید.

هنگامی که هدف خود را به روشنی تعریف کردید، زمان آن فرا رسیده است که جو و شرایطی را که می خواهید در آن فعالیت کنید را ارزیابی کنید. وقتی می فهمید که مخاطبان هدف شما چه کسانی هستند و بر مخاطبان شما چه می گذرد، می توانید برای به حداکثر رساندن نقاط مثبت و تقویت نقاط ضعف برنامه ریزی کنید. مشخص کنید چه چیزی به نفع شما است و چه موانعی ممکن است باعث از بین رفتن و یا ضرر به کسب و کار شما شود. چند سوال برای کمک به شما در ارزیابی شرایط هنگام برنامه ریزی کمپین می تواند موارد زیر باشد:

  • آیا موضوع کمپین شما واضح و روشن است و یا در هاله ای از ابهام قرار دارد؟
  • مخالفان موضوع کمپین شما چه کسانی هستند و چه برنامه ای دارند؟
  • چه کس دیگری روی این موضوع کار می کند و به عبارت دیگر رقیبان شما چه افرادی هستند؟
  • از چه رویدادها و یا فرصت های فعلی می توانید به نفع خود استفاده کنید؟

همچنین برای شناختن مخاطبان هدف خود می توانید با مراجعه به پایگاه مشتری فعلی خود آن ها را شناسایی کنید. سعی کنید بفهمید که آن ها چه کسانی هستند و چرا از شما خرید می کنند؟ اجازه دهید پاسخ های این سوالات شما را راهنمایی کنند. اگر بدانید که باید چه کسی را هدف قرار دهید، تعیین نحوه دستیابی به آن ها و … بسیار آسان تر خواهد بود.

شناخت بازار، رقیبان و مخاطبان هدف شما، کلید موفقیت در کمپین ها هستند. وقتی نوبت به مخاطبانتان می رسد، آن ها را تقسیم بندی کنید و در صورت نیاز آن ها را در اولویت قرار دهید. با مشتریان موجود در مورد اینکه چرا محصول و یا خدمات شما را انتخاب کرده اند و آنچه نیاز دارند شما ارائه دهید صحبت کنید. بینش حاصل از این مرحله شما را قادر می سازد تا پیشنهاد خود را شکل داده و خود را از افراد دیگر در این حوزه متمایز سازید.

  1. نقاط عطف و فرصت ها را شناسایی کنید.

مجموعه نقاط عطف و یا روش هایی را که باید در راه رسیدن به هدف خود سرلوحه قرار دهید، کنار بگذارید! در حالت ایده آل ، این مراحل باید بر اساس یکدیگر ساخته شده و با یکدیگر سازگار باشند. به جای تمرکز بر روی خود تکنیک ها، بر روی نتایج مورد نظر تمرکز کنید. به عنوان مثال ، اگر کمپین شما برای به دست آوردن اسپانسر به مشاغل محلی کمک خواهد کرد، نباید هدف شما صاحبان این مشاغل باشند، بلکه باید با استفاده از  شرکای تجاری خود برای رسیدن به هدف خود تلاش کنید.

  1. یک استراتژی برای نحوه ی تأثیرگذاری خود را انتخاب کنید.

همراه با هر مرحله از برنامه ریزی کمپین ، تصمیم گیرندگانی را که موفقیت شما را تعیین می کنند، دریابید. این افراد ممکن است مردم، شرکای تجاری و یا مقامات دولتی باشند. در این مرحله شما باید بفهمید چه کسی بیشترین تأثیر را بر این تصمیم گیرندگان خواهد داشت. از نام بردن از گروه های گسترده مانند “عموم مردم”  خودداری کنید. همانطور که شما تبلیغات خود را برای رسیدن به هدفی انجام داده اید، بر روی تأثیرگذار بودن خود نیز کار کنید تا از بین افراد دیگر متمایز شوید و تصویر روشنی از خود برای رسیدن به پیروزی داشته باشید. در این راه حتی می توانید از اینفلوئنسرهای این حوزه کمک بگیرید.

  1. برای تأثیرگذاری بیشتر به صورت مناسب پیام رسانی کنید.

همه کمپین ها از یک بستر پیام رسانی بهره مند می شوند که بیانیه های مختلفی را برای همه افراد سازمان شما ارسال می کند. به خاطر داشته باشید که یک بستر پیام رسانی نیاز به عالی بودن ندارد و همچنین نیازی به یادآوری نیست ، اما باید مفاهیم اصلی و نکات نوشتاری را در آن رعایت کنید تا موفق تر عمل کند. یک بستر پیام رسانی خوب شامل چهار نکته زیر است:

  • مشکل و یا نیازی را که در حال حاضر وجود دارد و یا وضعیتی که برای تغییر آن تلاش می کنید را توضیح دهید.
  • مشخص کنید که کمپین شما در حال انجام چه کاری است.
  • توضیح دادن چگونگی توصیه شما برای رفع نیاز و یا مشکل آن ها ، همراه با اقدامات خاصی که تصمیم گیرندگان باید انجام دهند.
  • نتیجه ای را که یک پیروزی به همراه خواهد داشت و اینکه چگونه مشکلی را که در ابتدا ذکر کردید حل می کنید را توضیح دهید.
این مقاله را حتما بخوانید
5 راه‌کار ساده جهت افزایش تعداد ثبت‌نام‌ها در دوره‌های آموزشی وب‌سایت‌

پیام رسانی در کمپین

  1. کمپین خود را مدیریت کنید.

هنگامی که برای دستیابی به اهداف خود تکنیک های اصلی را ترسیم کردید، باید در مرحله بعدی برنامه ریزی کمپین جزئیات و موارد فرعی را نیز برنامه ریزی کنید. هر کمپین باید دارای یک مهلت / جدول زمانی ، مالک ، معیارها از جمله نتایج و بودجه باشد. به عنوان مثال در نظر بگیرید که چه مدت می خواهید کمپین شما اجرا شود – 12-18 ماه معمولاً بسته به بازار و مخاطبان ، مدت زمان مناسبی است. وقتی نوبت به معیارها می رسد ، مهم است که به مواردی فکر کنید که منجر به نتایج خوب می شوند. پس از آغاز کمپین ، فراموش نکنید که پیروزی های کوچک را با تیم خود جشن بگیرید تا انگیزه همه را حفظ کنید.

موضوعات کلیدی قابل توجه در برنامه ریزی کمپین ها

برنامه ریزی برای کمپین های بازاریابیدر بحث برنامه ریزی کمپین  برای داشتن یک برنامه کمپین باید شش مورد مختلف را در نظر بگیرید که عبارتند از :

  1. تعیین و پیگیری هدف – کدام اهداف خاص باید برای فعالیت های کمپین خود تعیین شود و چگونه موفقیت را اندازه گیری کنیم؟ چه مکانیزم های پاسخگویی موثرتر خواهند بود؟
  2. بینش و ارزیابی بازار برای کمپین – کدام داده ها در مورد رفتار مشتری و رقبا برای آگاه سازی کمپین ما در دسترس است؟
  3. تقسیم بندی و هدف گذاری – چگونه می توانیم مخاطبان مختلف را هدف قرار دهیم و به آن ها دسترسی پیدا کنیم؟
  4. پیشنهاد و توسعه پیام – چگونه پیشنهاد و پیام های اصلی خود را مشخص کنیم و به دست افراد مختلف برسانیم؟
  5. بودجه بندی و ترکیب رسانه های دیجیتال -چگونه باید بودجه را تعیین کنیم و روی اشکال مختلف رسانه های دیجیتال سرمایه گذاری کنیم؟
  6. ادغام برنامه کلی رسانه – چگونه باید برای برنامه رسانه ای را که شامل امواج مختلف ارتباطات آنلاین و آفلاین است ، برنامه ریزی کنیم؟

با در نظر گرفتن این نکات و طی کردن مراحل گفته شده می توانید یک کمپین موفقیت آمیز راه اندازی کنید و کسب و کار خود را توسعه دهید.

ژاکت را دنبال کنید

ژاکت در اینستاگرام

ژاکت در فیسبوک

ژاکت در لینکدین

ژاکت در توییتر

محصول پیشنهادی

افزونه افزودنی های محصول ووکامرس | Product Add-ons

345,000 تومان

44%

محصول پیشنهادی

افزونه تخفیف و قیمت گذاری پویا | Dynamic Pricing

345,000 تومان

80%

محصول پیشنهادی

افزونه تخفیف و قیمت گذاری پویا ووکامرس | Yith Dynamic Pricing and Discounts

395,000 تومان

70%
راد ایران

راد ایران

محصول پیشنهادی

افزونه چند فروشندگی دکان پرو | پلاگین Dokan Pro

345,000 تومان

73.44%
وردپرس داغ

وردپرس داغ

محصول پیشنهادی

افزونه بازاریابی وردپرس | پلاگین AffiliateWP

345,000 تومان

73.33%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس

محصول پیشنهادی

افزونه مدیریت محتوای ویژگی های ووکامرس و دکان | Fast Attributes

345,000 تومان

84%
علی زارعی

علی زارعی

محصول پیشنهادی

افزونه آراد | افزونه نظر سنجی خودکار ووکامرس (مشابه اسنپ فود)

525,000 تومان

81.18%
طراح نوین

طراح نوین

محصول پیشنهادی

افزونه همکاری در فروش آلتیمت افیلیت پرو | پلاگین Ultimate Affiliate Pro

395,000 تومان

84%

نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه