نوشتن عناوین مناسب برای یک سئوی قدرتمند

سئو

7 دقیقه زمان مطالعه

نوشتن عناوین صفحه عالی برای هر کسی که سئو انجام می دهد، یک مهارت اساسی است. دلیل اهمیت عنوان صفحه به این دلیل است که تگ عنوان می تواند اولین چیزی باشد که کاربر در نتایج جستجو مشاهده می کند و همچنین یکی از مهمترین عواملی است که گوگل برای تعیین موضوع صفحه استفاده می کند. این امر عناوین صفحات را برای سئو ضروری می کند ما نیز در این مطلب دلیل نیاز به عناوین صفحه عالی و نحوه ایجاد آنها را توضیح می دهیم. پیش از آن بهتر است با سئو آشنا شوید. در این خصوص دوره آموزش سئو ژاکت آکادمی  به شما بسیار کمک خواهد کرد.

عنوان صفحه چیست؟

با اصول اولیه شروع می کنیم. اگر به source یک صفحه نگاه کنید (روی صفحه راست کلیک کنید، سپس View Page Page را انتخاب کنید)، در قسمت head یک عنوان پیدا می کنید .این عنوان به این شکل به نظر می رسد:

<title>This is an example page title - Example.com</title>

این تگ عنوان HTML است که عنوان صفحه یا عنوان سئو نیز نا میده می شود. با جستجوی موردی در موتورهای جستجو، لیستی از نتایج را که به صورت اسنیپت یا قطعه ظاهر می شوند، دریافت می کنید. اغلب، عنوان سئو بخشی از یک اسنیپت همراه با حداقل یک URL و توضیحات متا است.

نمایش اسنیپت ژاکت برای قالب وردپرس

تصویر بالا نمونه ای از یک اسنیپت با URL، توضیحات متا و عنوان در بزرگترین فونت است.

در بیشتر موارد، اولین چیزی که افراد حتی قبل از ورود به سایت شما می بینند ، عنوان سئو است. نباید عنوان سئو را با عنوان اصلی صفحه اشتباه بگیرید. عنوان اصلی چیزی است که کاربران بعد از کلیک بر روی عنوان سئو و در صفحه نمایش خود مشاهده می کنند.

در مرورگرهای دارای تب (برگه)، معمولاً عنوان سئو را در تب آن صفحه مشاهده می کنید، همانطور که در تصویر زیر نشان داده شده است.

تگ عنوان ژاکت برای قالب وردپرس

چرا تگ های عنوان مهم هستند؟

تگ های عنوان عامل مهمی در کمک به موتورهای جستجو برای شناخت صفحه شما هستند و اولین تاثیری است که بسیاری از افراد هنگام کشف صفحه شما از طریق جستجوی ارگانیک دریافت می کنند. تگ عنوان در سه مکان اصلی استفاده می شود:

  1. صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERPs)
  2. مرورگرهای وب
  3. شبکه های اجتماعی
  4. تگ عنوان در SERPs

تگ عنوان، عنوان صفحه شما را در SERPs (به استثنای چند مورد) تعیین می کند و اولین تجربه بازدیدکننده در سایت شما است. حتی اگر صفحه شما رتبه خوبی داشته باشد ، یک عنوان خوب می تواند عامل تعیین کننده برای این باشد که آیا کسی بر روی لینک شما کلیک می کند یا خیر.

عنوان ژاکت برای آموزش وودمارت

  1. تگ عنوان در مرورگرهای وب

وقتی شخصی از صفحه شما بازدید می کند، تگ عنوان نیز در بالای پنجره مرورگر وب او نمایش داده می شود و به عنوان یک placeholder عمل می کند، مخصوصا هنگامی که چندین تب مرورگر باز است. عناوین منحصر به فرد و قابل تشخیص با کلمات کلیدی مهم  به شما اطمینان می دهد که افراد مطالب شما را از دست نمی دهند.

تگ عنوان در مرورگر وب برای آموزش وودمارت

  1. تگ عنوان در شبکه های اجتماعی

برخی از وب سایت های خارجی (به ویژه شبکه های اجتماعی ) از تگ عنوان شما برای تشخیص محتوایی که هنگام اشتراک گذاری صفحه نمایش داده می شود، استفاده خواهند کرد. در اینجا یک اسکرین شات از فیس بوک مشاهده می کنید ، به عنوان مثال:

تگ عنوان moz

چگونه می توانم یک عنوان خوب بنویسم؟

از آنجا که برچسب های عنوان بخش های مهمی از بهینه سازی موتورهای جستجو و تجربه کاربر جستجو هستند، نوشتن آنها به طور موثر یک کار سئوی فوق العاده است که به تلاش زیادی نیاز نداشته و تأثیرگذار است. در اینجا چند توصیه مهم برای بهینه سازی برچسب های عنوان برای موتورهای جستجو و هدف از استفاده از آن را ذکر می کنیم:

  1. مراقب طول عنوان خود باشید

اگر عنوان شما بیش از حد طولانی باشد، موتورهای جستجو ممکن است عنوان صفحه نمایش شما را با حذف قسمتی از عنوان و افزودن سه نقطه در ابتدا و انتهای عنوان(“…”)، یا حتی بازنویسی کامل آن تغییر دهند. در حالی که ما به طور کلی توصیه می کنیم عناوین خود را در کمتر از 60 کاراکتر بنویسید، محدودیت نمایش دقیق کمی پیچیده تر است و بر اساس یک واحد 600 پیکسلی است.

برخی از کاراکترها به طور طبیعی فضای بیشتری را اشغال می کنند. یک کاراکتر مانند حروف بزرگ “W” گسترده تر از یک حروف کوچک مانند “i” یا “t” است. به مثال های زیر توجه کنید:

به خاطر داشته باشید که حتی اگر عنوان شما طول معقولی داشته باشد، موتورهای جستجو ممکن است عنوان متفاوتی را با آنچه در HTML تعیین می کنید، نمایش دهند. به عنوان مثال ، ممکن است گوگل برند شما را به عنوانی که نمایش داده می شود اضافه کند، مانند این:

نمونه ای از عنوان بلند در سایت خارجی

در اینجا، گوگل قبل از افزودن نام برند، متن را حذف کرده است (متن قبل از “…” متن اصلی است) ، تنها 35 کاراکتر از عنوان اصلی نمایش داده شد. موارد زیر را در مورد نحوه جلوگیری از بازنویسی برچسب های عنوان موتورهای جستجو در زیر مشاهده کنید.

این مقاله را حتما بخوانید
معرفی اکستنشن ها و افزونه های کروم برای سئو

به خاطر داشته باشید که عناوین طولانی تر در مواردی ممکن است برای اشتراک گذاری اجتماعی بهتر عمل کنند و برخی از عناوین به طور طبیعی طولانی هستند. خوب است که به نحوه نمایش عناوین خود در نتایج جستجو توجه داشته باشید، اما برای استفاده از عنوان طولانی مجازاتی در نظر گرفته نشده است. خودتان در این  باره تصمیم بگیرید و مانند یک بازدید کننده جستجوگر فکر کنید.

  1. درباره کلمات کلیدی خود افراط نکنید

همیشه نوشتن عنوان طولانی بد نیست، اما اگر عنوان خود را پر از کلمات کلیدی شروع کنید به نحوی که تجربه کاربری نامناسبی ایجاد می کند، ممکن است با مشکل مواجه شوید ، مانند مثال زیر:

خرید گوشی موبایل | بهترین گوشی های موبایل | گوشی های موبایل ارزان | تخفیف گوشی های موبایل

از عنوان هایی که فقط لیستی از عبارات کلیدی یا تغییرات یک کلمه کلیدی یکسان هستند ، اجتناب کنید. این عناوین برای کاربران جستجو بد است و می تواند شما را در موتورهای جستجو دچار مشکل کند. موتورهای جستجو در درک تنوع کلمات کلیدی بهتر از همیشه شده اند و نیازی به این نیست که هر نسخه از کلمه کلیدی خود را در یک عنوان قرار دهید.

  1. به هر صفحه یک عنوان منحصر به فرد بدهید

عناوین منحصر به فرد به موتورهای جستجو کمک می کند تا بفهمند محتوای یک صفحه دارای ارزش منحصر به فرد است و همچنین نرخ کلیک بالاتری را ایجاد می کنند. در مقیاس صدها یا هزاران صفحه، ممکن است ایجاد یک عنوان منحصر به فرد برای هر صفحه غیرممکن به نظر برسد، اما CMS مدرن و الگوهای مبتنی بر کد باید به شما این امکان را بدهد که حداقل برای هر صفحه مهم از عناوین منحصر به فرد مبتنی بر داده استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر هزاران صفحه محصول با پایگاه داده ای از نام ها و دسته بندی محصولات دارید، می توانید از این داده ها برای ایجاد عناوینی مانند موارد زیر استفاده کنید:

[نام محصول] – [دسته محصول] – [نام تجاری]

از عناوین پیش فرض مانند “صفحه اصلی” یا “صفحه جدید” اجتناب کنید. این عناوین ممکن است باعث شود گوگل فکر کند که شما محتوای تکراری از سایت خود (یا حتی از سایر سایت های دیگر) دارید. علاوه بر این، این عناوین تقریباً نرخ کلیک را کاهش می دهند. این سوال را از خود بپرسید: چقدر احتمال دارد روی لینکی از SERP که “Untitled” یا “صفحه محصول” نوشته شده است، کلیک کنید؟

4- ابتدا کلمات کلیدی مهم را قرار دهید

با توجه به بررسی های انجام شده توسط Moz، کلمات کلیدی نزدیک به ابتدای تگ عنوان شما ممکن است تأثیر بیشتری بر رتبه بندی جستجو داشته باشند. همچنین تحقیقات درباره تجربه کاربر نشان می دهد که افراد ممکن است تنها دو کلمه اول یک عنوان را بررسی کنند. به همین دلیل است که ما عناوینی را توصیه می کنیم که منحصر به فرد ترین قسمت صفحه (به عنوان مثال نام محصول) در آن ظاهر می شود. از عنوان هایی مانند این خودداری کنید:

برند | دسته بندی محصولات عمده | دسته بندی محصولات جزئی | نام محصول

عناوینی مانند این مثال اطلاعات تکراری را ارائه می دهند و در نگاه اول ارزش کمی دارند. علاوه بر این، اگر موتورهای جستجو قسمتی از عنوانی مانند این را حذف کنند، منحصر به فرد ترین قسمت به احتمال زیاد ناپدید می شود.

  1. از برند خود به خوبی استفاده کنید.

اگر یک برند قوی و معروف دارید، افزودن نام آن به عناوین شما ممکن است به افزایش نرخ کلیک کمک کند. اما به طور کلی توصیه می شود نام برند خود را در انتهای عنوان قرار دهید، اما مواردی وجود دارد (مانند صفحه اصلی یا صفحه درباره ما) که در آن صفحات ممکن است قصد تمرکز بیشتری بر روی برند داشته باشید. همانطور که قبلاً گفته شد، گوگل یا CMS شما ممکن است برند شما را به طور خودکار به عناوین نمایشی شما اضافه کند، بنابراین مراقب نحوه نمایش نتایج جستجوی خود باشید.

  1. برای مشتریان خود بنویسید.

در حالی که تگ های عنوان برای سئو بسیار مهم هستند، به یاد داشته باشید که اولین کار شما جذب کلیک از بازدیدکنندگان هدف است که محتواهای شما را ارزشمند می دانند. هنگام ایجاد تگ های عنوان، علاوه بر بهینه سازی و استفاده از کلمات کلیدی، باید به تجربه کاربری فکر کنید. تگ عنوان اولین تعامل بازدیدکنندگان جدید با برند شما از طریق جستجوی ارگانیک است. باید مثبت ترین و دقیق ترین پیام ممکن را منتقل کند.

نتیجه گیری

در پایان، نکته اصلی این مقاله این است که شما را تشویق کند تا کمی بیشتر در نوشتن عناوین صفحات خوب سرمایه گذاری کنید. این کار واقعا ارزشمند است. بهینه سازی برخی از عناوین صفحه بعد از انتشار نیز ممکن است ارزشمند باشد. این امر به ویژه اگر در حال حاضر رتبه خوبی دارید، اما تعداد زیادی کلیک دریافت نمی کنید، بسیار اهمیت دارد.

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه سئوی محلی وردپرس | پلاگین Yoast Local SEO Premium

345,000 تومان

100%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه موشک سئو | WP Schema Pro

345,000 تومان

82.39%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو اینستنتیفای | پلاگین Instantify

395,000 تومان

78.67%
بروز وردپرس

بروز وردپرس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ووکامرس پرمیوم | پلاگین Yoast WooCommerce SEO Premium

345,000 تومان

91.11%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو لینک ساز خودکار | پلاگین Interlinks Manager

345,000 تومان

73.33%
جت وردپرس

جت وردپرس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ویدئو های وردپرس | پلاگین Yoast Video SEO

345,000 تومان

73.33%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو و بهینه سازی خودکار تصاویر | پلاگین SEO Friendly Images Pro

345,000 تومان

91.11%
راد ایران

راد ایران


نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه