4 کلید طلایی در طراحی سایت تجاری با وردپرس

وردپرس

5 دقیقه زمان مطالعه

برای هر کسب‌و‌کاری داشتن وب سایت به جهت برند‌سازی و معرفی کسب‌و کار در دنیای مجازی امری ضروری است. همان‌طور که یک وبسایت خوب می‌تواند باعث جذب مخاطبین و مشتریان شود، طراحی وبسایت شرکتی نامناسب نیز می‌تواند باعث سقوط یک کسب و کار باشد. تغییر روند بازارها از سنتی به سمت بازارهای نوین و برخط نیز کسب‌و‌کارهای بزرگ و کوچک جهان را به ارایه‌ی نمونه‌کارها و محصولات خود در اینترنت وا داشته است. اما آیا صرف طراحی وبسایت شرکتی در اینترنت، کسب و کار شما نیز رونق می‌گیرد؟
در مقاله امروز به ضروری‌ترین نکات برای طراحی سایت تجاری با وردپرس می‌پردازیم.

طراحی سایت تجاری با وردپرس

1- تعیین هدف وبسایت تجاری

هدف گذاری برای طراحی وبسایت بسیار ضروری است. اما بسیاری از شرکت‌ها پس از طی مراحل انتهایی طراحی سایت تجاری با وردپرس ، تازه به فکر هدف گذاری و انطباق کسب‌وکار خود و فرایند گردش کار با شغل و کارکرد اجرایی آن می‌افتند. باید بدانیم در مجموع، نداشتن وبسایت برای وجه شغلی، به مراتب بهتر از داشتن یک وبسایت نامنظم و نا کارامد است.

پیش از آغاز طراحی سایت تجاری با وردپرس دو سوال مهم وجود دارد:

الف- چگونه کاربران می‌توانند وبسایت شما را پیدا کنند؟
ب-  کاربران دقیقا چه کارهایی را می‌توانند در وبسایت انجام دهند؟

پاسخ به دو سوال بالا برای شروع کار بسیار مناسب است. برای سوال نخست این‌طور می‌توان پاسخ داد که از طریق تبلیغات محیطی، موتورهای جستجوگر، تبلیغات در فضای مجازی و شبکه‌های اجتماعی می‌توانید کاربران را برای بازدید از وبسایت خود ترغیب نمایید تا از سایت تجاری شما بازدید کنند.

برای پرسش دوم باید به این فکر کنید که چه عملیات و گردش کار و خدماتی را مایلید به صورت اینترنتی به مشتریان خود ارایه کنید. برای مثال آیا شرکت شما به عنوان فروشنده‌ی محصولات است یا اینکه صرفا یک سایت اطلاع رسانی برای خدمات فیزیکی و مشاوره دارید.‌

هزینه طراحی سایت
فرض کنیم، قرار است یک سایت فروشگاهی داشته باشید. باید بتوانید فرایند و گردش کار یک فروشگاه مجازی را توسط ووکامرس تعریف کنید. یا اینکه اگر در کار رزرو هتل هستید باید از افزونه‌های مناسب برای رزرو اطاق استفاده کنید. ممکن است در ذهن خود هزاران امکان و خدمات مختلف را در نظر داشته باشید اما باید به نسبت مشتریان و خدمات در ساده‌ترین حالت ممکن بتوانید خدمات را به اطلاع مشتری برسانید و با کمترین دشواری، امکان خرید را فراهم کنید.

‌وردپرس با رعایت اصول حرفه‌ای به سادگی تمام امکانات لازم برای طراحی سایت تجاری با وردپرس را در اختیار شما قرار می‌دهد. کافی است در ژاکت آنچه را لازم دارید جستجو کنید و حتی پیش از خرید با توسعه‌دهنده یا تولید کننده‌ی محصول مشورت کنید همچنین سوابق و میزان رضایت خریداران قبلی را نیز مشاهده نمایید.

2- انتخاب قالب حرفه‌ای

مهم نیست کسب‌و کار شما در چه سطحی باشد یا اینکه در کجای این جهان به کسب‌وکار مشغولید. مهمترین گزینه در دریافت بازخورد، برخورد کاربر با وبسایت شرکت شماست. طراحی سایت تجاری با وردپرس به صورت مطلوب، دارای ظاهر با کیفیت و عکس‌ها و ویدیوهای مناسب و مرتبط با کسب و کار می‌تواند گویای همه فعالیت‌ها باشد.

برای انتخاب قالب به این نکات دقت کنید:
اگر یک شرکت خدمات مشاوره هستید که به انبوه‌سازان مسکن راهنمایی می‌دهید، حتما وبسایت شرکت شما با یک تولیدکننده محصولات الکترونیک یا یک شرکت تولید کننده‌ی محصولات غذایی متفاوت است. هیچ یک از این کسب‌وکارها نباید دارای یک قالب و ظاهر یکسان باشند. هر کدام به اقتضای کسب‌وکار باید قالبی مستقل و مربوط به خدمات و شرایط شغلی انتخاب کنند.

نکته دیگر در زمینه انتخاب قالب، امکاناتی است که قالب به صورت پیش‌فرض به شما ارایه می‌کند. بنابراین تحقیق برای انتخاب قالب از اهمیت بالایی برخوردار است که ژاکت این فرایند را برای شما آسان نموده است و ‌می‌توانید قالب‌ وردپرس مورد نظر را انتخاب کنید.

این مقاله را حتما بخوانید
نحوه تشخیص کد مخرب در قالب و افزونه نال شده

پیشنهاد دیگر اینکه نمونه‌های بین‌المللی وبسایت‌های هم صنف با شغل خود را نیز ملاحظه نمایید، خدمات و امکانان آن را به نسبت خدمات و محصولات خود مقایسه کنید . شاید قالب استفاده شده توسط نمونه بین‌المللی نیز برای شما مناسب باشد. در نهایت قالب انتخابی خود را به همکاران و دوستان مرتبط با شغل خود نشان دهید. نظرات افرادی که در صنف شما متبحر هستند ممکن است به شما در راستای بهبود کمک کند.

3- انتخاب افزونه‌های استاندارد

پس از انتخاب اهداف و تعیین وظایف وبسایت، لازم است افزونه‌های متناسبی را برای انجام فرایندهای مختلف تعیین شده، انتخاب نمایید. در اینجا باز هم با بخش افزونه وردپرس در ژاکت می‌توانید افزونه‌های مورد نیاز خود را انتخاب کنید. افزونه دیگری که در حین فرآیند طراحی سایت تجاری با وردپرس به ان نیاز دارید، افزونه‌های در دست تعمیر هستند تا در حین انجام تغییرات در طراحی، وبسایت از چشم کاربر پنهان بماند.

یکی از افزونه‌های پیشنهادی برای نصب Google Analytics است. این افزونه به شما کمک می‌کند آنالیز صحیحی از عملکرد وبسایت خود از نظر میزان رجوع و رفتار کاربران بدست آورید.
برای حفاظت از داده‌های خود، لازم است از افزونه‌های مربوط به تهیه نسخه پشتیبان و بک‌آپ‌گیری استفاده نمایید.

پیشنهاد ژاکت: افزونه Backup Buddy از شرکت مگاتم است. این افزونه با امکانات گوناگون به شما کمک می کند تا در زمان های مشخص به حفاظت از داده های وبسایت شرکتی و شخصی خود بپردازید.

افزونه‌های مدیریت ارتباط با مشتریان، همچنین مدیریت ارسال ایمیل و اطلاع رسانی تراکنش های تجاری در طراحی سایت تجاری با وردپرس ، از اهمیت زیادی برخوردارند.
‌افزونه‌های بهینه‌سازی  محتوا برای بهبود رتبه وبسیایت شما در موتورهای‌ جستجوگر نیز از واجبات طراحی وبسایت شرکتی هستند.

4- تولید محتوای بهینه و استاندارد

کاربری که از طریق تبلیغات به سایت شما وارد شده است، مایل است در مورد خدمات شرکت، محتوای مناسبی را بخواند و اطلاعات بیشتری از طریق متن، تصویر و ویدیو دریافت کند. نظم، انطباق و راحتی دسترسی مشتریان در دریافت اطلاعات از اهمیت بالایی برخوردار است. همچنین باید بتوانید با ایجاد یک فرایند گردش کار مناسب کاربر را به مشتری تبدیل و با کمترین دردسر مشتری را به سمت درگاه پرداخت و خرید راهنمایی نمایید.

نیاز است که فرایند طراحی سایت تجاری با وردپرس را به درستی مدیریت کنید. هر بخشی از وبسایت نیازمند رسیدگی و دقت است. لازم است دقت کنیم که همه بخش‌ها در ارتباط با هم به نتیجه مطلوب می‌رسند. تهیه کالا، معرفی مطلوب محصولات و خدمات، ارسال، محتوانویسی و انجام فرایند پرداخت همه باید در یک نظم مشخص باشند تا هدف‌های شما به واقعیت تبدیل گردند. بنابراین اهمیت دادن به یک بخش و غفلت از بخش‌های دیگر می‌تواند شما را از افزایش فروش محروم سازد و طراحی وبسایت تجاری با وردپرس را با شکست همراه نماید.

اگر فرصت ندارید تا همه فرایند بالا را مدیریت کنید، لازم است که برای انجام وظایف و عملکرد های مختلف از افراد دور کار و فریلنسر کمک بگیرید این افراد بدون ارتباط با دفتر و نیاز به فضا و مکان با بهترین هزینه می‌توانند بسیاری از اعمال و نیازمندی‌های طراحی وبسایت شرکتی به خصوص در بخش تهیه‌ی محتوا، تصاویر و ویدیو ها را تامین نمایند یا می توانید از سایت های معتبر برای سفارش طراحی سایت خود استفاده کنید و در کمترین زمان ممکن سایت خود را با یهترین طراحی برای کسب و کار خود راه اندازی کنید.

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز گرویتی فرمز | پلاگین Gravity Forms

395,000 تومان

47.62%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو و بهینه سازی خودکار تصاویر | پلاگین SEO Friendly Images Pro

345,000 تومان

91.11%
راد ایران

راد ایران

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ویدئو های وردپرس | پلاگین Yoast Video SEO

345,000 تومان

73.33%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس

محصول پیشنهادی

قالب آموزشی و فروش دوره آنلاین شکرینو | Shokrino

645,000 تومان

96.25%
تیم شکرینو

تیم شکرینو

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز ایفرم | پلاگین eForm

345,000 تومان

78.57%
وردپرس داغ

وردپرس داغ

محصول پیشنهادی

افزونه امتیازدهی و پاداش پیشرفته آوانس | پلاگین گیمیفیکیشن

585,000 تومان

97.74%
یوسف محمدیانی

یوسف محمدیانی

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی زنبیل | قالب zanbil

1,895,000 تومان

80%

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی دیناکالا | قالب DinaKala

825,000 تومان

99.33%
آی دیزاین

آی دیزاین

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ووکامرس پرمیوم | پلاگین Yoast WooCommerce SEO Premium

345,000 تومان

91.11%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو اینستنتیفای | پلاگین Instantify

395,000 تومان

78.67%
بروز وردپرس

بروز وردپرس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی


نویسنده ژاکت

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه