درآمد طراحی سایت در ایران و راه های افزایش درآمد

کسب و کار

4 دقیقه زمان مطالعه

امروزه یکی از مشاغل تخصصی و پررونق؛ طراحی سایت است که شما برای انجام آن نیاز به کسب مهارت و تخصص دارید. کمی قبل‌تر یک نفر به راحتی سایتی را طراحی می‌کرد اما در حال حاضر این نیاز آنقدر گسترده شده و افراد به فکر ساخت وبسایت هستند که شرکت‌هایی در این زمینه روی کار آمده که متشکل از طراحان سایت خبره‌ای هستند و بطور تیمی کار می‌کنند. ما امروز می‌خواهیم بدانیم درآمد طراحی سایت چقدر است و افراد در ایران با این شغل به درآمد خوبی می‌رسند یا خیر! در مقاله امروز با ما همراه باشید که می‌خواهیم این مسئله را بطور کامل بررسی کنیم.

اگر قصد دارید به صورت حرفه‌ای وارد حوزه webdesign شوید و سایت‌هایی با قابلیت‌های پیشرفته و منحصر به فرد طراحی کنید؛ می‌بایست به طور کامل به قوانین طراحی سایت مسلط باشید. برای اینکه با ابعاد مختلف طراحی سایت مانند طراحی صفحه فرود یا landing page، طراحی سایت با سیستم‌های مدیریت محتوا مانند وردپرس، طراحی گرافیکی بنرهای سایت، افزایش سرعت و کدنویسی با html و css و دیگر مسائل طراحی سایت به صورت کامل آشنا باشید؛ باید یک دوره جامع طراحی وب بگذرانید. پیشنهاد ما برای شما دوره طراحی وب سایت در مجموعه ژاکت آکادمی است. این دوره آموزشی تمام نیاز شما برای طراحی یک وب سایت حرفه‌ای برطرف خواهد کرد.

 

درآمد طراحی سایت

یکی از اتفاقاتی که بعد از کرونا شاهد آن هستیم، ازدیاد کسب و کارهای اینترنتی است. مردم نیز به سمت خرید اینترنتی بیشتر روی آورده و استقبال خوبی از این فضا شد. با این حساب در امر طراحی سایت نیز تقاضا بیشتر شده و جامعه مجازی نیازمند طراحان بیشتری است که هم حرفه‌ای باشند و هم بصورت بهینه بهترین سایت‌ها را طراحی کرده و تحویل دهند. برخی در این حوزه هنوز بصورت انفرادی و فریلنسری فعال بوده و برخی دیگر به تیم‌های شرکتی پیوستند و مشغولند. با وضعیتی که می‌بینیم قطعا این شغل آینده روشنی داشته و رشد می‌کند.

 

حوزه فعالیت طراحان سایت

  • طراح وب سایت
  • طراح UI
  • طراح UX
  • طراح تعاملی
  • توسعه دهنده‌ی وب
  • Front end developer
  • Back end developer

یک طراح در تمامی قسمت‌های بالا امکان فعالیت دارد. چنانچه در شرکت و بصورت تیمی فعالیت کنید قطعا این تخصص‌ها بین تمامی افراد تقسیم شده و نیازی نیست شما به تمامی این مسئولیت‌ها بپردازید. پس قطعا حقوقتان مانند یک حقوق کارمندی است. آن هم باز بستگی به مبتدی یا حرفه‌ای بودنتان از ۸ تا ۴۰ میلیون متغیر است.

 

درآمد طراح سایت به چه عواملی بستگی دارد؟

درآمد یک طراح سایت به عوامل مختلفی از جمله میزان مهارت و تجربه کاری، رزومه، نمونه‌کارهای او، کارمند بودن یا بصورت فریلنسر فعالیت کردن و تا حدی به تحصیلات او مرتبط است. بنابراین تعرفه مشخصی را نمی‌توان برای این شغل درنظر گرفت. اما هر چه سرشناس‌تر شوید و نمونه‌کارهای استاندارد شما بیشتر شود قطعا افراد بیشتری به شما اعتماد کرده و هزینه‌های بیشتری برای سایتشان تقبل می‌کنند. مخصوصا اگر شرکت‌های بزرگی باشند به مسئله بهای بیشتری خواهند داد.

این مقاله را حتما بخوانید
افزایش بازدید در یوتیوب و آپارات: ۱۰ نکته کاربردی

راه های افزایش درآمد از طریق طراحی سایت

اما همه دوست دارند بدانند که چگونه می‌توان درآمد خود را از طریق طراحی سایت افزایش داد؟ با هم به بررسی این موارد می‌پردازیم:

۱- کار برای شرکت های بزرگ طراحی سایت

شرکت‌هایی که بزرگ و نامدار هستند به نیروهای خود نیز حقوق‌های بیشتری می‌دهند. چنانچه تمایل دارید در یک شرکت کار کنید حتما رزومه خوبی از کارهای خود ساخته و در شرکت‌های بزرگ مشغول شوید تا هم درامدتان را افزایش یافته و هم موقعیت خوبی از آن خود سازید.

۲- فعالیت بصورت فریلنسری

برخی افراد دوست دارند خودشان مشغول به فعالیت شده و برای کسی کار نکنند. این روش یعنی فریلنسری برای طراحی سایت بسیار رایج بوده و درآمد خوبی نیز به همراه دارد به شرطی که تخصص عالی داشته باشید و همچنین قراردادهای سفت و سختی را برای افراد تنظیم کنید تا حق الزمه شما تمام و کمال پرداخت شود. البته شما هم باید به تمامی خواسته‌های مشتری بی کم و کاست توجه کنید.

۳- راه اندازی شرکت

برخی افراد سرمایه راه اندازی یک شرکت را داشته و می‌توانند افراد طراح را پیدا کرده و تیم‌سازی کنند. در این صورت اگر شرکتی تاسیس کنید قطعا درآمد طراحی سایت چندین برابر شده و رشد عجیبی به همراه خواهد داشت.

۴- آموزش طراحی سایت

یکی دیگر از روش‌های رسیدن به درآمد خوب آموزش است. اگر در تخصص خود خبره هستید و اطلاعات کافی دارید و حوصله آموزش دادن دارید حتما امتحان کنید. آموزش طراحی سایت را بصورت حضوری و غیرحضوری در قالب جلسات آنلاین و ویدیوهای ضبط شده می‌توانید ارائه کنید.

 

راه های افزایش درآمد از طریق طراحی سایت

مهارت های مهم طراح سایت

ما درباره تمامی حرفه‌های یک طراح سایت صحبت کردیم اما باید ببینید یک طراح باید چه مهارت‌هایی را کسب کند؟ با توجه به حوزه‌ای که در آن علاقه‌مند است باید فعالیت کند و زبان برنامه نویسی موردنظر را بلد باشد. مثلا html و css، آموزش php، آموزش JavaScript و Ajax، آموزش وردپرس، آموزش ASP.NET یا PHP. همچنین طراح سایت باید به سئو آگاه باشد زیرا بخشی از بهینه‌سازی سایت در زمان طراحی انجام می‌شود.

جمع بندی 

طراحی سایت تبدیل به شغلی مهم و پولساز در جهان شده که هر کسی با توجه به موقعیتی که در این زمینه دارد به نوعی مشغول است. اینکه شما دوست دارید چقدر از این راه درآمد داشته باشید باید در همان بخش نیز مشغول شده و مهارت‌ها و از همه مهم‌تر نمونه کارهای خود را روز به روز حرفه‌ای تر و بیشتر کنید. با این حساب می‌توانید به درآمد بالای ۴۰ میلیون تومان در ماه برسید.

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره دیوی | قالب Divi

645,000 تومان

77.95%

محصول پیشنهادی

قالب چندمنظوره آسترا پرو | پوسته Astra Pro

825,000 تومان

93.08%

محصول پیشنهادی

افزونه امنیت وردفنس | پلاگین Wordfence Security Pro

395,000 تومان

83.41%
وردپرس داغ

وردپرس داغ

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی فلت سام | قالب Flatsome

725,000 تومان

70.63%
مجتبی درویشی

مجتبی درویشی

محصول پیشنهادی

افزونه ثبت نام و ورود با موبایل دیجیتس | پلاگین Digits

395,000 تومان

82.29%

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز گرویتی فرمز | پلاگین Gravity Forms

395,000 تومان

47.62%

محصول پیشنهادی

قالب آموزشی استادیار | قالب Studiare

825,000 تومان

81.83%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی وودمارت | قالب Woodmart

825,000 تومان

84.09%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!

محصول پیشنهادی

افزونه المنتور پرو | پلاگین Elementor Pro

395,000 تومان

90.34%

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره انفولد | قالب Enfold

645,000 تومان

81.76%

نویسنده بهاره کوهستانی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه