zhaket logo

فریلنسر کیست و چگونه فریلنسر شویم؟

کسب درآمد

6 دقیقه زمان مطالعه

فریلنسر یا آزادکار فردی است که براساس هر شغل، معمولا برای کار کوتاه مدت به عنوان یک پیمانکار مستقل، درآمد کسب می‌کند. یک فرد آزادکار کارمند یک شرکت نیست، بنابراین می‌تواند کارهای مختلف را به طور همزمان برای افراد یا شرکت‌های مختلفی انجام دهد، مگر اینکه به طور قراردادی متعهد به کار انحصاری تا تکمیل یک پروژه خاص باشد. برخی افراد تمایل شدیدی به این مدل کار کردن دارند و از این رو تصمیم گرفتیم این مقاله را به فریلنسرها یا افراد آزادکار اختصاص دهیم. چنانچه شما نیز مشتاق کسب اطلاعات در این زمینه هستید، با ما همراه شوید…

فریلنسر کیست؟

فریلنسرها معمولاً به عنوان پیمانکاران مستقل در نظر گرفته می‌شوند. آنها ممکن است کار خود را به صورت تمام وقت یا به عنوان یک کار جانبی برای کسب درآمد بیشتر انجام دهند. به عنوان پیمانکاران مستقل، فریلنسرها معمولاً برای انجام کار به قراردادهای امضا شده نیاز دارند. آنها با یک هزینه از پیش تعیین شده براساس زمان، مهارت و تلاش مورد نیاز برای تکمیل کار موافقت خواهند کرد. این امر ممکن است یک کارمزد ثابت، کارمزد ساعتی، کارمزد روزانه، کارمزد پروژه‌ای یا سایر اقدامات مشابه داشته باشد. فریلنسرها تمایل دارند در بخش‌های خلاقانه یا خدماتی کار کنند.

مالیات کار فریلنسری چگونه است؟

مشاغل آزاد را به عنوان افراد خوداشتغال طبقه بندی می‌کنند. برخلاف یک کارمند شرکتی، یک فرد خوداشتغال مالیاتش توسط شرکتی که با آن تجارت می‌کند کسر نمی‌شود. بنابراین پرداخت مالیات بر درآمد تنها بر عهده فریلنسر است. مالیات‌های تخمینی باید در اقساط سه ماهه پیش پرداخت شود. یک فریلنسر علاوه بر مالیات بر درآمد مشمول مالیات خوداشتغالی است که توسط IRS تعیین شده است. این مسئله بطور جهانی درنظر گرفته شده و قانونی است اما در کشور ما عموما فریلنسرها مالیاتی پرداخت نمی‌کنند زیرا بیمه‌ای شامل حالشان نخواهد شد.

مزایا و معایب فریلنسری

از مزایای فریلنسر بودن می‌توان به فعالیت از خانه یا سایر محیط‌های کاری غیر متعارف، برنامه کاری انعطاف‌پذیر و تعادل بهتر کار و زندگی اشاره کرد. کار آزاد می‌تواند به نفع افرادی باشد که از کار بیکار شده‌اند و می‌تواند از بروز بیکاری کلی در یک اقتصاد بکاهد.
معایب شامل عدم اطمینان در مورد درآمد آینده، ثبات شغلی و یافتن مداوم کار جدید است. همچنین کمبود مزایای کارفرما، مانند بیمه و برنامه‌های بازنشستگی وجود دارد. گاهی اوقات به فریلنسرها در مقایسه با حقوق بگیران شاغل، نرخ کمتری در ساعت پرداخت می‌شود. همچنین مشاغل آزاد واجد شرایط بیمه بیکاری نیستند و این خود یکی از معایب فریلنسر بودن است.

انواع شغل فریلنسری

یک فرد آزادکار می‌تواند یک روزنامه‌نگار مستقل باشد که در مورد داستان‌های انتخابی خود گزارش می‌دهد و سپس آثار خود را به بالاترین پیشنهاد می‌فروشد. مثال دیگر یک طراح وب یا یک توسعه دهنده اپلیکیشن است که یک بار کار را برای یک مشتری انجام می‌دهد و سپس به سراغ مشتری دیگر می‌رود. زمینه‌های دیگری که فریلنسرها اغلب در آن کار می‌کنند عبارتند از:

  • طراحی گرافیکی و تصویرسازی
  • بازاریابی، رسانه و روابط عمومی
  • نگارش، ویرایش و تصحیح
  • عکاسی و فیلمبرداری
  • ورود داده‌ها
  • برنامه نویسی نرم افزار و تست آن
  • طراحی سایت
  • کارهای خدماتی مانند رانندگی برای سکوهای اشتراکی، تحویل غذا، کارهای دستی، و کارهای مراقبتی

آموزش فریلنسری

چگونه فریلنسر شویم؟

حال با داشتن اطلاعات درمورد شغل فریلنسری باید ببینیم که چگونه می‌توان یک آزادکار شد و اینگونه فعالیت کرد؟ بازار فریلنسری روز به روز در حال رشد است و اگر می‌خواهید وارد این بازار رقابتی شوید، باید براساس آن آماده باشید. برای شروع ۷ مرحله پیش روی دارید که باید دنبال کنید.

۱- در نظر بگیرید که آیا فریلنسری برای شما مناسب است یا خیر

آزادکاری مزایا و معایب خود را دارد، اما به طور کلی، برای اینکه یک فریلنسر باشید باید ذهنیت خاصی داشته باشید. اگر منظم و قابل اعتماد باشید، رئیس خودتان بودن یک چیز عالی است. فریلنسینگ به شما امکان می‌دهد برنامه خود را تنظیم کنید، بنابراین می‌توانید هر زمان که بخواهید یک روز مرخصی بگیرید، اما برای آن زمان حقوقی به شما پرداخت نمی‌شود زیرا چیزی به نام مرخصی استحقاقی وجود ندارد.
اگر می‌خواهید یک آزادکار باشید، باید یک روال کار روزانه را حفظ کنید، آماده باشید تا چندین کار را همزمان انجام داده و به طور مداوم به دنبال پروژه‌های جدید برای حفظ جریان کار ثابت باشید.

اگر هنوز تمام وقت کار می‌کنید، فوراً کار خود را رها نکنید. در عوض، کار آزاد و تمام وقت را تا زمانی که مشتریان و ارتباطات کافی برای حمایت از خود به عنوان یک فریلنسر جمع آوری کنید، داشته باشید. کار کردن از یک مکان راحت با کار ثابت و درآمد مطمئن، محیط بسیار بهتری برای توسعه تجارت شماست.

این مقاله را حتما بخوانید
25 راه برای افزایش آگاهی از برند با بازاریابی درونگرا

۲- یک پلتفرم پیدا کنید

اکثر فریلنسرها از پلتفرم‌های مخصوص این کار برای یافتن پروژه استفاده می‌کنند. در حالی که توصیه‌ها و کانال‌های رسانه‌های اجتماعی مانند LinkedIn نیز می‌توانند منبع خوبی برای این دست افراد باشند، وب‌سایت‌های فریلنسری محبوبند زیرا به شما امکان می‌دهند بدون زحمت با مشتریانی که به دنبال فریلنسر هستند ارتباط برقرار کنید. همیشه شغل در آنجا وجود دارد. همچنین، بیشتر این پلتفرم‌ها دارای سیاست‌هایی نیز بوده و هم برای افراد آزادکار و هم برای کسانی که کارفرما هستند، امنیت خوبی را فراهم می‌کند. در پلتفرم‌های فریلنسری، هر پروژه‌ای که به عهده می‌گیرید یک قرارداد کوچک است و هم شما و هم مشتری ملزم به رعایت شرایط آن هستید.

انتخاب پلتفرم با مدلی که متناسب با نیازها و انتظارات شما باشد، برای موفقیت بسیار مهم است. برای مثال، وب‌سایت‌های فریلنسری متعددی با رتبه‌بندی بالا برای یافتن توسعه‌دهندگان وجود دارد.

۳- پروفایل خود را بسازید

شما مجبور نیستید یک رزومه کلاسیک تهیه کنید زیرا اکثر وبسایت‌های فریلنسری یک الگوی از پیش طراحی شده دارند که باید با اطلاعات خود پر کنید. برای ایجاد یک نمایه قابل توجه که مشتریان بالقوه را در مورد تحصیلات، مهارت‌ها، تخصص و تجربه شما آگاه می‌کند، زمان بگذارید. مهارت‌ها، تجربیات، دستاوردهای خاص خود را فهرست کرده و توضیح دهید که چرا بهترین فرد برای این شغل هستید.

۴- نمونه کارهای خود را نمایش دهید

تنها پروفایل شما نشاندهنده مهارت  تخصص نیست و مشتریان احتمالا شما را باور نمی‌کنند. بنابراین، هنگامی که یک پروفایل ایجاد می‌کنید، مطمئن شوید که نمونه کارها را ارائه داده و مهارت‌ها و تجربه خود را نشان می‌دهید. اگر در زمینه انتخابی خود مبتدی هستید، زمانی را برای ایجاد نمونه کارها اختصاص دهید یا در ازای تجربه، چندین شغل را با میزان مشخصی تخفیف بپذیرید.

۵- قیمت خود را تعیین کنید

در حالی که نرخ ساعتی یا قیمت پروژه شما به شدت به مجموعه مهارت و تجربه‌هایان بستگی دارد، بدون تعیین قیمت کار نکنید. البته اگر فقط چند سال تجربه داشته باشید، نمی‌توانید به اندازه فریلنسرها با یک دهه کار هزینه بالایی دریافت کنید. با این حال، اگر در نهایت می‌خواهید فریلنسری را به یک شغل تمام وقت تبدیل کنید، صرف نظر از اینکه چقدر تجربه دارید، اگر کار ثابتی دارید، این نرخ باید هزینه‌های ماهانه شما را پوشش دهد.

۶- یافتن کار

اول، فقط برای مشاغلی که مطمئن هستید می‌توانید انجام دهید، درخواست دهید. هیچ فایده‌ای برای درخواست پروژه‌ای که نتوانید آن را به موقع با نتایج رضایت بخش تکمیل کنید، وجود ندارد. به عنوان یک فریلنسر، شما در حال کسب شهرت خود از ابتدا هستید و به خصوص در همان ابتدا، کسب بازخورد مثبت بسیار مهم است. هنگامی که برای شغل درخواست می‌دهید، مطمئن شوید که یک نامه پوششی مرتبط تهیه کرده‌اید که توضیح دهد چرا شما بهترین انتخاب برای آن شغل یا پروژه خاص هستید. مهارت‌ها و تجربیاتی را که با الزامات مرتبط هستند برجسته کنید.

با گذشت زمان، پلتفرم‌های فریلنسری به فریلنسرهای دارای رتبه برتر با نشان‌ها، هزینه‌های کمتر و دسترسی به پیشنهادهای شغلی خاص پاداش می‌دهند، بنابراین به نفع شماست که مشتریانتان را راضی نگه دارید. برخی از فریلنسرها از بازارهای آنلاین اجتناب می‌کنند زیرا هزینه‌هایی را به همراه داشته که معمولاً بین ۵ تا ۲۰ درصد درآمدشان است و می‌تواند تا پایان ماه افزایش یابد. در این صورت سعی کنید از گروه‌های مختلف فیسبوک و لینکدین برای یافتن کار استفاده کنید.

۷- روی روابط با مشتری تمرکز کنید

رشد و حفظ روابط مشتری مهمترین بخش در شغل فریلنسری است. با حفظ ارتباط خوب با مشتریان فعلی خود و ارائه کار با کیفیت، به احتمال زیاد در آینده مشاغل ثابت‌تری را تجربه می‌کنید. مطمئن شوید که تمام فوریت‌ها را رعایت کرده‌اید، به دستورالعمل‌ها گوش می‌دهید، هر گونه ویرایش لازم را انجام داده و به طور موثر با مشتریان خود ارتباط برقرار می‌کنید. در حالی که به ساعات تعیین شده وابسته نیستید، همچنان باید در صورت داشتن هرگونه سوال، درخواست یا نگرانی در دسترس مشتریان خود باشید.

جمع بندی:

همه افراد علاقه به کارمندی و رفت و آمد در طول روز ندارند. بلکه تمایل دارند در محیط موردنظر خود بنشینند و کار کنند. این مدل افراد نه کارمند هستند و نه کارفرما بلکه فریلنسرند. افرادی که بصورت کاملا آزاد، با کمک شهرت و حرفه خود پروژه قبول کرده و آن را با موفقیت به اتمام می‌سانند و بابت آن حق الزمه دریافت می‌کنند. اگر دوست دارید این گونه فعالیت کنید حتما مقاله امروز را مطالعه کنید تا اطلاعات شما تکمیل شده و این شغل را بطور کامل بشناسید.

محصول پیشنهادی

افزونه ثبت نام و ورود با موبایل دیجیتس | پلاگین Digits

395,000 تومان

82.29%

محصول پیشنهادی

افزونه امنیت وردفنس | پلاگین Wordfence Security Pro

395,000 تومان

83.41%
وردپرس داغ

وردپرس داغ

محصول پیشنهادی

افزونه المنتور پرو | پلاگین Elementor Pro

395,000 تومان

90.34%

محصول پیشنهادی

افزونه بکاپ دوپلیکیتور پرو | پلاگین Duplicator Pro

345,000 تومان

85.45%

محصول پیشنهادی

افزونه چند زبانه سایت WPML | پلاگین WPML Multilingual CMS

445,000 تومان

84.04%
نیما رحیمی

نیما رحیمی

محصول پیشنهادی

افزونه افزودنی های محصول ووکامرس | Product Add-ons

345,000 تومان

44%

محصول پیشنهادی

افزونه چند فروشندگی دکان پرو | پلاگین Dokan Pro

345,000 تومان

73.44%
وردپرس داغ

وردپرس داغ

محصول پیشنهادی

افزونه چند منظوره پشتیبانی چتی | Chaty

345,000 تومان

60%

محصول پیشنهادی

افزونه بازاریابی وردپرس | پلاگین AffiliateWP

345,000 تومان

73.33%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس

محصول پیشنهادی

افزونه امتیاز و پاداش ووکامرس | yith woocommerce points and rewards

395,000 تومان

73.33%
وردپرس داغ

وردپرس داغ


نویسنده بهاره کوهستانی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه