zhaket logo

آموزش کسب و کار در اینستاگرام و راهنمای شروع به کار

کسب و کار

9 دقیقه زمان مطالعه

اینستاگرام در طول این دهه بیشتر از فیس بوک که یک پلتفرم برای نوجوانان بود در سراسر جهان استفاده می شود و در این زمینه بسیار قوی عمل کرده است. افراد مختلف با رنج سنی متفاوت در آن مشغول به فعالیت هستند. به همین دلیل اینستاگرام بستر مناسبی برای تماس و ایجاد روابط با مخاطبان مشتریان کسب و کار شما است. در مقاله آموزش کسب و کار در اینستاگرام ما توضیح خواهیم داد که چگونه می توانید از اینستاگرام برای کسب و کار خود استفاده کنید و به شما در راه اندازی حساب خود کمک خواهیم کرد.

اینستاگرام چیست؟

آموزش کسب و کار در اینستاگرام

اینستاگرام یک بستر سرگرم کننده و خلاقانه برای ثبت کردن و به اشتراک گذاری عکس ها و فیلم ها می باشد و می توان در آن با افراد مختلف ارتباط برقرار کرد. در واقع اینستاگرام یک رسانه اجتماعی است که تمرکز زیادی بر بر اشتراک گذاری محتوای بصری دارد و همانطور که گفته شد بیش از یک میلیارد کاربر در سراسر جهان از آن استفاده می کنند.

اینستاگرام به شما این امکان را می دهد از راه های مختلف مانند ارسال عکس، فیلم و پیام و همچنین با قالب های دیگر مانند Story و  IGTV با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید. این که شما قصد دارید از چه ویژگی هایی استفاده کنید به خود شما بستگی دارد. اما در حالت کلی این ویژگی ها به شما این امکان را می دهد تا میزان زمان و هزینه های مختلف را راحت تر مدیریت کنید . نحوه استفاده بهینه از این ویژگی هایی که گفته شد قطعا نیاز به آموزش دارد که شما می توانید با کمی زمان گذاشتن آموزش اینستاگرام را به طور کامل یاد گرفته و حداکثر استفاده را از این فضا داشته باشید. علاوه بر این می‌توانید با گرفتن تیک آبی اینستاگرام یک اکانت رسمی از طرف اینستاگرام داشته باشید که باعث اعتمادسازی بین کاربران می‌شود.

آموزش اینستاگرام

آیا اینستاگرام بستر مناسبی برای شما می باشد؟

امروزه پلتفرم های مختلفی در سراسر جهان وجود دارد و هر روزه به تاثیر شبکه های اجتماعی بر وب سایت افزوده می شود. و به همین دلیل شما باید بررسی کنید که کدام یک از آن ها برای کسب و کار شما مناسب هستند. شما ممکن است وقت لازم برای تمرکز بر روی همه آن ها را نداشته باشید، بنابراین با ایجاد یک استراتژی مناسب در شبکه های اجتماعی کار خود را شروع کنید. اینستاگرام یک بستر عالی برای مشاغل مختلف است و افراد مختلف می توانند محصولات خود را به فروش برسانند. در واقع اینستاگرام از آن دسته شبکه های اجتماعی می باشد که رویکرد غیررسمی دارد و تمرکز زیادی روی محتوای تصویری دارد.

برای انتخاب بستر مناسب بهتر است که مخاطبان خود را در نظر بگیرید و بررسی کنید که آیا تعداد قابل توجهی از آن ها از اینستاگرام استفاده می کنند و یا خیر. اگر پاسخ مثبت است این رسانه اجتماعی بهترین انتخاب برای شما خواهد بود.

از آنجایی که اینستاگرام کاملاً مربوط به محتوای بصری است، باید برای داشتن کسب و کار اینستاگرامی از محصولات خود به خوبی عکاسی کنید و زمان زیادی را صرف محتوای بصری جذاب و با کیفیت کنید. در واقع شما باید این موضوع را نیز در استراتژی کسب و کار خود در نظر بگیرید.

 

نمونه هایی از مشاغل که می توان برای راه اندازی آن ها از اینستاگرام استفاده کرد

آموزش کسب و کار در اینستاگرام

در این بخش از مقاله آموزش کسب و کار در اینستاگرام قصد داریم چند نمونه از کسب و کارهای موفقی که از اینستاگرام استفاده می کنند را بررسی کنیم تا یک دید کلی از نحوه ی فعالیت و روند تولید محتوای بسیاری از برند های بزرگ کسب کنید:

برند نایک

برند نایکی در حال حاضر حدود 122 میلیون دنبال کننده در اینستاگرام دارد که دور از انتظار نیست، زیرا نایک یک برند مشهور در جهان است که می توانید آن را در مغازه های سراسر جهان پیدا کنید. این برند تنها محتوای متمرکز بر نمایش محصولات خود را ایجاد نمی کند و آن ها عکس ها و فیلم هایی را از  ورزشکارانی که از محصولاتشان استفاده می کنند را منتشر می کنند.

در واقع نایکی جامعه ای پیرامون نام تجاری خود ایجاد کرده و تصمیم گرفته است که استراتژی های خود را در شبکه های اجتماعی شناخته تر کند تا این جامعه تقویت شود. این بدان معناست که هدف اصلی اینستاگرام فروش محصولات نیست و بیشتر بر روی تقویت ارتباط و تعامل با طرفداران خود تمرکز دارد که این موضوع در نهایت منجر به فروش بیشتر در طولانی مدت خواهد شد.

بن و جری

نمونه دیگری از مشاغلی که از اینستاگرام استفاده می کنند و موفق بوده اند، بن و جری، تولید کننده بستنی است. با بررسی پست های آن ها می توان فهمید که این برند بعضی اوقات روی محصولات شان تمرکز می کنند اما مطالب دیگری را نیز منتشر می کنند و تنوع بالایی در نحوه ی تولید محتوای خود دارند. همچنین این برند بر روی موضوعات روز جامعه تمرکز دارد به عنوان مثال این برند از طرفداران خود خواسته بود که در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کنند. بنابراین شما هم مانند این برند می توانید از انتشار محتوای تکراری و یکسان پرهیز کنید و تنوع داشته باشید تا افراد بیشتری را به کسب و کار خود جذب کنید.

فروشگاه هابکرات (Habbekrats)

Habbekrats نام این فروشگاه است و این کلمه به زبان هلندی به معنی مقدار کمی پول می باشد. در واقع این فروشگاه یک فروشگاه دست دوم در شهر Nijmegen هلند است. تعداد دنبال کنندگان این فروشگاه بسیار کمتر از برند های دیگری است که در مورد آن ها بحث کردیم، زیرا این فروشگاه یک فروشگاه محلی است که دسترسی کمتری نسبت به سایر فروشگاه ها و برند ها دارد. اما این بدان معنا نیست که این فروشگاه در کسب و کار خود موفق نبوده است. در واقع تعداد دنبال کننده های بالا نمی تواند موفقیت شما را تضمین کند و برخی از افراد با فالوور های بسیار کم توانسته اند سود بسیار زیادی کسب کنند.

با بررسی اکانت این فروشگاه متوجه شدیم که افرادی که در این فروشگاه نیز موارد مختلفی را انتشار می کنند و محتوای ان ها دارای تنوع بسیار بالایی می باشد. این موضوع حساب اینستاگرام آن ها را بسیار جذاب و دلنشین کرده است. همچنین صفحه آن ها دارای یک دکمه تماس است که به شما این امکان را می دهد که با آن ها تماس بگیرید و یا از طریق ایمیل با آن ها ارتباط برقرار کنید.

این مقاله را حتما بخوانید
کاهش قیمت یا Downselling چیست؟ (نکات، مثال‌ها و بهترین روش‌ها)

راه اندازی اینستاگرام برای کسب و کار خود

اینستاگرام مدت هاست به عنوان یک بستر اجتماعی برای فروش انواع و اقسام محصولات شناخته شده است و میان مردم جهان توانسته است اعتبار خوبی کسب کند. همانطور که می دانید میلیون ها ایرانی در اینستاگرام حضور دارند و این فرصت بسیار مناسبی برای راه اندازی کسب و کار خود و فروش محصولاتتان می باشد. برای شروع کار مراحل زیر را دنبال کنید.

در این قسمت از آموزش کسب و کار در اینستاگرام، برای راه اندازی حساب خود باید برنامه را از App Store و یا Google Play دانلود کنید. سپس برنامه را باز کنید و روی “ثبت نام” کلیک کرده و اطلاعات خود را وارد کنید. این برنامه همچنین به شما این امکان را می دهد که با حساب فیس بوک خود وارد شوید زیرا اینستاگرام بخشی از فیس بوک محسوب می شود.

برای تجاری کردن حساب کاربری خود یعنی راه اندازی اکانت بیزنس اینستاگرام به بخش تنظیمات که در سمت راست در بالای صفحه قرار گرفته است بروید و سپس روی آن کلیک کنید. در تنظیمات خود به قسمت “Account” و یا حساب کاربری بروید و گزینه ی “Switch to professional account” را انتخاب کنید.

وقتی به حساب کاربری خود رفتید حتماً اطلاعات مربوط به کسب و کارتان مانند شماره تلفن، آدرس ایمیل، آدرس حضوری و ساعات کاری را اضافه کنید.

 

انتخاب اسم کسب و کار در مرحله‌ی اول قرار دارد. مقاله انتخاب اسم مناسب برای کسب و کار به شما برای انتخاب بهترین اسم کمک می کند.

 

چند نکته برای داشتن کسب و کار موفق

پس از راه اندازی حساب کاربری اینستاگرام و آموزش اینستاگرام به صورت کامل نوبت به جمع آوری دنبال کنندگان می رسد. اگر مطمئن نیستید که دقیقاً از کجا شروع کنید، به صفحات مشاغل مشابه نگاهی بیندازید و از آن ها ایده بگیرید. برای جمع آوری مخاطبان راه و روش های بسیار زیادی وجود دارد که می توانید از آن ها استفاده کنید. ما در ادامه آموزش کسب و کار در اینستاگرام چندین نکته برای داشتن کسب و کار موفق را ارائه خواهیم داد.

خلاق بودن

اگر نگاهی به حساب های مشابه بیاندازید ممکن است ایده هایی برای پست های اینستاگرام خود پیدا کنید، اما ممکن است مدتی طول بکشد تا تعداد دنبال کنندگان خود را افزایش دهید. در واقع شما صرفاً با کپی کردن از کار افراد دیگر نمی توانید موفق شوید و باید خلاقیت داشته باشید.

فعال بودن

سعی کنید یک پست در اینستاگرام خود و یا یک استوری در اینستاگرام به صورت روزانه ایجاد کنید تا کاربران متوجه شوند که شما فعال هستید و از این طریق بتوانند به شما اعتماد کنند و کسب و کارتان را دنبال کنند.

بنابراین نوع محتوای شما تا حد زیادی به نوع کسب و کار شما، نحوه برقراری ارتباط با مخاطبان و مدت زمانی که می خواهید در اینستاگرام بگذرانید، بستگی دارد. به یاد داشته باشید که برای موفقیت باید خلاق باشید و تنها یک تصویر از محصول خود را به اشتراک نگذارید. کمی وقت بگذارید و محتوایی متنوع ایجاد کنید.

به عنوان مثال در صورت امکان و اجازه داشتن از مشتریان خود بخواهید که از محصولات شما تصاویری ارسال کنند و یا میزان رضایت خود را به اطلاع شما برسانند. همچنین می توانید با برگزاری کمپین ها و قرعه کشی ها و اعطای جوایز مخاطبان خود را چند برابر کنید. به مخاطبان خود این امکان را دهید تا بتوانند به شما و کسب و کارتان اعتماد کنند و در عین حال پست های شما را با سایر دوستانشان به اشتراک بگذارند.

در روند انتشار محتوای خود باید ثابت قدم باشید.

برای انتشار پست ها و محتوایتان در اینستاگرام یک برنامه زمانی و تقویم محتوایی ایجاد کنید و سعی کنید در تولید محتوای خود ثابت قدم باشید. بنابراین بهتر است به طور مرتب محتوا تولید کنید تا مخاطبان شما فراموشتان نکنند. همچنین برای صرفه جویی در وقت خود می توانید محتوای اینستاگرام خود را در شبکه های اجتماعی دیگر نیز به اشتراک بگذارید. البته محتوای تولیدی برای اینستاگرام ممکن است با محتوای شبکه های اجتماعی دیگر متفاوت باشد.

این را هم به خاطر داشته باشید که نباید بیش از حد در اینستاگرام پست منتشر کنید، زیرا بسیار آزار دهنده خواهد بود.

از # هشتگ استفاده کنید.

استفاده از هشتگ در اینستاگرام

هشتگ ها بسیار ارزشمند هستند و در صورتی که به میزان کافی از آن ها استفاده کنید، دسترسی بیشتری به پست خود خواهید داد. در واقع شما لازم نیست که برای هر تصویر 30 هشتگ اضافه کنید و افزودن تعداد کمتر و مناسب تر می تواند کمک زیادی به شما کند. بنابراین شما می توانید از هشتگ ها استفاده کنید تا به افراد مختلف دسترسی پیدا کنید. برای ایده گرفتن می توانید به هشتگ هایی که مشاغل مشابه از آن ها استفاده می کنند نگاهی بیندازید و ایده بگیرید. همچنین، فراموش نکنید که از کپشن ها استفاده کنید و در آن ها جزییات دقیقی از محصولات خود را به مشتران ارائه دهید.

برای راهنمایی بیشتر درباره استفاده از هشتگ در شبکه های اجتماعی، مقاله ما را در این زمینه بخوانید.

آموزش اینستاگرام

جمع بندی

در حالت کلی اینستاگرام یک روش عالی برای به اشتراک گذاشتن محتوای بصری و برقراری ارتباط با مخاطبان خود است. پس از مطالعه و آموزش کسب و کار در اینستاگرام برای موفق بودن و توسعه دادن کسب و کار خود در اینستاگرام باید وقت زیادی صرف تولید محتوای با کیفیت کنید به عنوان مثال کیفیت تصاویر بسیار مهم می باشد و زمانی که شما از محصولات خود تصاویر با کیفیتی منتشر می کنید بدون شک طرفداران بیشتری خواهید داشت. در واقع عکاسی کردن و گرفتن تصاویر با کیفیت جزئی جدایی ناپذیر از کسب و کار شما می باشد.

شما می توانید از اینستاگرام برای تکمیل فعالیت های خود در سایت مربوط به کسب و کار خود استفاده کنید. یکی از بهترین کارهایی که میتوان برای افزایش مخاطب و مشتری به کار گرفت متصل کردن سایت و اینستاگرام و سایر سوشال مدیای کسب و کار است. ما در یک مقاله جداگانه نحوه اتصال اینستاگرام به سایت را به طور کامل توضیح داده ایم.

این را هم به خاطر داشته باشید که برای موفق شدن در اینستاگرام باید زمان زیادی را صرف آن کنید و انتظار شگفتی در یک روز را نداشته باشید. با تولید محتوای با کیفیت، خلاق بودن، فعال بودن و ثابت قدم بودن می توانید به مرور زمان مشتریان بالقوه ای را جذب کسب و کار خود کنید.

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز گرویتی فرمز | پلاگین Gravity Forms

395,000 تومان

47.62%

محصول پیشنهادی

افزونه المنتور پرو | پلاگین Elementor Pro

395,000 تومان

90.34%

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره انفولد | قالب Enfold

645,000 تومان

81.76%

محصول پیشنهادی

قالب چندمنظوره آسترا پرو | پوسته Astra Pro

825,000 تومان

93.08%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه ثبت نام و ورود با موبایل دیجیتس | پلاگین Digits

395,000 تومان

82.09%

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره دیوی | قالب Divi

645,000 تومان

77.95%

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی وودمارت | قالب Woodmart

825,000 تومان

84.09%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی فلت سام | قالب Flatsome

725,000 تومان

70.63%
مجتبی درویشی

مجتبی درویشی

محصول پیشنهادی

افزونه امنیت وردفنس | پلاگین Wordfence Security Pro

395,000 تومان

83.41%
وردپرس داغ

وردپرس داغ

محصول پیشنهادی

قالب آموزشی استادیار | قالب Studiare

825,000 تومان

81.83%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!


نویسنده محدثه عسگریان

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه