معرفی 5 ثروتمندی که با کسب و کار اینترنتی پولدار شدن اینترنتی را تجربه کرده‌اند.

ایده کسب و کار

7 دقیقه زمان مطالعه

با پیدایش و گسترش اینترنت پر سرعت بسیاری از مردم به اینترنت دست پیدا کردند و چنان اینترنت جای خود را در میان ما باز کرد که دیگر زندگی بدون آن قابل تصور نیست. اینترنت چهره جوامع را دگرگون کرد و شیوه‌ای نو از زندگی را به وجود آورد. شبکه‌های اجتماعی و فروشگاه‌های اینترنتی و بسیاری پدیده‌ها نوین دیگری به وجود آمدند. در این میان افرادی به راز و رمز پولدار شدن اینترنتی دست یافتند و کسب و کارهای آنلاین تاسیس کردند.

از آنجایی که کسب و کارهای آنلاین می‌توانستند به سرعت مخاطبان خود را از مراجعه کنندگان بسیار زیاد به اینترنت بیابند، به طور روز افزون رشد کردند و به سودهایی دست پیدا کردند که غیر قابل تصور است و از ثروتمندترین و پولدارترین افراد بر روی این کره خاکی شدند. در این متن به معرفی افرادی خواهیم پرداخت که از فرصت کسب و کار آنلاین استفاده کردند و به ثروت زیادی دست پیدا کردند و همین طور به طور مختصر از شیوه‌های پولدار شدن اینترنتی خواهیم گفت.

چه اشخاص معروفی از طریق اینترنت ثروتمند شده‌اند؟

آنچه در ادامه آورده می‌شود، اطلاعاتی است که فوربز (forbes) یکی از معروفترین مجله‌های اقتصادی جهان درباره ثروتمندترین افراد جهان منتشر کرده است:

  1. جف بزوس (Jeff Bezos)

جف بزوس یکی از معروفترین افراد این لیست است. او اصالتا آمریکایی است و ثروت او 180 میلیارد دلار برآورد می‌شود و به این ترتیب ثروتمندترین فرد در جهان است. او این ثروت را از تاسیس سایت آمازون به دست آورده است. شاید بدانید که آمازون بزرگترین فروشگاه اینترنتی جهان است اما شاید ندانید که بزوس آمازون را از فروش اینترنتی کتاب آغاز کرده است. همچنین بزوس زمانی که تصمیم به راه اندازی فروشگاهی اینترنتی گرفت، دست به ریسک بزرگی زد زیرا تا آن زمان چنین چیزی وجود نداشت و مشخص نبود، بزوس تا چه اندازه موفق می‌شود. همچنین او از آنجایی که سفارشات آمازون به دلیل بیماری کرونا افزایش پیدا کرده است، به تازگی 100000 کارگز تمام وقت و نیمه تمام وقت استخدام کرده است.

  1. مارک زاکربرگ (Mark Zuckerberg)

مارک زاکربرگ پولدار شدن اینترنتیمارک زاکربرگ چهره شناخته شده دیگری است که ثروت او 85 میلیارد دلار است. مارک زاکربرگ که متولد 1984 است، شبکه اجتماعی فیسبوک را به کمک هم اتاقی‌های دانشگاهی خود در سال 2004 بنیان گذاشت و به سرعت به عنوان ثروتمندترین جوان شناخته شد. او همچنین یک بار هم در سال 2010 توسط تایم به عنوان شخصیت سال معرفی شده است. مارک زاکر برگ اعلام کرده است که به کارکنان خود 1000 دلار پاداش خواهد داد تا بتوانند تاثیر اقتصادی ویروس کرونا را جبران کنند.

  1. لری پیج (larry page)

گوگل یکی از مهمترین ابزارها در دنیای اینترنت است و امروزه به هر مشکل یا سوالی که برمی‌خوریم ابتدا آن را گوگل می کنیم. لری پیج از بنیان گذاران شرکت گوگل است. او در سال 1973 به دنیا آمده است و اصالتا آمریکایی است. او فارغ التحصیل دانشگاه میشگان و دانشگاه استنفورد است و در زمینه علوم رایانه و هوش مصنوعی تحصیل کرده است. او 68 میلیارد دلار ثروت دارد و هم اکنون هم مدیر عامل اجرایی گوگل است.

  1. ما هواتنگ (Ma Huateng)

ما هواتنگ نیز شخص دیگری است که راه و رسم پولدار شدن از اینترنت را آموخته است، او اصالتا چینی است و ثروت او بالغ بر 56 میلیار دلار است و او نیز هیئت مدیره شرکت چینی تنسنت است. این شرکت در زمینه‌های مختلفی از اینترنت مثل موتورهای جست و جوگر، شبکه‌های اجتماعی و بازی‌های آنلاین فعالیت می‌کند.

 

  1. جک ما (Jack Ma)

جک ما ثروتمند دیگر این لیست است که پولدار شدن اینترنتی را تجربه کرده است. او در سال 1964 متولد شده است و اصالتا چینی است و ثروت او 48 میلیارد دلار برآورد شده است. او در سال 1989 و در سن 25 سالگی گروه علی بابا را تاسیس کرد. علی بابا یک شرکت اینترنتی است که خدمات فروش و پس از فروش را انجام می‌دهد. او که دانش‌آموخته زبان انگلیسی بوده است، برای تقویت زبان خود توریست‌های آمریکانی را به صورت مجانی به مکان‌های دیدنی مختلف می‌برده است و به این طریق دوستی پیدا می‌کند و همین دوست باعث می‌شود که ما با دنیای شگفت انگیز و امکانات فوق العاده آن آشنا شود.

 

چرا پولدار شدن اینترنتی راحت تر از راه‌های دیگر است؟

پولدار شدن آنلاینداستان چگونگی میلیاردر شدن ثروتمندان جهان به ما می‌گوید که آن‌ها برای پولدار شدن اینترنتی و موفقیت دست به خطر و ریسک زده‌اند تا کسب و کار مختص به خود را ایجاد کنند و همان طور که در بخش قبل دیدید، این ثروتمندان سن پایینی داشتند و در مدت نسبتا کوتاهی به این نسبت عظیم دست یافته اند. علت این امر را هم می‌توان در خاصیت اینترنت جست و جو کرد تا پیش از تکنولوژی اینترنت کسب و کارهای مختلف باید برای تبلیغ یا ارتباط با مشتریان خود از وسایل فیزیکی استفاده می‌کردند که نه تنها هزینه بالایی داشت، بلکه محدودیت‌های بسیاری نیز داشت و این محدودیت‌ها باعث می‌شد که سرعت رشد کسب و کار کاهش پیدا کند.

ظهور اینترنت ورق را برگرداند و راه پولدار شدن اینترنتی را بسیار ساده کرد. به این شکل که دیگر تبلیغ و ارائه محصولات محدودیت‌های فیزیکی گذشته را نداشت و شما می‌توانید در یک آن، اطلاعات محصول خود را با هزاران یا میلیون‌ها نفر به اشتراک بگذازید. بگذارید برای وضوح مطلب مثالی بزنم. فرض کنید که در روزگار پیش از اینترنت هستید و متنی نوشته‌اید و می‌خواهید دیگران نیز متن شما را بخوانند و از احوال شما با خبر بشوند. به احتمال زیاد مجبور بودید که آن‌ها را چاپ کنید و برای دوستان خود پست کنید ولی به هر حال این کار چنان محدودیتی داشت که شما می‌توانستید تنها برای تعداد معدودی از دوستان خود آن نامه را ارسال کنید. این موقعیت را با شبکه‌های اجتماعی مقایسه کنید.

این مقاله را حتما بخوانید
راهنمای راه اندازی فروشگاه آنلاین لوازم آرایشی و بهداشتی

در شبکه‌های اجتماعی شما هر پستی که ارسال می‌کنید، بسته به مخاطبانتان توسط صدها نفر دیده می‌شود. بلکه شما می‌توانید از این طریق دوستان جدیدی نیز پیدا کنید. می توانید تاثیر شبکه های اجتماعی بر کسب و کار را در بلاگ ما بخوانید. این راز شگفت انگیز اینترنت و پولدار شدن از اینترنت است که می‌تواند به شما در کسب و کارتان کمک کند و شما را از بسیاری محدودیت‌ها و قید و بندهای فیزیکی که دست و پای شما را بسته است، رها کند. از سوی دیگر برای ساخت یک سایت دیگر مثل گذشته شما نیاز ندارید که برنامه نویسی بلد باشید. امروزه به لطف وجود سایت‌های مدیریت محتوایی نظیر وردپرس شما می‌توانید یک سایت مناسب مخصوص به خود بسازید. در نتیجه تاسیس یک کسب و کار آنلاین پولساز هزینه بسیاری نیز نمی‌خواهد.

اگر حس می‌کنید، در ابتدای راه هستید و نمی‌دانید از کجا شروع کنید یا افسوس می‌خورید که دیگر نمی‌توان کاری انجام داد، پیشنهاد می‌کنم ادامه متن را بخوانید زیرا در آن به شما خواهیم گفت که اگر در ابتدای راه هستید و سودای پولدار شدن از اینترنت را در سر دارید باید چه کاری انجام بدهید. همین طور که در ابتدای این بخش هم گفتیم، باید مانند بزرگان گاهی برای دستیابی به موفقیت خطر کرد.

چگونه اینترنتی پولدار شویم؟

همان طور که در بخش پیش به شما نوید دادیم، اگر در زمینه کسب و کار آنلاین ایده‌ای دارید و می‌خواهید پولدار شدن با اینترنت را تجربه کنید، اما نمی‌دانید از کجا شروع کنید. این بخش برای شما نوشته شده است. می‌توانید برای شروع پولدار شدن با اینترنت از توصیه‌های این بخش استفاده کنید:

  1. از کار فریلنسر شروع کنید.

اگر در کسب و کارهای اینترنتی تازه وارد هستید، به شما پیشنهاد می‌کنیم که از فریلنسر بودن شروع کنید. فریلنسر به کسی گفته می‌شود که در استخدام شرکت یا سازمانی نیست و به صورت پروژه‌ای با شرکت‌ها و مجموعه‌های مختلف کار می‌کند. ویژگی فریلنسر بودن در شروع کار این است که شما می‌توانید، توانایی‌های خود را افزایش دهید و بیشتر با کسب و کارهای آنلاین آشنا شوید و از این طریق دید بهتری برای تاسیس کسب و کار خود پیدا کنید. شما می‌توانید در زمینه‌های مختلفی مثل گرافیک، نویسندگی و متخصص سئو به عنوان فریلنسر کار کنید.

  1. دنبال ایده‌های دست نخورده باشید.

شاید یکی از پرسش‌های شما این باشد، اکنون که رقابت در اینترنت بسیار گسترده است و شرکت‌های بسیار خوبی هم در بازار وجود دارند که مشتریان خود را دارند، پولدار شدن با اینترنت چگونه ممکن است؟ در پاسخ به این پرسش باید گفت که بازار کسب و کارهای آنلاین این چنین هم اشباع نشده است زیرا در دنیای امروز سلایق و علایق مردم به سرعت عوض می‌شود و همواره  می‌توان ایده بکری در این فضا برای شروع یک کسب و کار اینترنتی پیدا کرد.

  1. ویدئوهای آموزشی تولید کنید.

از آنجایی که بسیاری فرصت رفتن به کلاس‌های حضوری را ندارند، شما می‌توانید بنا بر تخصصی که دارید، ویدئوی آموزشی بسازید. شما می‌توانید با ساخت ویدوئوهای آموزشی و برگزاری دوره های آنلاین زبان انگلیسی یا نرم‌افزارهای مختلف فنی یا گرافیکی درآمد بسیار خوبی کسب کنید.

 

جمع‌بندی

این که استفاده از اینترنت یکی از راه‌های کسب درآمدهای بالا است، دیگر بر کسی پوشیده نیست. در این متن نیز در وهله اول به ثروتمندترین افراد جهان پرداختیم. کسانی که تنها ایده‌ای در ذهن خود داشتند اما آن ایده کوچک را در بستر اینترنت پرورش دادند و در مدت کوتاهی به ثروت‌های غیر قابل تصور دست پیدا کردند. کسانی مانند جف بزوس موسس سایت آمازون و مارک زاکربرگ موسس شبکه اجتماعی فیس‌بوک از سرآمدان این لیست هستند که هر دو در یک محیط کوچک و با افرادی اندک شرکت‌های اینترنتی بزرگی را بنا نهادند.

در ادامه متن هم به این موضع پرداختیم که پولدار شدن اینترنتی راحت‌تر از دیگر راه‌های کسب درآمد است. دلیل این موضوع هم این است که اینترنت بسیاری از محدودیت‌های فیزیکی را از پیش پای انسان بر می‌دارد و شما می‌توانید از طریق اینترنت به بازار بزرگی دست پیدا کنید. در پایان هم به پرسش چگونه اینترنتی پولدار شویم؟ پاسخ گفتیم و به گام‌های ابتدایی شروع کسب و کار و پولدار شدن اینترنتی پرداختیم.

ژاکت را دنبال کنید

ژاکت در اینستاگرام

ژاکت در فیسبوک

ژاکت در لینکدین

ژاکت در توییتر

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره آوادا | قالب AVADA

645,000 تومان

87.54%
پرو استایل

پرو استایل

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی وودمارت | قالب Woodmart

825,000 تومان

84.09%
وردپرسِ من!

وردپرسِ من!

محصول پیشنهادی

قالب چندمنظوره پرتو | قالب Porto

645,000 تومان

92.44%

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره هاب | Hub

645,000 تومان

85.45%

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره زفایر | قالب Zephyr

645,000 تومان

72.28%
فروشگاه پارس

فروشگاه پارس

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره دیوی | قالب Divi

645,000 تومان

77.95%

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره بی تم | قالب BeTheme

645,000 تومان

90.2%
پرو استایل

پرو استایل

محصول پیشنهادی

قالب چند منظوره انفولد | قالب Enfold

645,000 تومان

81.76%

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی دیجی لند | قالب Digiland

1,190,000 تومان

100%
ماهدیس وب

ماهدیس وب

محصول پیشنهادی

قالب فروشگاهی ایران کالا | قالب Irankala

995,000 تومان

83.35%
سید رضا صالحی

سید رضا صالحی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو یواست پرمیوم | پلاگین Yoast SEO Premium

395,000 تومان

96.55%
دیجیراتی

دیجیراتی

محصول پیشنهادی

افزونه سئو رنک مث پرو | پلاگین Rank Math Pro

395,000 تومان

93.44%

محصول پیشنهادی

قالب چندمنظوره آسترا پرو | پوسته Astra Pro

825,000 تومان

93.06%
13

نویسنده سینا عباسی

سایر مقالات نویسنده

مطالب مشابه

0

دیدگاه ها

ارسال دیدگاه

ارسال دیدگاه