آموزش افزودن کیف پول به سایت وردپرسی

افزونه های وردپرس

7 دقیقه زمان مطالعه

اگر تجربه خرید اینترنتی داشته باشید، احتمالاً موقع پرداخت گزینه کیف پول را دیده‌اید. کیف پول‌ دیجیتال قابلیتی است که شما می‌توانید به وب سایت فروشگاهی خود اضافه کنید. به این ترتیب مخاطب کیف پول خود را شارژ می‌کند و در هنگام خرید از اعتبار آن پرداخت می‌کند. فرآیند پرداخت وجه با استفاده از اعتبار کیف پول، آسان تر و سریع تر خواهد بود. از طرفی مشکلاتی که ممکن است برای سیستم‌های بانکی به وجود آید و روند پرداخت را مختل کند نیز دیگر دست و پاگیر مشتریان شما نخواهد بود.

اضافه کردن افزونه کیف پول مخصوصاً برای وب سایت‌ها و پلتفرم‌هایی که با زندگی روزمره افراد در ارتباط هستند، بسیار کاربردی است. ما در این مقاله قصد داریم نحوه افزودن کیف پول را به وب سایت وردپرسی شما بیاموزیم، با ما همراه باشید. پیش از آن پیشنهاد می کنیم آموزش وردپرس را حتما ببینید.

 مزایای اضافه کردن کیف پول به وب سایت‌های فروشگاهی

اضافه کردن کیف پول به وب سایت فروشگاهی یکی از ویژگی‌هایی است که می‌تواند تجربه کاربری وب سایت شما را بهبود دهد. همه‌ی تلاش طراحان وب سایت در راستای راحتی کاربر است. کیف پول نیز به کاربر کمک می‌کند تا فرآیند خرید کوتاه‌تری داشته باشد. از طرف دیگر،  کاربر می‌تواند از این طریق کنترل بهتری بر روی میزان هزینه‌های خود داشته باشد؛ که این فاکتور برای بسیاری از کاربران ارزشمند است. ویژگی‌های بارز اضافه کردن کیف پول دیجیتال به وب سایت‌های فروشگاهی عبارتند است:

 افزایش موجودی حساب کیف پول

کاربران می‌توانند از طریق روش‌های پرداخت موجود در فروشگاه اینترنتی، موجودی کیف پول خود را اضافه کنند. علاوه بر این صاحبان کسب و کار می‌توانند کیف پول مشتریان خود را به عنوان جایزه شارژ کنند و یا در صورت استرداد کالا مبلغی را از آن کسر کنند.

 برداشت موجودی کیف پول

کاربر به هر علتی بخواهد حساب نقدی خود را در وب سایت شما ببندد یا به عبارت دیگر موجودی کیف پول خود را به صفر برساند؛ می‌تواند درخواست برداشت وجه از کیف پول را برای شما ارسال کند. برای این کار لازم است یک شماره حساب یا شماره کارت بانکی در کنار متن درخواست ارسال شود. این درخواست‌ها توسط مدیریت وب سایت به شکل جداگانه بررسی می‌شود و بر اساس نظر آنها قبول یا رد می‌شود. اضافه کردن این ویژگی  باعث جلب اعتماد مخاطبان شما خواهد شد.

گزینه های مختلف در تنظیمات کیف پول

 دریافت ایمیل

شما می‌توانید از طریق ایمیل به مشتریان خود یادآوری کنید که موجودی کیف پول آنها در حال اتمام است. این ایمیل  مشتری را مجدداً به خرید از شما تشویق می‌کند. به علاوه می‌توانید برای شارژ مجدد کیف پول هدیه‌ای را نیز در نظر بگیرید.

 روش‌های پرداخت مختلف

حتی با وجود کیف پول، این مشتری است که انتخاب می‌کند پرداخت خود را از طریق کیف پول انجام دهد یا آنلاین. علاوه بر این اگر موجودی کیف پول مشتری از مبلغ خرید او کمتر باشد، می‌تواند بخشی از مبلغ خرید را از طریق موجودی کیف پول پرداخت کرده و مابقی آن را  به صورت آنلاین بپردازد.

 تاریخچه پرداخت‌ها

یکی از محاسن کیف پول‌ها برای مشتریان قابلیت ثبت تاریخچه پرداخت‌ها برای آنهاست. به این ترتیب مشتری به سادگی به  اطلاعاتی از قبیل زمان و مبلغ شارژ مجدد کیف پول، مقدار اعتبار کنونی،میزان انتقال‌ها و زمان و مبلغ برداشت‌ها دسترسی خواهد داشت.

تاریخچه پرداخت ها در کیف پول وردپرس

 انتقال موجودی کیف پول

کاربران می‌توانند در صورت تمایل، موجودی کیف پول خود را به کیف پول کاربر دیگری در وب سایت انتقال دهند. به این ترتیب تعامل میان کاربران با کسب و کار شما بیشتر خواهد شد. از طرفی احتمالا تعداد افرادی که از کیف پول استفاده می‌کنند نیز افزایش خواهد داشت.

نصب و افزودن افزونه کیف پول

برای افزودن کیف پول به وب سایت فروشگاهی، می توان از افزونه‌های مختلفی استفاده کرد. از آنجایی که اکثر وب سایت‌های فروشگاهی از افزونه WooCommerce استفاده می‌کنند، افزونه‌های کیف پول ووکامرس بیشتر مورد توجه اند. برای افزودن کیف پول به ووکامرس، افزونه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید از آنها بهره ببرید.

ژاکت یکی از ارائه دهنده‌های معتبر افزونه کیف پول ووکامرس است. برای خرید این افزونه کافیست به وب سایت ژاکت مراجعه کنید.

آموزش راه اندازی افزونه کیف پول ووکامرس

برای نصب افزونه کیف پول ووکامرس، کافیست پکیج این محصول را خریداری کرده و پس از دانلود از حالت فشرده خارج کنید. در پوشه plugin فایلی با نام FS-WooCommerce  در فرمت زیپ وجود دارد، این همان فایل افزونه شماست که باید نصب شود.

برای نصب افزونه به پیشخوان وردپرس وب سایت بروید و به ترتیب مراحل زیر را دنبال کنید.

  1.  در منوی کناری به بخش افزونه‌ها بروید و روی دکمه افزودن کلیک کنید.
  2. در این بخش بر روی گزینه بارگذاری افزونه کلیک کنید و فایل FS-WooCommerce  را بارگذاری کرده و روی دکمه نصب کلیک کنید.  به این ترتیب در پیشخوان وردپرس وب سایتتان منوی جدیدی را با نام کیف پول مشاهده خواهید کرد.
  3. فعالسازی کیف پول ووکامرس به عنوان درگاه پرداخت

پس از نصب افزونه کیف پول وقت آن رسیده تا آن را به عنوان یک روش پرداختی فعال کنید. برای اینکار به آدرس:

این مقاله را حتما بخوانید
معرفی افزونه های مدیریت دانلود وردپرس

ووکامرس> پیکربندی> درگاه پرداخت ، در وردپرس بروید و سپس کیف‌پول را فعال کنید.

افزودن افزونه در وردپرس

در ادامه روی دکمه مدیریت در کنار گزینه کیف پول کلیک کنید. در این بخش می‌توانید عنوان و  توضیحاتی برای کیف پول خود اضافه کنید.

منوی کیف پول وردپرس

عنوانی که شما تایپ می‌کنید در هنگام  انتخاب درگاه پرداخت برای خریدار نمایش داده می‌شود.

تنظیمات درگاه پرداخت کیف پول

عبارت‌های تایپ شده در بخش توضیحات نیز در همان صفحه انتخاب درگاه پرداخت نمایش داده می‌شود و در نهایت  نوشته شما در بخش دستورالعمل‌ها در برگه تشکر و پس از پرداخت قرار می‌گیرد.

روش پرداخت در کیف پول وردپرس

سعی کنید این سه بخش را با عبارت‌های کوتاه و قابل فهم پر کنید، تا کاربر به طور کامل متوجه نحوه عملکرد کیف پول روی وب سایت شما شود.

تنظیمات و امکانات افزونه

اگر مراحل قبلی را به درستی انجام داده باشید، اکنون در پیشخوان شما گزینه‌ای با عنوان کیف پول وجود دارد. با کلیک بر روی این گزینه منویی برای شما باز می‌شود که در آن گزینه‌های مختلفی وجود دارد. از طریق بخش‌های مختلف این منو تنظیمات مربوط به افزایش اعتبار، قفل کیف پول، تایید یا رد درخواست برداشت و بازگشت وجه و اطلاعاتی مانند این قابل دسترسی است.

در این منو بخش‌های مختلفی وجود دارد که در ادامه به توضیح آنها می‌پردازیم:

کیف پول

افزودن اعتبار در کیف پول وردپرس

گزینه کیف پول امکان افزایش اعتبار، برداشت موجودی کاربر و قفل کردن کیف پول برای جلوگیری از دسترسی کاربر را برای شما فراهم می‌کند. به علاوه شما در این بخش می‌توانید گزارش کلی از آخرین سپرده، خرید‌های انجام شده و موجودی فعلی حساب‌های کاربری را  مشاهده کنید.

برای افزایش موجودی، قفل کردن یا برداشت از حساب کیف پول کاربر کافیست بر روی هر یک از این گزینه‌ها کلیک کنید. سپس در پنجره ای که باز شده اطلاعات مورد نیاز را وارد کنید. به این ترتیب فرآیند مورد نظر شما انجام می‌شود و  پیامی‌در بخش تراکنش‌ها برای کاربر ارسال می‌شود.

 درخواست برداشت وجه

درخواست بازگشت وجه در کیف پول وردپرس

از آنجایی که کاربران نمی‌توانند به طور مستقیم وجه موجود در کیف پول خود را برداشت کنند، باید برای بازگشت وجه موجود به شما درخواست دهند. این درخواست‌ها نیز در بخش درخواست برداشت وجه کیف پول روی پیشخوان وردپرس شما قابل مشاهده است.  شما می‌توانید درخواست کاربران را رد یا قبول کنید.

 ایمپورت/ اکسپرت

ایمپورت و اکسپورت در کیف پول وردپرس

برای انجام عملیاتی مانند انتقال کیف پول کاربران، لیست تراکنش‌ها و درخواست‌های برداشت وب سایت جدید، می‌توانید از  ایمپورت و اکسپرت استفاده کنید.  کافیست به بخش ایمپورت/اکسپورت بروید و سپس از آنجا مثلاً گزینه برون‌ریزی کیف پول را انتخاب کنید. به این ترتیب یک فایل فرمت csv تحویل شما داده می‌شود که می‌توانید آن را در وب سایت مورد نظر خود ایمپورت کنید و همه‌ی کیف پول‌های مشتری‌ها را داشته باشید.

 تنظیمات

تنظیمات عمومی کیف پول وردپرس

سربرگ عمومی

مانند هر افزونه دیگری، افزونه کیف پول نیز سربرگ عمومی ‌تنظیمات را دارد که می‌توانید از طریق آن شیوه پرداخت، بازگشت وجه و سایر تنظیمات را کنترل کنید. در پنجره مربوط به این سربرگ گزینه‌های مختلفی وجود دارد که می‌توانید با تیک زدن آنها این ویژگی را به کیف پول خود اضافه کنید. در ادامه هر یک از این گزینه‌ها را به صورت جداگانه توضیح می‌دهیم:

 پرداخت‌های جزئی

با فعال کردن این گزینه شما به کاربر اجازه می‌دهید که در صورت کمتر بودن موجودی کیف پول از مبلغ خرید، بخشی از مبلغ خرید را با استفاده از شارژ کیف پول و مابقی را به صورت آنلاین پرداخت کند.

 مبالغ شارژ سفارشی

با فعال کردن این گزینه مشتری می‌تواند به جز مقادیر پیش فرض تعیین شده برای شارژ، مبلغ شارژ دلخواه خود را بر اساس حداقل و حداکثر میزان تعیین شده در وب سایت انتخاب کند.

 برداشت‌ها

با فعال کردن این گزینه شما می‌توانید به طور مشخص تعیین کنید که برداشت‌های انجام شده از کیف پول‌ها دقیقاً از کدام درگاه بانکی انجام شود.

 سربرگ هزینه‌ها

در این بخش شما کارمزد مربوط به برداشت، بازگشت وجه و انتقال کاربر به کاربر را بر اساس یک مقدار ثابت (ریالی /تومانی) تعیین می‌کنید.

 سربرگ رمزگذاری

اگر این گزینه را فعال کنید، از موجودی کیف پول‌ها در برابر هک شدن پایگاه داده، محافظت می‌شود و از افشای اطلاعات کاربران جلوگیری می‌شود.

 سربرگ پیشرفته

تنظیمات پیشرفته کیف پول وردپرس

اگر پنجره این سربرگ را باز کنید، تنها یک دکمه با نام “اسکریپت به روز رسانی پایگاه داده را اجرا کنید”، دیده می‌شود.

اگر در بخش تراکنش‌ها توضیحات به صورت ؟؟؟  نمایش داده می‌شود ، لازم است روی این دکمه کلیک کنید.

جمع بندی

افزودن کیف پول به وب سایت فروشگاهی مزایای زیادی دارد. تمام این مزیت‌‌ها در راستای بهبود تجربه کاربری است. برای افزودن کیف پول کافی است یک افزونه خریداری کنید و آن را بر روی وب سایت وردپرسی خود نصب کنید. برای خرید افزونه کیف پول از شرکت‌های معتبر کمک بگیرید و حتما قبل از خرید ویژگی‌های افزونه را به دقت بخوانید. شرکت ژاکت می‌تواند مشاور خوبی برای شما باشد.

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه المنتور پرو | پلاگین Elementor Pro

395,000 تومان

90.34%

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز گرویتی فرمز | پلاگین Gravity Forms

395,000 تومان

47.62%

محصول پیشنهادی

افزونه چند زبانه سایت WPML | پلاگین WPML Multilingual CMS

445,000 تومان

84.04%
نیما رحیمی

نیما رحیمی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه ثبت نام و ورود با موبایل دیجیتس | پلاگین Digits

395,000 تومان

82.29%

محصول پیشنهادی

افزونه صدور فاکتور آی فکت | پلاگین iFact

645,000 تومان

89.07%
سید رضا صالحی

سید رضا صالحی

محصول پیشنهادی

افزونه افزایش سرعت سایت راکت | پلاگین WP ROCKET

395,000 تومان

74.89%

نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

5

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

سلام.
آیا اپلیکیشنی میشناسید که سرویس کیف پول بده ولی روی سایت غیر وردپرسی؟

سلام این افزونه قابلیت اینو داره که مشتری خرید کنه و من روی محصول مبلغی گذاشته باشم و با خرید مشتری از اون محصول به کیف پولش اضافه بشه

ارسال دیدگاه