zhaket logo

آموزش قرار دادن ویدئو آپارات در وردپرس

آموزش های کاربردی

4 دقیقه زمان مطالعه

یکی دیگر از انواع محتوا، ویدیو است. ویدیو محتوای جذاب‌تری بوده و طرفداران بیشتری را نیز به سمت خود می‌کشد. از این رو در حال حاضر بسیاری از کسب و کارها علاوه بر تولید محتوای متنی به تولید محتوای ویدیویی نیز روی آوردند. ما برای قرار دادن ویدیو درون سایت خود بطور مستقیم می‌توانیم آن‌ را آپلود کرده و با کمک یک افزونه پلیر، به نمایش درآوریم. اما مشکل اینجاست که بارگذاری ویدیو آن هم به طور منظم و همیشگی، نیازمند هاستی با فضای نامحدود و قدرت بالاست تا بتواند به راحتی ویدیو را پردازش کرده، مانع کاهش سرعت سایت نشده و از حجم آن کم نکند. مسلما هاستی با چنین ویژگی‌هایی بسیار گران بوده و همه کسب و کارها امکان تهیه آن را ندارند. از این رو راه ساده‌تری هم هست و آن قرار دادن ویدیوهای آپارات در وردپرس است.

قرار دادن ویدیوهای آپارات در وردپرس

آپارات یک سرویس بارگذاری ویدیو و پخش آن است. در واقع شما یک کانال اختصاصی در آن راه‌ندازی کرده و ویدیوهایتان را بارگذاری می‌کنید. اما سوال اصلی اینجاست که چطور می‌توان ویدیوی آپلود شده در آپارات را درون سایت وردپرسی خود به نمایش بگذاریم؟ موضوع امروز دقیقا به همین مسئله اشاره می‌کند.

وردپرس امکان قرار دادن ویدیوهای آپارات را برایمان فراهم کرده. ما به دو روش کاملا ساده و اصولی می‌توانیم آن را نمایش دهیم.

روش اول: برداشت ویدیو به طور مستقیم

زمانی که ما ویدیویی را در آپارات بارگذاری می‌کنیم، کدهایی را در اختیار ما قرار می‌دهد که به کمک آن‌ها می‌توانیم ویدئو را در وردپرس به صورت مستقیم و با همان فرمت موجود در آپارات نمایش دهیم. برای این منظور مراحل را قدم به قدم با هم جلو می‌رویم…

به سایت آپارات رفته و روی ویدیوی آپلود شده خود در آن بروید. حال روی عبارت عملیات در پایین ویدیو کلیک کنید:

برداشت ویدیو بطور مستقیم

حال روی گزینه دریافت کد امبد کلیک کنید:

کد امبد

در پنجره‌ای که باز می‌شود شما می‌توانید برای نمایش ویدیو در وردپرس خود، تنظیماتی را انجام دهید. مثلا تعیین کنید ویدیو از چه زمانی نشان داده شود، یا با چه امکاناتی نمایان شود.
حال با کپی کردن کد، کار ما در سمت آپارات تمام است.

حال به ویرایشگر وردپرس، جایی که قرار است ویدیو را بگذاریم رفته و ویرایشگر را به حالت متنی قرار می‌دهیم. حال کد کپی شده را در آن جایگذاری می‌کنیم:

ورود کد در ویرایشگر

به همین سادگی! حال در سمت دیداری ویدیوی خود را مشاهده می‌کنید. کافیست روی گزینه انتشار و بروزرسانی کلیک کنید تا ویدیوی شما به افراد و کاربران سایت نیز نمایش داده شود.

نمایش ویدیو

روش دوم: قرار دادن ویدیوی آپارات با کمک افزونه وردپرس

اگر تمایل دارید راه ساده‌تری را برای قرار دادن ویدیوهای آپارات در وردپرس در نظر بگیرید، بهتر است از یک افزونه وردپرس کمک بگیرید. یک افزونه کاملا رایگان که با دریافت آدرس ویدیوی موردنظر، آن را در سایت نمایش می‌دهد. اگر مایل باشید عملکرد آن را با هم می‌بینیم.

افزونه آپارات

در قدم اول لازم است افزونه را نصب و سپس فعال کنیم. پس از انجام این فرآیند، گزینه‌ای به نام آپارات به پیشخوان وردپرس افزوده می‌شود. حال با کلیک روی آن می‌توانیم به بخش تنظیمات آن منتقل شویم.

این مقاله را حتما بخوانید
فعال سازی حالت تعمیر در وردپرس

تنظیمات ابزارک

همانطور که ملاحظه می‌کنید، این تنظیمات برای بخش ابزارک‌هاست. زیرا این افزونه از ابزارک نیز پشتیبانی می‌کند. اما چگونه باید امکان قرار دادن ویدیوهای آپارات در وردپرس را پیدا کنیم؟

خیلی راحت. تنها کافیست به ویرایشگر وردپرسی مراجعه کنید:

افزودن آیکون آپارات

همانطور که ملاحظه می‌کنید آیکون آپارات در ادیتور مشاهده می‌شود. با کلیک روی آن اطلاعات ویدیوی موجود در آپارات را از شما می‌خواهد.

افزودن ویدیوی آپارات

شناسه ویدیو همان عبارت انتهای آدرس ویدیوی موجود در آپارات است. این شناسه را وارد کرده و مشخص کنید که تمایل دارید طول تصویر ویدیو چقدر باشد. سپس روی گزینه باشه کلیک کنید تا ویدیو در ویرایشگر جای گیرد.

افزودن شورت کد

اینگونه با انتشار پست، ویدیوی شما در سایت نمایش داده خواهد شد.

نمایش ویدیوهای کانال آپارات به کمک ابزارک ها

شاید دوست داشته باشید ویدیوهای کانال آپارات خود را به صورت ابزارک‌ نمایش دهید. افزونه‌ای که معرفی کردیم، این کار را برایتان انجام خواهد داد. تنها کافیست به قسمت نمایش>> ابزارک‌ها رفته و آپارات را جستجو کنید:

افزودن ابزارک

با کمک گزینه آپارات می‌توان یک ویدیو را انتخاب کرده و در بخش ابزارک‌ها نمایش داد:

انتخاب یک آدرس آپارات

آیا با آپلود ویدیو در آپارات بازدید خود را از دست می دهیم؟

سوال مهمی که بسیاری از مخاطب‌ها دارند این است که آیا با آپلود ویدیو در آپارات و استفاده از آدرس آن در سایتمان تمام بازدید و ترافیک را به سمت آپارات روانه می‌کنیم؟ آیا خودمان بازدید را از دست می‌دهیم؟
مسلما مخاطب از سرویس آپارات برای دیدن ویدیوی شما استفاده می‌کند و با این کار بازدید ویدیوی شما در سایت آپارات افزایش می‌یابد. اما به هر حال مدت زمانی را که در صفحه پست صرف کرده تا ویدیو را ببیند برای شما نیز ثبت خواهد شد.

به طور کلی اگر به دنبال بهترین اقدام در این زمینه هستید که بازدید و ترافیک کامل را دریافت کنید، باید به شما بگویم که آپلود ویدیو در هاست خودتان این کار را ممکن می‌سازد. اما همیشه هزینه کافی برای خرید یک فضای نامحدود یا اختصاصی نداریم. از طرفی اگر هاست ما قدرتمند نباشد، قطعا با آپلود تعداد بالایی ویدیو دچار افت سرعت در بارگذاری سایت خواهیم شد که همین امر نیز سبب افت بازدید و ترافیک می‌شود. پس قبل از انتخاب هر روشی حتما به این موارد با دقت فکر کرده و بررسی‌های لازم را انجام دهید.

جمع بندی نهایی

دستورالعمل‌هایی که در بالا گفتیم امکان افزودن ویدیو از طریق آپارات به سایت وردپرسی را فراهم می‌کند. شاید برایتان سوال باشد که چرا نباید ویدیوهای خود را در هاست خود بارگذاری کنیم؟ شما در صورتی که فضای نامحدودی داشته باشید می‌توانید عملیات آپلود ویدیو را داخل سایت خود انجام دهید. در غیراین صورت بهتر است از یک فضای جانبی یا یک سرویس آپلود ویدیو مانند آپارات کمک بگیرید.

محصول پیشنهادی

افزونه گردونه شانس اپتین | پلاگین WP Optin Wheel Pro

445,000 تومان

91.54%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزودنی گردونه شانس اُپتین پلاس مهام | پلاگین MahamSoft WP Optin Wheel Pro Plus Addon

699,000 تومان

0%
ایده پردازان مهام

ایده پردازان مهام

محصول پیشنهادی

قالب Edumall | قالب فروش دوره آموزش آنلاین اجومال

315,000 تومان

50%

محصول پیشنهادی

افزونه امتیازدهی و پاداش پیشرفته آوانس | پلاگین گیمیفیکیشن

585,000 تومان

97.74%
یوسف محمدیانی

یوسف محمدیانی

محصول پیشنهادی

قالب آموزشی استادیار | قالب Studiare

577,500 تومان

81.83%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!

محصول پیشنهادی

قالب آموزشی و فروش دوره آنلاین آموزشیار | قالب Amoozeshyar

495,000 تومان

89.3%
کارگاه وردپرس

کارگاه وردپرس

محصول پیشنهادی

قالب آموزشی و فروش دوره آنلاین شکرینو | Shokrino

387,000 تومان

96.25%
تیم شکرینو

تیم شکرینو


نویسنده بهاره کوهستانی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

3

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

سلام
آیا میشه گزینه دانلود ویدئو از داخل سایت ورد پرسی ما اضافه شود و کاربر برای دانلود به سایت آپارات نرود؟
ممنون

ارسال دیدگاه