zhaket logo

معرفی اکستنشن ها و افزونه های کروم برای سئو

سئو

10 دقیقه زمان مطالعه

گوگل کروم به دلیل ساده و کاربر پسند بودنش یکی از محبوب ترین مرورگرها است. این مرورگر با طیف گسترده ای از برنامه های افزودنی و اکستنشن ها سازگار است و این افزونه های گوگل کروم بسیار کاربردی هستند. اگر قصد دارید که به طور کلی وب سایت خود را برای نتایج موتورهای جستجو بهبود ببخشید، علاوه بر انواع ابزار سئو، افزونه های کروم برای سئو بسیار مفید هستند و شما می توانید با استفاده از آن ها سئو سایت خود را بهبود ببخشید.

ما در این مقاله قصد داریم 15 اکستنشن کروم برای سئو را به شما معرفی کنیم تا برای داشتن سئو بهتر و بهبود عملکرد سایتتان در نتایج موتورهای جستجو از آن ها بهره ببرید.

  1. Nightwatch

اکستنشن کروم نایت واچNightwatch یک شبیه ساز جستجوی سئو را ارائه می دهد. این افزونه کروم برای سئو به شما این امکان را می دهد که ببینید چگونه رتبه بندی برای نتایج جستجو در مناطق مختلف جهان متفاوت است و از این طریق می توانید نتایج جستجوی گوگل را از نظر جغرافیایی شبیه سازی کرده و بررسی کنید که URL های 100 سایت برتر جهان چه هستند. اگر وب سایتی دارید و می خواهید آن را در بازارهای محلی در سراسر جهان بهینه کنید (سئو محلی)، این پلاگین کروم یک ابزار ضروری است.

این افزودنی گوگل داده های حاصل از منابع مهم جستجوگرها و موتورهای جستجو را جمع آوری کرده و گزارش های حرفه ای با کاربردی آسان ایجاد می کند که برای راهنمایی تلاش های بهینه سازی خود می توانید به آن ها اعتماد کنید. Nightwatch همچنین بسیاری از ابزارهای کاربردی دیگر مانند نظارت بر بک لینک ها و ردیابی تغییر ترافیک را ارائه می دهد.

  1. Keyword Surfer

خرید ابزار سئو

این اکستنشن یکی از افزونه های کروم برای سئو است که اطلاعات زیادی را به صورت رایگان در اختیار شما قرار می دهد و با استفاده از آن می توانید ترافیک در سطح دامنه، کلمات کلیدی محلی و پیشنهادات کلمات کلیدی را بررسی کنید. همچنین می توانید از Keyword Surfer برای جستجوی تعداد بک لینک ها در سطح دامنه استفاده کنید. بک لینک یکی از عوامل مهم در بهبود نتایج موتورهای جستجو و سئو می باشد.

اکستنشن کروم Surfer با استفاده از مهندسی معکوس 50 نتیجه برتر و بیش از 500 عامل موثر بر رتبه بندی را ارزیابی می کند. با استفاده از این برنامه افزودنی کروم، در وقت خود به صورت قابل توجهی صرفه جویی خواهید کرد زیرا دیگر نیازی به تجزیه و تحلیل دستی همه رقبا ارگانیک خود نخواهید داشت.

  1. Text Optimizer

افزونه های گوگل کروم برای سئواین ابزار به لطف هدف منحصر به فرد خود ، خود را از سایر اکستنشن های کروم موجود در این لیست متمایز می کند. در واقع بهینه سازی متن در مورد جمع آوری آمار مربوط به سئو و یا اندازه گیری شاخص های اصلی عملکرد سایت، KPI ها و یا بک لینک و نرخ کلیک ها نمی باشد. این ابزار در کل به شما کمک می کند تا محتوای خود را کاربر پسندتر کرده و از لحاظ سئو بهبود ببخشید. این افزونه گوگل کروم اساساً ابزاری برای نوشتن است که برای عصر اینترنت ساخته شده است.

فناوری Text Optimizer به دنبال اصطلاحات مرتبط با محتوای شما است. سپس جداولی تحت عنوان intent ایجاد می کند و کلمات جایگزین را که با انتظارات موتور جستجو مطابقت بیشتری داشته باشد را پیشنهاد می دهد.

  1. Free Backlink Checker by LRT

پلاگین کروم برای سئواین ابزار نیز یکی دیگر از افزونه های کروم برای سئو است که در مورد لینک های خروجی می باشد و لینک هایی را که دارای اختلال و یا خرابی هستند را در صفحه شما نشانه گذاری می کند و به شما نشان می دهد. حتی می توانید تمام پیوندهای صفحه خود را همراه با وضعیت HTTP و برچسب “rel”  آن ها برای تجزیه و تحلیل بیشتر به یک فایل XLSX یا CSV ارسال کنید.

چیزی که Free Backlink Checker by LRT را از سایر جستجوگرهای لینک خراب متمایز می کند این است که با استفاده از آن می توانید تأخیر زمانی برای درخواست لینک های خود را افزایش دهید و با استفاده از این اکستنشن کروم، از نادرست بودن درخواست ها و لینک هایی که بعضاً با محافظت از سرور همراه است، جلوگیری می کنید.

  1. Hreflang Tag Checker

افزونه های گوگلتعداد زیادی افزونه های کروم برای سئو وجود دارد که داده های مربوط به Hreflang را ارائه می دهند اما این افزونه گوگل بی نظیر است. این افزودنی فناوری پیشرفته برچسب های Hreflang URL را بررسی می کند تا ببیند آیا پیوندهای بازگشتی وجود دارند و یا خیر. اگر یک سایت چند زبانه وردپرس دارید این موضوع بسیار مهم است زیرا برچسب Hreflang HTML  زبان و مکان جغرافیایی صفحه وب شما را مشخص می کند.

  1. Google Lighthouse

افزونه های کروم برای سئواین ابزار منبع باز به بهبود کیفیت صفحه وب، ارائه حسابرسی خودکار برای قابلیت دسترسی، سئو، عملکرد، برنامه های وب پیشرفته و موارد دیگر کمک می کند. شما همچنین می توانید از افزودنی کروم Google Lighthouse در کنار Lighthouse CI  استفاده کنید زیرا این افزونه های کروم برای سئو دارای مجموعه ای گسترده از ابزارها می باشند که به شما این امکان را می دهند که تغییرات وب سایت خود را با گذشت زمان بررسی کرده و عملکرد خود را ارزیابی کنید.

تمام کاری که شما باید انجام دهید این است که به این ابزار یک URL برای بررسی کردن بدهید، و سپس خواهید دید که این افزودنی یک گزارش مختصر تولید کرده و جزئیات لازم در مورد عدم موفقیت در بهبود صفحه به شما ارائه می دهد. سند مرجعی که برای هر حسابرسی دریافت می کنید نه تنها مشکلات را دقیقاً مشخص می کند بلکه نحوه رفع آن ها را نیز توضیح می دهد.

 

  1. AMP Validator

افزونه های کرومموبایل و دستگاه های تلفن همراه یک فاکتور قابل توجه در نتایج جستجو هستند و گوگل با توجه به میزان کاربر پسند بودن سایت شما در نسخه ی موبایل سایت شما را رتبه بندی می کند. این ابزار اعتبار یک وب سایت را برای مناسب بودن در نسخه ی موبایل بررسی می کند و شما می توانید از این ابزار برای بررسی موفقیت و یا عدم موفقیت در این مورد استفاده کنید و سایت خود را برای نسخه های موبایل نیز ارتقا بدهید. پیشنهاد می کنیم برای اطلاعات بیشتر  اهمیت سئو موبایل را در بلاگ ما بخوانید.

  1. Web Scraper

این ابزار نیز یکی دیگر از افزونه های کروم برای سئو است که به شما این امکان را می دهد که داده ها را از طریق صفحات وب سایت های مختلف با استفاده از jQuery و یا XPath جمع آوری کنید. سپس می توانید نتایج را با Google Sheets ادغام کرده و با یک کلیک صفحه گسترده ایجاد کنید. همچنین می توانید با این اکستنشن سئو کروم  محصولات را در کلیپ بورد خود کپی کرده و سپس در Excel وارد کنید.

افزودنی Web Scraper که به عنوان ابزار استخراج داده برتر نام برده می شود، از یک رابط کاربری ساده و سیستم انتخاب مدولار برخوردار است و وب سایت های پویا برای استفاده از این افزودنی مشکلی پیدا نخواهند کرد. زیرا این فناوری می تواند دسته ها ، زیر گروه ها ، صفحه بندی و صفحات محصول را بدون مشکل مرور و بررسی کند.

  1. SEOquake

اگر SEMrush را دوست دارید ، پیشنهاد می کنیم SEOquake  که اکستنشن کروم آن می باشد را نیز بررسی کنید زیرا معیارها و داده های مهمی برای Google Index  و Alexa را به شما ارائه می دهد. نتایج آن ها شامل اطلاعات جامعی مانند اطلاعات ترافیک، تعداد صفحات نمایه شده، اطلاعات مربوط به افراد و … می باشد.

این مقاله را حتما بخوانید
معرفی گوگل آنالیتیکس

برای حداکثر کارایی، بهتر است SEOquake  را با SEMrush ترکیب کنید. این ابزار ها یک داشبورد آسان برای استفاده را فراهم می کنند و به شما گزارش عملکرد دامنه و صفحه شخصی را ارائه می دهد. این ابزار نه تنها به شما امکان می دهند که رتبه کلمات کلیدی خود را بررسی کنید بلکه پیشنهادهایی برای بهبود سئو داخلی را نیز ارائه می دهد.

  1. SERPTrends SEO Extension

اکستنشن کروم برای سئومعیار های رتبه بندی موتورهای جستجو همیشه در حال تغییر هستند. پیگیری تغییرات در زمان به شما این امکان را می دهد که متناسب با آنها سایت خود را بهینه کرده و در صورت نیاز آن را تغییر دهید. بررسی کردن رتبه بندی موتورهای جستجوگرها به صورت دستی نیاز به دقت زیاد به جزئیات و زمان زیادی دارد. اما افزونه های کروم برای سئو این کار را برایتان ساده می کنند.

 

SERPTrends SEO Extension داده هایی را که برای ماندن در بالای لیست نتایج جستجوهای Bing ، Yahoo و Google  نیاز دارید را به شما ارائه می دهد. هنگامی که برای اولین بار رتبه بندی یک صفحه را بررسی می کنید، موقعیت شما را برای کلمه کلیدی مشخص شده ثبت می کند. هنگامی که تحقیقات بعدی را انجام می دهید ، این ابزار داده هایی را نشان می دهد که می توانید از آن ها برای بهبود رتبه بندی خود استفاده کنید.

  1. View Rendered Source

اگر با یک وب سایت دارای جاوا اسکریپت کار می کنید، این ابزار ضروری است و به شما این امکان را می دهد کد صفحه اولیه خود را با نسخه ارائه شده آن مقایسه کنید و از دقت و عاری بودن از خطا اطمینان حاصل کنید. به عنوان مثال، می توانید بررسی کنید که آیا جاوا اسکریپت برچسب های متا را رونویسی می کند یا خیر.

منابع ارائه شده توسط این ابزار در سه بخش جداگانه ارائه می شود. یک بخش مربوط به صفحه کد منبع خام می باشد، بخش دوم برای صفحه ارائه شده پس از تفسیر منبع است و در بخش آخر صفحه ای را مشاهده خواهید کرد که وقتی JavaScript ویژگی (DOM) را اصلاح کرده این صفحه ایجاد شده است. هرگونه اختلاف بین نسخه های خام و ارائه شده علامت گذاری می شود و شما می توانید آن ها را برطرف کنید.

  1. LinkClump

این ابزار یکی از افزونه های کروم برای سئو است که برای یافتن صفحات جدیدی است که می خواهید به وب سایت خود آن ها را لینک دهید. دریافت بک لینک در صفحات با رتبه بالا یک روش اثبات شده برای بهبود رتبه بندی می باشد. برای مثال ، با بررسی اهداف لینک رقیب خود و یا نتایج جستجوی گوگل ، می توانید منابع لینک جدید خود را از لحاظ مختلف جستجو و بررسی کنید.

LinkClump با دسترسی دادن به شما برای باز کردن چندین پیوند در صفحه، در پنجره ها و یا برگه های جدید، روند جستجو را راحت تر و کارآمدتر می کند. همچنین می توانید از این ابزار برای کپی کردن پیوندها به کلیپ بورد خود استفاده کنید. این امکانات باعث صرفه جویی در وقت شما می شود.

  1. Link Redirect Trace

افزونه گوگل کروماین اکستنشن کروم برای سئو به شما این امکان را می دهد تا بررسی کنید ریدایرکت های وردپرس در صفحات وب شما از نظر سئو مناسب هستند و یا خیر. این ابزار ضمن اینکه همه ی موارد مربوط به سئو سایت را بررسی می کند، به شما در مورد تاریخچه جستجوگرها اطلاعات بسیار ارزشمندی نیز می دهد. بخاطر داشته باشید که موتورهای جستجو تعداد لینک های صفحه شما را به عنوان یک معیار برای تصمیم گیری خود می دانند.

ردیابی و بررسی کردن پیوند ها همچنین قابلیت اطمینان به پیوند را نیز فراهم می کند و بر عواملی مانند رتبه بندی در نتایج جستجوی گوگل تأثیر می گذارد. به عنوان مثال با استفاده از آن شما می توانید بفهمید که کوکی ها دقیقاً از کجا ارسال می شوند و اینکه آیا صفحه ای از طریق کد robots.txt مسدود شده است و یا خیر و همچنین مواردی مانند مسدود شدن توسط ربات ها را شناسایی کنید.

  1. SEO Minion

سئو مینیوناین ابزار تحلیلگر سئو در صفحه خدمات چند وجهی را ارائه می دهد و می توانید از این افزونه گوگل کروم برای بررسی پیوندهای خراب و پیش نمایش SERP استفاده کنید. یکی از جنبه های منحصر به فرد SEO Minion مقایسه رتبه های سایت برای دو مکان مختلف جغرافیایی است. همچنین می توانید مواردی که حاوی هدایت ها، پیوندهای خراب و برچسب های Hreflang می باشد را با این افزونه کروم برای سئو شناسایی کنید.

 

  1. Streak CRM for Gmail

این ابزار برای مدیریت ارتباط با مشتری و CRM، بسیار عالی عمل می کند و اگر می خواهید فعالیت های تبلیغاتی خود را برای بازاریابی و فروش بهتر انجام دهید پیشنهاد می کنیم که از آن که یکی از افزونه های کروم برای سئو است، استفاده کنید. به عنوان مثال شما می توانید ایمیل ها را با یکدیگر ادغام کنید، با مشتریان احتمالی خود ارتباط برقرار کرده و ایمیل ها را ارزیابی و بررسی کنید.

شما تمام اطلاعات مورد نیاز خود را در یک گزارش ساده مانند صفحه گسترده به دست می آورید. همچنین می توانید به راحتی داده ها را فیلتر، مرتب و گروه بندی کنید. با انجام دادن این کار شما قادر خواهید بود که خرابی ها و مشکلات را سریع شناسایی کنید. همچنین نسخه Streak CRM مناسب برای موبایل و Gmail در دسترس است، بنابراین شما می توانید اطلاعات خود را به سرعت در دسترس خود داشته باشید.

جمع بندی

اکستنشن های کروم معرفی شده در این مقاله تنها نمونه ای از بسیاری از افزونه های کروم برای سئو موجود در بازار است. به عنوان مثال اگر می خواهید روی بهبود محتوای وب سایت خود تمرکز کنید، TextOptimizer  یک انتخاب عالی است و اگر اولویت شما جمع آوری اطلاعات جامع درباره ی سئو است ، SEOquake  بهترین گزینه برای شما می باشد. همچنین اگر به فکر بهینه سازی سایت خود در سطح جهانی هستید، پیشنهاد می کنیم از ابزار  Nightwatch  استفاده کنید.

اگرچه محدود کردن انتخاب از بین بسیاری از محصولات موجود می تواند چالش برانگیز باشد، اما این لیست نقطه شروع خوبی برای شما است. محصولات ذکر شده در بالا همه آزمایش شده هستند و همگی آن ها توصیه می شوند، بنابراین می توانید مطمئن باشید که این ابزارها قابل اعتماد هستند و به راحتی با مرورگر کروم ادغام و ترکیب می شوند. خبر خوب این است که شما می توانید هر تعداد از پلاگین کروم مورد نیاز خود و بدون محدودیت  استفاده کنید.

 

محصول پیشنهادی

افزونه موشک سئو | WP Schema Pro

345,000 تومان

82.39%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ویدئو های وردپرس | پلاگین Yoast Video SEO

345,000 تومان

73.33%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو و بهینه سازی خودکار تصاویر | پلاگین SEO Friendly Images Pro

345,000 تومان

91.11%
راد ایران

راد ایران

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو لینک ساز خودکار | پلاگین Interlinks Manager

345,000 تومان

73.33%
جت وردپرس

جت وردپرس

محصول پیشنهادی

افزونه سئوی محلی وردپرس | پلاگین Yoast Local SEO Premium

345,000 تومان

100%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ووکامرس پرمیوم | پلاگین Yoast WooCommerce SEO Premium

345,000 تومان

91.11%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو اینستنتیفای | پلاگین Instantify

395,000 تومان

78.67%
بروز وردپرس

بروز وردپرس


نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

1

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه