کوتاه کننده لینک چیست؟ معرفی 12 تا از بهترین کوتاه کننده های لینک

سایت

8 دقیقه زمان مطالعه

در این مقاله ما تمامی مواردی که باید در مورد نحوه استفاده از کوتاه کننده لینک بدانید و اینکه چرا آن ها باید یک قسمت اساسی از مجموعه ابزار های شما باشند، ارائه داده ایم.

یک کوتاه کننده لینک مناسب به شما امکان می دهد که دو کار را انجام دهید:

  1. لینک هایی که کوتاه هستند و از کاراکتر ها و حروف زیادی استفاده نمی کنند را به اشتراک بگذارید.
  2. عملکرد آن را بررسی کنید.

به همین دلیل کوتاه کننده های URL ابزارهای بسیار مفیدی هستند و هر آدرس وب سایت طولانی و نامناسب را می توان تنها با کلیک بر روی یک دکمه به چند کاراکتر کوتاه تبدیل کرد.

کوتاه کننده لینک یا URL Shortener چیست؟

کوتاه کننده های URL ابزاری هستند که یک لینک بسیار کوتاه و منحصر به فرد را ایجاد می کنند و افراد را به وب سایت مورد نظر شما هدایت می کنند. آدرس جدید و کوتاه تر شما معمولاً شامل آدرس سایت کوتاه کننده لینک و ترکیبی از حروف تصادفی است.

در بعضی موارد، حتی می توانید لینک کوتاه شده را با عبارت دلخواه خود سفارشی سازی کنید.

چرا از کوتاه کننده URL استفاده می شود؟

کوتاه کننده لینک

در حالت کلی پیوندهای طولانی و بی قاعده مشکوک به نظر می رسند. اگر در حال لینک دادن به صفحه خاصی که در عمق وب سایت شما قرار دارد می باشید، یا از پارامترهای UTM برای ردیابی بازدیدکنندگان خود استفاده می کنید، ممکن است URL شما بسیار طولانی شود.

اگر شما از یک لینک طولانی در هر مکانی استفاده کنید آن آدرس بسیار نامرتب به نظر می رسد و جلوه مناسبی نخواهد داشت. به خصوص اگر قصد داشته باشید که آن را در شبکه های اجتماعی و یا از طریق ایمیل به افراد دیگر ارسال کنید و به اشتراک بگذارید.

بدتر از آن این است که URL های طولانی بسیار مشکوک به نظر می رسند و بودن تعداد زیادی از حروف و عدد و علامت سوال و…. نشانه ی خوبی نیست. بنابراین شما می توانید با استفاده از یک کوتاه کننده لینک همه چیز را مرتب و امن نگه دارید.

به شما امکان می دهند که افراد دیگر را از نام تجاری خود آگاه کنید.

اگر آگاهی از برند بخشی از استراتژی شما در شبکه های اجتماعی است، کوتاه کننده آدرس اینترنتی که می توانید سفارشی کنید، می تواند بسیار مفید باشد. کوتاه کننده های URL که به شما این امکان را می دهند که لینک کوتاه خود را سفارشی کنید و فرصتی برای نشان دادن نام تجاری خود را ارائه می دهند. به عنوان مثال کوتاه کننده پیوند Hootsuite به شما این امکان را می دهد که تنها با چند کلیک یک لینک کوتاه ایجاد کنید.

کوتاه کننده آدرس اینترنتی که قابلیت سفارشی شدن را دارد راهی است که می توانید نام تجاری خود را در هر زمان با افراد دیگر به اشتراک بگذارید.

به شما امکان می دهند که عملکرد لینک خود را ارزیابی کنید.

اغلب سایت های کوتاه کننده لینک علاوه بر کوتاه کردن لینک، گزینه های بسیار خوبی برای ارزیابی ارائه می دهند. به عنوان مثال آن ها اطلاعات مربوط به این که چه فردی، از کجا و چه زمانی بر روی لینک شما کلیک کرده است و در حالت کلی اطلاعاتی که به شما کمک می کند تا میزان موفقیت خود را بررسی کنید.

اگر شما این کوتاه کننده ها را با سایر ابزارهای تجزیه و تحلیل مانند Google Analytics ترکیب کنید می توانید به طور دقیق عملکرد خود را بررسی کنید.

برای نصب گوگل آنالیتیکس در وردپرس این مقاله را بخوانید.

ارزیابی عملکرد لینک با گوگل آنالیتیکس

به شما امکان می دهند از محدودیت های مربوط به تعداد کاراکتر ها در شبکه های اجتماعی بیشترین بهره را ببرید.

محدودیت کاراکتر در توییتر 280 عدد می باشد، بنابراین خلاصه نگه داشتن آن ها بسیار کلیدی است. حتی برای پست ها در فیس بوک و یا اینستاگرام برای خواندن و تعامل بیشتر ، بهتر است که لینک ها را کوتاه و مختصر نگه دارید. یکی دیگر از مزایای لینک های کوتاه این است که آن ها برای پیام های کوتاه و یا ارسال ایمیل مفید هستند.

پیوندهای کوتاه تر به یاد ماندنی تر هستند و به راحتی به ذهن سپرده می شوند.

یکی دیگر از مزایای یک URL کوتاه این است که آن ها راحت تر در خاطر می مانند. بنابراین بهتر است که برای کارت های ویزیت، تبلیغات چاپی و … از لینک های کوتاه استفاده کنید. اگر افراد بتوانند لینک شما را به خاطر بسپارند به احتمال زیاد ترافیک زیادی به دست خواهید آورد.

کوتاه کننده های URL چگونه کار می کنند؟

کوتاه سازی لینک

کوتاه کننده های URL با ایجاد تغییراتی در مسیر لینک طولانی شما آن را کوتاه تر می کنند. با وارد کردن یک URL در مرورگر شما درخواست HTTP را به وب سرور ارسال می کند تا آن را کوتاه تر کند. در واقع آدرس های طولانی و کوتاه هر دو کاربر را به یک مقصد یکسان هدایت می کنند.

12 مورد از کوتاه کننده های لینک

در ادامه ما به شما 12 مورد از بهترین کوتاه کننده های لینک را ارائه خواهیم داد.

  1. Owly

Owly یکی از ابزار های کوتاه کننده لینک می باشد که نسخه های مختلف و رایگانی را ارائه داده است. یکی از مزایای این ابزار این است که شما می توانید اطلاعات مربوط به لینک خود را در کنار سایر ابزار های تجزیه و تحلیل شبکه های اجتماعی خود مشاهده کنید، بنابراین می توانید عملکرد خود را به طور کلی ارزیابی کنید.

  1. co

توییتر دارای یک کوتاه کننده URL داخلی است که به طور خودکار هر URL طولانی را به 23 کاراکتر کاهش می دهد و فضای کافی را در اختیار شما قرار می دهد. در این ابزار هر نوع پیوندی که به اشتراک بگذارید حتی پیوندی که قبلاً کوتاه شده است، به لینک کوتاه تبدیل می شود.

  1. Bitly

اگر از Bitly استفاده می کنید، تعداد زیادی داده برای ارزیابی وجود دارد و در آن می توانید عملکرد هر پیوند را با معیارهایی مانند داده های جمعیت شناختی، منابع ارجاع و کلیک ها از طریق داشبورد قوی Bitly  مشاهده کنید. این ابزار که یکی از بهترین کوتاه کننده های لینک است، همچنین یک حساب رایگان برای تجزیه و تحلیل و سفارشی سازی را ارائه می دهد، اما اشتراک های پریمیوم آن نیز در دسترس است که کدهای QR، داده های غنی تر و … را ارائه می دهد.

  1. TinyURL

این ابزار کوتاه سازی لینک تمامی کارهایی را که شما نیاز دارید مانند ایجاد یک URL کوچک و … را انجام می دهد. سفارشی سازی کردن با استفاده از آن حتی بدون ورود به سیستم امکان پذیر است. یک ویژگی جالب در این ابزار این است که شما می توانید آن را به نوار ابزار مرورگر خود اضافه کنید و می توانید برای هر سایتی که در حال حاضر در آن هستید لینک کوتاه ایجاد کنید.

  1. Rebrandly

ابزار Rebrandly یک لینک کوتاه کن است که می تواند برای شما یک لینک کوتاه با استفاده از نام تجاری شما ایجاد کند و شما می توانید از آن بدون اینکه فضای گرانبهایی را اشغال کند استفاده کنید.

این مقاله را حتما بخوانید
حفظ مشتری (ریتنشن مارکتینگ) چیست؟

همچنین با استفاده از این کوتاه کننده لینک شما می توانید یک پلن و استراتژی برای شبکه های اجتماعی خود به صورت کاملاً رایگان دریافت کنید و بتوانید به سرعت و به آسانی برای ایجاد استراتژی خود را برنامه ریزی کنید. همچنین می توانید از آن برای پیگیری نتایج و ارائه به هم تیمی ها و مشتریان خود استفاده کنید.

  1. Hyperlink

با کلیک کردن روی پیوندها با کمک Hyperlink، قادر خواهید بود اعلان های بی درنگی را دریافت کنید و یا تنظیمات آن را به صورت روزانه و یا هفتگی تغییر دهید.

Hyperlink همچنین جزئیات هر کلیک روی لینک کوتاه شما را ارائه می دهد. به عنوان مثال به شما نشان می دهد که کاربران از چه دستگاه، مکانی برای کلیک کردن استفاده کرده اند و شما می توانید از اطلاعات مربوط به هر بازدیدکننده ای مطلع شوید.

  1. CC

شما می توانید URL های خود را به سرعت با رابط کاربری ساده، کوتاه و مدیریت کنید و با استفاده از این لینک کوتاه کن می توانید آمار لینک کوتاه را پیگیری کنید.

بهترین کوتاه کننده لینک

  1. Do

Bit.Do یکی دیگر از گزینه های کوتا کننده لینک ساده است که تمام موارد مورد نیاز شما را فراهم می کند. به عنوان مثال شما قادر خواهید بود که لینک های خود را شخصی سازی کنید و از امکانات دیگری مانند  QR کد ها، آمار مربوط به ترافیک سایت و … را دریافت کنید.

همچنین با استفاده از آن می توانید لینک هایی که نشان دهنده ی نام تجاری و برند شما هستند را ایجاد کنید. البته قیمت گذاری برای این ابزار کمی بیشتر از سایر ابزار های موجود در این لیست می باشد اما به دلیل داشتن این امکانات ارزش دارد که هزینه کنید.

  1. ClickMeter

داشبورد زیبای ClickMeter باعث می شود که بتوانید از پیوندهای خود بیشترین بهره را ببرید و شما می توانید تنها با یک نگاه پیوندهایی که دارای اختلال هستند را کنترل کرده و بازدیدکنندگانی را پیدا کنید که بهترین نرخ تبدیل را دارند. در واقع این ابزار، بازدیدها و کلیک ها را ردیابی می کنند و موارد دیگری را نیز ارائه می دهد.

  1. ST

داشتن داده های مربوط به بازدیدکنندگان برای شما بسیار ارزشمند می باشند و شرکت های مختلف نیز غالباً به این اطلاعات علاقه مند هستند، بنابراین استفاده از یک ابزاری که تمامی اطلاعات موردنیازتان را در اختیارتان قرار می دهد می تواند بسیار سودمند باشد. در واقع این ابزار یک داشبورد از آمار و اطلاعات کامل را برای بررسی ارائه می دهد.

  1. Ly

برای استفاده از Cut.Ly یا حتی برای شخصی سازی URL نیازی به حساب کاربری ندارید، با این حال داشتن یک حساب کاربری به شما این امکان را می دهد که به تجزیه و تحلیل اطلاعات مربوطه از جمله کلیک و مراجعه به شبکه های اجتماعی دسترسی پیدا کنید.

Cut.Ly همچنین دارای یک دکمه کوتاه کننده آدرس اینترنتی می باشد که قابلیت سفارشی شدن دارد و رایگان است. شما می توانید این دکمه را به نوار ابزار مرورگر خود اضافه کنید، بنابراین کوتاه کردن پیوند فقط با یک کلیک انجام می شود.

  1. Clkim

سیستم Clkim بسیار هوشمندانه عمل می کند و شما می توانید با توجه به اطلاعات موجود در آن تست A / B  انجام دهید تا متوجه شوید که به عنوان مثال کدام طرح برای سایتتان بهتر است و منجر به ترافیک و کلیک بیشتر می شود. بعلاوه، Clkim  اسامی افرادی که بر روی لینک کوتاه شده شما کلیک کرده اند، را ارائه می دهد.

جمع بندی

همانطور که در ابتدا به آن اشاره کردیم کوتاه کننده های لینک ابزار بسیار مفیدی هستند و با استفاده از آن ها شما قادر خواهید بود که ترافیک بیشتری به وب سایتتان هدایت کرده و در وقت خود صرفه جویی کنید. ما به شما توصیه می کنیم که به دنبال ابزار های کوتاه کننده ای باشید که به شما این امکان را می دهند پیوند خود را شخصی سازی کنید و با استفاده از آن قادر باشید که اطلاعات مربوط به لینک خود را تجزیه و تحلیل کنید. با در نظر گرفتن تمامی جوانب سعی کنید مناسب ترین گزینه را انتخاب کنید و در صورت امکان با امتحان کردن سرویس های کوتاه کننده ی مختلف بهترین آن ها را پیدا کنید.

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه المنتور پرو | پلاگین Elementor Pro

395,000 تومان

90.34%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه بهینه‌سازی پیشرفته دیتابیس | Database Cleaner

345,000 تومان

73.33%

محصول پیشنهادی

افزونه خروجی اطلاعات مرسا | پلاگین Mersa Data Export

138,000 تومان

73.33%

نویسنده محدثه عسگریان

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

1

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه