zhaket logo

سرمایه لازم برای راه اندازی فروشگاه های اینترنتی چقدر است؟

کسب و کار

11 دقیقه زمان مطالعه

امروزه با توجه به شرایط پیش آمده از سمت ویروس کرونا و تاثیر زیاد آن بر روی کسب و کار های مختلف شاهد این بودیم که اکثر کسب و کار هایی که فروش خود را محدود به فروشگاه خود کرده بودند ضرر بسیار زیادی کرده اند ، اما کسب و کار هایی که در کنار فروش در فروشگاه خود کسب و کار اینترنتی خود را راه اندازی کرده اند سود زیادی برده اند و علاوه بر اینکه کسب و کار خود را نجات داده اند کسب و کار خود را رونق بخشیده اند. اما برای بسیاری که هنوز این کار را نکرده اند سوال است که سرمایه لازم برای راه اندازی فروشگاه های اینترنتی چقدر است.

راه اندازی فروشگاه  آنلاین همانند هر کسب و کار دیگری نیاز به یک سرمایه اولیه دارد هزینه دقیق راه اندازی بسته به مدل تجاری که انتخاب می کنید بسیار متفاوت است، در ادامه روش های مختلف راه اندازی فروشگاه اینترنتی رو با هم مرور می کنیم و هزینه های لازم برای راه اندازی هر کدام را بررسی می کنیم.

بهتر است از هزینه ها زودتر از موعد با خبر شوید تا بتوانید تصمیم های درستی بگیرید.

توجه: یکی از بهترین روش های کسب درامد در این روز ها راه اندازی کسب و کار اینترنتی است.

سرمایه لازم برای راه اندازی فروشگاه اینترنتی

وقتی نوبت به راه اندازی فروشگاه آنلاین می رسد ، هزینه های راه اندازی شما به عوامل مختلفی بستگی خواهد داشت.اما مهمترین عاملی که هزینه کلی شما را تعیین می کند مدل کسب و کار آنلاین شماست. در زیر شرح 4 مدل کسب و کار تجارت الکترونیکی آورده شده در این پست آمده است.

  • خرید عمده و فروش محصولات از طریق فروشگاه آنلاین – خرید عمده  یک مدل تجاری است که در آن کالاهای زیادی را با برند های مختلف که مالک آن نیستید خریداری می کنید و آنها را در فروشگاه آنلاین خود می فروشید.
  • دریافت درصد از فروشندگان جهت فروش محصصولاتشان: این روش یک مدل تجاری است که در آن شما از وب سایت خود سفارش می گیرید اما خودتان تأمین کننده نیستید و شما بابت فروش از تامین کنندگان درصد دریافت می کنید.
  • فروش محصولات خودتان از طریق فروشگاه اینترنتی – در این روش شما محصولات را خودتان تولید می کنید و آنها را با نام تجاری خود در وب سایت می فروشید.

چگونه می توان هزینه راه اندازی سایت فروشگاهی را محاسبه کرد؟

بهترین روش برای محاسبه هزینه ساخت یک وب سایت فروشگاهی مقایسه سیستم عامل های مختلف ، ابزارها  و خدمات اضافی است که براساس نیازهای تجاری خود به آن نیاز خواهید داشت.

این تنها راهی است که هزینه دقیق یک وب سایت فروشگاهی را شما می توانید براورد کنید.

ما در این قسمت به تجزیه و تحلیل و هزینه های عمده پرداختیم:

1- هاستینگ و دامنه

هر وب سایتی در اینترنت به هاست نیاز دارد. این جایی است که پرونده های وب سایت شما ذخیره می شود. همچنین به یک نام دامنه نیاز دارید که آدرس و نام وب سایت شما در فضای اینترنت است  به عنوان مثال: zhaket.com.

با  رشد کسب و کار ، شما باید منابع هاست خود را ارتقا دهید تا از ترافیک بیشتری استفاده کنید.

این بدان معناست که با مراجعه بیشتر مشتریان به وب سایت شما ، هزینه های هاستینگ شما افزایش می یابد. امیدوارم تا آن زمان به اندازه کافی درآمد (فروش) داشته باشید تا هزینه های روز افزون میزبانی را تامین  کنید.

2- هزینه های طراحی وب سایت فروشگاهی

صنعت تجارت الکترونیک با سرعتی باورنکردنی در حال رشد است. هر روز فروشگاه های آنلاین جدیدی در حال ظهور هستند و این احتمال وجود دارد که رقابت قابل توجهی در حوزه کاری شما وجود داشته باشد.

اینجاست که یک دیزاین خلاقانه به کمک شما میاید.

دیزاین سایت شمامی تواند بر برداشت کاربرانتان تاثیر بگذارد. اگر طراحی شما شلخته یا منسوخ شده به نظر برسد ،  مشتری هایتان را قطعا از دست خواهید داد.

طراحی حرفه ای و مشتری مداری به وب سایت شما کمک می کند تا از رقبا پیشی بگیرید.

حالا ممکن است فکر کنید ، خوب من یک طراح وب حرفه ای نیستم ، چگونه می توانم  یک طرح را ارائه دهم که به فروشگاه من کمک کند برجسته شود و افزایش فروش را به همراه داشته باشد؟

خوب ، اکثر سیستم عامل ها (ووکامرس ، شاپیفای ، Magento) این مشکل را درک می کنند ، بنابراین قالب های  آماده را ارائه می دهند و دارندگان فروشگاه می توانند با استفاده از ابزارهای طراحی به راحتی با drag & drop کردن ، قالب خود را شخصی سازی کنند.

بیایید ببینیم که طراحی یک وب سایت تجارت الکترونیکی در سیستم عامل های مختلف چقدر هزینه دارد.

هزینه های طراحی ووکامرس

ووکامرس از نظر طراحی و شکل ظاهری انعطاف پذیرترین گزینه است.به این معنی که شما می توانید هر تم WordPress را برای WooCommerce انتخاب واستفاده کنید.

با این حال ، شما می خواهید یک تم خاص برای ووکامرس انتخاب کنید.

خوشبختانه هزاران قالب فروشگاهی وجود دارد که می توانید انتخاب کنید و با پرداخت هزینه ای اندک در رنج قیمتی 80 تا 400 هزارتومان در دسترس هستند.اگر نمی خواهید از تم اماده استفاده کنید ، می توانید یک توسعه دهنده وردپرس را برای توسعه WooCommerce استخدام کنید.قالب های سفارشی به طور خاص برای تجارت شما ساخته شده اند. اما توجه داشته باشید هزینه طراحی سفارشی به مراتب بالاتره.

پیشنهاد می کنم حتما مقاله اموزش کامل ساخت سایت فروشگاهی با وردپرس را مطالعه کنید تا خودتان سایت فروشگاهی را راه اندازی کنید تا نیازی نداشته باشید برون سپاری کنید.

هزینه های طراحی با Shopify

Shopify قالب های آماده ای را ارائه می دهد که می توانید از آنها به عنوان نقطه شروع فروشگاه خود استفاده کنید. این ابزار همچنین ابزارهای داخلی برای سفارشی کردن طرح ، رنگ و سایر تنظیمات را ارائه می دهد.در حال حاضر 10 قالب رایگان و 65 قالب پولی در وب سایت Shopify موجود است. این تعداد بسیار کمی است ، به خصوص اگر با هزاران قالب موجود در ووکامرس مقایسه شود.

شما همچنین می توانید یک توسعه دهنده را استخدام کنید تا یک تم سفارشی  Shopify برای شما طراحی کند. با این حال ، Shopify به اندازه WooCommerce در بین توسعه دهندگان محبوب نیست ، این بدان معناست که پیدا کردن استخدام نیروی متخصص کمی مشکل تر است.

هزینه های طراحی BigCommerce

BigCommerce تم های رایگان و  پولی ارائه می دهد. در حال حاضر 12 تم رایگان در چندین سبک و بیش از 100+ تم پولی برای بیگ کامرس وجود دارد.هر یک از این تم ها از رابط کاربری استانداردی تبعیت می کنند و قابل تنظیم هستند. شما می توانید آرم تجاری خود ، رنگ های سفارشی خود را اضافه کنید و سبک های مختلف طرح را برای فروشگاه خود انتخاب کنید.

توجه: BigCommerce و Shopify دارای قالب محدود رایگان و پولی هستند. WooCommerce امکان دسترسی به هزاران تم رایگان و پولی ، مجموعه بزرگ توسعه دهندگان و انعطاف پذیری بسیار بیشتری در طراحی را برای شما فراهم می کند.

روش های ساخت فروشگاه آنلاین

در کل سه روش کلی برای ساخت فروشگاه آنلاین داریم که شامل فروشگاه ساز ها، برنامه نویسی کامل (طراحی اختصاصی) و استفاده از CMS ها  نظیر وردپرس است که سرمایه لازم برای راه اندازی فروشگاه های اینترنتی در هر یک از این روش ها متفاوت است.

فروشگاه ساز ها و هزینه راه اندازی آن ها

هزینه راه اندازی فروشگاه آنلاین

فروشگاه ساز ها سایت هایی هست که باید در ان ها عضو شوید سپس پلن فروشگاه خود را انتخاب کنید و هزینه ی لازم را پرداخت کنید بعد از گذشت مدتی فروشگاه شما توسط تیم ارائه دهنده اماده می شود و به شما تحویل داده می شود در این روش شما فقط می توانید محصولات مورد نظر خود را اضافه کنید و قیمت و روش پرداخت را تعیین کنید و نمی توانید کلیات فروشگاه و طراحی را مطابق میل خود تغییر دهید و بسیار محدود هستید.

شما با توجه به نوع فروشگاهی که انتخاب می کنید باید هزینه های متفاوتی را پرداخت کنید.

این مقاله را حتما بخوانید
افزایش درآمد با عبور از کسب و کار سنتی

فروشگاه کوچک

اگر شما یک کسب و کار محلی مانند سوپر مارکت دارید می توانید از فروشگاه های کوچک استفاده کنید که سالانه حدود یک ملیون تومان برای شما هزینه دارد و در تمام حالات یک سری هزینه ثابت وجود دارد که در ادامه به آن ها می پردازیم.

فروشگاه استاندارد

اگر شما یک فروشگاه نسبتا معروف در سطح محله خود دارید این گزینه برای شما بهترین انتخاب است زیرا امکاناتی که در اختیار شما قرار می دهد نسبت به فروشگاه کوچک بیشتر است و امکان مدیریت کردن برای شما راحت تر است و هزینه ای که برای شما دارد به میانگین 2 و نیم ملیون تومان در سال می باشد.

فروشگاه پیشرفته

این نوع فروشگاه ها بزرگ ترین نوع می باشند و بیشتر مناسب فروشگاه هایی هستند که در سطح کشور فروش دارند مانند دیجی کالا  و مطمعنا هزینه زیادی نسبت به سایر فروشگاه ها دارند که سالانه حدود 5 میلیون تومان می باشد.

برنامه نویسی کامل و سرمایه لازم برای راه اندازی فروشگاه های اینترنتی به این روش

طراحی اختصاصی سایت

در این روش همان طور که از اسمش پیداست نیاز است تا شما با انواع زبان های برنامه نویسی تحت وب نظیر asp.net و html css و  java script مسلط باشد یا به یک تیم برنامه نویسی کامل سفارش پروژه دهید که هزینه راه اندازی فروشگاه اینترنتی در این روش بسیار زیاد و وقت گیر است و ممکن است تا چند ده ملیون هم برسد چون کاملا مطابق با سلیقه شما طراحی می شود.

استفاده از CMS ها و هزینه راه اندازی فروشگاه آنلاین با وردپرس

هزینه راه اندازی فروشگاه آنلاین با وردپرس

CMS ها یا سیستم های مدیریت محتوا این روز ها بسیار پر کاربرد شده اند زیرا شما بدون هیچ دانش برنامه نویسی می توانید به طور کامل یک سایت را از صفر تا صد طراحی کنید. یکی از معروف ترین و محبوب ترین سیستم های مدیریت محتوا وردپرس است. حدود 70 درصد از وب سایت ها با استفاده از وردپرس طراحی و پیاده سازی شده اند. سرمایه لازم برای راه اندازی فروشگاه های اینترنتی با وردپرس، نسبت به سایر روش ها مقرون به صرفه تر است.

برای ساخت فروشگاه اینترنتی با وردپرس نیاز است که شما ابتدا یک دامنه ثبت کنید که بسته به دامنه ی انتخابی شما می تواند از 6 هزار تومان تا 500 هزار تومان در سال متغیر باشد.

بعد از ثبت دامنه نیاز به انتخاب هاست مناسب دارید که قیمت هاست های لینوکس از 200 تومان شروع می شود و هاست های وردپرسی حدودا از 800 تومان و هاست های اختصاصی ووکامرس از 1و نیم ملیون تومان شروع می شوند. و اگر از هاست های شخصی یا VPS استفاده کنید این هزینه به مراتب بیشتر می شود.

می توانید اگر می خواهید یک وب سایت فروشگاهی تاسیس کنید از پلن های به صرفه اشتراکی که حدود 200 تومان می شود استفاده کنید و در صورت نیاز می توانید پنل خریداری شده را ارتقاء دهید و در سرمایه لازم برای راه اندازی فروشگاه های اینترنتی صرفه جویی کنید.

بعد از خرید هاست و دامنه و انجام تنظیمات مربوطه نیاز است که شما یک قالب فروشگاهی برای سایت خود خریداری کنید که با توجه به امکاناتی که در نظر می گیرید هزینه قالب برای راه اندازی فروشگاه آنلاین می تواند از 80 هزار تومان تا 300 هزار تومان متغییر باشد شما می توانید قالب های فروشگاهی معروف مانند ایران کالا را در فروشگاه ژاکت خریداری کنید.

بعد از خرید قالب شما باید افزونه های ضروری وردپرس را بر روی وب سایت خود نصب کنید.

که می توان به این افزونه ها اشاره کرد:

افزونه yoast seo :

افزونه یواست سئو برای مدیریت سئو فروشگاه استفاده  می شود که یکی از سرمایه های لازم برای راه اندازی فروشگاه های اینترنتی و یک افزونه حیاتی برای فروشگاه های آنلاین به حساب می آید که شما می توانید این افزونه را با قیمت زیر 100 هزار تومان با 6 ماه پشتیبانی رایگان خریدار کنید

افزونه Elementor pro :

یکی از افزونه های کاربردی و مهم در زمینه طراحی سایت های اینترنتی و به خصوص فروشگاه های آنلاین المنتور است که شما با استفاده از آن می توانید به طراحی  اختصاصی صفحات وب سایت خود بپردازید این افزونه از رابط کاربری کشیدن و رها کردن استفاده می کند و نیاز به دانش برنامه نویسی ندارد شما می توانید این افزونه پر کاربرد و محبوب وردپرسی را از فروشگاه ژاکت ببا مبلغی زیر 100 هزار تومان با پشتیبانی 6 ماهه برای وب سایت فروشگاه آنلاین خود خریداری کنید.

در تعیین سرمایه لازم برای راه اندازی فروشگاه های اینترنتی باید حتما افزونه های ضروری را در نطر بگیرید.

درگاه پرداخت : شما از هر روشی که برای راه اندازی فروشگاه آنلاین خود استفاده کنید، به یک درگاه پرداخت نیاز خواهید داشت اگر از درگاه های پرداخت واسط استفاده کنید برای شما هزینه ای ندارد ولی اگر می خواهید اعتماد کسب کنید بهتر است از درگاه های پرداخت مستقیم بانکی مثل درگاه پرداخت بانک ملی استفاده کنید.

تنها نکته ی منفی ای که در رابطه با درگاه های پرداخت مستقیم وجود دارد این است که هزینه بر و زمان بر است و نیاز دارد که شما نماد اعتماد الکترونیک را برای کسب و کار خود دریافت کنید. پس باید در سرمایه لازم برای راه اندازی فروشگاه های اینترنتی به هر روشی، این هزینه را نیز در نظر بگیرید.

بعد از این که زیر ساخت فروشگاه خود را آماده کردید نیاز به تبلیغ دارید که این تبلیغ به روش های متفاوتی انجام می شود و هر روش قیمت و پلن های خاص خود را دارد که می توان به تبلیغ در گوگل یا به گوگل ادز و یا شرکت های تبلیغاتی و تبلیغ در شبکه های اجتماعی اشاره کرد.

هزینه برای تبلیغات با توجه به کسب و کار شما می تواند متفاوت باشد اگر شما بعضی محصولات خاص را به فروش می رسانید نیاز به تبلیغ خاصی ندارید چون اگر سئو سایت شما قابل قبول باشد به راحتی مشتریان خود را پیدا می کنید ولی اگر در زمینه ای فعالیت می کنید که رقیب های زیادی دارید نیاز است که تبلیغ های گسترده ای انجام دهید تا به فروش قابل قبولی برسید.

در ساخت فروشگاه اینترنتی ممکن است در برخی موارد مشکلاتی برای فروش برای شما به وجود آید مخصوصا اگر کالا یا خدماتی را به فروش می رسانید مانند لوازم برقی.

بهتر است که کسب و کار خود را بیمه کنید تا در صورت بروز حوادث پیش بینی نشده برای شما، کسب و کارتان ضرر نکند.

سرمایه لازم برای راه اندازی فروشگاه های اینترنتی

سخن پایانی در مورد هزینه راه اندازی سایت فروشگاهی

در نهایت می توان گفت هزینه راه اندازی یک فروشگاه اینترنتی شما می تواند از حدودا 400 هزار تومان شروع شود و در صورت نیاز می توانید هزینه بیشتری صرف کنید و منابعی که نیاز دارید را ارتقا دهید. به عنوان مثال یکی از منابعی که برای شما اهمیت زیادی دارد هاست است که اگر ترافیک ورودی شما از یک تعداد مشخصی بیشتر شود سایت شما پاسخگو نخواهد بود و برای مشتریان شما باز نخواهد شد. پس اگر مشتریان شما به حد قابل قبولی رسیده اند پیشنهاد می کنیم که هاست خود را به پلن های بالا تر ارتقا دهید. پس می توان گفت سرمایه لازم برای راه اندازی فروشگاه های اینترنتی آنقدر ها هم زیاد نیست و هزینه های بعدی را می توانید با درامدی که از فروشگاه اینترنتی خود به دست می اورید پوشش دهید.

در این مقاله ما دقیق تر روش های پیاده سازی یک فروشگاه و نحوه جذب مشتری و افزایش فروش را بررسی کرده ایم و تا به نتیجه ای در مورد سرمایه لازم برای راه اندازی فروشگاه های اینترنتی برسیم.

امیدواریم شما با خواندن این مقاله و مقاله های مربوطه اطلاعات لازم در مورد نحوه راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی و هزینه راه اندازی فروشگاه آنلاین را به دست آورده باشید و برای رونق کسب و کار خود به فکر تاسیس یک فروشگاه اینترنتی باشید. اگر در ابتدا مسیر هستید و سرمایه ای ندارید حتما مقاله راه اندازه کسب و کار اینترنتی بدون سرمایه را مطالعه کنید.

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز گرویتی فرمز | پلاگین Gravity Forms

395,000 تومان

47.62%

محصول پیشنهادی

قالب چندمنظوره آسترا پرو | پوسته Astra Pro

825,000 تومان

93.08%

محصول پیشنهادی

افزونه امنیت وردفنس | پلاگین Wordfence Security Pro

395,000 تومان

83.41%
وردپرس داغ

وردپرس داغ

محصول پیشنهادی

افزونه ثبت نام و ورود با موبایل دیجیتس | پلاگین Digits

395,000 تومان

82.09%

محصول پیشنهادی

قالب آموزشی استادیار | قالب Studiare

825,000 تومان

81.83%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی وودمارت | قالب Woodmart

825,000 تومان

84.09%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!

محصول پیشنهادی

افزونه المنتور پرو | پلاگین Elementor Pro

395,000 تومان

90.34%

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی فلت سام | قالب Flatsome

725,000 تومان

70.63%
مجتبی درویشی

مجتبی درویشی

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره دیوی | قالب Divi

645,000 تومان

77.95%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره انفولد | قالب Enfold

645,000 تومان

81.76%

نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

1

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه