آموزش مخفی کردن استوری اینستاگرام؛ hide کردن استوری

اینستاگرام

5 دقیقه زمان مطالعه

امروزه اینستاگرام یکی از محبوب‌ترین سرویس‌های رسانه‌های اجتماعی در جهان به شمار می‌رود. هر کسی می‌تواند لحظات خود را به عنوان استوری و پست در این پلتفرم به اشتراک بگذارد. استوری اینستاگرام توسط بیش از 500 میلیون کاربر در روز استفاده می‌شود. آیا به عنوان کاربر اینستاگرام می‌دانید که می‌توانید استوری‌های اینستاگرام خود را بدون بلاک کردن کاربران خاص از آن‌ها پنهان کنید؟ بله شما می‌توانید استوری‌های خود را از برخی از کاربران خود پنهان کنید، بدون آنکه آن‌ها متوجه این موضوع شوند. اگر می‌خواهید نحوه مخفی کردن استوری اینستاگرام را بدانید با ما همراه باشید.

 

هاید (Hide) در اینستاگرام به چه معناست؟

اینستاگرام یک برنامه رایگان اشتراک گذاری عکس و ویدیو است که در آیفون و اندروید قابل نصب است. اگر این اپلیکیشن را ندارید می‌توانید آن را از منابع معتبر مانند اپ استور و گوگل پلی دانلود کنید. همین‌طور برای آموزش اینستاگرام و آشنایی با تمام قابلیت‌هایی که دارد می‌توانید از منابع معتبر آموزشی کمک بگیرید. به خصوص آنکه امروزه فروشگاه‌های اینترنتی بی‌شماری در این پلتفرم مشغول به فعالیت هستند و آموزش اینستاگرام و استفاده از آن می‌تواند برای ایجاد یک کسب‌وکار و معرفی آن به سایرین کاربردی باشد. همانطور که می‌دانید یکی از امکانات این اپلیکیشن استوری است که در اکانت‌های فروشگاهی می‌توان با استفاده از قابلیت گذاشتن لینک در استوری موجب فروش بسیار شد. با این وجود شما نیز می‌توانید اجازه دیدن استوری خود را نیز به عده‌ای ندهید.

از جمله قابلیت اینستاگرام که بسیاری از افراد ممکن است روزانه نیز از آن چندین بار استفاده کنند استوری گذاشتن است. برخلاف ریلز اینستاگرام ، استوری‌ها فقط ۲۴ ساعت قابل نمایش هستند و پس از آن از روی پروفایل شما برداشته می‌شوند. اما شما می‌توانید آن‌ها را هایلایت کنید تا برای همیشه در پروفایل‌تان بمانند، اما در هر حال باید بدانید که استوری‌ها قابلیت رفتن به اکسپلور اینستاگرام ندارد و تنها برای دنبال‌کنندگان اکانت خودتان قابل استفاده است. گاهی اوقات ممکن است استوری‌های خود را برای افراد خاصی بگذارید یا مایل باشید برخی از کاربران‌تان استوری‌های شما را نبیند. این کمپانی برای این مسئله قابلیت مخفی کردن استوری اینستاگرام یا همان hide story اینستاگرام را در نظر گرفته است. به کمک این گزینه می‌توانید بازدیدکنندگان از استوری اینستاگرام را محدود کنید.

 

چگونه استوری خود را از یک یا چند نفر مخفی کنیم؟

برای مخفی کردن استوری اینستاگرام خود با ما همراه باشید تا تمام مراحل این کار را آموزش دهیم.

هاید کردن استوری در اینستاگرام برای یک نفر

  1. وارد اپلیکیشن اینستاگرام شوید.
  2. پروفایل مخاطبی را که می‌خواهید استوری‌های خود را از او پنهان کنید باز کنید.
  3. روی نماد سه نقطه ضربه بزنید. می‌توانید ⋮ یا ⋯ را در گوشه سمت راست بالای صفحه نمایه پیدا کنید. با زدن بر روی این قسمت یک تب منو باز می‌شود.
  4. بر روی گزینه Hide your story ضربه بزنید. می‌توانید آن را در زیر گزینه ” Restrict” در لیست مشاهده کنید. یک پیام پاپ آپ روی صفحه نمایش شما ظاهر خواهد شد.

مخفی کردن استوری اینستاگرام با استفاده از اپلیکیشن اندروید اینستاگرام

5. روی Hide  ضربه بزنید. اکنون کاربر نمی‌تواند چیزی را که در آینده به استوری خود اضافه می‌کنید ببیند. توجه نمایید که با این تغییر مانع از دیدن نمایه و پست‌های شما توسط کاربر مورد نظر نمی‌شود. همچنین اینستاگرام به آن‌ها پیامی ارسال نخواهد کرد که بدانند شما آن‌ها را از دیدن استوری‌های خود پنهان کرده‌اید.

توجه نمایید که می‌توانید برای خارج کردن فرد مورد نظر از لیست کافیست به نمایه کاربر بروید و روی نماد سه نقطه ضربه بزنید، سپس از میان گزینه‌ها گزینه «Unhide your story» را انتخاب کنید. با انجام این مراحل برای مخفی کردن استوری اینستاگرام می‌توانید فقط استوری‌ها را برای گروه خاصی از کاربرانتان قابل نمایش کنید.

 

 

این مقاله را حتما بخوانید
آموزش نحوه رفع ریپورت تلگرام

پنهان کردن استوری اینستاگرام به صورت گروهی

حال اگر قصد مخفی کردن استوری اینستاگرام به صورت گروهی را داشته باشید می‌توانید از مراحل زیر استفاده کنید:

  1. اپلیکیشن اینستاگرام را روی گوشی موبایل خود راه اندازی کنید.
  2. به بخش برگه سازنده استوری بروید. برای این کار می‌توانید صفحه اصلی خود را به سمت راست بکشید یا از دکمه ایجاد + استفاده کنید یا فقط برای دسترسی به آن گزینه «Story» را انتخاب کنید.
  3. روی نماد تنظیمات ضربه بزنید. این یک نماد چرخ دنده در گوشه سمت چپ بالای صفحه نمایش شما است. این بخش شما را به صفحه تنظیمات دوربین هدایت خواهد کرد.
  4. روی گزینه Story ضربه بزنید. همچنین می‌توانید با رفتن به Settings> Privacy> Story به این تنظیمات دسترسی داشته باشید.
  5. گزینه “Hide story from” را انتخاب کنید. برای باز کردن صفحه تنظیمات باید روی تعداد افرادی که می‌خواهید استوری شما را نبینند کنار عنوان « Hide story from» ضربه بزنید.
  6. حالا می‌توانید افرادی را انتخاب کنید که می‌خواهید داستان خود را از آن‌ها پنهان کنید. در اینجا می‌توانید لیست کاربران و یا همان فالوورهای خود را مشاهده کنید. فقط روی نام آن‌ها ضربه بزنید تا آن‌ها را انتخاب کنید. همچنین می‌توانید از کادر جستجو برای یافتن سریع کاربران استفاده کنید.
  7. وقتی کارتان تمام شد، روی « Done» در آیفون یا روی دکمه back در اندروید ضربه بزنید. اکنون کاربران انتخاب شده دیگر نمی‌توانند استوری یا ویدیوهای زنده شما را ببینند. اگر به دنبال مخفی کردن استوری در اینستاگرام هستید و می‌خواهید استوری خود را از کسی پنهان کنید، او را از همان صفحه تنظیمات لغو انتخاب کنید.

 

مخفی کردن استوری اینستاگرام بعد از انتشار

گاهی اوقات ممکن است پس از آن که استوری خود را منتشر کردید بخواهید از گزینه مخفی کردن استوری اینستاگرام استفاده کنید. پنهان کردن استوری در اینستاگرام بعد از انتشار از طریق مراحل زیر امکان پذیر است. برای انجام این کار می‌توانید مراحل زیر را طی نمایید:

  1. ابتدا روی استوری منتشر شده خود ضربه بزنید.
  2. آیکون چشم را که در پایین صفحه می‌بینید لمس کنید.
  3. حال لیست افرادی که استوری شما را دیده‌اند را مشاهده خواهید کرد. مقابل اسم هر شخصی یک علامت سه نقطه وجود دارد با ضربه زدن به این سه نقطه می‌توانید استوری‌های خود را از او پنهان کنید.
  4. سپس بر روی گزینه [Hide Story From [account name کلیک کنید.
  5. یک پنجره نمایش داده می‌شود که باید در آن گزینه Hide را بزنید.
  6. با طی کردن این روش دیگر استوری‌های شما برای وی منتشر نخواهد شد.

 

چگونه فقط برای یک نفر استوری بگذاریم؟

اگر می‌خواهید تنها برای یک نفر استوری بگذارید و یا حتی گروهی از دوستانتان فقط استوری‌های شما را ببینند می‌توانید از قابلیت close friends اینستاگرام استفاده کنید. برای این کار لازم است قبل از انتشار استوری گزینه close friends را که در پایین صفحه تعبیه شده است انتخاب کنید. استفاده از قابلیت کلوز فرند اینستاگرام هم یکی از ترفندهای افزایش سوشال سیگنال در بازاریابی دیجیتال است؛ بسیاری از این ترفندها را در دوره اینستاگرام این ترفندها را آموزش داده اند.

جمع بندی

مطلبی که مطالعه کردید، درباره نحوه مخفی کردن استوری‌ها در اینستاگرام از دید برخی کاربران است. در این مقاله، روش‌ هایی برای پنهان کردن استوری‌های اینستاگرام بدون نیاز به بلاک کردن کاربران خاص توضیح داده شده است. این قابلیت به کاربران اجازه می‌دهد تا استوری‌های خود را از دید برخی افراد مخفی کنند، بدون آنکه آن‌ها متوجه شوند. این ویژگی می‌تواند برای حفظ حریم خصوصی یا کنترل دسترسی به محتوای خاصی که در استوری‌ها به اشتراک گذاشته می‌شود، مفید باشد. اگر می‌خواهید استوری‌ های خود را از دید دیگران پنهان کرده و فقط به افراد خاصی نمایش دهید، این مقاله می‌تواند به شما کمک کند.

 

محصول پیشنهادی

انتشار خودکار پست و برگه از ChatGPT و اینستاگرام و ... | WordPress Automatic Plugin

345,000 تومان

82.86%

محصول پیشنهادی

افزونه دکمه تماس با ما | پلاگین All in One Support Button

345,000 تومان

63.64%

محصول پیشنهادی

افزونه ارسال خودکار به شبکه های اجتماعی | پلاگین Social Auto Poster

345,000 تومان

63.81%

محصول پیشنهادی

افزونه شبکه اجتماعی اف اس پوستر | پلاگین FS Poster

395,000 تومان

53.33%
جت وردپرس

جت وردپرس

4

سوالات متداول

hide story اینستاگرام چیست؟

از کجا می‌توان فهمید که در هاید استوری اینستاگرام قرار گرفته‌اید؟

آیا می‌توانم استوری‌هایم را برای تعداد محدودی از افراد مخفی کنم؟


نویسنده محدثه عسگریان

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه