Retry
راهنمای ساخت صفحه لینکدین شرکتی

توی این مطلب می خوایم بهتون بگیم که چرا باید برای شرکتتون صفحه لینکدین داشته باشید و برای ساخت صفحه شرکتی در لینکدین باید چه کارهایی انجام بدید.

لینکدین در یک تعریف کلی، رسانه ای است که افراد یا شرکت ها، مهارت ها و رزومه خود را در آن تعریف می کنند. هدف اصلی لینکدین این است که نیروهای کار را با شرکت های متقاضی این نیروها آشنا کند. همینطور شرکت ها را هم به مجموعه های دیگری که مشتریان آنها محسوب می شوند، معرفی کند. بنابراین بدون شک لینکدین، حرفه‌ ای ترین و تخصصی ترین رسانه اجتماعی به حساب می آید.

اما  آمار و ارقام نشان می دهند که لینکدین جزو آن شبکه های اجتماعی است که هنوز درصد خیلی زیادی از پتانسیلش کشف نشده است. این را می توانید از افرادی بپرسید که فقط به خاطر داشتن یک صفحه لینکدین توانسته اند کار بعدی خود را پیدا کنند. یا شرکت هایی که داشتن یک صفحه کاری در لینکدین برای آنها فرصت های هیجان انگیزی را به ارمغان آورده است. پس چرا شما شرکت خود را فقط با ساخت و مدیریت صفحه شرکتی لینکدین خود رشد ندهید؟

اگر تا امروز هیچ وقت از لینکدین استفاده نکرده اید، اصلاً نگران نباشید. توی این راهنما هر چیزی که باید برای ساخت صفحه شرکتی در لینکدین بدونید رو بهتون میگیم. پس کنار ما باشید.

لینکدین؛ بزرگ ترین رسانه حرفه ای دنیا

خب اگر جزو کاربران لینکدین نیستید، پس احتمالاً چیز زیادی هم از آن نمی دانید. پس بیایید ببینیم داستان لینکدین از کجا شروع شد.

لینکدین در سال 2002 با همکاری Reid Hoffman و ده بنیانگذار دیگر راه اندازی شد. چندین نفر از این گروه (از جمله خود رید هافمن) هم به مافیای PayPal معروف اند. چرا؟ چون از کارمندان سابق پی پال بوده اند که توانسته اند کسب و کار میلیارد دلاری خود را بسازند. پس می توان حدس زد که پشت این رسانه تخصصی، یک تیم قدرتمند ایستاده اند.

سرمایه گذاران این رسانه به مرور زمان تغییر پیدا کردند. اتفاق دیگری که با این تغییرات افتاد، بیشتر شدن تعداد کاربران لینکدین بود. در سال 2004 لینکدین فقط 1 میلیون کاربر داشت و عملاً سود چندانی نداشت. اما در سال 2006 اولین ماه سودآور خود را تجربه کرد و در سال 2007 به 10 میلیون کاربر رسید.

این رشد تعداد کاربران کماکان ادامه داشت تا به امروز که بیش از 575 میلیون کاربر دارد. از این تعداد هم بیش از 260 میلیون کاربر فعال به حساب می آیند.

شاید این آمار چندان بد به نظر نرسند؛ اما آیا می دانید میانگین زمانی که کاربران لینکدین در این رسانه صرف می کنند، چه قدر است؟ 17 دقیقه! 17 دقیقه برای رسانه قدرتمندی مثل لینکدین، واقعاً عجیب است. پس بدون شک هنوز هم اشخاص و شرکت های زیادی هستند که کلید موفقیت شان در این رسانه است، ولی هنوز خبر ندارند! قبل از هر چیز ببینیم لینکدین چیست.

چرا بیزنس به صفحه شرکتی نیاز دارد؟

خب احتمالاً از خود می پرسید چرا باید وقت بگذارم و در رسانه ای صفحه بسازم که کاربران آن به طور میانگین 17 دقیقه در ماه برایش وقت صرف می کنند؟ در جواب این سؤال 3 دلیل مهم داریم که در ادامه می بینیم.

1/ پیدا کردن سرنخ های بِکر

این یک واقعیت انکار نشدنی است؛ لینکدین جایی فوق العاده برای پیدا کردن مشتریان بالقوه است. چند آمار جذاب برای اثبات این واقعیت داریم:

  • بر اساس بررسی های HubSpot، لینکدین 277% بیشتر از توییتر و فیس بوک به پیدا کردن مشتریان و کانال های جدید کاری کمک می کند!
  • 79% از مارکترها، لینکدین را به عنوان یک منبع بسیار قوی برای پیدا کردن سرنخ های تجاری جدید می شناسند.
  • بازاریابان B2B (بیزنس به بیزنس) معتقدند که 80% از دیتاهای شبکه های اجتماعی را فقط از لینکدین پیدا می کنند.

اینفوگرافی نرخ تبدیل بازدید به لید در رسانه های اجتماعی

با ساخت صفحه شرکتی در لینکدین، خود را به یک جامعه حرفه ای در سرتاسر دنیا معرفی می کنید. پس می توانید از این فرصت استفاده کنید و روی مهارت ها و امتیازات خود مانُور دهید و مشتریان بالقوه خود را پیدا کنید.

2/ استخدام نیروهای متخصص

شرکت های قدیمی تر، استارت آپ ها، کسب و کارهای کوچک و … همه به دنبال یک چیز هستند؛ استخدام نیروهای متخصص و حرفه ای. خب کاملاً هم قابل درک است. بن مایه یک مجموعه تجاری، منابع انسانی آن است. در مقابل، بزرگ ترین تهدید هم برای یک مجموعه، ماهر نبودن همین نیروهاست. بنابراین این که بتوانید نیروهای متخصص و حرفه ای را جذب شرکت خود کنید، در واقع راهی مطمئن برای تضمین موفقیت تان در آینده است.

اما وقتی به دنبال جذب نیروهای برتر هستید، باید به به یک نکته فکر کنید. اکثر متخصص هایی که واقعاً حرفه ای هستند، احتمالاً الآن در یک شرکت دیگر با یک حقوق خوب مشغول به کارند. پس همیشه باید حواستان باشد که از قبل ارتباطاتی را با این نیروها شکل دهید تا به موقع بتوانید آنها را جذب شرکت خود کنید.

خب شما بگویید؛ بهترین رسانه برای ارتباط گیری با استعدادهای برتر چیست؟ بله؛ لینکدین. هم می توانید در خود لینکدین این افراد را پیدا کنید و هم می توانید از راه های دیگر این متخصص ها را بشناسید و یک ایمیل برای آنها بفرستید. سپس در ایمیل خود آدرس لینکدین شرکت را بدهید. با این کار آن متخصص سری به صفحه شما می زند و به همکاری با شما فکر می کند.

3/ تبلیغات رایگان

چه کسب و کاری تبلیغات رایگان و در عین حال پربازده را دوست ندارد؟ این که یک صفحه فعال در لینکدین داشته باشید، به خودی خود تبلیغات ارزشمندی به حساب می آید. چون خیلی از مشتریان شما اول از همه سری به لینکدین می زنند تا ببینند می توانند گزینه ایده ال خود را پیدا کنند یا نه. خب دقیقاً در این مرحله است که شما باید از قبل آنجا باشید!

آموزش ساخت صفحه شرکتی در لینکدین و مدیریت آن در 7 مرحله

و اما برسیم به مهم ترین بخش این راهنما؛ یعنی آموزش ساخت صفحه شرکتی در لینکدین و مدیریت آن. خوشخبتانه ساخت صفحه شرکتی در لینکدین راحت است و فقط چند دقیقه زمان می برد. بعد از ساخت این صفحه نیز وارد مراحل مدیریت صفحه شرکتی لینکدین می شوید که در جایگاه خود جذاب و هیجان انگیز هستند. ما در ادامه این پروسه را در 7 مرحله کلی برای تان آورده ایم.

مرحله اول: ساخت یک اکانت در لینکدین

اول از همه باید بدانید که برای ساخت صفحه شرکتی در لینکدین باید یک اکانت در لینکدین داشته باشید. اگر از قبل اکانت دارید که فقط کافیست وارد آن شوید. اما اگر ندارید، مراحل ساده زیر را دنبال کنید:

1.در مرورگر خود به صفحه اصلی لینکدین بروید و روی گزینه Sign in کلیک کنید.

2.در صفحه بعد اگر از قبل جیمیل داشته باشید، می توانید “Join with google” را انتخاب کنید تا مستقیماً از طریق جیمیل خود ثبت نام کنید.

درج ایمیل برای ثبت نام لینکدین شرکتی

3. یک رمز عبور برای اکانت خود انتخاب کنید.

درج رمز عبور برای لینکدین شرکتی

4.کشور و شهر خود را از لیست کشویی انتخاب کنید.

درج کشور در ثبت نام لینکدین شرکتی

5. در فیلدهای صفحه بعد، به ترتیب عنوان شغلی خود، نوع کاری که ترجیح می دهید (تمام وقت، پاره وقت، فریلنسر و …) و در آخر نام شرکتی که آخرین بار در آن کار کرده اید را وارد کنید.

درج عنوان شغلی در ثبت نام لینکدین شرکتی

6.در مرحله قبل لینکدین از شما می پرسد که آیا در حال حاضر دنبال کار جدید هستید؟ جواب خود را انتخاب کنید.

جستجوی شغل در لینکدین

بعد از یک تست چک سریع و راحت، کار تمام است و اکانت لینکدین شما ساخته می شود. بعد از ساخت اکانت هم مستقیماً به صفحه خانه یا Home اکانت خود منتقل می شوید.

صفحه اول لینکدین

مرحله دوم: ساخت صفحه شرکتی در لینکدین

خب حالا که در صفحه Home اکانت تان هستید، همینجا روی گزینه “Work” که بالا و سمت چپ است، کلیک کنید. با این کار منوی زیر را کنار صفحه می بینید. اینجا گزینه ” Create a company page”  را انتخاب کنید.

گزینه ساخت لینکدین شرکتی

در صفحه بعد اندازه کسب و کارتان را انتخاب کنید.

انتخاب نوع صفحه لینکدین شرکتی

حالا باید اطلاعات مربوط به شرکت را وارد کنید. از نام شرکت گرفته تا حوزه فعالیت آن و آپلود کردن یک تصویر برای صفحه شرکت. توصیه می کنیم که برای پروفایل این صفحه، لوگوی شرکت تان را آپلود کنید و نه یک تصویر پرتره یا شخصی. تصویر لوگو این حس را به مخاطب القا می کند که با مجموعه حرفه ای طرف است.

درج اطلاعات شرکت در لینکدین شرکتی

در نهایت باکسی که مربوط به قبول کردن مسئولیت این صفحه است را تیک بزنید و “Create Page” را انتخاب کنید.

تگ لاین در لینکدین شرکتی

کار تمام شد و صفحه شرکتی شما در لینکدین ساخته شد. اما این تازه شروع ماجراست. از این به بعد باید به فکر توسعه دادن و مدیریت صفحه شرکتی لینکدین باشید. پس باقی مراحل را هم با همین جدیت ادامه دهید.

مرحله سوم: طراحی صفحه “درباره ما”

به نظرتان وقتی یک مشتری بالقوه وارد صفحه شرکتی شما می شود، اولین بخشی که به سراغ آن می رود، کدام است؟ بله؛ صفحه درباره ما. پس باید در این صفحه پذیرای مخاطبان خود باشید و آن را به بهترین شکل طراحی کنید. چگونه؟ با 3 تکنیکی که در ادامه می بینید.

1/ داستان خود را بگویید

همه چیز وقتی تبدیل به داستان می شود، شیرین تر می شود و به خاطر سپردن آن هم راحت است. می خواهید مخاطبی که یک بار صفحه شما را می بینید، دیگر فراموشتان نکند؟ پس در صفحه درباره ما داستان خود را بگویید.

منظور از داستان این است که یک لحن دوستانه و قصه گون، تعریف کنید که شرکت تان را با چه هدفی ساختید، چه مسیری را طی کردید و الآن در جه سطحی هستید.

2/ محصولات و خدمات تان را معرفی کنید

همینجا، در همین صفحه “درباره ما” مخاطب را با محصولات و خدمات خود آشنا کنید. اما حواستان باشد که فقط نگویید که ما فلان محصول یا خدمات را داریم و تمام! باید اشاره کنید که چرا محصولات شما از دیگران بهتر است؟ چه مشخصه ای این محصولات را تبدیل به یک گزینه ایده ال کرده است؟ مشتریان با خرید این محصول چه نفعی می برند؟

فراموش نکنید که فقط با برجسته کردن امتیازات ویژه محصولات است که می توانید مشتریان را ترغیب به خرید کنید.

دستاورد مشتری با محصول

3/ روی سوابق درخشان تان مانُور دهید

به مخاطبان بگویید که تا به الآن چه قدر مشتری داشته اید و با چه مجموعه هایی همکاری کرده اید. با این کار به مخاطب اطمینان خاطر می دهید که او اولین کسی نیست که می خواهد از شما خرید کند یا با شما همکاری کند.

این که بتوانید خودتان را به عنوان یک گزینه موجه جلوه دهید، با عنوان “اثبات اجتماعی” شناخته می شود. همه ما جزئی از یک جامعه هستیم. وقتی متوجه می شویم که جامعه پیرامون ما یک مجموعه را تأیید می کنند، ناخودآگاه آن مجموعه را بیشتر قبول داریم.

حالا شاید بگویید که شرکت من تازه کار است و هنوز سابقه زیادی ندارم که بخواهم در مورد آن صحبت کنم. پس الآن باید تمرکز خود را روی جمع آوری این سابقه ها بگذارید.

مثلاً می توانید با افرادی که در سایر شبکه های اجتماعی فعالیت دارند، همکاری کنید. به این ترتیب که محصول تان را برای او بفرستید و از او بخواهید نظر خود را بگوید. همین نظر (االبته اگر نظر مثبتی باشد!) می تواند مثل یک ستاره در صفحه “درباره ما” بدرخشد.

مرحله چهارم: لیست کارمندان خود را بنویسید

بله! این تکنیک طلایی است که لیست کارمندان خود را در صفحه تجاری تان در لینکدین قرار دهید (به خصوص اگر از شرکت های نوپا هستید). شاید به نظرتان عجیب باشد و حتی در انجام آن مردد باشید. اما باید بدانید که وقتی فهرستی از نیروهای کار خود را به مخاطب نشان می دهید، انگار دارید سند اعتبار خود را رو می کنید.

این که چندین و چند کارمند داشته باشید، نشان می دهد که یک کسب و کار قانونی هستید. به علاوه آنقدر منصف و معقول بوده اید که عده ای حاضر شدند با شما کار کنند.

معرفی افراد در لینکدین

نکته:

 بگذارید یک نکته را برایتان یادآوری کنیم. یکی از بزرگ ترین شانس های های تبلیغاتی این است که نویسنده های وبلاگ ها درباره شما بنویسند. هر چند که می توانید به بعضی از سایت ها هزینه ای بدهید تا یک رپوتاژ مختص شما بنویسند؛ اما در اکثر موارد این نویسنده ها به طور خودجوش این کار را انجام می دهند. حالا کاری که شما باید انجام دهید، این است که به اندازه کافی به نویسنده های احتمالی اطلاعات بدهید تا آنها بتوانند درباره شما بنویسند.

فرض کنید یک نویسنده می خواهد 5 شرکت دیجیتال کارکتینگ برتر را در مقاله خود معرفی کند. در این صورت احتمالاً یکی از اولین جاهایی که به دنبال این شرکت ها می گردد، لینکدین است.

خب اگر می خواهید در این لیست باشید، باید از قبل آماده باشید و به اندازه کافی خود را معرفی کنید. خب نویسنده هم وقتی می بیند که می تواند چیزهایی زیادی درباره شما بنویسد، حتماً شما را هم در لیست خود معرفی می کند. چی از این بهتر؟

لیست کارمندان و اشاره به نقش آنها (در کنار اطلاعات صفحه درباره ما) یکی از اطلاعاتی است که خیلی به درد این نویسنده ها می خورد.

مرحله پنجم: مدیریت صفحه شرکتی لینکدین به طور مستمر

اگر مراحل قبل را جدی بگیرید، پس یک شروع قدرتمند برای ساخت صفحه شرکتی در لینکدین داشته اید. اما اگر این جدیت را ادامه ندهید، این صفحه در آینده ای نزدیک میان خروارها صفحه دیگر گم خواهد شد.

برای مدیریت صفحه شرکتی لینکدین خود لازم نیست کار سختی انجام دهید. فقط دائماً باید صفحه خود را آپدیت کنید. مثلاً اگر افتخار جدید کسب می کنید، آن را به صفحه اضافه کنید. با مثلاً اگر یک ایونت جدید برگزار می کنید، عکس ها و ویدئوهای آن را آپلود کنید.

مرحله ششم: نشان دهید که چرا شرکت شما برای کار کردن ایده ال است؟

بالاتر درباره نحوه پیدا کردن و استخدام استعدادهای برتر صحبت کردیم و گفتیم که لینکدین کمک می کند که نیروهای متخصص شما را بشناسند. اما این شناختن کافی نیست! باید به آنها بگویید که چرا شرکت شما جای مناسبی برای کار کردن آنهاست.

خودتان را جای این نیروهای کار بگذارید. چه چیزهایی می تواند شما را ترغیب به کار کردن در یک مجموعه کند؟ محیط سالم و پرنشاط؟ محیط کار منظم و مدرن؟ مزایای خوب؟

برای مثال، اگر شرکت شما یک محیط کار منظم و دوستانه دارد، به راحتی فقط عکسی از آن را منتشر کنید. عکس ها جای هزار کلمه حرف می زنند و کارتان را راحت می کنند.

علاوه بر این، به مزایایی که برای کارمند خود قائل اید، اشاره کنید. مثلاً در توضیحات خود بنویسید که سعی می کنید تا جای ممکن یک برنامه کاری منعطف داشته باشید.

یادتان باشد که هر چه نیرویی که می خواهید استخدام کنید حرفه ای تر باشد، راضی کردن او هم سخت تر است. پس در محتواهای صفحه خود به او این پیام را بدهید که برای نیروهای انسانی شرکت خود ارزش قائل اید.

محتوای خلاقانه ای را برای صفحه شرکتی خود تولید کنید

لینکدین پر از صفحات تجاری افراد و شرکت هاست. پس باید چه کار کنیم که مشتریان بالقوه ما برای چند دقیقه روی صفحه ما مکث کنند و ببینند ما چند مرده حلاجیم؟ بله؛ با طراحی ها و محتواهای خلاقانه تر.

هر چه در طراحی صفحه لینکدین خلاق تر باشید (مثلاً از ویترین های نمایشگاهی استفاده کنید)، توجه های بیشتری را جلب خواهید کرد. همینطور محتواهای متنی نسبتاً طولانی را بنویسید و در صفحه خود منتشر کنید. البته به شرطی که واقعاً برای نوشتن این محتوا وقت صرف کنید و هرگز به کپی کردن متن ها فکر نکنید.

در کنار نکات بالا، استفاده از محتواهای ویدئویی که به آن Native Video می گویند، یکی از ناب ترین ایده های محتوای لینکدین است. این ویدئوهای بومی، به عنوان یک پست مستقل مستقیماً در فید کاربران نمایش داده می شود. پس این یکی از بهترین روش هاست که نظر گروه های مختلف مشتریان خود را در مراحل آشنایی، تصمیم گیری و خرید جلب کنید.

چه ویدئوهایی بسازیم؟ از جو کاری شرکت خود یک فیلم ساده بگیرید. یا اگر ایونت خاصی برگزار می کنید، ویدئوی آن را منتشر کنید. اما در کنار اینها، یکی از بهترین انواع محتواهای ویدئویی، مصاحبه با مشتریان قبلی است. با مشتریان قبلی خود صحبت کنید و نظر آنها را درباره شرکت خود بپرسید.

یک کار حرفه ای دیگر هم می توانید انجام دهید؛ در گروه های لینکدین عضو شوید. LinkedIn Groups گروه هایی هستند که متخصصان و شرکت های یک حوزه خاص دور هم جمع می شوند. پس همینجا یکی از بهترین مکان ها برای معرفی شماست. فراموش نکنید که هر چه کانال قوی تری در لینکدین برای خود دست و پا کنید، فرصت های بهتری را پیدا خواهید کرد.

روی مخاطب تمرکز کنید

خب می رسیم به آخرین مرحله ساخت و مدیریت صفحه شرکتی لینکدین که باید همیشه آن را گوشه ذهن خود داشته باشید. در تمام محتواهای سایت خود (معرفی شرکت، معرفی محصولات و …) تمرکزتان روی مخاطب باشد. این که شما که هستید و چه می کنید، برای مخاطب مهم است؛ اما او اول و آخر می خواهد بداند شما چه ارزش افزوده ای برای او دارید؟ پس به جای این که فقط از خودتان و محصولات تان تعریف کنید، به آنها بگویید که می خواهید چه کار ارزشمندی را برایشان انجام دهید.

تفاوت بین این که تمرکزتان روی خودتان باشد یا روی مخاطبان، بسیار ظریف است. اما وقتی مدتی را در این حوزه فعالیت کنید، به مرور زمان برایتان راحت و راحت تر می شود.

مثلاً این دو جمله را ببینید:

  • این کفش ها ضد آب هستند.
  • این کفش ها پاهای شما را گرم و خشک نگه می دارند.

به نظرتان کدام جمله بهتر است؟ یا اصلاً چه فرقی با هم دارند؟ جمله اول روی محصول تکیه دارد؛ اما جمله دوم روی مشتری این کفش ها متمرکز است. طبیعتاً جمله دوم بهتر می تواند نظر مشتری را جلب کند.

نکته آخر

ابتدای این راهنما گفتیم که پتانسیل لینکدین هنوز به اندازه شناخته نشده است. احتمالاً در آینده ای نزدیک شما هم با ما هم نظر خواهید بود. کافیست به کمک این راهنما ساخت صفحه شرکتی در لینکدین را شروع کنید و مدتی روی آن نظارت داشته باشید.

در این مقاله مراحل ساخت صفحه شرکتی در لینکدین و مدیریت آن را مرور کردیم. اما طبیعتاً برای این که بتوانید این مراحل را (به خصوص از مرحله سوم و به بعد) روی صفحه خود پیاده کنید، باید نحوه کار با لینکدین را بدانید. این که این رسانه چه امکاناتی دارد، چگونه می توان محتواها را در آن منتشر کرد و … . ما اینجا هم کنارتان خواهیم بود. برای یادگیری کار با لینکدین، می توانید از آموزش لینکدین در وبلاگ ژاکت استفاده کنید.

دیدگاه‌ها

Comments

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *