Retry
سایت چاپ طرح روی لباس

این روزها کسب درآمد از طریق وب سایت به عنوان فعالیت اصلی و موثر در یک برند محسوب می شود. با رقابتی شدن مشاغل، نیاز به بهینه سازی سایت ها و روش های تبلیغاتی بیش از پیش در هر کسب و کاری احساس می شود. آرزوی خیلی از ما راه اندازی کسب و کار بزرگ و پر سود است. در ادامه به روش چاپ POD (مخفف Print on demand یا چاپ در زمان درخواست) و راه اندازی سایت برای این کسب و کار می پردازیم.

این چاپ بر روی وسایل مختلف سفارشی مانند تی شرت، لیوان، فرش و وسایل منزل انجام می شود.

نحوه راه اندازی کسب و کار چاپ

در بخش بالا ایده هایی برای چاپ بر روی انواع محصولاتی که می توانید با آن تولید کنیدف ارائه دادیم. با این وجود، پرداختن به جنبه های عملی برای شروع این نوع مشاغل آسان به نظر نمی رسد. بخش های زیر شما را برای شروع تجارت چاپی آماده می کند.

مرحله 1: نیچ مارکتینگ (Niche market)

قبل از هر کاری، بخش کوچکی از بازار را برای فعالیت در نظر بگیرید. بهترین کار فعالیت به صورت تخصصی بر طبق علاقه خودتان در یک زمینه است. اگر برای پیدا کردن آن مطمئن نیستید، لیستی از علاقه مندی های احتمالی خودتان را تهیه کنید. بعضی از ایده ها می توانند شامل مواردی همچون سوارکاری، کمیک، فوتبال، زندگی سالم و غیره باشند. حوزه انتخابی شما باید از جذابیت کافی برای مخاطبین و مشتری ها برخوردار باشد.

جستجو

بعد از مطمئن شدن از حوزه کاری و طراحی خود، برای تایید ایده به موتور های جست و جو و رسانه های اجتماعی سری بزنید. گوگل ترندز می تواند به شما براساس نظرات مردم برای ایده تان کمک کند، همچنین از دیگر رسانه های اجتماعی موثر برای شما Facebook ، Twitter ، Instagram ، Pinterest و Reddit. است.

اگر با تعداد نظرات کمی درباره ایده انتخابی خودتان در شبکه های اجتماعی مواجه شدید، احتمالاً این ایده از پتانسیل کافی برای تجارت چاپی برخوردار نیست. موضاعاتی که شامل نظرات زیادی هستند را برای ایده تجارت در نظر بگیرید و با برقراری ارتباط با افراد دنبال کننده این ایده، آن ها را به مشتریان آینده خود تبدیل کنید.

برخی از ایده های محبوب چاپ شامل لیوان، تی شرت، پوستر، قاب گوشی، کاپشن، برچسب، کلاه و بالش هستند.

در آخر سایت هایی مانند آمازون ، eBay یا دیجی کالا و هر بازار مشترک دیگری را برای پیدا کردن محصولات فروشی مشابه ایده خودتان بررسی کنید. اگر محصولاتی با ایده شما در حال فروش هستند، این می تواند نشانه یک محصول پرسود برای فروش شما باشد.

مرحله 2: طراحی محصولات

طراحی سایت لباس

بعد از پیدا کردن ایده، وقت شروع کار است. از آنجایی که چاپ وابسته به طراحی و ایجاد طرح های متنوع بر روی محصولات است، در صورتی که یک طراح ماهر هستید، برتری بسیاری نسبت به افراد دیگر دارید. برای استفاده از طرح های چاپی بر روی محصولات خود، باید آن را طراحی کنید و یا از طرح های رایگان برنامه  Creative Market استفاده کنید. به یاد داشته باشید که کپی برداری از طراحی شخصی افراد دیگر، غیرحرفه ای و غیرقانونی است.

همچنین اگر وقت یا مهارت کافی برای طراحی محصولات خود را ندارید، با استفاده از برنامه هایی مانند Upwork ، Fiverr، Design Pickle طرح های زیبا را با قیمت مناسب خریداری کنید.

مرحله ۳: راه اندازی وب سایت

سایت فروش لباس

پس از طراحی محصولات، وب سایت خود را راه اندازی کنید. داشتن یک وبسایت علاوه بر آسان کردن فرآیند ثبت سفارش، به برند سازی و اعتبار بیشتر تجارت شما هم کمک می کند.

برای راه اندازی یک سایت، WordPress بهترین و راحت ترین انتخاب برای تجارت الکترونیک شما محسوب می شود. این نرم افزار به راحتی  قالب های فروشگاهی مورد نظر شما را برای راه اندازی هر چه سریعتر کسب و کارتان در اختیارتان قرار می دهد. قبل از ثبت سفارش برای محصولات خود، تمام صفحات ضروری کسب و کار مانند صفحه اصلی، صفحه جزئیات ارسال کالا، تماس با ما و صفحه جزئیات پرداخت را طراحی و تنظیم کنید. پیشنهاد ما به شما استفاده از افزونه طراحی آنلاین محصول ووکامرس است که امکان قرار دادن عکس روی طرح اولیه، ویرایش و تغییر نگ و متن و ثبت طرح ساختگی مشتری را به شما می دهد.

برای آموزش طراحی سایت با وردپرس پیشنهاد می کنیم این مطلب را بخوانید.

مرحله 4: تبلیغات

با تبلیغ محصولات، برندتان را جهانی کنید. در این جا به چند نکته بازاریابی برای  فروش می پردازیم:

حضور در شبکه های اجتماعی

شبکه های اجتماعی با امکان تبلیغ رایگان و جست و جوی راحت کاربران، مزایای زیادی برای ارائه محصولات شما به همراه دارند. یک حساب توییتر، فیس بوک، اینستاگرام و یا یوتیوب بسازید و از آنها برای بازاریابی برند خود استفاده کنید. شما مجبور نیستید از چندین حساب کاربری برای تبلیغات استفاده کنید، بلکه از پلتفرمی که بیشتر آشنایی دارید و یا بیشترین ارتباط را با محصولات و کسب و کار شما دارد، استفاده کنید.

اگر می خواهید بدانید کدامیک از شبکه های اجتماعی در کسب و کار شما موثرتر است، این مقاله را بخوانید.

در اینجا به چند نکته برای استفاده موثر از رسانه های اجتماعی می پردازیم:

  • به گروه ها بپیوندید و به طور منظم پست های خود را اشتراک گذاری کنید تا در بالای صفحه Feed اینستاگرام و یا پلتفرم های دیگر دیده شوید.
  • برای فروشگاه خود هشتگ بسازید و از مشتریان خود بخواهید برای ارسال تصاویر محصولات شما، از هشتگ برند استفاده کنند.
  • از قانون 80/20 استفاده کنید: در این حالت، %80 از محتوای شما باید سرگرم کننده و آموزنده باشد و %20 باقیمانده می تواند در راستای فروش محصولات باشد.
  • برای شناخته تر شدن برندتان، با افراد اینفلوئنسر همکاری کنید.
  • از شبکه اجتماعی در راستای افزایش فروش استفاده کنید: کاربران رسانه های اجتماعی را در راستای ایجاد پله ی صعود برای تبلیغات و کمپین های جذاب به کار ببرید.

بهینه سازی سایت توسط SEO

سئو ابزاری قدرتمند برای بالا بردن سایت در اولین صفحات موتورهای جستجو است. سئو با محتوای با کیفیت و بهینه سازی صفحات با کلمات کلیدی مرتبط می شود. برای دستابی به این اهداف، شما باید کلمات کلیدی و جست و جو شده توسط بسیاری از افراد را پیدا کرده و سپس محتوای درجه یک را با استفاده از کلمات تهیه کنید.

تکنیک های مختلفی برای SEO وجود دارد که می توانید آنها را با تجارت خود سازگار کنید.

از نظرات مشتریان برای اعتبار بیشتر خود استفاده کنید

نظرات و بررسی های مشتریان، روشی قدرتمند و معتبر برای بازاریابی برند و افزایش فروش شما است. برای دستیابی به این هدف، از قابل مشاهده بودن نظرات کاربران و خریداران واقعی خود در وب سایت مطمئن شوید.

پست های با کیفیت برای وبلاگ منتشر کنید

اکثر برند ها امروزه از شیوه بازاریابی محتوا برای گسترش و معرفی محصولات یا خدمات خود استفاده می کنند. پست ها، نظرات و سایر مطالب را به طور منظم در وبلاگ خود منتشر کنید. فراموش نکنید که محتوای منتشر شده را در شبکه های اجتماعی خود به اشتراک بگذارید تا از این طریق مخاطبان بیشتری را جذب کنید و در نتیجه بازدید بیشتری را به سایت هدایت کنید.

همچنین با انتشار محتوای مفید و کارآمد، ضمن تعامل بیشتر با مخاطبین،  اعتماد و احتمال خرید آن ها را افزایش دهید.

مرحله ۵ : بررسی و بهبود عملکرد

شناخت عوامل کارآمد و مخرب در کسب و کار، می تواند از کلیدی ترین عوامل رشد برند شما محسوب شود. در این راستا ممکن است دوباره فروشگاه خود را طراحی کنید، قیمت ها را تنظیم کنید، صفحات وبسایت را تغییر دهید و یا حتی محصولات جدیدی اضافه کنید.

مزایای صنعت چاپ در مقابل کسب و کارهای رایج

راه اندازی آسان: برای راه اندازی تجارت چاپ، صرفا نیازی به استخدام یک طراح حرفه ای وب سایت ندارید و به راحتی می توانید سایت وردپرسی خود را با افزونه ها، الگوها، مضامین و راهنماهای بی شمار، راه اندازی کنید.

امکان فعالیت با سرمایه کم: در مشاغل سنتی، شما نیازمند سرمایه ای زیاد برای راه اندازی کسب و کار خود هستید، اما در حوزه چاپ اشیا خصوصا (POD)، با هزینه ای ناچیز کسب و کار خود را شروع کنید.

سرعت بالای آماده سازی محصولات: تمام فرآیند چاپ عکس روی محصولات با احتساب زمان خشک شدن طرح چاپ، فقط چند ساعت وقت می گیرد. همچنین امروزه با پیشرفت بیشتر دستگاه های چاپ، امکان چاپ چند محصول به صورت همزمان نیز میسر شده است.

امکان شخصی سازی: یکی از بزرگترین مزیت های چاپ، فرصتی برای طراحی و فروش طرح های شما و شخصی سازی کامل برند شما محسوب می شود.

نتیجه گیری

امروزه تجارت الکترونیک نیازمند یک سرمایه مالی نسبتا زیاد و زمانبر برای راه اندازی است. برای مسئولیت و ریسک کمتر، چاپ یک گزینه ایده آل است که هنوز هم توانایی موفقیت دارد و در صورت تلاش و ادامه روند کاری، همیشه مشتریان زیادی به همراه خواهد داشت.

دیدگاه‌ها

Comments

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *