بیش فروشی یا Upselling چیست و چگونه باعث افزایش درآمد می شود؟

کسب و کار

7 دقیقه زمان مطالعه

یکی از موثرترین راه ها برای رشد کسب و کار، توسعه خدمات به مشتریان فعلی­ است. چه چیزی را می توانید به بسته محصولات خود اضافه کنید، به طوری که توان تولید داخلی آن را داشته باشید و ارزش زیادی را از این طریق به مشتریان فعلی­تان با قیمتی مقرون به صرفه انتقال دهید. ما در این مقاله به این سوال پاسخ خواهیم داد و به بررسی بیش فروشی یا upselling چیست می پردازیم.

Upselling چیست؟

Upsell استراتژی ارائه محصول اضافی مرتبط به مشتری برای افزایش ارزش خرید وی است. این محصول می تواند یک محصول ارتقا یافته یا رایگان به محصول اولیه باشد. بنابراین می تواند مشتریان را ترغیب کند که آن را به همراه محصول اصلی در سبد خرید خود اضافه کنند.

اگر در زمان مناسب به درستی انجام شود، Upsell به سود بازرگانان و خریداران می باشد.

زمان مناسب برای Upselling چیست؟

دانستن اینکه چه کالا و یا خدماتی باید افزایش یابد، کافی نیست. همچنین باید بدانید که بهترین زمان برای عملی کردن آن چه زمانی است که می توان آن را قبل و بعد از پرداخت انجام داد. اما بهتر است این کار را پس از خرید انجام دهید. این زمانی است که مشتری پول خود را در فروشگاه شما خرج کرده است. و اگر بلافاصله چیزی به آن ها نشان دهید که مکمل خرید اولیه آن ها باشد، احتمال اینکه آن ها نیز آن را بخرند، وجود دارد.

فقط مطمئن شوید که محصول پیشنهادی باید همان کالایی باشد که بیشتر با کالای اصلی خریداری شده مرتبط می شود.

مثال های عملی شده

امیدوارم اکنون شما ایده واقعی و حساب شده ای در مورد افزایش قیمت داشته باشید. اما اگر هنوز این کار را نمی کنید، در مقاله upselling چیست چند مثال آورده شده است که می تواند کمی بیشتر در مورد روند کار اطلاعات به دست بیاورید.

خدمات پس از فروش

Upselling چیست؟

هنگام خرید اشتراک یا ضمانت کالا حتماً این نوع پیشنهاد را دیده اید. این یک مثال عالی است که در آن به مشتریان پیشنهاد شده است که برنامه اشتراک خود را تمدید کرده و پس انداز زیادی انجام دهند.

خدمات پس از فروش

ارائه تبلیغات مرتبط

ارائه کوکی در حالی که در صفحه پرداخت سفارش پیتزای خود هستید مثال خوب دیگری است.

ارائه تبلیغات مرتبط

Upsell به صورت مقایسه ای

در صفحه قیمت گذاری یا هر صفحه محصولات و خدمات قابل مقایسه، محصولات مشابهی را با ویژگی ها و قیمت بیشتر پیدا خواهید کرد. وقتی مشتری را تشویق می کنید محصول یا خدمات بهتری با ویژگی های بهتر بخرد، این خود یک مثال خوب در زمینه Upsell یا بیش فروشی است.

upselling چیست

خیلی از افراد بر روی این روش حساب می کنند و متوجه خواهید شد که آپ سلینگ یک استراتژی عالی برای افزایش فروش و همچنین افزایش نرخ تبدیل است، فقط با یک ویژگی کوچک اما بسیار موثرتر.

بهترین شیوه های فروش فزاینده

ما قبلا در مقاله ای در وبلاگ ژاکت، بهترین استراتژی های بازاریابی را ذکر کردیم، اما دوباره مواردی را در ادامه مقاله Upselling چیست ، لیست می کنیم تا شما به صورت یک جا آن ها را داشته باشید.

1. محصول مربوطه

اطمینان حاصل کنید که محصول پیشنهادی شما به محصول اولیه مربوط می شود. محصولات بی ربط تجربه مشتری را از بین می برد. اگر می دانید مشتری در گذشته چه چیزی خریداری کرده است، می توانید محصولات شخصی سازی بیشتری داشته باشید.

2. قیمت را منطقی نگه دارید.

خواه از فروش مجدد پس از خرید یا قبل از پرداخت استفاده کنید، نسبت قیمتی مناسب را بین کالای اصلی و کالای پیشنهادی خود حفظ کنید. محصولاتی با قیمت زیاد خریداری نمی شود، و هر چیزی که ارزان باشد باعث افزایش درآمد شما نمی شود.

3. پرخاشگر نباشید.

همیشه به مشتریان این امکان را بدهید که پیشنهاد فروش بالاتر را نادیده بگیرند یا از آن خارج شوند. همچنین مراقب باشید که گران فروشی نکنید. حداکثر 2 یا 3 محصول اضافه کنید. افزودن یک سری محصولات در فیلتر مشتری می تواند تأثیر بدی داشته باشد. و این ممکن است بازگشت کاربران به فروشگاه شما را محدود کند.

4. در بهترین مکان پیشنهاد دهید.

این کار به محصولاتی که ارائه می دهید، بستگی دارد. اگر می خواهید محصولات قابل توجه و پر حاشیه ای را که نیاز به یک صفحه اختصاصی فروش دارند را اراعه دهید، باید از گران فروشی بعد از تسویه حساب استفاده کنید.

اگر می خواهید محصولات کمکی و پیش پا افتاده ای ارائه دهید، می توانید آن ها را در صفحات محصول به عنوان محصول پیشنهادی قبل از پرداخت ارائه دهید.

5. به مشتریان آموزش دهید.

پیشنهادات شما فقط در صورتی باعث تبدیل شدن افراد به مشتری شما می شود که مزایایی که آن محصول دارد را بدانند. برای محصولات خود توضیحات کامل و تشریحی بنویسید که مزایا و ویژگی های محصولات پیشنهادی شما را کاملاً توضیح دهد.

این مقاله را حتما بخوانید
شغل های مناسب برای دختران جوان

6. نمایش مقایسه ای محصولات

مقایسه چیزی است که ایده بهتری از آن چه شما در انواع مختلف محصول / خدمات ارائه می دهید، می دهد.

نمایش مقایسه ای محصولات

برای بیش فروشی تفاوت ها، نکات مثبت و منفی ها و سایر جزئیات مشتری را از یک نسخه ارزان قیمت و سطح پایین برجسته کنید.

7. تخفیف های غیر قابل رد کردن

تخفیف های جذاب باعث افزایش فروش می شود و در تبدیل های بزرگ نیز صادق است.

تخفیف های غیر قابل رد کردن

تخفیف های جذابی را برای تشویق مشتریان خود به سمت محصول پر فروش ارائه دهید.

8. خرید آسان Upsell

برای دریافت پیشنهاد افراد باید راضی به انجام کلیک بیشتر باشند. مدت زمان بیشتری که کاربر برای انجام یک فرآیند اضافی به کار می برد، احتمال تبدیل شدن به مشتری را کاهش می دهد.

9. از ایجاد احساس خطر استفاده کنید.

از تایمر های شمارش معکوس وردپرس، سهام محدود و عناصر دیگری استفاده کنید که نیاز به خرید فوری آن محصول را تحریک می کند.

10. فروش زیر قیمت خرید را نیز امتحان کنید.

فروش زیر قیمت خرید  یا به اصلاح down sell ارائه کالایی با ارزش کم نسبت به محصول اولیه است. اگر مشتریان پیشنهاد های فروخته شده شما را رد می کنند ، سعی کنید قیمت کمتری را ارائه دهید. با این کار اطمینان حاصل می کنید که هیچ مشتری با دست خالی از فروشگاه شما خارج نمی شود و شما به جای اینکه کالای جدیدی بخرید ، کالا های موجود  را می فروشید.

11. هوشمندانه پیشنهاد دهید.

کالای فروخته شده ای را که مشتری قبلاً خریداری کرده است، ارائه ندهید. ارائه توصیه های هوشمند باعث بهبود تجربه خرید آن ها و اعتماد به برند شما می شود.

برای انتخاب مسیر درست تولید محصول در کسب و کار اینترنتی، مقاله ما در این زمینه را از دست ندهید.

چرا فروش بیشتر یا آپ سلینگ مهم است؟

  • مهم ترین نکته این که این کار به افزایش درآمد فروشگاه شما کمک می کند. این مزیتی است که هر صاحب فروشگاه از آن برای فروش استفاده می کند. این امکان خرید انگیزه در فروشگاه شما را افزایش می دهد. این بدان معناست که مشتریان در نهایت محصولات بیشتری را خریداری می کنند که در واقع برای آن ها برنامه ریزی کرده اند. این کار فروش شما و در نهایت درآمد شما را افزایش می دهد.
  • همچنین این کار تجربه مشتری را بهتر می کند. گران فروشی فقط یک تاکتیک برای صاحبان مشاغل برای رشد درآمد نیست. این درمورد ارائه تجربه بهتر مشتری با ارائه محصولات با ارزش تر به آن ها است که خرید آن ها آسان است.
  • وقتی تجربه مشتری خود را در فروشگاه خود بهبود می دهید، احتمال اینکه مشتری به نام تجاری شما پایبند بماند وجود دارد. این کار منجر به یک رابطه پایدار و افزایش وفاداری مشتری می شود.
  • و همچنین این کار باعث افزایش ارزش مادام العمر مشتری می شود. Customer Lifetime Value یا CLV مبلغ پیش بینی شده ای است که مشتری در طول رابطه خود با برند شما در فروشگاه شما هزینه خواهد کرد. CLV بیشتر به معنای سود خالص بیشتری است که از مشتری خواهید گرفت.
  • این کار به شما کمک می کند ضمن بهبود تجربه خرید مشتریان، ارزش یا سود بیشتری از مشتریان خود در نظر بگیرید. این باعث می شود که آن ها برای کارهای بیشتر بازگردند و روابط محکم تری با آنها ایجاد می کند. از این رو، ارزش Lifetime آن ها را افزایش دهید.

بنابراین فواید فروش بیشتر بی شمار است. اگر آن ها را در فروشگاه خود می خواهید، می توانید از یک افزونه استفاده کنید. یک سری افزونه های upsell در بازار وجود دارد و هیچ هزینه ای دریافت نمی کنند. یکی از آن ها One Click Upsell Funnel For WooCommerce است. این برنامه رایگان، هوشمند و مورد استفاده صد ها نفر از دارندگان فروشگاه های تجارت الکترونیک است.

خلاصه

امیدوارم که شما با مطالعه مقاله Upselling چیست با تمام مفهوم فروش، استفاده از بیش فروشی و چگونگی کمک به رشد کسب و کار شما اطلاعات لازم را به دست آورده باشید. در اینجا خلاصه ای از بهترین روش هایی وجود دارد که می توانید برای انجام یک فروش کاملا عالی استفاده کنید.

  • محصولات مرتبط را ارائه دهید.
  • یک نسبت قیمت مناسب بین upsell و محصول اصلی را حفظ کنید.
  • گران فروشی نکنید.
  • از نیازهای مشتری قبل یا بعد از تسویه حساب استفاده کنید.
  • تمام مزایای محصول را با نسخه های تشریحی به روشنی توضیح دهید.
  • مقایسه محصول را نمایش دهید.
  • تخفیف در محصولات upsell ارائه دهید.
  • روند خرید را ساده نگه دارید.
  • از عناصر اضطراری مانند تایمر شمارش معکوس یا سهام محدود استفاده کنید.
  • کالا هایی که قبلاً در گذشته خریداری شده اند را ارائه ندهید.

ژاکت را دنبال کنید

ژاکت در اینستاگرام

ژاکت در فیسبوک

ژاکت در لینکدین

ژاکت در توییتر

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی وودمارت | قالب Woodmart

825,000 تومان

84.09%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره انفولد | قالب Enfold

645,000 تومان

81.76%

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره دیوی | قالب Divi

645,000 تومان

77.95%

محصول پیشنهادی

قالب چندمنظوره آسترا پرو | پوسته Astra Pro

825,000 تومان

93.06%

محصول پیشنهادی

قالب آموزشی استادیار | قالب Studiare

825,000 تومان

81.83%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی فلت سام | قالب Flatsome

725,000 تومان

70.63%
مجتبی درویشی

مجتبی درویشی

محصول پیشنهادی

افزونه المنتور پرو | پلاگین Elementor Pro

395,000 تومان

90.34%

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

افزونه امنیت وردفنس | پلاگین Wordfence Security Pro

395,000 تومان

83.41%
وردپرس داغ

وردپرس داغ

محصول پیشنهادی

افزونه فرم ساز گرویتی فرمز | پلاگین Gravity Forms

395,000 تومان

47.62%

محصول پیشنهادی

افزونه ثبت نام و ورود با موبایل دیجیتس | پلاگین Digits

395,000 تومان

82.29%
12

نویسنده محدثه عسگریان

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه