zhaket logo

طراحی سایت با وردپرس یا طراحی سایت اختصاصی

طراحی سایت

6 دقیقه زمان مطالعه

دغدغه مهم این روزهای افراد، راه اندازی کسب و کار اینترنتی است. زمانی که به این مرحله می‌رسیم بسیاری از موارد را بررسی می‌کنیم. با چه سیستمی و چگونه سایت خود را راه بیندازیم؟ آیا سایت را با وردپرس ایجاد کنیم یا اگر بصورت شخصی و اختصاصی طراحی شود، حرفه‌ای‌تر است؟ این معضلی است که معمولا افراد با آن درگیر هستند. امروز اینجاییم تا این مشکل را تا حد زیادی حل کنیم و بنا به همین دلیل لازم است موارد متعددی را بررسی کنیم.

طراحی سایت

اکنون که تصمیم گرفته‌اید سایتی بسازید باید بدانید که ایجاد یک وبسایت جدید چیزی است که نیاز به برنامه ریزی و تصمیم گیری درست دارد. یکی از تصمیمات اصلی شما این است که ببینید آیا می‌خواهید برای کسب و کار خود یک طراحی وب سفارشی ایجاد کنید یا از یک پلتفرم آماده مانند وردپرس استفاده کنید. بسیاری از شرکت‌ها و کسب و کارها وردپرس را امتحان می‌کنند زیرا به آنها اجازه می‌دهد بدون استخدام طراح وبسایت یا نوشتن کد، یک وب سایت جدید و کاملا حرفه‌ای ایجاد کنند. اما آیا این بهترین تصمیم است؟ برای پاسخ به این پرسش، مزایا و معایب ایجاد یک وبسایت سفارشی در مقابل وردپرس را بررسی خواهیم کرد.

طراحی سایت اختصاصی

وبسایت‌های سفارشی عمدتاً زمانی ساخته می‌شوند که صاحب سایت تغییرات خاصی را بخواهد که وردپرس نمی‌تواند ارائه دهد. بسیاری از اوقات، وبسایت‌های سفارشی ساخته شده برای سایت‌های پیچیده بزرگ با قابلیت‌های منحصر به فرد توسعه داده می‌شوند. برای توسعه این نوع وبسایت، باید یک طراح وب پیدا کنید که در ایجاد وبسایت‌های سفارشی تخصص داشته باشد. شرکت طراحی وب از یک زبان برنامه‌نویسی و فریمورک برای ایجاد سایت استفاده می‌کند و برخی از زبان‌هایی که ممکن است استفاده کنند عبارتند از PHP، ASP، Python، Laravel، JavaScript و Ruby.

مزایا طراحی سایت اختصاصی:

با توسعه یک وبسایت سفارشی، این امکان را دارید که آن را تا حد امکان منحصر به فرد کنید و در عین حال برخی از عملکردهای منحصر به فرد را که ممکن است در هنگام استفاده از وردپرس امکان پذیر نباشد، یکپارچه کنید.

  1. یک وبسایت با طراحی سفارشی نسبت به وبسایت وردپرسی برای موتورهای جستجو مناسب‌تر است. این بدان معنی است که می‌تواند در موتورهای جستجو رتبه بالاتری نسبت به نمونه ساخته شده با قالب‌های آماده CMS وردپرس داشته باشد. این مسئله برای نرخ تبدیل غوغا می‌کند.
  2. یک وبسایت سفارشی ساخته شده با استفاده از طراحی منحصر به فرد، نام تجاری شرکت شما را در بر می‌گیرد. این امر باعث می‌شود که کسب و کار شما از بقیه متمایز شود.
  3. یک سایت سفارشی می‌تواند با کسب و کار رشد کند. این بدان معنی است که اگر در آینده تغییری در کسب و کار خود ایجاد کنید، همیشه می‌توانید با شرکتی که آن را برای شما طراحی کرده تماس بگیرید تا وبسایت را دوباره طراحی کنید. (این کاملا به نوع شرکت بستگی دارد)
  4. یک وبسایت ساخته شده سفارشی نسبت به وبسایتی که از قالب‌های آماده ساخته شده، پشتیبانی بیشتری دارد. این به این دلیل است که توسط یک طراح وب حرفه‌ای که در انواع وبسایت‌ها متخصص است ساخته شده است، بنابراین اگر هر گونه اشکال یا مشکلی رخ دهد، همیشه می‌تواند توسط توسعه دهنده اصلی برطرف شود.

معایب طراحی سایت اختصاصی:

  • وبسایت‌هایی که از ابتدا ساخته می‌شوند معمولاً گران‌تر از وبسایت‌هایی هستند که از وردپرس ساخته شده‌اند. به این دلیل است که آنها مطابق با نیازهای تجاری شما سفارشی شده‌اند و به تخصص حرفه‌ای نیاز دارند. فرآیند ایجاد یک وبسایت سفارشی زمان بسیار بیشتری نسبت به ایجاد آن با استفاده از وردپرس نیاز دارد. هر گونه تغییر در سایت ممکن است زمان‌بر باشد. شما باید به زمان و در دسترس بودن توسعه دهندگان خود تکیه کنید.

طراحی وبسایت با وردپرس

وردپرس یک ابزار طراحی سایت بطور رایگان است که در ابتدا برای ایجاد وبلاگ طراحی شده بود. در طول سال‌ها، این ابزار تکامل یافته و به یک پلتفرم پیچیده‌تر برای ساخت وبسایت تبدیل شده است. یکی از دلایل اصلی که مردم این پلتفرم را برای ایجاد وبسایت خود انتخاب می‌کنند این است که فقط به دانش اولیه وب نیاز دارد. برای ایجاد یک وبسایت نیازی نیست در نوشتن کدها و زبان‌های برنامه نویسی حرفه‌ای باشید یا با آژانس طراحی وب تماس بگیرید. در واقع، حدود 15٪ از تمام وبسایت‌های امروزی با استفاده از وردپرس توسعه یافته‌اند و تعداد آنها همچنان در حال افزایش است. در زیر به برخی از مزایا و معایب این سیستم مدیریت محتوا اشاره شده است تا به شما در تصمیم‌‌گیری کمک کند.

این مقاله را حتما بخوانید
بهترین افزونه های امنیتی وردپرس کدامند؟

مزایا طراحی وبسایت با وردپرس:

  1. طراحی سایت با وردپرس در مقایسه با ساخت آن از ابتدا زمان کمتری می‌برد. این به این دلیل است که CMS قبلاً توسعه یافته است و بنابراین شما زمان خواهید داشت تا روی محتوا و طراحی تمرکز کنید. وردپرس دارای کتابخانه‌ای از قالب‌های آماده است. به جای تلاش برای ایجاد قالب خود، می‌توانید فقط یکی از قالب وردپرس را از مخزن وردپرس انتخاب کرده و ظاهر وبسایت خود را فورا تغییر دهید.
  2. وردپرس یک پلتفرم امن برای ساخت سایت فراهم می‌کند. به این دلیل است که وردپرس یک جامعه بزرگ از توسعه دهندگان است که با هم کار می‌کنند تا هر گونه حلقه امنیتی یا باگ را در سیستم شناسایی کرده و سپس یک پچ امنیتی ارائه دهند. وردپرس دائماً بروزرسانی‌هایی را ارائه می‌دهد که همیشه می‌توانید آنها را دانلود و نصب کنید تا وبسایت خود را ایمن‌تر کنند. با وردپرس، می‌توانید با افزونه‌های متعدد سئو برای وردپرس، از رتبه بندی موتورهای جستجو مراقبت کنید. با استفاده از افزونه‌ سئو، می‌توانید برخی از موارد اولیه سئو را به هر سایتی مانند توضیحات متا، تگ‌های H1 و عنوان‌های متا اضافه کنید. در واقع، برخی از افزونه‌های وردپرس می‌توانند به شما بگویند که چگونه سایت شما برای بهینه سازی موتورهای جستجو به خوبی بهینه شده است.
  3. وردپرس دارای تم‌های واکنش گرا است که به شما کمک می‌کند سایت خود را روی دستگاه‌های تلفن همراه، تبلت‌ها و رایانه‌های شخصی نمایش دهید. این تم‌ها به کاربر این امکان را می‌دهد که در هنگام مرور سایت در هر دستگاهی تجربه مثبتی داشته باشد. همانطور که در بالا ذکر کردیم، وردپرس به عنوان یک پلتفرم وبلاگ نویسی شروع به کار کرد. این بدان معنی است که هنوز یک ویژگی وبلاگ نویسی داخلی دارد که به شما امکان می‌دهد به راحتی یک وبلاگ را راه اندازی و نگهداری کنید.

معایب طراحی وبسایت با وردپرس:

  • در حالی که انتخاب هر قالب دلخواه از مخزن عالی است، ممکن است برای شما سخت باشد که قالب را مطابق ترجیحات خود سفارشی کنید. در این صورت، به خدمات یک توسعه دهنده وب با تجربه نیاز دارید که عملکرد وردپرس را درک کند.
  • در حالی که این پلتفرم به‌روزرسانی‌های منظم و پچ‌های امنیتی را منتشر می‌کند، همچنان در برابر هکرها آسیب‌پذیر است. این هکرها از زمان ساخت این پچ‌ها برای هک کردن سایت شما و ایجاد خرابی در وبسایت استفاده می کنند. وردپرس نیاز به نگهداری منظم دارد. آن‌ها هر ساله به‌روزرسانی‌ها و باگ‌ها را برای مبارزه با هکرها منتشر می‌کنند که ممکن است برای نصب آنها نیاز به تخصص داشته باشید. اگر نمی‌توانید این کار را انجام دهید، باید یک توسعه دهنده وب حرفه‌ای استخدام کنید.

جمع بندی

طراحی سایت امری پیچیده بوده و امروزه راه‌های زیادی برای ساخت یک سایت وجود دارد. اینکه شما بخواهید کاری کاملا بی‌نقص و اختصاصی داشته باشید قطعا لازم است هزینه‌های زیادی را متقبل شده و از طراحان خبره کمک بگیرید و سپس از آن‌ها خدمات مدیریت و پشتیبانی نیز دریافت کنید؛ زیرا یک وبسایت اختصاصی نیازمند پشتیبانی منظم است. اما اگر دوست دارید خودتان یا با کمک یک طراح با هزینه کمتر سایتی راه‌اندازی کنید، وردپرس برایتان یک گزینه عالی است که امروزه نیز بسیاری از وبسایت‌های حرفه‌ای بر بستر وردپرس سفارشی سازی شده‌اند.

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی ایران کالا | قالب Irankala

995,000 تومان

83.35%
سید رضا صالحی

سید رضا صالحی

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره انفولد | قالب Enfold

645,000 تومان

81.76%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی وودمارت | قالب Woodmart

825,000 تومان

84.09%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!

محصول پیشنهادی

افزونه المنتور پرو | پلاگین Elementor Pro

395,000 تومان

90.34%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی فلت سام | قالب Flatsome

725,000 تومان

70.63%
مجتبی درویشی

مجتبی درویشی

محصول پیشنهادی

قالب چندمنظوره آسترا پرو | پوسته Astra Pro

825,000 تومان

93.08%

محصول پیشنهادی

افزونه امنیت وردفنس | پلاگین Wordfence Security Pro

395,000 تومان

83.41%
وردپرس داغ

وردپرس داغ

محصول پیشنهادی

افزونه ثبت نام و ورود با موبایل دیجیتس | پلاگین Digits

395,000 تومان

82.29%

نویسنده بهاره کوهستانی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه