Retry
درامد غیرفعال

تا به حال اصطلاح “هنگام خواب هم درآمدزایی کنید” را شنیده اید؟ این اصطلاح به خوبی معنای درآمد غیرفعال را تعریف می کند. بدون شک با درآمد غیرفعال هنگام خوابیدن هم می توانید درآمد کسب کنید. درآمد منفعل و یا غیر فعال، درآمد حاصل از یک ملک اجاره ای، مشارکت یا مشاغل دیگر است که شخص به طور فعال در آن شرکت ندارد.

در واقع شما ممکن است به صورت حقوق، دستمزد ساعتی و یا کمیسیون درآمد فعال کسب کنید. در مقابل درآمد غیر فعال در درآمد فعال شما در حال انجام وظایف مربوط به شغل خود هستید و در ازای آن حقوق دریافت می کنید. درآمد فعال وقت شما را می گیرد اما درآمد منفعل به شما امکان می دهد با کمترین تلاش درآمد کسب کنید. درآمد غیر فعال احتمالاً یکی از مهم ترین و اصلی ترین راه های درآمدزایی در دنیای امروزی است.

با این حال، ایجاد یک جریان درآمد غیر فعال با هر معیاری کار ساده ای نیست. در ابتدا با بازگشت و سود بسیار ناچیز همراه است و به وقت و تلاش شما به مقدار زیادی نیاز دارد. با این حال این روش یکی از پربارترین و ارزشمندترین سرمایه گذاری های برای زمان شماست که احتمالاً می توانید از طریق آن درآمدزایی کنید.

در این بین بسیاری از افراد مفاهیم سرمایه گذاری در املاک و مستغلات و درآمد غیر فعال را با یکدیگر تلفیق می کنند. املاک و مستغلات می توانند نوعی سرمایه گذاری غیر فعال باشند، اما غالباً به روشی که سرمایه گذاران فکر می کنند نیست. گرچه سرمایه گذاری غیرفعال در املاک و مستغلات می تواند یکی از قدرتمندترین روش ها برای ایجاد سود برای شما باشد.

بنابراین با توجه به اهمیت این روش درآمدزایی در این مقاله ما به شما خواهیم گفت که درآمد غیر فعال چیست، چه تفاوت هایی با سایر روش های درآمدزایی دارد و چه مزایایی برای شما به همراه خواهد داشت.

درآمد منفعل و یا غیر فعال چیست؟

درآمد غیر فعال یا passive income به درآمدی گفته می شود که به صورت خودکار و با نیاز کمی برای نگهداری و مراقبت دریافت می شود. به عبارتی دیگر درآمد غیر فعال پولی است که شما به طریقی بدست می آورید که برای نگهداری آن به تلاش روزانه احتیاج ندارید. برخی از ایده های درآمد منفعل مانند اجاره املاک یا ساختن وبلاگ ممکن است پول ساز به نظر نرسند اما در نهایت می توانند در هنگام خواب برای شما درآمد کسب کنند.

درآمد منفعل و یا غیر فعال به طور معمول به جریان درآمدی اشاره دارد که تا حدودی خودکار است. شما سرمایه گذاری مقدماتی انجام می دهید، اغلب در سهام یا صندوق سرمایه گذاری مشترک یا وسیله نقلیه دیگر مبتنی بر حقوق صاحبان سهام و سپس سهام مالکیت آن سرمایه را دریافت می کنید، که از آن سود سهام یا انواع دیگر درآمد منظم دریافت می کنید. آنچه این شکل از درآمد را منفعل و به نوعی غیر فعال می کند این است که شما مستقیماً کاری را انجام نمی دهید اما مبلغی را به طور منظم دریافت می کنید. در واقع در درآمد منفعل شخص به طور فعال در آن شرکت ندارد.

اگر درآمد منفعلانه فرد به اندازه کافی زیاد باشد، می تواند وقت وی را برای انجام کارهای دیگر آزاد کند و اگرچه اتکا به برای درآمد منفعل ممکن است خطرناک باشد، اما افزایش امنیت مالی را فراهم می کند. اگر جریان نقدی ثابت ایجاد کند، درآمد منفعل می تواند امنیت قابل توجهی به همراه داشته باشد زیرا به زمان شما متصل نیست. حتی ممکن است با انتقال بیشتر درآمد سالانه خود به یک منبع منفعل، کیفیت زندگی بهتری داشته باشید.

درامد غیرفعال راهی برای کسب درامد

تفاوت درآمد فعال با سایر روش های درآمدزایی

در حالت کلی سه دسته درآمد اصلی وجود دارد: درآمد فعال، درآمد منفعل و یا غیر فعال و درآمد پرتفوی. همانطور که گفته شد درآمد منفعل شامل درآمد حاصل از یک ملک اجاره ای، مشارکت محدود یا مشاغل دیگر است که در آن فرد فعالانه درگیر نیست به عنوان مثال یک سرمایه گذار در شرکت. در مقابل، در روش درآمد فعال شما تنها با انجام کار مستقیم پول بدست می آورید و میزان پولی که دریافت می کنید با زمان و تعداد ساعت های فعالیت شما ارتباط مستقیم دارد.

با درآمد فعال، وقتی کار نمی کنید، نمی توانید درآمد کسب کنید. اگر اتفاقی برای شما بیفتد و به هر دلیل از طریق جراحت، بیماری و یا موارد دیگر ناتوان باشید، توانایی کسب درآمد خود را از دست خواهید داد. اگر مثلاً شما یک ورزشکار بودید و آنقدر آسیب دیدید که دیگر نتوانستید شغل خود را ادامه دهید، توانایی خود را در رقابت و کسب درآمد به طور کلی از دست خواهید داد.

اغلب افراد در تمامی جهان از طریق درآمد فعال زندگی می کنند. آن ها فقط بر اساس زمانی که کار می کنند درآمد کسب می کنند. اما ثروتمندان، با استانداردهای دیگری کار می کنند که شامل جدا شدن زمان از پولی است که به دست می آورند. آن ها از طریق تعدادی از منابع مانند اجاره املاک و مستغلات، سود سهام، حق امتیاز ، تبلیغات وب سایت و غیره درآمد غیرفعال کسب می کنند.

ایجاد جریان درآمد غیر فعال اقدامی عظیم است و شامل سرمایه گذاری در زمان است. در طی آن زمان سرمایه گذاری، هیچ درآمدی دریافت نمی کنید. شما در حال سرمایه گذاری وقت خود هستید با امید به درآمدزایی. با درآمد فعال، پولی که به دست می آورید ارتباط مستقیمی با زمان کار شما دارد. اما درآمد غیر فعال مدت ها پس از اتمام کار همچنان به شما پرداخت می شود.

خواه به دنبال کسب درآمد آنلاین باشید و یا به سادگی از طریق روش های سنتی تر مانند اجاره املاک و مستغلات درآمد غیر فعال کسب کنید، روش های مختلفی برای تولید این نوع جریان های درآمد وجود دارد. در ابتدا دشوار است، اما آنچه شما متوجه خواهید شد نه تنها اهمیت داشتن درآمد منفعل در زندگی شما است، بلکه به آن اعتیاد پیدا خواهید کرد و به مرور زمان به دنبال راه هایی برای تولید جریان های اضافی از این روش قدرتمند مالی خواهید بود.

البته تمامی این تعاریف و مقایسه های انجام شده به این بدان معنا نیست که شما باید کار خود را و یا درآمد فعال را ترک کنید. مطمئناً، می توانید در کنار درآمد فعال درآمد غیر فعال نیز بدست بیاورید و این دو هیچ منافاتی با یکدیگر ندارند. مخصوا امروزه که با ظهور اینترنت، راه های کسب درامد غیرفعال بسیار هم بیشتر شده است. مثل کسب درامد از اینستاگرام، فروش محصول در ژاکت و … .

تفاوت درآمد غیر فعال با سایر درامد ها

چرا درآمد غیر فعال بسیار مهم است؟

وقتی بحث به آن می رسد که چرا باید امروزه درآمد غیر فعال داشته باشیم به احتمال زیاد ده ها دلیل برای مهم بودن آن در زندگی شما وجود دارد. در ادامه به تعدادی از این مزایا اشاره خواهیم کرد:

  1. درآمد غیر فعال به شما آزادی می دهد: همانطور که می دانید زمان بزرگ ترین سرمایه ما می باشد. در واقع زمان بسیار ارزشمندتر از پول است. در حالی که می توان پول خرج کرد و به دست آورد، زمان را نمی توان دوباره بدست آورد. بعد از گذشت زمان، آن برای همیشه از بین رفته است. دیگر هرگز نمی توانید آن لحظه را دوباره زنده کنید. به همین دلیل درآمد منفعل بسیار مهم است زیرا به شما آزادی وقت می دهد. هنگامی که کمتر درگیر ضرورت کسب درآمد فقط برای انجام تعهدات مالی ماهانه خود می شوید، زمان آزاد بیشتری خواهید داشت.این بدان معنا نیست که شما از تمام تعهدات زندگی کاملاً آزاد هستید. این به معنای ساده این است که شما انعطاف پذیری همراه با عدم تلاش برای تأمین هزینه های زندگی خود در پایان ماه را دارید. تا زمانی که بتوانید اطمینان حاصل کنید که درآمد منفعلانه شما از هزینه های ماهانه شما پیشی می گیرد، می توانید وقت خود را به دلخواه خود بگذرانید. با هر جریان درآمد منفعلانه جدید، درآمد شما سرانجام بسیار بیشتر از هزینه های شما خواهد شد و در نهایت به آزادی مالی واقعی دست می یابید.
  2. ثبات مالی بهبود یافته: در مسیر رسیدن به ثروت، یکی از مهم ترین نقاط عطفی که می توانید به دنبال آن باشید همان ثبات مالی است. به عبارت دیگر، اگر بتوانید به وضعیت مالی خود نگاه کنید و با اطمینان بدانید که توانایی تحمل یک طوفان مالی شدید را دارید، در این صورت در مسیری واقعاً محکم قرار دارید ثبات مالی خواهید داشت.
  3. اتکای کمتر به یک فیش حقوقی: افزودن کمی درآمد منفعل به زندگی یکی از بهترین قدم هایی است که می توانید در جهت استقلال مالی خود بردارید. هرچه بیشتر بتوانید خود را از اتکا به حقوق بعدی خود جدا کنید، زندگی شما راحت تر خواهد شد. از تجربه شخصی می توانم به شما بگویم که رهایی از وابستگی به حقوق و دستمزد یکی از بزرگ ترین مزایای درآمد منفعل است.  درآمد منفعل به رفع همه این نگرانی ها کمک می کند.این به شما کمک می کند که دیگر نگران از دست دادن شغل خود نباشید.
  4. دستیابی آسان تر به اهداف: آیا تا به حال با خود فکر کرده اید: “اگر فقط پول بیشتری به دست می آوردم، می توانستم خیلی سریع تر به اهداف مالی خود برسم ” اینجاست که درآمد غیر فعال بسیار پر سود خواهد بود. مهم نیست که می خواهید به چه اهداف مالی برسید، اگر برخی از جریان های درآمد منفعل را ایجاد کنید که به شما امکان می دهد در تمام اوقات روز درآمد کسب کنید، خیلی سریع تر به اهداف خود خواهید رسید.
  5. وابسته نبودن به مکان: به همین ترتیب، در بسیاری از موارد، درآمد منفعل به شما امکان می دهد از هر کجا که می خواهید زندگی و کار کنید. شما برای کسب درآمد منفعل مجبور نیستید به طور مداوم کار کنید و لازم نیست حتماً از یک مکان خاص کار کنید.
  6. حاشیه مالی بیشتر: در امور مالی و شخصی، هرچه حاشیه مالی بیشتری در زندگی خود ایجاد کنید، وضعیت بهتری خواهید داشت. به عبارت دیگر، هرچه فضای بیشتری بین هزینه و درآمد خود داشته باشید، زندگی مالی شما راحت تر می شود و هنگامی که هر ماه یک درآمد ثابت منفعل ایجاد می کنید، ایجاد این حاشیه مالی بسیار آسان تر می شود.
  7. بستری برای ثبات و رشد مالی: وقتی درآمد شما به صورت خودکار انجام می شود و نیازی نیست نگران تأمین هزینه های خود در پایان ماه باشید، این کار به شما این امکان را می دهد که برای تقویت بیشتر ثبات مالی خود فکر کنید و راه های جدیدی را جستجو کنید. بنابراین درآمد منفعل و غیر فعال از اهمیت بالایی برخوردار است.

جمع بندی

درآمد منفعل می تواند راهی عالی برای کمک به شما در ایجاد جریان نقدی بیشتر و اضافی باشد و آشفتگی اقتصادی که تا حد زیادی ناشی از بحران COVID-19 است، بر ارزش داشتن چندین جریان درآمد غیر فعال می افزاید. با داشتن درآمد غیرفعال، حتی وقتی کار اصلی خود را دنبال می کنید می توانید پول در بیاورید، یا حتی می توانید درآمد خوبی ایجاد کنید. درآمد غیر فعال به شما امنیت بیشتری می بخشد.

دسته بندی: کسب و کار

دیدگاه‌ها

Comments

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *