zhaket logo

راهنمای خرید بک لینک؛ هرآنچه درباره خرید بک لینک باید بدانید

سئو

7 دقیقه زمان مطالعه

بر هیچ کس پوشیده نیست که یکی از مهم ترین فاکتورها برای گوگل به عنوان سرآمد موتورهای جست وجو، لینک هایی است که یک سایت دریافت کرده است. از طرفی به لطف به روزرسانی های بعضی از الگوریتم های گوگل مانند الگوریتم پنگوئن، مدت زیادی است که حتی تعداد این بک لینک ها نیز بر رتبه یک سایت در صفحه نتایج جست و و جوی گوگل یا همان SERP تأثیرگذار است. اینجاست که سئوکارها به فکر خرید بک لینک می افتند. گر چه گاهی خرید بک لینک بهترین استراتژی پیش روست؛ اما گاهی نیز ممکن است مشکلاتی را برای سئو سایت ایجاد کند. پس اگر شما هم قصد خرید بک لینک دارید، پیشنهاد می دهیم که ابتدا این راهنمای خرید بک لینک را مطالعه کرده و بعد برای خرید آن اقدام کنید. پیش از هر چیز بهتر است آموزش سئو ژاکت را مطالعه کنید.

مهم ترین چالش های خرید بک لینک چیست؟

اجازه دهید قبل از هر چیزی به عنوان مهم ترین بخش راهنمای خرید بک لینک، اشاره کنیم که چرا در خرید بک لینک باید محتاطانه عمل کنید. در یک کلام باید بگوییم که خرید بک لینک در حوزه سئو کلاه سیاه محسوب می شود! منظور از سئو کلاه سیاه، تکنیک هایی برای ارتقای سئو سایت است که مخالف قوانین گوگل است. خرید بک لینک نیز مورد تأیید گوگل نیست. بنابراین اگر متوجه شود که این بک لینک ها طبیعی نیستند و خریداری شده اند، سایت شما را جریمه می کند.

البته باید اشاره کنیم که گوگل در بهترین حالت این بک لینک ها را نادیده می گیرد و از آنها برای افزایش رتبه سایت استفاده نمی کند. اما در بدترین حالت، سایت را واقعاً جریمه می کند؛ به خصوص اگر متوجه شود که این کار را زیاد انجام می دهید.

به طور کلی مهم ترین چالش هایی که ممکن است در خرید بک لینک با آن رو به رو شوید، عبارت اند از:

  • هدر دادن پول: اگر بهترین حالت جریمه گوگل برایتان اتفاق بیافتد، در واقع پول خود را بدون هیچ نتیجه ای خرج کرده اید.
  • مواجه شدن با سایت های آسیب دیده: سایتی که از آن بک لینک می خرید، ممکن توسط گوگل جریمه شود. در این صورت اگر یک یا چند بک لینک از آن سایت دارید، ممکن است کل بک لینک شما زیر سؤال برود و حتی به رتبه سایتتان صدمه بزند.
  • مجازات مستقیم توسط گوگل: بالاتر نیز به مجازات گوگل برای خرید بک لینک اشاره کردیم. این می تواند باعث شود که زمان و کار بسیار بیشتری را فقط برای بازگرداندن رتبه قبلی سایت صرف کنید.

چرا گوگل با خرید بک لینک مخالف است؟

به طور کلی گوگل وجود بک لینک ها را برای یک سایت امتیازی بزرگ می داند. اما مشکل از جایی شروع می شود که گوگل می فهمد برای این بک لینک ها هزینه ای پرداخت شده است. در واقع می توان گفت گوگل با هر گونه دستکاری مصنوعی سایت مشکل دارد. هدف همیشگی گوگل این است که سایت ها را به سمتی سوق دهد که برای کاربران مفید باشند و آنها را فریب ندهند.

هر چند که حق با گوگل است و خرید بک لینک می تواند نوعی فریب محسوب شود، اما اگر در خرید بک لینک به سراغ سایت های ممتاز بروید و از محتوای مفیدی هم برای درج لینک خود در آن سایت استفاده کنید، فریبی در کار نخواهد بود!

لینک دهی مقالات

چرا باید به فکر خرید بک لینک باشیم؟

حالا شاید بپرسید که با وجود چنین ریسکی چرا هنوز باید به فکر خرید بک لینک باشیم؟ همانطور که ابتدای مطلب نیز اشاره کردیم، امروزه حتی تعداد بک لینک ها نیز می تواند رتبه سایت شما را نزد گوگل تعیین کند. اما گذشته از این، خرید بک لینک به نسبت گذشته طرفداران بسیار بیشتری پیدا کرده است. به طوری که در حال حاضر طیف وسیعی از وب سایت ها، چه کوچک و چه بزرگ سعی می کنند خرید بک لینک را در دستور کار خود قرار دهند.

پیشنهاد می کنیم با روش های بک لینک سازی برای سایت آشنا شوید.

بنابراین از آنجایی که سئو سایت یک مقوله کاملاً رقابتی است، نمی توان از خرید بک لینک چشم پوشی کرد. علاوه بر این اگر به نکاتی در خرید بک لینک دقت کنید، احتمال این که توسط گوگل جریمه شوید، بسیار کم خواهد شد که در قسمت بعدی به آنها اشاره می کنیم.

به طور کلی خرید بک لینک می تواند با دلایل بسیار خوب و موجهی انجام شود؛ از جمله:

  • دسترسی آسان تر کاربران به سایت: در کنار این که وجود بک لینک های زیاد باعث می شود که رتبه سایت بالا برود و در صفحه اول گوگل نمایش داده شود، همین که نام سایت شما در وب سایت های دیگر دیده می شود، دسترسی کاربران را به سایتتان راحت تر خواهد کرد.
  • نتیجه سریع تر: یکی از مزیت های خرید بک لینک به نسبت ایجاد بک لینک های طبیعی این است که نتیجه کار را بسیار زودتر خواهید دید.
  • رقابت بهتر: طبیعی است که وقتی اکثر رقبایتان این کار را انجام می دهند، اگر شما فقط فکر ایجاد بک لینک های طبیعی باشید، احتمالاً از آنها عقب خواهید ماند.

چگونه بک لینک بخریم و توسط گوگل جریمه نشویم؟

اگر در خرید بک لینک دو فاکتور را مد نظر قرار دهید، احتمال این که گوگل تصمیم بر جریمه شما بگیرد، بسیار کم خواهد شد. این دو فاکتور ارتباط و کیفیت هستند. منظور از ارتباط این است که سایت هایی را برای خرید بک لینک انتخاب کنید که محتواها و حوزه فعالیت آنها مرتبط با محتوای سایت شما باشد. چراکه گوگل در طول این سال ها بسیار باهوش تر از قبل شده و حالا به راحتی متوجه می شود که کدام لینک ها مرتبط با سایت هستند. بنابراین اگر به این نتیجه برسد که محتوای سایت مقصد ارتباطی با سایت مبدأ ندارد، آن بک لینک را به نوعی اسپم یا هرزنامه به حساب می آورد.

این مقاله را حتما بخوانید
آموزش بهینه سازی سایت با گوگل لایت هاوس – Google Light House

در مورد کیفیت نیز باید به سراغ سایت هایی بروید که خودشان سئوی قابل قبولی دارند. به عنوان مثال سایت هایی که محتواشان کپی سایت های دیگر است، نمی توانند گزینه مناسبی برای خرید بک لینک باشند.

الگوریتم گوگل برای بک لینک

فرآیند خرید بک لینک چگونه است؟

اگر تا به حال برای خرید بک لینک اقدام نکرده باشید، احتمالاً مهم ترین پرسشتان این است که فرآیند خرید بک لینک به چه ترتیب است؟ به طور کلی برای خرید بک لینک به وب سایت های دیگر مبلغی می دهید تا لینک وب سایت شما را در محتوای سایت خود قرار دهند. این عمل می تواند در قالب های مختلفی انجام شود؛ مثل:

  • قرار دادن یک محتوا تحت عنوان پست حمایتی
  • قرار دادن پست مهمان (یعنی محتوای این پست را سایت مبدأ که قصد خرید بک لینک دارد، تدوین می کند و به سایت مقصد برای انتشار تحویل می دهد. معمولاً به سایت هایی که این محتواها را منتشر می کنند، سایت های رپورتاژ می گویند.)
  • بررسی محصولات سایت مبدأ (که ضمن معرفی مستقیم محصولات فروشگاه مبدأ، به آن لینک داده می شود.)
  • و … .

فرآیند پرداخت نیز می تواند به شکل های مختلف باشد. به عنوان مثال در بعضی از موارد می توانید به جای پول، محصولات خود را برای سایت مقصد ارسال کنید که این کاملاً به قوانین آن سایت بستگی دارد.

راهنمای خرید بک لینک ؛ سؤالاتی که باید بپرسیم

در هر وب سایتی برای خرید بک لینک باید هزینه متفاوتی را پرداخت کنید. عوامل مختلفی در تعیین این هزینه تأثیرگذارند که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • محتوای سایت: سایت هایی که محتواهای منحصر به فرد و باکیفیتی دارند، طبیعتاً هزینه بیشتری هم برای درج بک لینک دریافت می کنند.
  • کیفیت بک لینک: سایت هایی که در زمینه فروش بک لینک قدیمی تر هستند، گران قیمت تر از نمونه های جدیدتر هستند. این سایت ها معمولاً تعداد بسیار محدودی بک لینک را در یک ماه منتشر می کنند. از ابزارهای بررسی بک لینک استفاده کنید.
  • حوزه فعالیت سایت مبدأ: معمولاً هر چه محصولات یا خدمات سایت مبدأ گران قیمت تر باشد، برای خرید بک لینک نیز باید هزینه بیشتری پرداخت شود. برای مثال سایت های مربوط به املاک، احتمالاً با خرید بک لینک درآمد بیشتری خواهند داشت. به همین دلیل هم باید هزینه بیشتری را برای خرید بک لینک پرداخت کنند.
  • رتبه الکسای سایت مقصد: رتبه الکسا رتبه ای است که بر اساس میزان ترافیک یک سایت به آن اعطا می شود. هر چه سایتی که قرار است بک لینک بفروشد، رتبه الکسای بالاتری داشته باشد، هزینه بیشتری را دریافت خواهد کرد.

در انتخاب منبع برای خرید بک لینک چه فاکتورهایی را در نظر بگیریم؟

در قسمت های بالاتر این راهنمای خرید بک لینک به دو فاکتور کلی اشاره کردیم که در خرید بک لینک باید در نظر بگیرید؛ کیفیت سایت مقصد و میزان ارتباط آن با سایت شما. اما در کنار نکات بالا وقتی در حال بررسی گزینه های موجود هستید، باید سؤالاتی را در مورد آن منبع بپرسید که از مهم ترین آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • آیا وقتی نام سایت مقصد را در گوگل جست و جو می کنید، نشان داده می شود؟
  • آیا سایت مد نظر پشتیبانی سریع و خوبی دارد؟
  • بک لینکی که سایت مد نظر ارائه می دهد Follow است یا Nofollow؟ با تفاوت لینک های فالو و نوفالو آشنا شوید.
  • ترافیک سایت در هر ماه چه قدر است؟ (معمولاً باید حداقل 500 بازدید در یک ماه باشد.)
  • چند درصد کاربران آن سایت محتواهای حاوی بک لینک را می خوانند؟ (اگر این عدد کمتر از 50% باشد، معمولاً عدد خوبی محسوب نمی شود.)
  • لینک سایت قرار است در کدام بخش سایت قرار بگیرد؟
  • DR یا Domain Rating سایت مقصد چه قدر است؟ (DR عددی برای رتبه بندی یک دامنه است که توسط ابزار Ahrefs تعیین می شود. سعی کنید منابعی با DR بیشتر از 20 یا 30 را انتخاب کنید.)
  • آیا می توانید محتوا و لینک را قبل از انتشار بازبینی کنید؟
  • آیا سایت مد نظر ضمانتی برای تعداد بازدید، میزان جذب کاربر و … دارد؟

بک لینک

جمع بندی

خرید بک لینک با وجود ریسک هایی که به همراه دارد، اگر درست انجام شود می تواند یک روش هوشمندانه برای ارتقای سئوی سایت باشد. البته با در نظر گرفتن مواردی می توان این ریسک را تا حد زیادی کاهش داد که در این راهنمای خرید بک لینک به آنها اشاره کردیم.

در نهایت فراموش نکنید که بک لینکی برای گوگل ارزش دارد و برای سایت شما نوعی اعتبار محسوب می شود، که از سمت یک سایت قابل قبول باشد. پس در خرید بک لینک به اعتبار و کیفیت سایت مقصد و همینطور مرتبط بودن آن با سایت خود توجه ویژه ای داشته باشید.

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو لینک ساز خودکار | پلاگین Interlinks Manager

345,000 تومان

73.33%
جت وردپرس

جت وردپرس

محصول پیشنهادی

افزونه موشک سئو | WP Schema Pro

345,000 تومان

82.39%

محصول پیشنهادی

افزونه سئوی محلی وردپرس | پلاگین Yoast Local SEO Premium

345,000 تومان

100%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو اینستنتیفای | پلاگین Instantify

197,500 تومان

78.67%
بروز وردپرس

بروز وردپرس

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ووکامرس پرمیوم | پلاگین Yoast WooCommerce SEO Premium

345,000 تومان

91.11%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو و بهینه سازی خودکار تصاویر | پلاگین SEO Friendly Images Pro

138,000 تومان

91.11%
راد ایران

راد ایران

محصول پیشنهادی

افزونه سئو ویدئو های وردپرس | پلاگین Yoast Video SEO

345,000 تومان

73.33%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس


نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه