راه اندازی سایت مشابه باما؛ خصوصیات، مزایا و روش طراحی سایت مشابه باما

ایده کسب و کار

7 دقیقه زمان مطالعه

امروزه سایت‌های معروف بسیاری وجود دارند که افراد مختلف پس از نیازسنجی کسب و کار خود، خواهان طراحی سایت مشابه این سایت‌های موفق و پیشرو می‌شوند. یکی از این سایت‌ها، سایت باما است که با وجود مدت زمان نسبتا کمی که در بازار حضور داشته، توجه افراد زیادی را به طراحی و کارکرد این سایت جلب شده است. قطعا شما نیز از افرادی هستید که خصوصیات این سایت برای تان جالب توجه بوده و به دنبال راه اندازی سایت مشابه باما یا کسب اطلاعات در این حوزه هستید.

“سایت باما چه ویژگی هایی دارد؟”، “مزایای طراحی سایت مشابه باما چیست؟”، “چگونه سایت خود را مشابه باما طراحی کنیم؟”

این‌ها سوالاتی هستند که برای شما نیز پیش آمده، در این مقاله با ما همراه باشید.

سایت باما چه ویژگی هایی دارد؟

در ابتدا باید ویژگی های سایت باما و حوزه فعالیت آن را بررسی کنیم تا در ادامه بتوانیم راه حل‌های مناسبی برای پیاده سازی هر یک از ویژگی‌های این سایت ارائه دهیم.

امروزه با گسترش استفاده از اینترنت در میان تمام اقشار جامعه، دیگر هیچ نوع خرید و فروشی در بستر اینترنت عجیب و غیرممکن نیست. چند سال پیش اگر شخصی به شما می‌گفت در طی سال‌های آتی بسیاری از افراد، لباس و ملزومات شخصی خود را از اینترنت تهیه می کنند، تعجب می‌کردید، اما امروز این امر برای شما موضوعی عادی و روزمره است. فروشگاه های اینترنتی امروزه به همه حوزه‌ها وارد شدند و صاحبان کسب و کارهای سنتی نیز اگر می‌خواهند حیات خود را ادامه دهند، باید به این خیل جمعیت بپیوندند و کسب و کار خود در فضای مجازی را راه اندازی کنند.

سایت باما باشگاهی مجازی است که فعالیت آن در زمینه خرید و فروش خودرو است. سایت باما مانند یک موتور جستجو عمل می کند و با توجه به مولفه‌های مدنظر شما، خودروهای مناسب برای شما را یافته، به شما نمایش می‌دهد تا بهترین گزینه برای خود را یافته و برای خرید یا معاوضه اقدام کنید. این وبسایت از طریق ثبت آگهی، اخبار و اطلاع رسانی های فنی و غیره در حوزه خرید و فروش ماشین و موتور سیکلت فعالیت می‌کند و به دلیل مبالغ زیادی که در این بیزینس جا به جا می‌شود، ارزش طراحی وب سایت برای چنین مشاغلی بسیار بالا است.

طراحی سایت مشابه باما، می‌تواند برای تمام اصناف مرتبط با وسایل نقلیه ماشینی مانند اتومبیل‌ها، موتور سیکلت ها و… ارزش زیادی ایجاد کند. برخی از این مشاغل شامل: نمایشگاه‌های معامله ماشین و موتور سیکلت، تولید کنندگان و وارد کنندگان قطعات خودرو، کارگاه های مکانیک و طراحان صنعتی در حوزه وسایل نقلیه ماشینی، می توانند بهترین بهره برداری را از طراحی و داشتن چنین سایتی داشته باشند.
این کسب و کارها می‌توانند با استفاده از ویژگی ایجاد نیازمندی و آگهی های فروش، درآمد زیادی از این حوزه کسب کنند.
سایت باما در دسته بندی سایت‌های فروشگاهی قرار دارد و کالایی که در این سایت به فروش می‌رسد، وسایل نقلیه هستند.

چرا طراحی سایت مشابه باما؟ (مزایای سایت باما)

سایت باما مزایای زیادی برای افرادی که به این سایت مراجعه می‌کنند، دارد. از این مزایا می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • صرفه جویی در وقت و هزینه فروشنده و خریدار خودرو
  • ارزیابی دقیق و امکان دریافت اطلاعات کامل خودرو
  • فیلتر کردن نتایج جستجو و یافتن بهترین گزینه برای خرید یا معاوضه
  • فراهم کردن امکان خرید مستقیم و بدون واسطه
  • بازدید بیشتر خودروها و امکان فروش سریع‌تر و به قیمت واقعی برای فروشندگان
  • خدمات رسانی سایت بدون محدودیت زمانی و مکانی (برخلاف نمایشگاه‌های معاملات خودرو)
  • نیاز کمتر به استخدام نیروی انسانی برای نمایشگاه‌ها، وارد کنندگان خودرو و قطعات و تولید کنندگان و در نتیجه صرفه اقتصادی برای آنان
  • وجود گالری تصویر خودروها و سایر وسایل نقلیه و در نتیجه امکان مشاهده خودرو پیش از خرید
  • امکان به روز رسانی قیمت در سایت و اطلاع از قیمت به روز خودرو برای خریداران و فروشندگان

در ادامه روش راه اندازی سایت مشابه باما برای کسب و کارتان را به شما آموزش می‌دهیم. هر چه زودتر برای آغاز طراحی سایت خود اقدام کنید، از قابلیت‌های بسیار زیادی که داشتن سایت به کسب و کار شما می‌دهد، شگفت زده خواهید شد!

در طراحی سایت خود، به چه نکاتی توجه کنیم؟ نکات مهم طراحی سایت چیست؟

سایت‌های مختلف، نیازمندی‌ها و مشخصات متفاوتی دارند؛ اما در طراحی همه این سایت ها خصوصیت‌های ثابتی باید وجود داشته باشد و استانداردهای ثابتی رعایت شده باشند. در ادامه این خصوصیات را برای شما شرح می‌دهیم و پس از آن، روش ساخت و طراحی سایت مشابه باما را با هم بررسی میکنیم.

اصول ثابت در طراحی سایت:

  • طراحی ریسپانسیو وبسایت: طراحی رسپانسیو (Responsive) به این معناست که سایت شما در دستگاه‎‌های مختلف ظاهر به هم ریخته و درهمی نداشته باشد. با توجه به استفاده زیاد مردم از تلفن همراه، طراحی ریسپانسیو از اهمیت زیادی برخوردار است. زیرا اگر مخاطب وارد سایت شما شود و با ظاهری درهم و برهم مواجه شود، از سایت خارج شده و هرگز بازنمی‌گردد! البته این مشکل در وردپرس تا حد زیادی رفع شده است ولی برای جلوگیری از ایجاد مشکل در آینده، در هنگام خرید قالب، ریسپانسیو بودن آن را در صفحه تلفن همراه خود نیز بررسی کنید.
  • سرعت بهینه سایت: به دلیل تعدد تصاویر در سایت‌های خرید و فروش مشابه باما، سرعت بالا آمدن سایت به مشکل برمی خورد. برای جلوگیری از این مشکل در ادامه به شما افزونه راکت را معرفی کردیم. همچنین شما می‌توانید برای حجم فایل‌های آپلود شده، محدودیت‌هایی برای فروشندگان سایت خود اعمال کنید.
  • وجود وبلاگ: محتوای سایت شما، مولفه‌ای است که در بالا آمدن رتبه سایت در گوگل و در نتیجه ورود بیشتر کاربران به سایت نقش اساسی دارد. توجه زیادی به این بخش داشته باشید و با مقالاتی که مطالب دست اول و مفید برای مخاطبانتان دارند، گوی رقابت را از آنان بدزدید.
  • طراحی مینیمال و شیک: هیچکس از شلوغی بیش از حد خوشش نمی‌آید. سایت شما باید المان‌های زیباسازی فضای وب را داشته باشد، اما نه به حدی که کاربران وارد شده به سایت سرگیجه بگیرند! و از سایت فرار کنند!
  • لینک شبکه‌های اجتماعی: سایت و یا پیج، هیچکدام به تنهایی برای کسب و کاری که قصد رشد دارد، کافی نیست. اقدام به افتتاح حساب کاربری در شبکه های اجتماعی پر کاربر کنید و لینک صفحه خود را در سایت قرار دهید تا کاربران بتوانند شما را در تلفن همراه و شبکه اجتماعی محبوب خود، دنبال کنند.
  • امنیت و ایجاد اعتماد: برای ایجاد امنیت، از ارائه دهنده هاست و دامین خود، گواهینامه SSL را دریافت کنید. همچنین به دلیل ایجاد معامله در سایت لازم است نسبت به دریافت نماد اعتماد الکترونیک نیز، اقدام بفرمایید.
این مقاله را حتما بخوانید
آموزش نحوه فعالسازی صفحات فرود و landing page در المنتور

صفحه اول سایت باما

چگونه سایتی مشابه باما راه اندازی کنیم؟

شما می‌توانید تمام مزیت‌هایی که در قسمت‌های قبل گفته شد را بدون صرف هزینه زیاد و با استفاده از افزونه‌ها (Plugin) و قالب‌های آماده‌ی موجود در ژاکت، در سایت خود داشته باشید.

برای استفاده از این امکانات، آموزش‎‌های بسیاری در سایت ژاکت قرار گرفته است که شما را قدم به قدم از خریداری هاست و دامین تا نصب قالب و پلاگین‌ها همراهی می‌کند؛ به شکلی که دیگر نیازی به مراجعه به سایت‌ها و منابع دیگر نخواهید داشت.

اگر شما طراح سایت هستید و اطلاعات پایه‌ای لازم در این حوزه را دارید نیز در ادامه برخی از پلاگین‌ها و قالب‌های ژاکت را به شما معرفی می‌کنیم تا در طراحی سایت مشابه باما کنار شما باشیم.

  1. برای طراحی سایت مشابه باما، ابتدا باید هاست و دامین مورد نظر خود را از ارائه دهندگان هاست و دامین خریداری کنید.
  2. سپس بر روی هاست خود، وردپرس را نصب کنید. وردپرس فضای کار ساده‌ای در اختیار شما قرار می‌دهد که با وجود زبان فارسی، هر کسی می‌تواند سایت خود را طراحی و آماده خدمات کند. البته ما به شما پیشنهاد نمی‌کنیم بدون مشورت و همراهی متخصصین این حوزه و یا با اطلاعات محدود، اقدام به این عمل نمایید.
  3. از بین قالب‌های فروشگاهی موجود در سایت ژاکت، یکی را انتخاب کرده، خریداری کنید. شما می‌توانید خودتان قالب را بر سایت نصب کنید و اگر به مشکلی برخوردید با ارسال تیکت، از کارشناسان ما راهنمایی‌های لازم را دریافت کنید.
    اگر می‌خواهید نصب قالب شما با اطمینان بیشتر و توسط متخصص این حوزه انجام شود، در هنگام خرید قالب می‌توانید گزینه نصب قالب را انتخاب کنید. در اینصورت و در ازای پرداخت مبلغی ناچیز، متخصصان ما قالب را بر سایت شما نصب خواهند کرد.
  4. پس از نصب قالب،نوبت به انتخاب و نصب افزونه‌های سایت می‌رسد. ما به همه سایت ها، فروشگاهی یا غیر فروشگاهی پیشنهاد می‌کنیم برای بهبود سرعت و سئو (SEO) در سایت خود، افزونه‌های یواست پریمیوم (Yoast premium) و موشک وردپرس (WP Rocket) را نصب کرده و تنظیمات مربوط به آن‌ها را در سایت خود انجام دهند.

از دیگر افزونه‌هایی که به طور خاص برای طراحی سایت مشابه باما به آن نیاز است، افزونه دکان است. شما در سایت خود نیاز دارید که فروشندگان مختلف بتوانند در سایت شما ثبت نام کنند، اطلاعات وسیله نقلیه خود را ثبت کنند و در صورت نیاز، اطلاعات وارد شده را حذف و یا ویرایش کنند.

افزونه دکان، برای ساده سازی طراحی سایت‌های وردپرسی که چند فروشنده دارند، طراحی و ارائه شده است. با نصب این افزونه، فروشندگان می‌توانند تبلیغ وسیله نقلیه خود را بر سایت شما قرار دهند. این افزونه امکانات زیادی از جمله سفارشی سازی پیشخوان فروشنده، امکان درج کوپن تخفیف، امکان استفاده از نقشه برای مشخص کردن موقعیت مکانی فروشنده، امکان ویرایش محصولات منتشر شده در داخل پنل دکان و بسیاری از امکانات دیگر را در اختیار شما می‌گذارد.

سخن پایانی؛ طراحی سایت مشابه باما، سایت دلخواه فعالان حوزه ماشین و موتورسیکلت

سایت باما که فعالیت خود را در حوزه معاملات وسایل نقلیه موتوری آغاز کرده است، مزایای زیادی را برای فعالان این حوزه به همراه دارد. شما می‌توانید با استفاده از قابلیت‌های مختلف وردپرس و قالب ها و افزونه‌های سایت ژاکت، نسبت به طراحی سایت مشابه باما اقدام کنید و از مزایای وجود سایت در کسب و کار خود بهره مند شوید. در این پست، مشخصات سایت باما را بررسی کرده، نیازمندی‌های شما برای تاسیس سایت مشابه را ارائه کردیم. شما می‎‌توانید پس از خرید خود از ژاکت، در هر مرحله ای از این مسیر که به مشکل برخوردید، از پشتیبانی متخصصان ما برای رفع مشکلات خود، بهره مند شوید.

محصول پیشنهادی

قالب چندمنظوره پرتو | قالب Porto

645,000 تومان

92.44%

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره انفولد | قالب Enfold

645,000 تومان

81.76%

محصول پیشنهادی

قالب چندمنظوره آسترا پرو | پوسته Astra Pro

825,000 تومان

93.08%

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره دیوی | قالب Divi

645,000 تومان

77.95%

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره زفایر | قالب Zephyr

645,000 تومان

72.28%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی ایران کالا | قالب Irankala

995,000 تومان

83.35%
سید رضا صالحی

سید رضا صالحی

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره بی تم | قالب BeTheme

645,000 تومان

90.2%
پرو استایل

پرو استایل

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی دیجی لند | قالب Digiland

833,000 تومان

100%
ماهدیس وب

ماهدیس وب

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی وودمارت | قالب Woodmart

825,000 تومان

84.09%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره آوادا | قالب AVADA

645,000 تومان

87.54%
پرو استایل

پرو استایل

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره هاب | Hub

645,000 تومان

85.45%

نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه