Retry

همانطور که می دانید، در صفحه پست ها یا همان نوشته ها در وب سایت های وردپرسی، می‌ توانیم نام نویسنده محتوا را هم به کاربران نمایش دهیم، اما گاهی اوقات ممکن است به دلایل مختلف لازم بدانیم که نام نویسنده یک پست را تغییر دهیم. برای این کار هیچ نیاز به کپی کردن متن و باز نشر آن به نام نویسنده جدید نیست. بلکه راهکار بسیار ساده ای از طرف خود وردپرس برای این کار ارائه شده است. در این آموزش از ژاکت، تغییر نام نویسنده در وردپرس به صورت تکی و گروهی را با هم می بینیم و در نهایت با یک افزونه وردپرس برای بهینه سازی پروفایل نویسندگان نیز آشنا می شویم. ما را همراهی کنید.

با بخش پست ها در وردپرس بیشتر آشنا شوید

قبل از این که به سراغ آموزش تغییر نام نویسنده در وردپرس برویم، بهتر است ابتدا کمی با بخش پست ها و همینطور نقش نویسنده در وردپرس بیشتر آشنا شویم. اگر به اندازه کافی درباره نوشته های وردپرس می دانید، می توانید اسکرول کرده و مستقیماً به سراغ آموزش تغییر نام نویسنده در وردپرس بروید. در غیر این صورت، پیشنهاد می کنیم که در این قسمت نیز همراه ما باشید.

شما می توانید آموزش وردپرس را از ژاکت به صورت رایگان دریافت کنید.

پست ها در وردپرس چه اهمیتی دارند؟

بخش پست ها یا نوشته ها، از مهم ترین پایه های وب سایت های وردپرسی هستند. به طوری که در خیلی از قالب های وردپرس، پست ها به طور پیش فرض در صفحه اصلی قرار داده می شوند. پست ها اساساً محتوای منظمی هستند که در حالت پیش فرض، به ترتیب جدیدتر به قدیمی تر مرتب می شوند (البته این ترتیب به راحتی قابل تغییر است). این مطالب می توانند شامل اخبار، آموزش، سرگرمی و … باشند.

نوشته ها را می توان در دسته ها و تگ های مختلف دسته بندی کرد. با این کار، هم کاربران و هم موتورهای جست و جو می‌ توانند بین نوشته ها با سهولت بیشتری پیمایش کنند. اما مهم ترین نکته پیرامون پست ها در وردپرس، این است که حجم سنگینی از بار بهینه سازی و ارتقای رتبه سئوی سایت، بر دوش این بخش است. در واقع تولید محتوای قوی و یکتا برای بخش نوشته ها و بهینه سازی آنها، می تواند به تنهایی باعث اوج گرفتن یا سقوط یک وب اسایت در رتبه بندی گوگل شود.

آموزش کامل نوشته ها در وردپرس را اینجا بخوانید.

آموزش وردپرس

تفاوت نوشته با برگه چیست؟

نوشته ها و برگه ها ممکن است گاهی اوقات با هم اشتباه گرفته شوند؛ به خصوص توسط افرادی که تازه وارد دنیای وردپرس شده اند. اما این دو بخش کاملاً با هم متفاوت هستند و در وردپرس نیز برای ساخت آنها باید از بخش های متفاوتی اقدام کرد. اما تفاوت نوشته با برگه چیست؟

تفاوت عمده این دو در کاربرد در هدف آنهاست. برگه ها (یا صفحه ها)  بر خلاف نوشته ها (که دائماً محتوای جدید وارد آنها می شود)، صفحاتی هستند که محتوای ثابت تری دارند. نمونه بارز برگه ها، صفحات “درباره ما” و “تماس با ما” در وب سایت هاست.

تفاوت دیگر نوشته با صفحه این است که به صفحات، تگ داده نمی شود. اما می توان آنها را در سلسله مراتب مشخصی سازماندهی کرد. ضمناً خود نوشته ها می توانند در یک صفحه قرار بگیرند، که معمولاً “بلاگ” یا “مجله” نامیده می شود.

در این مطلب به طور مفصل درباره تفاوت نوشته و برگه صحبت کرده ایم.

نقش نویسنده در وردپرس دقیقاً چیست؟

همانطور که می دانید، در سیستم های وردپرس می توان نقش های گوناگونی را به کاربران نسبت داد. هر یک از این نقش ها هم دسترسی ها و اختیارات ویژه خود را دارند. اما نقش نویسنده در وردپرس چیست؟ نویسنده، نقشی است که باید مثل سایر نقش ها، از قبل به یک کاربر داده شود.  کاربری که نقش نویسنده داشته باشد، می تواند فایل های خود را در کتابخانه سایت آپلود کند، مقالات خود را در بخش نوشته ها بنویسد و ویرایش کند و محتواهای متنی، تصویری و ویدیویی خود را روی وب سایت منتشر کند. همچنین این امکان را دارد که رمز عبور خود را نیز تغییر دهید.

نقش نویسنده در وردپرس

علاوه بر این، نویسنده ها یک پروفایل دارند که می توانند برای آن یک تصویر مشخص کرده و اطلاعاتی خلاصه را درباره خود وارد کنند. نکته جالب دیگر درباره نویسندگان، این است که در بیشتر قالب های وردپرس می توانید پروفایل نویسندگان را ردیف کنید تا کاربران با آنها بیشتر آشنا شوند. ضمناً این امکان را هم دارید که در تنظیمات وردپرس، عکس پروفایل نویسنده را به همه مطالبی که متعلق به آن نویسنده هستند، لینک کنید. با این کار کاربران با کلیک روی نام نویسنده، می توانند تمام محتواهای آرشیوی او را مشاهده کنند.

در خصوص نقش ها در وردپرس، در این مقاله می توانید بیشتر بخوانید.

نحوه تغییر نام نویسنده در وردپرس

در ادامه نحوه جایگزین کردن یک نویسنده جدید با نویسنده قبلی در پست ها را در 2 گام بسیار ساده می بینیم. اما ابتدا لازم است اشاره کنیم که برای مشاهده نام تمام کاربران که شامل نویسندگان نیز می شوند، باید به حساب کاربری خود وارد شده و روی گزینه “کاربران” در منوی اصلی وردپرس کلیک کنید. در این قسمت می توانید تمام کاربران سایت (که هر کدام آنها می توانند نویسنده باشند) را مشاهده و مدیریت کنید.

گام اول برای تغییر نام نویسنده در وردپرس:

ابتدا وارد صفحه نوشته ای شوید که قرار است نام نویسنده آن را تغییر دهید. اگر با پنل مدیریت وارد شده باشید، بالا و سمت چپ این صفحه تبی به نام “تنظیمات صفحه” می بینید. روی این تب کلیک کنید. سپس اگر گزینه “نویسنده” انتخاب نشده، آن را انتخاب کنید.

تنظیمات وردپرس برای نام نویسنده

با این کار اگر تا پایین صفحه اسکرول کنید، می بینید که یک کادر با عنوان نویسنده اضافه شده است.

کادر نام نویسنده در وردپرس

گام دوم:

در این فهرست کشویی نام نویسنده دیگری که برای این نوشته مد نظر دارید را انتخاب کنید. سپس روی گزینه “به روز رسانی” بالای صفحه کلیک کنید.

تغییر نام نویسنده در تنظیمات وردپرس و دکمه به روزرسانی

کار تغییر نام نویسنده در وردپرس به همین راحتی تمام شد.

نحوه تغییر نام نویسنده در وردپرس به صورت گروهی

اما گاهی اوقات لازم است نام نویسنده چندین نوشته را تغییر دهیم. دلیل این امر می تواند به عنوان مثال کناره گیری یک نویسنده از گروه باشد. در این صورت شاید به دلایل گوناگون مایل باشید که نام نویسنده تمام پست هایی که به نام کاربر قبلی بوده را تغییر دهید. برای این کار نیز کافیست 4 گام زیر را طی کنید:

گام اول:

ابتدا روی گزینه ” نوشته ها” یا “همه نوشته ها” در منوی اصلی وردپرس کلیک کنید. با این کار تمام نوشته ها لیست می شوند.

نمایش لیست تمام نوشته ها در وردپرس

گام دوم:

حالا تب “تنظیمات صفحه” در بالا و سمت چپ صفحه را انتخاب کنید. در بخش کوچکی که باز می شود، تنظیمات گوناگونی را می بینید. برای مثال عدد 20 که در قسمت “تعداد موردها در هر برگه” می بینید، تعداد پیش فرض وردپرس برای نمایش نوشته ها در این صفحه است. به این معنی که برای مشاهده باقی نوشته باید صفحه دو، سوم و … بروید و در این حالت در هر مرتبه می توانید نهایتاَ نام نویسنده 20 تا از نوشته را تغییر دهید.

اما اگر بخواهید تعداد نوشته هایی که در یک صفحه لیست می شوند را افزایش دهید، می توانید همین جا این عدد را تغییر دهید. در نهایت نیز برای اعمال تغییرات باید گزینه “اجرا” را انتخاب کنید.

تعداد نمایش نوشته ها در لیست در وردپرس

گام سوم:

حالا باید تمام نوشته هایی را که می خواهید نام نویسنده آنها را تغییر دهید، انتخاب کنید. پس باکس کوچک سمت راست هر یک از نوشته را تیک بزنید. سپس در قسمت باکس “کارهای دسته جمعی” گزینه “ویرایش” را انتخاب کنید. در نهایت نیز روی گزینه “اجرا” کلیک کنید.

اعمال تغییرات دسته جمعی در وردپرس

گام چهارم:

حالا می بینید که وردپرس متاباکس ویرایش را نمایش می دهد که گزینه های گوناگون آن قابل تغییر هستند. با تغییر هر یک از این تنظیمات، آن مورد برای همه نوشته هایی که انتخاب کرده بودید، تغییر خواهد کرد. بنابراین کافیست در منوی کشویی “نام نویسنده”، نویسنده جدید را انتخاب کنید.

تعیین نام نویسنده جدید در وردپرس

فراموش نکنید که بعد از انتخاب تنظیمات جدید، حتماً گزینه “به روزرسانی” را انتخاب کنید. حالا می بینید که نام چندین نوشته نیز به صورت گروهی تغییر پیدا کرد.

 

نحوه بهینه سازی پروفایل های نویسندگان

حالا که صحبت از قسمت مهم نوشته ها در وردپرس است، بیایید نحوه بهینه سازی پروفایل های نویسندگان را هم بررسی کنیم. منظور از پروفایل نویسنده، تصویر کوچک و توضیحاتی است که کنار نام نویسنده نمایش داده می شود. شاید برایتان جالب باشد بدانید که که بهینه کردن تصویر پروفایل نویسندگان می تواند تأثیر مستقیم بر امتیاز سئوی سایت داشته باشد.

در مورد پروفایل نویسنده، فراموش نکنید که بهتر است حتماً اطلاعاتی را که بالاتر نیز به آنها اشاره کردیم، به عنوان پروفایل ارائه دهید. چرا که وجود چنین پروفایلی برای نویسنده، به آن نوشته نیز اعتبار بیشتری می بخشد و به کاربران نیز این فرصت را می دهد که با نویسنده آن پست بیشتر آشنا شوند.

بهترین نوع پروفایل نویسنده، شامل موارد زیر است:

  • بیوگرافی مختصر و اشاره به علاقه مندی های مرتبط با محتوای سایت
  • لینک های مرتبط با بیوگرافی نویسنده
  • پروفایل نویسنده در سایر شبکه های اجتماعی

بهترین افزونه برای بهینه سازی پروفایل نویسندگان

نکته ای که درباره بهینه سازی پروفایل نویسنده باید بدانید، این است که قابلیت اضافه کردن تصویر و توضیحات، به راحتی در خود وردپرس در دسترس است. اما برای اضافه کردن لینک های سایر شبکه های اجتماعی، باید از یک افزونه وردپرس استفاده کنید که “افزونه All in One SEO” یکی از بهترین افزونه ها برای این منظور است. این افزونه در حال حاضر از بهترین پلاگین های وردپرس است که بیش از دو میلیون نصب فعال دارد.

برای استفاده از این افزونه، بعد از این که آن را نصب و فعال کردید، به گزینه “کاربران” در منوی اصلی وردپرس رفته و “شناسنامه” را انتخاب کنید.

تنظیمات افزونه all in one seo در وردپرس

حالا در این صفحه تا پایین اسکرول کنید تا به قسمت “All in One SEO” برسید. در این قسمت می توانید حساب کاربری سایر رسانه های اجتماعی خود را در کنار اطلاعات دیگر وارد کنید. در نهایت نیز حتماً گزینه “به روزرسانی شناسنامه” را انتخاب کنید.

حالا وقتی کاربران قصد مطالعه یک نوشته را دارند، اطلاعات خلاصه ای را هم درباره نویسنده آن مشاهده و به یک شناخت سطحی از نویسنده دست پیدا می کنند.

امیدواریم با استفاده از این آموزش بتوانید در صورت لزوم به راحتی و فقط با چند کلیک نام نویسنده نوشته ها را تغییر دهید و همینطور پروفایل نویسندگان سایت را هم بهینه کنید تا وب سایت های سئو دوستانه تری داشته باشید. اگر تمایل به یادگیری وردپرس به صورت جامع را دارید پیشنهاد میکنم مقاله آموزش وردپرس را حتما مطالعه فرمایید .از همراهی شما با ژاکت سپاسگزاریم.

دیدگاه‌ها

Comments

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *