Retry
کیورد استافینگ

هنگامی که سعی می کنید وب سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید، استفاده از تکنیک ها و روش های غیر استانداردی که در مدت کوتاهی نتیجه می دهند می تواند وسوسه برانگیز باشد. همانطور که می دانید، بهبود سایت برای سئو کمی زمانبر است و ممکن است بخواهید تکنیک‌هایی را امتحان کنید که این روند را تسریع کرده و در مدت زمان کوتاهی رتبه بالایی در نتایج موتورهای جستجو بدست آورید. یکی از این تکنیک ها کیورد استافینگ است که در این روش افراد به صورت افراطی و بیش از اندازه از کلمات کلیدی در محتوای خود استفاده می کنند.

استفاده از کلمات کلیدی به این روش محتوای شما را برای کاربران تا حد زیادی غیر قابل خواندن می کند و ارزشی برای آن ها خلق نخواهد کرد. بنابراین این راه های میانبر و تکنیک هایی مانند کیورد استافینگ به شما کمکی نخواهند کرد و به سئوی شما آسیب می رسانند. به همین دلیل عدم استفاده از کیورد استافینگ در سئو بسیار ضروری است. در این مقاله قصد داریم شما را با مفهوم کیورد استافینگ آشنا کرده و نحوه ی استفاده صحیح از کلمات کلیدی در وب سایتتان را ارائه دهیم.

کیورد استافینگ چیست؟

امروزه با توجه به اهمیت سئو روش های غیر استاندارد بسیار زیادی به وجود آمده اند که یکی از آن ها کیورد استافینگ است. کیورد استافینگ بر خلاف سایر روش های غیر استاندارد، از سال ها قبل وجود داشته و در گذشته بسیار کاربردی بوده است. کیورد استافینگ به معنای استفاده بیش از حد از کلمات کلیدی در یک صفحه وب سایت است و معمولاً با هدف دریافت رتبه بالا در موتورهای جستجو انجام می شود.

اگرچه این تکنیک به اندازه چند سال پیش محبوب نیست، اما هنوز توسط برخی از برند ها برای افزایش دید در موتور های جستجوی استفاده می شود. چگالی کلمات کلیدی یک اصطلاح مرتبط با کیورد استافینگ است و برای درک بهتر لازم است با این مفهوم آشنا شوید. چگالی کلمات کلیدی در دنیای سئو تعداد دفعاتی است که یک کلمه کلیدی در متن استفاده شده است. چگالی کلمه کلیدی مناسب 2٪ است. اگر شما در سایت خود از تکنیک کیورد استافیتگ استفاده کنید، چگالی کلمات کلیدی بسیار نامناسب خواهد بود.

نوعی از کیورد استافینگ وجود دارد که برای مخاطبان قابل مشاهده نیست. در این تکنیک اصطلاحات و عبارات در مکان هایی که از دید خوانندگان پنهان است، قرار داده می شود. برخی از این مکان ها عبارتند از:

  • استفاده از متنی همرنگ با پس زمینه (برای پنهان کردن کلمات از دید خوانندگان). در این روش کلمات کلیدی به کاربران نمایش داده نمی شود، اما خزنده های موتورهای جستجو آن ها را دریافت و مشاهده می کنند.
  • قرار دادن کلمات کلیدی در کد صفحه، متا تگ ها، تگ های alt و کامنت ها

تمامی این تکنیک ها همان کیورد استافینگ هستند و منجر به کسب رتبه پایین تر برای یک وب سایت در موتور های جستجو می شوند. ممکن است کسب و کار ها فکر کنند که می توانند با استفاده از این تکنیک ها موتورهای جستجو را فریب دهند تا رتبه بالاتری دریافت کنند، اما این طرز فکر اشتباه است.

چرا کیورد استافینگ برای وب سایت شما مضر است؟

اگر از مدت ها پیش در سئو و بازاریابی فعالیت می کردید، احتمالا زمانی را به یاد دارید که نه تنها قرار دادن افراطی کلمات کلیدی در محتوا قابل قبول بود، بلکه به عنوان یک تکنیک رایج شناخته می شد. مانند بسیاری از تکنیک های دیگر با گذشت زمان این تکنیک نیز منسوخ شده و اکنون می تواند مشکلات متعددی برای سایت شما ایجاد کند.

در حالت کلی کیورد استافینگ می تواند تجربه ی کاربری را نابود کند. محتوای وب سایت شما باید با هدف آموزش، خدمت رسانی و جذب خوانندگان شما تولید شده باشد. وقتی صفحات خود را با کلمات کلیدی پر می کنید، نمی توانید این هدف را محقق کنید. با این کار شما برای خوانندگان خود محتوا تولید نمی کنید، بلکه برای موتورهای جستجو محتوای خود را ارا‌ئه می دهید. این یک تجربه بسیار منفی برای مخاطبان شما ایجاد می کند، نرخ تعامل شما را کاهش می دهد و مشتریان بالقوه را از کسب و کار شما دور می کند.

در حالی که ممکن است فکر کنید کیورد استافینگ افراد بیشتری را به سایت شما هدایت می کند، اما در واقع این تکنیک کاملاً برعکس عمل می کند. وب سایت هایی که از کیورد استافینگ به طور گسترده استفاده می کنند، توسط موتورهای جستجو محکوم و مجازات می شوند. به عبارت دیگر، اگر صفحه خود را با کلمات کلیدی بی مورد پر کنید، شانس شما را برای رتبه بالاتر افزایش نمی دهد.

بهبود سئو

نحوه استفاده از کلمات کلیدی به روش صحیح

برای بهبود رتبه‌بندی یک وب سایت برای یک کلمه کلیدی خاص، به جای کیورد استافینگ، باید بر روی «بهینه‌سازی سایت و یا همان سئو » تمرکز کنید. از عبارات و کلمات کلیدی هدف در محتوای خود به میزان مناسب استفاده کنید و همانطور که دستورالعمل‌های گوگل می گویند، باید سعی کنید محتوای مفید و غنی از کلمات کلیدی را ایجاد کنید. همچنین بهتر است نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  1. به هر صفحه یک کلمه کلیدی اصلی اختصاص دهید.

برای شروع ابتدا یک کلمه کلیدی هدف را انتخاب کنید. این عبارت اصلی باید با موضوع وب سایت شما مرتبط باشد و ارتباط نزدیکی با محتوا داشته باشد. همچنین رتبه بندی برای این عبارت باید راحت باشد تا شانس شما را برای دریافت رتبه بهتر در نتایج جستجو افزایش دهد. هنگامی که از یک کلمه کلیدی هدف در یک صفحه وب استفاده می کنید، برای صفحات دیگر از عبارت های متفاوت استفاده کنید. در واقع هر صفحه از سایت شما باید به یک عبارت خاص اختصاص داده شود. این کار باعث می‌شود صفحات شما با یکدیگر رقابت نکنند و موتورهای جستجو راحت تر موضوع محتوای شما را درک کنند.

نکته حرفه ای : از ابزار های مختلف بهینه سازی کلمات کلیدی مانند Keyword Planner برای انجام تحقیقات کلمات کلیدی و اختصاص آن ها به یک صفحه استفاده کنید. یک عبارت مرتبط با موضوع و حوزه ی کاری خود را وارد کنید و سپس کلمه کلیدی را انتخاب کنید. برای یافتن بهترین کلمات کلیدی، به دنبال عباراتی باشید که محبوبیت بالایی در حوزه ی کاری شما دارند (که نشان می دهد کاربران در جستجوی چه نوع عبارتی هستند). آموزش کیورد پلنر را می توانید در ژاکت بخوانید.

  1. بیش از 300 کلمه بنویسید.

برای تشویق موتورهای جستجو به بهبود رتبه بندی یک صفحه برای یک کلمه کلیدی خاص، 300 کلمه یا بیشتر از محتوا بنویسید. هدف موتورهای جستجو این است که مرتبط‌ترین و مفیدترین اطلاعات موجود را در اختیار کاربران قرار دهند و برای بسیاری از عبارات، اگر محتوای شما کامل و دقیق باشد، احتمال بیشتری دارد که رتبه بالایی دریافت کند.

  1. از چگالی مناسب برای کلمات کلیدی استفاده کنید.

در حین نوشتن محتوا، کلمه کلیدی هدف خود را در سراسر آن قرار دهید و بیش از حد از آن استفاده نکنید. آن را فقط در مکان هایی از محتوا قرار دهید که طبیعی و مرتبط باشد. تراکم کلمات کلیدی خود را پایین تر از 2٪ نگه دارید. اگر از وردپرس استفاده می کنید، تراکم کلمات کلیدی پست های خود را با استفاده از افزونه Yoast SEO ارزیابی کنید. این افزونه برای چگالی کلمات کلیدی مناسب است و میزان استفاده از کلمه کلیدی در یک متن را بررسی کرده و به شما می گوید، بنابراین می توانید همیشه مطمئن شوید که چگالی کلمات کلیدی در محدوده مناسب قرار دارد.

  1. کلمات کلیدی ثانویه، مترادف ها و کلمات کلیدی دم بلند را در متن خود اضافه کنید.

راه دیگر برای اینکه به موتورهای جستجو بگویید صفحه شما با کلمه کلیدی اصلی مرتبط است، این است که از کلمات کلیدی ثانویه استفاده کنید. خزنده های موتورهای جستجو میزان استفاده شما از عبارات مختلفی را در نظر می گیرند و این موضوع در رتبه بندی صفحه به آن ها کمک می کند. بنابراین در محتوای خود، از کلمات کلیدی ثانویه استفاده کنید. این کلمات همان مترادف کلمات کلیدی شما هستند.

استفاده از کلمه کلیدی مترادف همچنین می‌تواند به موتورهای جستجو کمک کند که موضوع محتوای شما را راحت تر شناسایی کنند و از این طریق محتوا را در بخش های مختلف موتور جستجوی گوگل مانند قسمت جستجوی مشابه و … نشان دهند. برای یافتن کلمات کلیدی مرتبط و دم بلند، کلمه کلیدی مورد نظر خود را در گوگل جستجو کنید و به لیست جستجوهای مرتبط مراجعه کنید.

  1. کلمات کلیدی را در عناصر مختلف صفحه قرار دهید.

هنگامی که یک صفحه را برای یک کلمه کلیدی بهینه می کنید، تنها نباید به محتوای بدنه توجه کنید. شما باید از کلمه کلیدی در سایر عناصر صفحه نیز استفاده کنید. برای بهینه سازی کامل یک صفحه، بهتر است از کلمه کلیدی در مکان های زیر استفاده کنید:

  • عنوان صفحه
  • عنوان فرعی
  • برچسب های عنوان
  • توضیحات متا
  • تگ alt تصاویر
  • پاراگراف اول
  • در پایان پست

برخلاف کیورد استافینگ، این تکنیک‌های بهینه‌سازی کلمات کلیدی سیگنال‌های مثبتی را به موتورهای جستجو ارسال می‌کنند تا آن ها متوجه شوند موضوع سایت شما درباره ی چیست و از این طریق صفحه شما را برای عبارت مورد نظر رتبه‌بندی می کنند.

کلمات کلیدی

  1. سئوی داخلی خود را بررسی کنید.

حتی اگر برای ایجاد یک پست بهینه شده برای کلمات کلیدی، چک لیستی را بررسی کنید و همه موارد را انجام دهید، با این حال ممکن است برخی از فرصت های جذاب تر کردن صفحه خود برای موتورهای جستجو را نادیده بگیرید. بنابراین هنگامی که یک صفحه را منتشر می کنید، همیشه یک گزارش برای بررسی سئوی داخلی ایجاد کنید و مطمئن شوید که تمامی موارد را پوشش داده اید.

 

جمع بندی

همانطور که می بینید، انتخاب یک کلمه کلیدی دلخواه و تکرار آن در وب سایت برای دریافت رتبه بهتر در نتایج جستجو کافی نیست. شما به انجام تحقیقات و یک استراتژی مناسب نیاز دارید تا بتوانید از طریق آن محتوای خود را بهینه کرده و در صفحات خود آنچه را که لازم است رتبه بهتری دریافت کنید را قرار دهید. سعی کنید از نکات نوشتن محتوا در این مقاله استفاده کنید. تا جای ممکن از کیورد استافینگ در سایت خود استفاده نکنید و استراتژی سئوی خود را به روش های صحیح بهبود بخشید.

هنگامی که متوجه شدید یک صفحه وب در مورد چیست، هدف اصلی آن را مشخص کنید و یک کلمه کلیدی هدف را انتخاب کنید که به بهترین شکل موضوع اصلی را به همراه چندین عبارت جستجوی مرتبط با هم نشان دهد. با این حال شما شما نباید دو صفحه وب خود را به یک موضوع یکسان اختصاص دهید، هر صفحه شما باید به دنبال یک هدف برای جستجوی جدید و منحصر به فرد باشد، زیرا در غیر اینصورت صفحات شما برای دریافت رتبه بهتر با یکدیگر رقابت خواهند کرد.

دسته بندی: سئو , کیورد ریسرچ

دیدگاه‌ها

Comments

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *