ایده پردازی در بازاریابی محتوا

تولید محتوا

6 دقیقه زمان مطالعه

ایده پردازی برای تولید محتوا کار آسانی نیست، اما برای رنک گرفتن در گوگل و رشد ترافیک سایت امری ضروری است. وبسایتی که به صورت مرتب آپدیت می شود، ترافیک بیشتری هم خواهد داشت و کاربر هم بیشتر روی آن سایت خواهد ماند. این موارد باعث می شوند گوگل متوجه شود که وبسایت شما یک منبع مناسب برای مخاطبینتان به شمار می رود. به همین دلیل تولید محتوا از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

اگر می‌خواهید نکات تولید محتوا و نحوه برنامه ریزی برای یک استراتژی محتوای کاربردی را یاد بگیرید هیچ راهی به جز یادگیری اصولی این علم را ندارید. دوره تولید محتوا که توسط مجموعه ژاکت آکادمی تهیه و تدوین شده است یک دوره بسیار کاربردی برای یادگیری این مهارت است. تولید محتوا این توانایی را دارد که مخاطبین جدیدی را برای سایت شما جذب کند و آن ها را همانجا نگه دارد. با این وجود پیدا کردن ایده های جدید برای محتوا و نوشتن محتوای جدید کار سختی است و پس از مدتی ممکن است متوجه شوید که ایده جدیدی برای تولید محتوا ندارید و یا محتواهای فعلی کیفیت مناسبی ندارند.

نگران نباشید، خوشبختانه یک راه حل موثر و کاربردی برای این مشکل وجود دارد. در ادامه با ما همراه باشید تا تمامی ابزارها و تاکتیک های لازم برای ایده پردازی در تولید محتوا را در اختیار شما قرار دهیم. پس از مطالعه این مقاله شما قادر خواهید بود ایده های با کیفیتی را برای تمامی کانال های مارکتینگ خودتان پیدا کنید.

برخی از تاکتیک هایی که امتحان خودشان را پس داده اند و شما می توانید از آن ها برای ایده پردازی در تولید محتوا استفاده کنید، به شرح زیر هستند:

۱- طوفان فکری

یکی از مهم ترین کاربردهای طوفان فکری این است که شما می توانید از طریق آن تا جای ممکن ایده های مختلفی را پیدا کنید. اما قبل از شروع طوفان فکری، بهتر است موارد زیر را هم در نظر بگیرید:

  • گروه های بزرگ را به تیم های کوچک تر تقسیم کنید: در هر تیم باید حداکثر دو یا سه نفر روی یک موضوع مشترک تمرکز کنند.
  • از افرادی که هیچ تصور قبلی در مورد موضوع ندارند، استفاده کنید یا از افراد حاضر در تیم های مختلف کمک بگیرید تا بتوانید موضوع را از یک دید جدید مشاهده کنید.
  • چند پارامتر اصلی در مورد کار خودتان تعریف کنید که بتوانید در مورد آن بحث کنید و پایه های کسب و کار خودتان را بنا کنید.
  • جنبه های مثبت هر ایده را ببینید و روی پتانسیل آن ها برای گنجانده شدن در لیست محتواها فکر کنید.
  • روی ایده هایی تمرکز کنید که باعث افزایش توجه، علاقه و عمل کاربر خواهند شد.
  • همه چیز را یادداشت کنید تا بعدا بتوانید تفاوت های ظریف ایده های مورد بحث را پیدا کنید.

۲- برای مخاطب ارزش خلق کنید

هدف نهایی تمامی محتواهای منتشر شده باید این باشد که ارزشی را برای مخاطب هدف خودتان خلق کنید. برای انجام این کار باید موارد زیر را در نظر داشته باشید:

  • در مورد مخاطب تحقیق کنید و یک پرسونا برای او ایجاد نمایید.
  • مطمئن شوید که نیازهای مخاطب را درک می کنید.
  • برای این نیازها راه حل ارائه کنید.

با پیدا کردن مشکلات مناسب و خلق ارزش برای مخاطب، می توانید مطمئن شوید که تمامی محتواهایی که خلق می کنید:

  • با نیازهای مخاطب مرتبط است
  • آموزش دهنده و سرشار از اطلاعات هستند
  • کاملا کاربردی هستند
  • بسته به نیاز مخاطب قابل شخصی سازی هستند
  • برای مخاطبین هدف نوشته شده نه برای همه
  • نسبت به پست های دیگر در یک تاپیک مشابه بهتر هستند.

داشتن یک استراتژی محتوای ثبت شده، جریان کار از پیش تعریف شده و نقشه راه واضح به شما کمک می کند همیشه در مسیر خودتان باقی بمانید و برای محتواهای آینده نیز ایده های کافی را داشته باشید.

همچنین علاوه بر این موضوع، می توانید موارد زیر را هم در نظر داشته باشید:

  • اجازه دهید ایده ها به صورت آزاد جریان داشته باشند: تمامی ایده‎ ها را ثبت کنید و سپس آن ها را دسته بندی کنید. معمولا بهتر است یک روز از نوشتن ایده ها بگذرد و پس از آن، آن ها را مرتب کنید.
  • مرتب باشید و قبل از شروع برای همه چیز برنامه ریزی داشته باشید.
  • به فرمت محتواها فکر کنید: صرف نظر از اینکه محتوا در مورد چه موضوعی است، باید قبل از شروع آن در مورد فرمت آن فکر کنید.
  • یک تقویم محتوایی داشته باشید: تا بتوانید طبق برنامه، محتواهای ایجاد شده را منتشر کنید.
این مقاله را حتما بخوانید
چگالی یا تراکم کلمات کلیدی چیست؟

ایده پردازی

۳- بهینه سازی محتواهای فعلی

یکی از روش هایی که از طریق آن می توانید به ایده های جدیدی برای تولید محتوا برسید، بهینه سازی محتواهای فعلی است. از آنجایی که محتوا در انواع و شکل های مختلفی عرضه می شود، شما می توانید آن ها را به شکل های دیگری هم تبدیل کنید. برای مثال می توانید کمپین های ایمیلی را به محتواهای متنی تبدیل کنید و یا از محتواهای فعلی خودتان برای تولید ویدیو یا کتاب الکترونیکی استفاده کنید.

گزینه هایی که برای تغییر شکل محتوا وجود دارند بی نهایت هستند و معمولا دو روش برای انجام این کار وجود دارد:

  • مقالات فعلی را آپدیت کنید: شما می توانید محتواهایی که از قبل رنک خوبی در گوگل دارند را پیدا کنید یا از محتواهایی استفاده کنید که در صفحات ۲ تا ۶ گوگل هستند و آن ها را بهینه سازی کنید تا رنک بهتری در موتورهای جستجو بگیرند.
  • انتشارات مقالات قبلی با فرمت جدید: مناسب ترین فرمت را برای مخاطبین هدف خودتان پیدا کنید و محتواهای فعلی را در این فرمت نیز منتشر کنید. برای مثال می توانید مقالات بلاگ را در اینستاگرام نیز منتشر کنید. با ایده های تولید محتوا در اینستاگرام آشنا شوید.

محتواهای سایت را با ابزارهایی مثل گوگل آنالیتیکس آنالیز کنید تا نحوه تعامل مخاطب با سایت خودتان را پیدا کنید و بفهمید به چه موضوعاتی علاقه داشته اند. به این ترتیب متوجه خواهید شد که کدام محتواها را باید تغییر دهید.

۴- داستان شخصی خودتان را بازگو کنید

نوشتن مقالات در مورد تجربیات شخصی خودتان هم یکی دیگر از روش های ایده پردازی برای تولید محتوا به شمار می رود. خیلی از متخصصین هم توصیه می کنند که حتما این کار را انجام دهید. یک پست بلاگ که در مورد مسائل شخصی شما نوشته شده است، می تواند توجه مخاطبین زیادی را به وبلاگ شما جلب نماید.

برای پیدا کردن تاپیک های احتمالی به تجربیات، اشتباهات، شک ها و موفقیت های خودتان اشاره کنید. به این ترتیب یک بعد انسانی به کسب و کار خودتان می بخشید که باعث می شود مخاطب بیشتر به شما اعتماد کند.

با این کار می توانید اعتبار کسب و کار خودتان را افزایش دهید و احترام مخاطبین را هم به دست بیاورد.

۵- در مورد مشکلات کسب و کار خودتان بنویسید

در کنار داستان شخصی، شما می توانید برخی از مشکلات و مسائلی که در کسب و کار خودتان با آن ها مواجه هستید و یا در گذشته با آن ها مواجه بوده اید را بنویسید. نوشتن این دست پست ها می تواند کمک زیادی به دیگر صاحبان کسب و کار کند. همچنین می توانید مقالات زیادی هم در مورد آن بنویسید: چرا کسب و کار خودتان را شروع کرده اید، چه چیزهایی از آن زمان تغییر کرده است، چگونه می خواهید کسب و کار خودتان را گسترش دهید و….

به این ترتیب می توانید هم به ایده های جدیدی برای سایت خودتان برسید، هم مشکلات فعلی را حل کنید و هم به دیگران کمک کنید.

6- پیدا کردن ایده های جدید از طریق انجمن ها

یک ایده محتوا که خوب روی آن فکر شده باشد و روی آن تحقیق کرده باشید، می تواند تا ۳.۵ برابر ترافیک بیشتری کسب کند. به لطف ایده های خیلی زیادی که می توانید به صورت آنلاین و در سطح اینترنت پیدا کنید، نیازی نیست که خیلی برای پیدا کردن ایده های جدید وقت صرف کنید. پلتفرم ها و ابزارهای مختلفی وجود دارد که برای ایجاد استراتژی محتوا، پیدا کردن موضوعات جدید، نوشتن محتوا و… از آن ها استفاده کنید. برای مثال می توانید از انجمن هایی مثل BuzzSumo، Reddit، Quora و… استفاده کنید تا ایده های جدیدی را برای تولید محتوا پیدا کنید و سپس با تولید محتوای قوی در مورد این ایده ها از رقبای خودتان پیشی بگیرید.

سخن نهایی

پیدا کردن ایده ها و موضوعات جدید برای نوشتن محتوایی که برای مخاطبین هم جذاب است می تواند کار سختی باشد، اما غیر ممکن نیست. به خصوص اگر بدانید که کجا باید به دنبال ایده های جدید بگردید و چطور ایده هایی که پیدا می کنید را ارزیابی کنید و چه زمانی آن ها را منتشر نمایید.

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه مدیریت محتوای ویژگی های ووکامرس و دکان | Fast Attributes

345,000 تومان

84%
علی زارعی

علی زارعی

محصول پیشنهادی

افزونه محتوای داینامیک برای المنتور | پلاگین Dynamic Content For Elementor

345,000 تومان

73.33%
مهدی عباس زاده

مهدی عباس زاده

محصول پیشنهادی

افزونه هوش مصنوعی دستیار تولید محتوا المنتور | AI Assistant for Elementor

345,000 تومان

20%

نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه