Retry

خطای ارسال پست برنامه ریزی شده یکی از خطاهایی است که ممکن است در زمان کار با وردپرس دریافت کنید. وردپرس به صورت پیشفرض دارای قابلیتی است که از طریق آن می توانید انتشار پست های سایت خودتان را برنامه ریزی کنید تا در آینده منتشر شوند. با این وجود برخی اوقات پست هایی که برنامه ریزی شده اند، هیچوقت منتشر نخواهند شد. در مقاله امروز در مورد نحوه رفع خطای ارسال پست برنامه ریزی شده در وردپرس صحبت خواهیم کرد و روش های متعدد برطرف کردن این خطا را به شما آموزش می دهیم. پیش از آن، بهتر است با همه خطاهای رایج وردپرس آشنا شوید.

دلایل خطای ارسال پست برنامه ریزی شده در وردپرس

مسائل مربوط به هاست شما و یا تداخل پلاگین های مختلف ممکن است باعث شوند که ارسال پست برنامه ریزی شده در وردپرس با خطا مواجه شود. به صورت نرمال، زمانی که شما یک پست وردپرس را برنامه ریزی می کنید تا در آینده منتشر شود، وردپرس از یک تکنولوژی به اسم کران (Cron) استفاده می کند تا پست شما را به صورت خودکار در آینده ارسال کند. با این وجود اگر سرور هاست شما یا یکی از پلاگین ها دچار خطا شوند، ممکن است پست مورد نظر در زمان مناسب ارسال نشود.

زمان از دست رفته پست ها

دیگر کران جاب های سایت شما ممکن است بدون هیچ مشکلی به فعالیت خودشان ادامه دهند و فقط ارسال پست زمانبندی شده با مشکل مواجه شود. دلیل این امر هم این است که پس از گذشت زمان انتشار پست، وردپرس آن را در زمان دیگری منتشر نخواهد کرد. ممکن است خطای ارسال پست برنامه ریزی شده برای خیلی از کاربران هیچوقت اتفاق نیافتد اما یکی از مشکلات متداول کاربران دیگر باشد.

با این وجود با ما همراه باشید تا نحوه رفع خطای ارسال پست برنامه ریزی شده را به دقت بررسی کنیم:

نحوه رفع خطای ارسال پست برنامه ریزی شده

اولین کاری که برای رفع این خطا باید انجام دهید، این است که افزونه Missed Schedule Post Publisher را نصب و فعال کنید. این افزونه کاملا رایگان است و بلافاصله پس از نصب شروع به کار خواهد کرد. به همین خاطر نیازی هم به فعالسازی آن نخواهید داشت.

نحوه کار پلاگین Missed Schedule Post Publisher

تنها کاری که این پلاگین انجام می دهد، این است که هر ۱۵ دقیقه یکبار سایت شما را چک می کند و در صورتی که پست های برنامه ریزی شده با خطا مواجه شده باشند، وضعیت آن ها را از برنامه ریزی شده به منتشر شده تغییر خواهد داد. این پلاگین برای پست ها، صفحات، محصولات و انواع پست  تایپ های اختصاصی کاربرد دارد. همچنین طراحی آن هم به شکلی است که روی سرعت سایت وردپرسی شما تاثیر نمی گذارد و می توانید بدون هیچگونه نگرانی از آن استفاده کنید.

رفع خطای ارسال پست برنامه ریزی شده بدون نصب پلاگین

در صورتی که نمی خواهید پلاگین نصب کنید و ترجیح می دهید مشکل را به صورت دستی برطرف کنید، روش هایی که در ادامه معرفی می کنیم، ممکن است در رفع این مشکل به شما کمک کنند.

۱- بررسی منطقه زمانی وردپرس

تنظیم منطقه زمانی یکی از اولین کارهایی است که بلافاصله پس از نصب وردپرس باید انجام دهید. با این وجود برخی اوقات ممکن است این موضوع را فراموش کنید و منطقه زمانی سایت شما با منطقه زمانی محل زندگیتان متفاوت باشد.

برای رفع این مشکل فقط کافیست به مسیر Settings > General مراجعه کنید و در قسمت Timezone منطقه زمانی محل زندگی خودتان یا منطقه زمانی که می خواهید سایت وردپرسی شما از آن استفاده کند را فعال نمایید. پس از اتمام کار نیز روی کلید Save Changes کلیک کنید تا تنظیمات ذخیره شوند.

تایم زون وردپرس

۲- پاکسازی کش وردپرس

اگر هنوز هم با خطای ارسال پست برنامه ریزی شده مواجه هستید، ممکن است بخاطر این باشد که پلاگین کش نصب شده روی وردپرس به درستی فعالیت نمی کند. در این صورت می توانید کش وردپرس را به صورت دستی پاک کنید و پلاگین کش موردنظر خودتان را نیز به شکلی تنظیم کنید که به صورت خودکار در فواصل زمانی منظم کش وردپرس را پاک کند.

۳- افزایش محدودیت حافظه وردپرس

ممکن است سایت وردپرسی شما با مشکل کمبود حافظه مواجه باشد. این مشکل را می توانید با استفاده از حافظه سرور بیشتر برطرف کنید تا وردپرس بتواند بهتر کار کند. برای این کار فقط کافیست تکه کد زیر را در فایل wp-config.php قبل از خط That’s all, stop editing! Happy publishing اضافه کنید.

define(‘WP_MEMORY_LIMIT’, ‘500M’);

رفع خطای ارسال پست زمانبندی شده با استفاده از Cron Jobs

یکی دیگر از روش هایی که می توانید خطای ارسال پست زمانبندی شده را برطرف کنید، استفاده از Cron Jobs است. با استفاده از این روش برای همیشه این مشکل را برطرف خواهید کرد و هیچوقت شاهد چنین مشکلی نخواهید بود. روش انجام کار هم خیلی ساده است که در ادامه آن را یاد می گیریم.

برای استفاده از این متد باید ابتدا تغییراتی را در فایل wp-config.php خودتان اعمال کنید. البته بهتر است قبل از اینکه هرگونه تغییری در این فایل ایجاد کنید، از آن یک نسخه بکاپ تهیه کنید تا در مواقع ضروری بتوانید از آن استفاده کنید. در اولین مرحله باید فایل wp-cron.php پیشفرض وردپرس را غیرفعال کنید. برای این کار از طریق FTP یا سی پنل به پوشه Public-html سایت خودتان مراجعه کنید و فایل wp-config.php را باز کنید. سپس قطعه کد زیر را طبق تصویر پس از کدهای دیتابیس وارد کنید:

define(‘DISABLE_WP_CRON’, true);

کد دیتابیس برای پست زمانبندی شده

سپس دوباره وارد سی پنل شوید و از قسمت Advanced، گزینه Cron Jobs را انتخاب کنید. در صورتی که این گزینه را انتخاب کنید، یک پنجره جدید باز می شود که می توانید از طریق آن تنظیمات مربوط به Cron Jobs را انجام دهید. در این پنجره، در قسمت Common Settings گزینه Every Six Hours را انتخاب کنید و سپس Add New Cron Job را انتخاب نمایید.

تنظیمات زمانبندی  پست ها

این کران جاب باعث رفع خطای ارسال پست برنامه ریزی شده خواهد شد و دیگر شاهد خطای Missed Scheduled Post نخواهید بود.

سخن نهایی

امیدواریم که این مقاله توانسته باشد درمورد نحوه رفع خطای ارسال پست برنامه ریزی شده به شما کمک کند. در صورتی که در این زمینه هرگونه سوالی دارید، می توانید از طریق بخش نظرات همین مطلب با ما در ارتباط باشید. کارشناسان ژاکت در کوتاه ترین زمان ممکن به تمامی سوالات شما پاسخ خواهند داد.

دیدگاه‌ها

Comments

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *