سئو منفی چیست و چگونه با آن مقابله کنیم؟

سئو

19 دقیقه زمان مطالعه

در فضای کسب و کار امروز، یکی از مهم ترین کانال های تبلیغاتی، اینترنت است. دسترسی به وب سایت مشاغل و محصولات و یا خدمات آن بصورت آنلاین و توجه به افراد برای سودآوری بسیار مهم است. برای دستیابی به این هدف، توسعه دهندگان وب برای بالا بردن رتبه وب سایت در صفحه نتایج موتورهای جستجو، بهینه سازی (SEO) را انجام می دهند.در بیشتر موارد، صاحبان مشاغل به دنبال افزایش رتبه وب سایت های خود هستند. این سئوی “مثبت” تلقی می شود. اما یک جنبه تاریک در SEO وجود دارد: استفاده از روش های معکوس SEO و پایین آوردن رتبه بندی وب سایت ها. این همان چیزی است که SEO منفی در نظر گرفته می شود و یکی از موذیانه ترین مشکلات پیش روی اینترنت و کسانی که به صورت آنلاین تجارت می کنند، می باشد. ما در مقاله سئو منفی چیست این نوع از مقاله را بررسی می کنیم.

امیدوارم هر کسی که این مقاله را بخواند هرگز قربانی یک کمپین منفی سئو نشود. اگر فردی در معرض چنین حمله ای قرار دارد یا حتی فکر می کند ممکن است انجام شود، گزینه هایی برای دفاع در برابر آن وجود دارد. در طول این مقاله، ما طرز تفکر و تاکتیک های سئو منفی را توضیح خواهیم داد، اشکال ایجاد شده را نشان خواهیم داد و گزینه های دفاعی را ارائه خواهیم داد.

سئو منفی چیست؟

همانطور که قبلاً ذکر شد، سئو منفی مجموعه اقداماتی است که به منظور کاهش رتبه بندی یک وب سایت در صفحات نتایج موتور جستجو، که بعداً به اختصار SERP گفته می شود، صورت می گیرد. به طور کلی، در نظر گرفته می شود که سئو منفی در حوزه هک “کلاه سیاه” قرار دارد، زیرا هدف آن اغلب مخرب است. با این حال همیشه اینگونه نیست. توسعه دهندگان وب گاهی اوقات می توانند بر روی یک سایت تأثیر منفی بگذارند بدون اینکه معنایی برای این کار داشته باشند. برای اهداف مقاله سئو منفی چیست، ما فقط فعالیت هایی را که عمدتاً انجام شده اند در نظر خواهیم گرفت.

انگیزه کسانی که حملات منفی سئو انجام می دهند می تواند متفاوت باشد. اگر حمله ای علیه مشاغل انجام شود، مظنونان احتمالی رقبای آن هستند که از افت تجارت در SERP سود می برند. سود پولی تنها انگیزه نیست. توسعه دهندگان غیراخلاقی وب می توانند برای بیان یک بیانیه سیاسی یا پیشبرد یک هدف شخصی حمله کنند.

مفهوم سئو منفی چیست در نتیجه تغییر در سیاست رتبه بندی جستجو توسط Google ایجاد شده است. قبل از آوریل 2012، جریمه ای برای متخصصان SEO و مشاغل مجاز نبود که لینک های زیادی را برای افزایش رتبه سایت خریداری کنند. هر لینکی که Google “هرزنامه” قلمداد کرد، نادیده گرفته شد و رتبه سایت لینکی بی تأثیر بود. وقتی آوریل فرا رسید، به روزرسانی Google’s Penguin بازی را کاملاً تغییر داد. پس از این به روزرسانی، هر سایتی با لینک های ناخواسته به شدت جریمه شد، بنابراین کل الگوی رتبه بندی را از بین برد.

در حالی که این امر منجر به نتایج جستجوی منصفانه تر، همراه با کیفیت بالاتر از این نتایج، فرصتی برای کسانی که قصد سو دارند، ایجاد کرده است. SEO منفی از زمانی شروع شد که توسعه دهندگان وب کلاه سیاه شروع به ایجاد لینک های ناخواسته به سمت رقبا و اهداف خود کردند و از آنجا جعبه ابزار SEO منفی شروع به گسترش کرد.

سئو منفی چست

در ادامه مقاله سئو منفی چیست تاکتیک های منفی سئو را بررسی می کنیم.

تاکتیک های سئو منفی چیست؟

امروزه دو طرز تفکر در زمینه نحوه انجام SEO منفی وجود دارد. در حالی که تعداد زیادی از تاکتیک های خاص مورد استفاده کارشناسان سئو کلاه سیاه بسیار زیاد است و نمی توان آنها را در اینجا ذکر کرد، در نهایت همه آنها از یکی از این دو ناشی می شود. حملات و کمپین های منفی سئو به طور کلی به صورت خارج از صفحه یا درون صفحه از بین می روند، اگرچه یک سئو منفی می تواند از هر دو استفاده کند.

خارج از صفحه

سئو منفی خارج از صفحه فعالیتی است که یک سایت را هدف قرار می دهد، بدون اینکه مستقیماً در آن دخالت کند. این نوع سئو منفی اغلب با دستکاری بک لینک یا کپی کردن محتوای سایت انجام می شود. سایر گزینه ها شامل ادعای نقض حق نسخه برداری یا سرقت ادبی، crawler بیش از حد، ترک بررسی ها یا نظرات کاذب و فعالیت های جعلی سایت است. به طور خلاصه، تاکتیک های خارج از صفحه بر اعتبار یک سایت تمرکز می کنند، نه به محتوای آن.

داخل صفحه

سئوی منفی داخل صفحه کاملاً مخالف خارج از صفحه است: این شامل هک شدن سایت و دستکاری مستقیم آن است.

هنگامی که کاربر کلاه سیاه به سایت حمله می کند، می تواند محتوای صفحه را تغییر داده، مجدداً برنامه robots.txt  را برنامه ریزی کرده، تغییر مسیرهای آن را دستکاری کرده و حتی سایت را از فهرست بندی خارج کند. اجرای حملات روی صفحه دشوارتر است اما می تواند برای سایتی ویرانگر باشد.

انواع سئو منفی خارج از صفحه

حال که میدانید سئو منفی چیست در ادامه انواع سئو منفی خارج از صفحه را بررسی می کنیم.

لینک دهی کنید

در ابتدا، این یک روش برای تقویت رتبه جستجوی سایت قبل از به روزرسانی پنگوئن بود. در هسته خود، مجموعه ای از وب سایت های بهم پیوسته قرار داشت. هر سایت به هر سایت دیگری لینک داشت. این امر باعث بهبود محبوبیت لینک شد، که منجر به خرید بسیاری از صاحبان سایت از آنها شد. هنگامی که الگوریتم پنگوئن آنلاین شد، گوگل توانست بک لینک های تحت مالکیت مجموعه را تشخیص داده و به دلیل استفاده از آنها جریمه هایی را تعیین کند. در این مرحله بود که متخصصان سئو کلاه سیاه فرصتی را برای استفاده مجدد از مجموعه لینک ها دیدند. به احتمال زیاد، اولین حملات منفی سئو مربوط به استفاده از مجموعه لینک است.

شکایات حق کپی رایت

صرف اینکه یک اپراتور کلاه سیاه از نظر فنی مهارت کافی ندارد، به این معنی نیست که خطرناک نیست. یک تکنیک که به مهارت فنی زیادی احتیاج ندارد، ادعای دروغین نقض حق نسخه برداری است. یعنی اینکه هدف محتوای ارسال شده را ندارد. این نوع حمله را می توان با کپی کردن محتوای یک سایت و ارسال آن به سایت دیگر تکمیل کرد. مهاجمان باهوش تر، به محض در دسترس قرار دادن محتوا، این کار را می کنند. حتی اگر در اصل ساده باشد، اگر محتوای کپی شده قبل از محتوای اصلی نمایه شود، می تواند موذی باشد.

از این بدتر، چنین ادعایی باعث می شود که گوگل سایتی را به مدت 10 روز یا بیشتر برای بررسی ادعا به حالت تعلیق درآورد، که اغلب برای مهاجم کافی است. در دسترس نبودن در جستجوها باعث افت رتبه سایت می شود. اگر چندین حمله به ترتیب رخ دهد، رتبه بندی مشاغل می تواند تجمع یابد و باعث از دست دادن فاجعه بار درآمد شود. این نوع حمله فقط به دامنه SEO محدود نمی شود. این روش سنگ بنای ” patent trolling” است، جایی که مشاغل کمتر شناخته شده با بیان اینکه محصول موفق نسخه دزدیده شده آنهاست، علیه شرکت های موفق فعالیت می کنند.

اخیراً، این موضوع با ادعای بی اساس یک شرکت بازی های ویدیویی نشان داده است که یک کنسول موفق تر باید ممنوع شود، فقط به این دلیل که به روش مشابه محصول آنها کار می کند. قبل از ارسال محتوا، کاربران باید همیشه از اصل بودن آن مطمئن شوند تا از این نوع حمله جلوگیری کنند.

Scrapers (تراشنده ها)

این نوع حمله مربوط به ادعاهای کپی رایت نادرست است، به این دلیل که شامل تکرار محتوای موجود است. با این حال، برای خراش دادن، هدف انتشار محتوای کپی شده در چندین سایت است. این تاکتیک از به روزرسانی Google Panda  که برای مقابله با محتوای تکراری طراحی شده استفاده می کند. وقتی Google محتوای یکسانی را در چندین وب سایت تشخیص می دهد، فقط یک نسخه را رتبه بندی می کند. اگر محتوای کپی شده، توسط گوگل قبل از محتوای اصلی تشخیص داده شود، محتوای کپی شده محتوایی است که رتبه بندی می شود.

بررسی جعلی بودن

در ادامه مقاله سئو منفی چیست جعلی بودن موارد را بررسی می کنیم. یکی دیگر از تاکتیک های با فن آوری پایین در دفترچه راهنمای SEO کلاه سیاه، این نوع حمله کاملاً تبیین پذیر است. این به سادگی شامل ارسال نظرات منفی کاذب در مورد محصولات یا خدمات یک کسب و کار است. اگر وب سایتی بخشی برای تفسیر دارد، این نوع مهاجم را می توان در اینجا یافت. یک حمله بازبینی جعلی خطرناک است، زیرا Google ممکن است بلافاصله آن را ردیابی نکند. مگر اینکه صاحب سایت سواستفاده احتمالی را گزارش کند. از آنجا که تولید بررسی بسیار آسان است، به همان راحتی دستکاری می شود. به همین ترتیب، این نوع حمله اغلب اولین قدم در مبارزات رقبا است. یک بررسی بد تأثیری نخواهد داشت، اما موجی از نظرات منفی می تواند هم بر رتبه بندی جستجو و هم بر شهرت کلی یک کسب و کار تأثیر بگذارد.

crawler سنگین

برای رقبای ناامید، یک گزینه این است که یک سایت را با خزیدن بیش از حد خراب کنید. با خزیدن و اجبار مکرر یک سایت، یک توسعه دهنده وب کلاه سیاه می تواند بار سرور را افزایش دهد، که بر عملکرد سایت تأثیر می گذارد. بیش از حد، این حمله می تواند سرعت یک سایت را کاهش دهد یا به طور کلی خراب شود. در صورت خرابی، موتورهای جستجو تا زمان رفع خرابی دسترسی به سایت را از دست می دهند. ممکن است یک خرابی آسیب قابل توجهی نداشته باشد، اما اگر سایتی چندین بار خراب شود، ممکن است از بین برود. گرچه این نوع حمله قطعاً ویرانگر است، اما بیشتر از انواع دیگر تاکتیک های خارج از صفحه کارگر است. علاوه بر این، بیشتر به مهارت مهاجم بستگی دارد. اگرچه این نوع حمله ممکن است اولین ترفند سیاه نمایی نباشد، اما کاربران همچنان باید از آن آگاه باشند.

کلیک تقلبی

این نوع حمله در دنیای جستجوگرها بحث برانگیز است. برخی متقاعد نشده اند که کلیک های تقلبی یا کلیک فراد (Click Fraud) بر رتبه بندی تأثیر می گذارند، در حالی که برخی دیگر به آزمایشاتی اشاره دارند که تأثیر کلیک ها را در رتبه های جستجو ثابت می کنند. در هر صورت، حمله تقلب با کلیک می تواند تأثیرات ناگواری بر روی یک کسب و کار بگذارد، به ویژه اگر از تبلیغات جستجوی پرداخت شده استفاده کند. این نوع حمله به سادگی شامل جستجوی کلمات کلیدی خاص – کلمات کلیدی شناخته شده یا مشکوک به هدف – و کلیک بر روی وب سایت است. سپس، پس از ورود، مهاجم بلافاصله به نتایج جستجو برمی گردد، گویا یک کاربر قانونی است که به سایتی می رود که دوست ندارد و سپس روند را تکرار می کند.

در صورت افراطی بودن، این فعالیت می تواند منجر به ریزش سایت در SERP شود. اگر سایت از جستجوی پولی استفاده کند، تأثیر آن ناخوشایند است. از آنجا که جستجوی پرداخت شده برای هر کلیک کاربر را محاسبه می کند، مدل فرض می کند که بیشتر کلیک ها منجر به خرید می شود. به این ترتیب، حملات کلاهبرداری با کلیک می تواند هزینه های تبلیغاتی یک کسب و کار را افزایش دهد و در نهایت حاشیه سود را از بین ببرد.

تاکتیک های negative seo

انواع سئو منفی داخل صفحه

در ادامه مقاله سئو منفی چیست انواع سئو منفی داخل صفحه را بررسی می کنیم.

تغییر محتوا

برای کلاه سیاه ها که مهارت برنامه نویسی بیشتری دارند، یکی از اولین ترفندها در کتاب هک، مخلوط کردن با محتوای یک وب سایت است. این نوع حمله می تواند طیف وسیعی از فعالیت ها را تحت پوشش قرار دهد. اولین مواردی که ممکن است به ذهن شما خطور کند، بازنویسی پاراگراف های صفحه، از جمله جملات زشت یا تصاویر توهین آمیز، یا ارسال فیلم های تحقیرآمیز است. با این حال، این نوع تغییرات در ذهن یک هکر باهوش نیست.

تغییرات بزرگ به راحتی قابل تشخیص است.

برای رسیدن به حداکثر آسیب، تغییرات باید هم موثر و هم ظریف باشند. روش هایی وجود دارد که می تواند لینک ها و مطالب هرزنامه را در یک وب سایت مخفی کند تا فقط در کد قابل مشاهده باشند. تهدیدات از این قبیل بهتر است با ابزارهای حسابرسی وب سایت شناسایی شود، تا تغییرات غیر برنامه ریزی شده در یک سایت مشخص شود.

دستکاری رتبه بندی سایت ها

هدف دیگر هکرها robots.txt یک سایت است. این برنامه ای است که، از جمله، به موتورهای جستجو مانند گوگل می گوید که چگونه وب سایت ها را فهرست بندی کند. دستکاری این برنامه یک روش فوق العاده ظریف برای تأثیرگذاری هکرها بر روی یک وب سایت است. از آنجایی که کاربران اجازه می دهند فایل robots.txt در پس زمینه اجرا شود، اغلب آن را کاملا فراموش می کنند. در مواردی از این قبیل، تمام آنچه که یک اپراتور کلاه سیاه به آن نیاز دارد این است که یک قانون عدم اجازه را در فایل وارد کنید. این تغییر جزئی تنها چیزی است که برای robots.txt لازم است تا به یک موتور جستجو دستور دهد تا کل صفحات یا حتی سایت را به طور کامل نادیده بگیرد. اگر مالک متوجه این امر نشود، این نوع حمله می تواند برای یک کسب و کار بسیار مخرب باشد، هم از نظر رتبه بندی جستجو و هم از نظر آگاهی مشتری.

انجام چک های منظم، به صورت دستی یا خودکار، از رتبه سایت می تواند نشان دهد که آیا سایتی از موتور جستجو حذف شده است. دیدن نتیجه ای از این دست برای یک یا دو کلمه کلیدی نگران کننده است اما لزوماً به معنای حمله نیست. اگر، برای تعداد زیادی از کلمات کلیدی وجود دارد، باید بررسی robots.txt یک سایت را برای هرگونه تغییر بررسی کنید.

تغییر مسیرها

انواع قبلی حملات ذکر شده خطری برای هر سایتی است، اما این نوع حمله بیشتر به سایت های مستقر می پردازد. اگر سایتی از شهرت خوبی برخوردار باشد، دارای لینک های محبوب و اعتبار بالا، کلاه سیاه ها می توانند برای ربودن هدایت های سایت به سایت خود اقدام کنند. با این تاکتیک، کاربران بی وجدان می توانند دو پرنده را با یک سنگ بکشند: به سایت رقیب خود آسیب برسانند در حالی که سایت خود را تقویت می کنند. با هک یک سایت و تغییر مسیرهای هدایت آن، کاربران مخرب می توانند میزان بازدید خود را افزایش دهند.

این مقاله را حتما بخوانید
معرفی ابزار SEMrush و کاربردهای آن

بعلاوه، اگر Google قبل از مالک سایت تغییر را مشاهده کند، می تواند برای هدایت مجدد مخرب مجازاتی در نظر بگیرد. از آنجایی که این نوع حمله تنها در صورت سودمند بودن مهاجم برای موارد ریدایرکت محبوب است، می توان فهمید که چرا در اینجا فقط سایت های مستقر در معرض خطر هستند. از لحاظ تئوری، هر سایتی می تواند مورد حمله این نوع حمله قرار گیرد، اما اگر هدایت ها از کیفیت نامناسبی برخوردار باشد، در نهایت مهاجم به خودش آسیب می رساند. در هر صورت، حسابرسی منظم سایت می تواند تغییر مسیرهای جدید در سایت را نشان دهد. اگر هر یک از اینها ماهیتی مخرب داشته باشد، هرچه کاربر زودتر از آنها مطلع شود، بهتر است. مانند اکثر حملات سئو، آگاهی بهترین دفاع است.

هک کردن یک سایت

فقط به این دلیل که یک اپراتور کلاه سیاه دارای یک بازی نهایی مخصوص سئو نیست، به این معنی نیست که نمی توانند بر SEO سایت تأثیر بگذارند. موتورهای جستجو به دنبال محافظت از کاربران خود در برابر ویروس ها، بدافزارها، جاسوس افزارها و هر کد مخرب دیگری هستند و از سایت هایی که این ها را منتشر می کنند، به عمد یا ناخواسته، مشاهده می کنند. اگر سایتی هک شود، و یک موتور جستجوگر مانند گوگل متوجه این موضوع شود، می تواند سایت را درجه بندی کند، یا یک هشدار “سایت هک شده” را به SERP ها بچسباند. هر یک از اینها بر رتبه بندی یک سایت تأثیر منفی می گذارد.

از این بدتر، اگر یک هکر موفق به نصب بدافزار در سایتی شود که می تواند هر کاربری را که از آن سایت بازدید می کند، فاش کند. از آنجا که این اغلب پیچیده ترین و مخرب ترین نوع حمله است، دفاع در برابر آن نیاز به آمادگی گسترده دارد. گزینه های دفاعی شامل حفظ به روزرسانی های نرم افزار، احتیاط نسبت به SQL ،XSS و متن پیام خطا و استفاده از HTTPS است.

تغییر ربات

تغییر پرونده robots.txt سایت دارای پیامدهای گسترده ای نسبت به فقط فهرست زدایی است. پروتکل حذف Robots   نام رسمی فایل robots.txt چیزی است که به خزنده های وب و سایر ربات های وب می گوید چگونه از یک سایت استفاده کنند. یکی از تغییرهای پروتکل، مثال فهرست زدایی ذکر شده در بالا است، اما احتمالات دیگری نیز وجود دارد. به جای ممنوع کردن کل یک سایت، هکرها می توانند عکس این کار را انجام دهند و یک سایت کامل را برای روبات ها باز کنند، از جمله صفحاتی که در دست ساخت هستند. این می تواند محتوایی را که ممکن است کاربر برای فاش کردن کامل آن آماده نباشد، به نمایش بگذارد، بنابراین به هکر اجازه می دهد زودتر آن را کپی و ارسال کند.

اگر یک هکر در اصلاح پروتکل تبحر کامل داشته باشد، به طور بالقوه می تواند دستورالعمل های کاربر را برای ربات های وب خاص نادیده بگیرد. اگرچه برنامه ریزی مجدد پروتکل به خودی خود ممکن است تأثیر مستقیمی بر سئو سایت نداشته باشد، اما می تواند راه را برای حملات دیگر باز کند. به همین دلیل حفظ آگاهی از هر پرونده ای که یک وب سایت استفاده می کند بسیار مهم است. اگر کاربری تغییری در پرونده robots.txt مشاهده کند، ممکن است مقدمه ای برای حمله یا نشانه ای از انجام آن باشد.

جلوگیری از سئو منفی

گفته شده است که یک اونس پیشگیری ارزش یک پوند درمان را دارد. از آنجا که جلوگیری از حمله SEO آسان تر و در نهایت مقرون به صرفه است، کاربران باید تا آنجا که ممکن است اقدامات احتیاطی را انجام دهند. برای این منظور، در ادامه مقاله سئو منفی چیست برخی از بهترین اقدامات پیشگیرانه در زیر ذکر شده است.

جلوگیری از سئو منفی

هشدارهای ایمیل را با سرچ کنسول گوگل تنظیم کنید.

گوگل می خواهد به اندازه هر کاربر، از حملات Negative Seo جلوگیری کند. برای کمک به کاربران در کمک به خود، گوگل تعدادی ابزار برای نظارت بر فعالیت سایت فراهم می کند. گوگل می تواند کاربران را از موارد زیر آگاه کند:

  • سایت آنها مورد حمله بدافزار قرار گرفته است
  • صفحات یک سایت ایندکس نمی شوند
  • سرور دارای مشکلات اتصال است
  • گوگل مجازات دستی اعمال کرده است

با این حال، برای استفاده از این ابزارها، کاربران باید آنها را به صورت دستی تنظیم کنند. انجام این کار به تقویت آگاهی موقعیتی برای شناسایی حمله سئو در مراحل ابتدایی و سپس جلوگیری از آن کمک می کند.

برای راهنمایی در مورد ثبت سایت در سرچ کنسول مقاله آموزش ثبت سایت در سرچ کنسول ژاکت را از دست ندهید.

ایندکس لینک های خود را پیگیری کنید.

این بهترین سرمایه گذاری برای آگاهی کاربر از نظر توقف حملات است. از آنجا که بک لینک و هدایت مجدد رایج ترین خط حمله توسط اسپمرها است، آگاهی از نمایه لینک لینک سایت می تواند بسیاری از تهدیدها را قبل از شروع متوقف کند. ابزارهای زیادی برای کمک به این مسئله در دسترس است – موارد زیادی که در این مقاله ذکر نشده است – اما کاربران باید ابزارهایی را در نظر بگیرند که در صورت از دست دادن یا از دست دادن بک لینک، می تواند به آنها هشدار دهد. انجام بررسی های دستی از مشخصات بک لینک یکی دیگر از اقدامات عالی است. انجام این کار به حفظ آگاهی لازم برای شناسایی حملات کمک می کند.

از بهترین لینک های خود محافظت کنید.

اغلب اوقات، یک سایت یک یا دو بک لینک به دست می آورد که نسبت به بقیه قطع شده است،که بیشتر از سایرین بازدید به سایت را هدایت می کند. اینها اهداف اصلی کلاه سیاه هستند. تاکتیک انتخابی آنها تماس با مدیر وب سایت با نام صاحب سایت برای درخواست حذف بک لینک است. با چند مرحله ساده می توان از این نوع حمله جلوگیری کرد. در ابتدا، کاربران باید با مدیر وب سایت یک بک لینک اصلی مشورت کنند و مشخص کنند که یک درخواست حذف واقعی چگونه خواهد بود.

کاربران باید مشخص کنند که درخواست فقط از یک آدرس ایمیل ارسال می شود. کاربران هوشمند ممکن است توصیه کنند که این درخواست شامل یک عبارت خاص است. همچنین این یک روش خوب است که همه بهترین بک لینک ها را با هم سازماندهی کنید و همه آنها را بطور همزمان بررسی کنید. بدین ترتیب، مشاهده هر تغییری که کاربر نیاز به پرسیدن از مدیر وب داشته باشد آسان تر است.

سایت خود را ایمن کنید.

با داشتن بدافزار و هکرهایی که آن را در آن قرار می دهند، یکی از مهمترین تهدیدات آنلاین، امنیت یک سایت از دسترسی غیرمجاز اولویت اصلی است. بسته به نوع سرویس میزبان کاربر، ممکن است تعدادی افزونه یا افزونه برای تقویت امنیت ورود مدیر وجود داشته باشد. در حالت ایده آل، باید چیزی شبیه به افزونه Google Authenticator داشته باشید، که علاوه بر نام کاربری و رمزعبور، به کد تصادفی ارسال شده به تلفن هوشمند نیز نیاز دارد.

گزینه دیگر داشتن رمزهای عبور قوی با اعداد، نمادها و املای خاص است که بعید است هکرها حدس بزنند. داشتن پشتیبان گیری منظم از فایل ها و پایگاه داده می تواند به حداقل رساندن آسیب ناشی از حمله کمک کند. سرانجام، اگر سایتی اجازه بارگذاری را می دهد، باید در مورد نحوه نصب نرم افزار آنتی ویروس با میزبان مشورت کنید.

کپی برداری را بررسی کنید.

همانطور که در این مقاله سئو منفی چیست گفتیم، تکثیر محتوا یکی دیگر از ابزارهای آماده در جعبه ابزار black-hat است. با توجه به سرعت انتشار محتوای کپی شده، کاربران به سختی می توانند هر پست غیرمجاز توسط خود را ردیابی کنند. خوشبختانه سرویس هایی وجود دارد که به راحتی می توانند از پس این نوع کار الکترونیکی برآیند. یکی از این خدمات توسط Copyscape  ارائه می شود. تمام آنچه که کاربر نیاز دارد اینست که یک URL یا یک دسته متن وارد کند و Copyscape آن را در مقابل کل وب بررسی می کند.

برای استفاده از این سرویس، کاربران باید یک ایندکس ایجاد کنند و اعتبار خریداری کنند، اما این کار سخت نیست. هزینه های Copyscape بسیار مناسب است، به ویژه برای خدمات ارائه شده. هنگام روبرو شدن با یک کپی الکترونیکی، زمان مهم است. هرچه زودتر محتوای جعلی را تشخیص داده و به گوگل هشدار دهد، وضعیت بهتری خواهد داشت.

رسانه های اجتماعی را رصد کنید.

بعضی اوقات کلاه سیاه ها یک گام فراتر از تکثیر محتوا می روند و در عوض در شبکه های اجتماعی با نام تجاری کاربر دیگری حساب های جعلی ایجاد می کنند. در صورت جذب پیروان کافی برای جعل، این نوع حمله می تواند خیلی سریع به یک مشکل تبدیل شود. علاوه بر نظارت بر فعالیت سایت، کاربران باید برند خود را از طریق شبکه های اجتماعی نیز کنترل کنند. تعدادی ابزار برای کمک به این امر در دسترس است. کاربران باید هشدار ایجاد کنند که به طور منظم نام آنها را در شبکه های اجتماعی جستجو می کند. اگر یک هشدار یک حساب جعلی را تشخیص داد، کاربران باید آن را در اسرع وقت گزارش کنند. حتی یک فیکر نیز می تواند شهرت بدی به کاربر بدهد.

سرعت سایت را چک کنید.

برای هر سایتی محال است که بالاترین سرعت ممکن را به طور نامحدود حفظ کند. گفته می شود، اگر زمان بارگذاری سایت به طور ناگهانی فراتر از حد معمول افزایش یابد، ممکن است به دلیل افزایش درخواست های سرور باشد. این می تواند نشانگر این باشد که اسپمرها با ناک اوت کردن سرور سعی در خاموش کردن سایتی دارند. برای مقابله با این مسئله، کاربران باید بتوانند زمان و بارگذاری سرور خود را با هر ابزاری که برای نشان دادن هنگام خرابی سایت در دسترس است، کنترل کنند. در این مرحله، کاربران باید با میزبان خود تماس بگیرند، آنها را از وضعیت مطلع کرده و درخواست کمک کنند.

برای بهبود سرعت سایت خود می توانید مقاله افزایش سرعت سایت وردپرسی را مطالعه کنید.

بدترین دشمن خودتان نباشید.

اگرچه تمرکز ما در اینجا بر روی اقدامات عمدی اپراتورهای خصمانه است، اما به طور خلاصه توضیح خواهیم داد که چگونه کاربران می توانند به رتبه بندی سایت خود آسیب برسانند. این موارد شامل استفاده از لینک ها به سایت های مجازات شده، خرید لینک، انتشار پست های مهمان بی کیفیت و استفاده بیش از حد از “کلمات کلیدی پولی” است. اگر کاربری در جستجوگرها تازه وارد باشد، مرتکب این نوع اشتباهات می شود. بهترین راه برای جلوگیری از این نوع مشکلات این است که یا یک متخصص SEO استخدام کنید یا یک دوره آموزشی در SEO جستجو کنید.

دشمن تراشی نکنید.

این نکته باید بدون گفتن باشد، اما ساده ترین راه برای جلوگیری ازسئو منفی (Negative Seo) ، پرهیز از دشمن سازی آنلاین است. سود تنها یکی از سه دلیل اصلی است که اسپمر به یک سایت حمله می کند. هنگام انجام رفتارهای آنلاین، کاربران باید با احترام رفتار کنند. به هر قیمتی باید از بحث و جدال جلوگیری شود. هیچ کس دقیقاً نمی داند آن طرف صفحه چه کسی است. اگر کسی بین اجتناب از جنگ نظر و ناراحت کردن یک سایکوپات احتمالی با قابلیت جستجوگرها انتخاب داشته باشد، فکر می کند این انتخاب بدیهی است.

راهکارهای مقابله با سئو منفی چیست؟

در ادامه مقاله سئو منفی چیست راهکار های مقابله با سئو منفی را بررسی می کنیم. علی رغم بهترین تلاش های فرد، هنوز هم می توان گیرنده Negative Seo بود. وقتی حمله در جریان است، اقدامات زیر می توانند آسیب را برطرف یا کاهش دهند.

راهکارهای مقابله با سئو منفی

لینک های خود را لیست کنید.

با بررسی منظم ایندکس لینک های سایت، کاربر نه تنها می تواند الگوهای رشد ایندکس سایت را ببیند، بلکه لینک هایی را نیز بدست آورده است. به این ترتیب، وقتی آن پروفایل ناگهان غرق می شود، کاربران می توانند بفهمند کدام لینک ها قبل از وقوع آن به دست آمده اند. در مواردی از این قبیل، اولین قدم برای کاربران ایجاد لیستی از تمام لینک های بد احتمالی و مرور هرکدام به صورت یک به یک است. اگر لینک ها هرزنامه به نظر می رسند، پس باید حذف شوند.

سعی کنید لینک های بد را حذف کنید.

پس از شناسایی لینک های بد، کاربران باید از شر آنها خلاص شوند. اولین قدم در این فرآیند تماس با مدیر وب سایت دیگر و درخواست حذف لینک است. اگر مدیر سایت اطلاعات تماس فهرست شده نداشته باشد، این می تواند مشکل باشد. ممکن است کاربران برای یافتن آن از خدماتی مانند Whois استفاده کنند. اگر پس از تماس با مدیر وب سایت، کاربران هیچ پاسخی دریافت نکردند، قدم بعدی تماس با سرویس میزبانی سایت دیگر است.

میزبان وب می خواهد فعالیت هرزنامه را به اندازه هر کس، کاهش دهد. آنها اغلب همکاری می کنند و می توانند از طرف کاربر با مدیر وب سایت تماس بگیرند.

انصراف از لینک های متخلف

اگر هیچ یک از کاربران و سرویس میزبان شانس نداشته باشند، آخرین چاره مطلق انصراف از لینک دهی های متخلف است. ابزار Disavow Google برای مقابله با لینک هایی که مجازات ایجاد می کنند بسیار موثر است. هنگامی که کاربر لیستی از بک لینک های بد ایجاد کرد که نمی تواند به تنهایی حذف کند، می تواند آن را از طریق Webmaster Tools  به گوگل ارسال کند. پس از بررسی، Google لینک های هرزنامه را رد می کند و تأثیری را که در رتبه بندی سایت داشتند، از بین می برد. باز هم، این تنها آخرین چاره است که فقط در صورت عدم همکاری مدیر سایت متخلف مورد استفاده قرار می گیرد.

امیدواریم که نکات قبلی به اطلاع کاربران در مورد ماهیت کمپین های منفی سئو و آنچه می توان در مورد آنها انجام داد، کمک کند. همانطور که قبلا ذکر شد، این مقاله سئو منفی چیست یک مرور کلی بوده است. کاربران می توانند تحقیقات خود را انجام دهند تا از تهدیدات موجود کاملاً آگاه باشند. آگاهی بهترین دفاع کاربر در برابر Negative Seo یا هر نوع حمله آنلاین است. امیدواریم که از این اطلاعات تا حد ممکن کم استفاده شود و کاربران ایمن بمانند.

محصول پیشنهادی

افزونه سئو اینستنتیفای | پلاگین Instantify

395,000 تومان

78.67%
بروز وردپرس

بروز وردپرس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو لینک ساز خودکار | پلاگین Interlinks Manager

345,000 تومان

73.33%
جت وردپرس

جت وردپرس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو و بهینه سازی خودکار تصاویر | پلاگین SEO Friendly Images Pro

345,000 تومان

91.11%
راد ایران

راد ایران

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ووکامرس پرمیوم | پلاگین Yoast WooCommerce SEO Premium

345,000 تومان

91.11%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ویدئو های وردپرس | پلاگین Yoast Video SEO

345,000 تومان

73.33%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.54%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئوی محلی وردپرس | پلاگین Yoast Local SEO Premium

345,000 تومان

100%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه موشک سئو | WP Schema Pro

345,000 تومان

82.39%
9

نویسنده محدثه عسگریان

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

2

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

مقاله مفیدی بود ؛ اما بهتره جملاتش رو روان تر بنویسید. با احترام و سپاس

ارسال دیدگاه